Djawa

Koedijkstraat 18 5212 SE Den Bosch Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Djawa

Gezelligheidmeteten .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Kom hier alleen maar voor take-away en vind dit gelijk de beste van Den Bosch!! De moksi meti is een aanrader en de satésaus heb ik alleen maar een gelijke kunnen vinden op Bali. Heel jammer dat ze gesloten zijn op maandag en dinsdag....
Divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Het eten was niet echt slecht maar ik heb elders betere Moksie Meti gegeten en de roti werd zonder kouseband geserveerd. De aardige bediende had niet echt kennis aangaande de kennis over de verschillende gerechten. Het decor was best redelijk gezellig, Jammer dat de ramen van onderen afgeblind waren zodat je niet naar lekker naar buiten kunt kijken
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Djawa is een klein Surinaams Javaans Antilliaans snackbarachtig eettentje/restaurantje bij mij in de buurt. Je kunt er makkelijk, snel en goedkoop eten. Er is ook een afhaalbalie. Lang geleden, toen ik wachtte op mijn afhaalbestelling zat er een surinaamse klant die vertelde dat hij ondanks zijn verhuizing naar ver-weg nog soms naar Djawa kwam om het surinaamse eten van vroeger te proeven. Authentiek dus, dacht ik meteen.

Meestal neem ik de bakkeljauw met groenten (ook heel lekker) maar dit keer heb ik me wat anders laten aanbevelen. Het werd de kousenband met kip en bami. De kousenband was gewokt de kipfilet gegrild. Deze werden gezamenlijk opgediend in een heerlijk sausje. De bami op een apart bord geserveerd. Het leek me wat veel qua hoeveelheid voor één persoon maar het was zó lekker dat ik het allemaal op heb gegeten.

In een apart schaaltje werd de Madame Jeanette sambal geserveerd dus je kon zelf kiezen hoe pittig je gerecht wilde maken. De pittig/zure komkommers waren helaas op door de feestdagen maar daarvan krijg je altijd ook nog een schaaltje.

De aankleding is eenvoudig.
De bediening heel vriendelijk en behulpzaam.
En het eten is heerlijk!