Djawa

Meer informatie over restaurant Djawa

Voordelig
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Wij vonden het een waar feestje; perfecte ambiance, knus en behaaglijk, heel vriendelijke en attente bediening, en jeetje wat hebben we lekker gegeten! Er was volop genoeg van alles, het was erg lekker én het was niet duur! Absoluut een aanrader, wij komen ook gauw weer terug!
Patrick A.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Een klein restaurant dat wordt gerund door een familie, enigszins verstopt buiten het winkelgebied. Maar wat een lekker eten. Zonder twijfel de lekkerste Indonesiër van Eindhoven. Ze maken alles zelf, tot en met de kroepoek. Kies de rijsttafel en geniet van alle lekkere gerechten.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Samen met mijn vader en mijn gezin gaan eten (7 pers.) Mijn vader en ik zijn enorme lekkerbekken en redelijke hobbykoks. Vooral Indisch voedsel, dus bestelden we 2 grote rijsttafels (1 normaal en 1 vegetarisch). We waren benieuwd naar de kwaliteit gezien de vrij positieve reacties. Wat een enorme tegenvaller zeg, dit gaan we nooit meer doen. Het eten was laf en papperig. Veel te lang doorgekookt. De normale bediening was blijkbaar een dagje vrij want de broer bleek ook over oberambities te beschikken. Dan had hij beter niet geen alcohol kunnen drinken voordat hij begon en af en toe een doek over zijn bezwete voorhoofd halen. Erg lang wachten op het eten, maar ook het drinken duurde veel te lang. De inrichting is inderdaad ouderwets maar dat heeft ook wel weer wat. Viel me kortom erg tegen.
Elrodigas .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Met zijn vieren op 1ste pinksterdag gegeten. Zelf veel ervaring met de rijsttafel. Een zeer prettige en aangename smaakervaring. Echt zoals de rijsttafel hoort te zijn. Veel variatie in smaken. Van zacht tot licht pedis. Drie keer kleine rijsttafel en een keer nasi kuning. Dus veel gerechten. De tahoe was was wat te zacht en de atjar had te weinig smaak. Maar dit zijn details. Echt een aanrader! Bediening vriendelijk en alles plan-plan, dus lekker lang genieten. We komen zeker terug.
CornelisMaria .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Heerlijke rijsttafel gegeten bij Djawa met ook volop vegetarische gerechten. Typisch voor een Indonesisch restaurant dat je aan de rijsttafel meer dan voldoende hebt. Zeer vriendelijke bediening en erg sfeervol restaurantje. Het eten en de bediening laten nauwelijks te wensen over, maar wat betreft het interieur mag de ventilatie verbeterd worden ivm veel condens op de ramen. Een aanrader.
Elisa H.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Wat een leuk restaurantje! Met z'n tweeën hebben we hier genoten van een heerlijke rijsttafel, met afwisselend wat pittigere en zachtere gerechtjes, maar allemaal erg smakelijk!

Naast dat het eten erg lekker was, is ook de sfeer in het restaurant super! Ontspannen en vriendelijk, een beetje alsof je bij iemand thuis komt eten. Dat is mede te danken aan het oude interieur, maar zeker ook aan de gastheer en zijn dochter.

Kortom: we hebben hier een heel fijne avond gehad, en komen zeker nog eens terug!
F T.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Klein restaurant met echt jaren 70 interieur.(gelukkig)
De grote rijsttafel voor 2 personen, begon met een pittige Soto Ajam,daarna 3 soorten saté (lekkere Kambing) vervolgens een veelheid aan gerechten, allemaal goed op smaak.
Meer dan voldoende voor 2 eters. Kortom , een echte aanrader.
Rafael2013 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Djawa heeft zijn authentieke interieur sinds 1974 niet veranderd, alle nadruk ligt op kwaliteit van het eten en dat proef je. Duidelijke taal en uitleg en geen Indonesische keuken gericht op de Nederlander. De Javaanse keuken wordt hier goed gepresenteerd, niet alleen op tafel maar ook aan tafel en de hele entourage.

De diverse verschillende rijsttafels vertegenwoordigen de Javaanse traditie en zijn zowel scherp als zacht. Fruit in de buurt om de scherpte mee te verzachten, water zal hier niet helpen :-)

Kan Djawa dan van harte aanbevelen voor de ware liefhebben van de Indonesische keuken.
Miranda T.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Mijn schoonouderskomen uit Indonesië. En zij zijn net als ons erg positief over Djawa.Lekker pittig eten. We zijn naar andere Indonesische restaurants geweest maar deze zijn vernederlands. Djawa zeker niet!
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2012
Een familiebedrijfje met een hoog huiskamergevoel, vriendelijke bediening en erg lekker eten. We waren met z'n drieën en kozen twee verschillende rijsttafels (éénmaal vegetarisch). Veel variatie en niet alleen standaard gerechten, pittig, romig, zoet, zuur: er zat vanalles bij. We waren positief verrast en komen zeker nog eens terug. Er was een Engelse kaart voor onze Amerikaanse collega. Ook qua prijs een prima deal: voor een kleine 30 euro pp kregen we die uitgebreide rijsttafel plus wat typisch Indonesische drankjes (soda gembira, cendol, tamarinde sap). De kaart staat trouwens online. Een aanrader.