Djanoko

Erg duur
Erg lang
Dutchskies .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
We hadden vooraf geen recensies gelezen en liepen spontaan binnen, We waren vroeg, 6 uur en de eerste klanten. Later kwan nog 2 andere gasten. Toch duurde het bijna een uur voor we het geserveerd kregen. Inmiddels hadden we al onze twijfels, plakkerige stoelen en tafels en een leeg restaurant....
Het eten was echt niet goed, vettige Nasi Rames [19,50]nauwelijks groenten en ook de Rendang [23 euro] was droog en zonder de beloofde groenten. We hebben overweogen het terug te sturen maar we hadden erg honger en geen tijd om naar een ander restaurant te gaan ivm een voorstelling. Niet een keer werd gevraagd of alles naar wens was. Bang voor het antwoord?
Bij het afrekenen heb ik wel aangegeven dat ik de kwaliteit van het eten slecht vond en de wachttijd veel te lang. Defensieve reactie, ik had het eerder moeten zeggen... geen excuses of wat dan ook.
Echt een van onze slechtste restaurantervaringen ooit.
Momon .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Geachte “ondernemer”,

Gisteren met kennissen bij u wezen eten alvorens naar het Concertgebouw te gaan, was lekker dichtbij.
Al vanaf binnenkomst zagen wij al dat u geen plezier had in uw werk.
Ons gevoel werd versterk door u geklaag dat het zo druk was, als ondernemer zijnde zou ik blij zijn.
Wij waren met z’n vieren, drie hadden het voorgerecht al op en ik moest het nog krijgen.
Lang wachten door de “drukte”.
Sorry hoor, als je het niet aan kan moet je ook geen restaurant beginnen.
En de tent was nog niet eens half vol.
Met de afrekening ging het ook al mis.
Het gaat mij niet om het bedrag, betaal ik graag omdat het eten gewoon goed was.
Maar om uw buitengewoon onbeschoft gedrag.
Uw personeelslid heeft haar excuses aangeboden om uw gedrag, hulde aan haar hiervoor.
U snap natuurlijk wel dat wij nooit meer bij u binnen lopen en aan iedereen vertellen wat een waardeloos restaurant u runt.
Mijn advies aan u is: ga wat anders zoeken wat u wel leuk vind.

Geen hoogachting of groet,

Een stel beledigde en zeer ontevreden klanten.
Karel95 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
De twee loempia's met kip die we kochten waren verschrikkelijk.
Een soort aangebrande pannenkoek gevuld met een zakje te lang gekookte soepgroenten en twee verdwaalde flintertjes kip. Garnering : vieze oude ijsbergsla.
Dat men dit durft te verkopen.
Daarbij een vies plastic zakje met zoetzure saus.Deze saus hoort niet in een zakje maar in een bakje.
Skully .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Wij zijn een enorme liefhebber van Indonesisch eten en op zoek naar een restaurant bij Djanoko binnen gegaan. Ik vond de jaren '70 aankleding wel wat hebben, wat me herinnerde aan mijn jeugd. Uiteindelijk bleek dit het enige positieve! De WC was gewoonweg vies te noemen. Toen we wilde bestellen, konden we niet krijgen wat we graag wilde omdat er maar 1 kok was inplaats van de normale 2 koks. Uiteindelijk maar voor een rijsttafel voor twee personen gekozen. Het eten wat we kregen, had niets te maken met de Indonesische keuken. Het zag er niet alleen miezerig uit, sommige onderdelen van de rijsttafel waren koud. Wat betreft de smaak, een kant en klaar rijstmaaltijd van de AH smaakt zoveel beter. De prijs was best pittig te noemen, maar wat we ervoor hebben gekregen is ronduit schandalig. Waarschijnlijk leven zij op toeristen voor een eenmalig bezoek..... Mij zien ze er zeker niet meer!
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Zeer vriendelijke enthousiaste jonge dame die ons ontving. Vroeg of we bij het raam wilde zitten. Sprak goed Nederlands en verwees ons naar de specialiteit de Rijstafel. Deze namen we want die wilde wel eens proberen. Het Interieur zag er wat jaren 70 uit wat nostalgisch. De huiswijn smaakte goed en het eten was prima en de vriendelijke dame hielp ons goed. We zaten op ons gemak en zijn een paar uur gebleven, nog karafje wijn genomen bij de rijsttafel. Het waren gemiddelde prijzen.
FKoning .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Wat een enorme teleurstelling! Bij binnenkomst hadden we al twijfels doch voordeel van de twijfel gegeven. Ruim 35 minuten gewacht op de drankjes en zelf aan de bel moeten trekken bij de bediening. Entourage was vies, lege tafels waar nog borden op stonden die alles behalve leeg waren... We zijn grote fans van de Indische keuken en weten wat lekker eten is; dit heeft er absoluut niets mee te maken.
mijn garnalen gerecht a la Carte was alles behalve de omschrijving op de kaart, ik kreeg een bord met rijst met groenten dat uit blik leek te komen en wel geteld 2 mini garnaaltjes. Het smaakte vies! Borden nog vol heb ik de rekening gevraagd. Mijn echtgenoot heeft de moeite genomen om feedback te geven aan de eigenaar, zeer vriendelijke man maar die, aan zijn reactie en de recensies hieronder te zien, niets doet met feedback. Kortom, verloren geld en nare ervaring. Dit restaurant bevelen wij niet aan en we komen hier nooit meer terug. Erg Jammer!
John G.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Op een zondagavond gegeten bij Djanoko. Aan tafel gezeten kregen wij een vettige menukaart uitgereikt. Na even rond te hebben gekeken overwogen weer te gaan, maar blijven zitten en voordeel van de twijfel gegeven. Het eten (nasi rames) is matig van kwaliteit, de plaatselijke toko is voor minder geld aanmerkelijk beter.De bediening was het absolute dieptepunt, een mevrouw die nauwelijks is staat was te communiceren. Voelde of je in een verkeerde film zat. Geen enkele aandacht aan de klanten gegeven. Vuile borden bleven op tafel staan, geen aanbod van drinken, niets van dat al. Het (kraan)water of geschonken uit en grote fles, geen flesje gekregen moest op de rekening 2,50 voor betaald worden. Ik heb niet de indruk dat er prijs wordt gesteld op klanten!
Gert-Jan S.W. J.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
We kwamen in een slechte B-film terecht.
Op de tafels stonden afgekloven rijstafels en lege glazen. Deze werden tijdens ons bezoek niet afgeruimd. Een onsmakelijk gezicht. De ober die ons verwelkomde hebben we na een bedieningsfout elders niet meer gezien. Hij serveerde rijstafels die voor twee tafels waren bedoeld op een tafel. Alles verliep zeer traag. De eigenaar(?) was niet onvriendelijk en deed zijn best. De rijstafel was compleet en smakelijk. De soto-ajam prima. Maar het decor. Voor zo'n toplocatie...doet je eigenlijk direct weer naar buiten lopen. Plakkerige stuk gebladerde menu's, plakkerige tafels en stoelen. De vloerbedekking bij de trap in het midden van de zaak met een groot gat (zeer gevaarlijk). Deze zaak uit 1944 verdient een enorme opknapbeurt. Daarna zullen we het weer een keer proberen.
Yvonne N.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Wij waren met 3 pers. en dachten een leuke verjaardag af te sluiten met een heerlijk etentje bij Djanoko
Ik heb daar in het verleden altijd lekker gegeten en werden goed bediend tot ik daar weer een keer kwam en het er zo smerig was alles zat toen onder de stof en viezigheid
Na 3 jaar liep ik er weer een keer langs en het zag er schoon en netjes uit dus met familie uit Zwitserland daar gaan eten en het was heerlijk de bediening was goed en we zijn nog lang blijven na borrelen dat was in 2014
Nu anno 2015 wat een verschrikking het zag er niet uit vieze stoelen en plakkerige tafels maar goed we bestellen alle 3 de rijstafel van rond de € 32,50 pp. en toen begon het gedonder al we hadden toen eigenlijk al gelijk moeten weg gaan wat ik ook wou maar mijn 2 gasten niet die hadden honger
De rijst die erbij hoorde was er niet of we nasi erg vonden nou nee doe dat dan maar de ober was een jonge Nederlandse jongen die van de Horeca totaal geen verstand had
De soep werd opgediend 2 stuks de 3e zou nog gebracht worden mijn gasten wachten met eten want het is wel zo gezellig tegelijk te beginnen na een min of 15 werd de 3e gebracht ondertussen waren de andere 2 koud soep de bouillon ging wel maar je moest niet een hap nemen van de groenten die er in zat want dan nam je echt een hap uit de zoutzee zo zout was dat ik heb toen gelijk aan de ober gemeld dat als de rest ook zo zout zou zijn wij weg zouden gaan zonder af te rekenen want dit was te gek voor woorden
Na10 min. kwam de loempiaatjes waar geen smaak aan zat en 45 min. later kwam de rijstafel die in delen op tafel kwam om de 5 min. kwam er wel iets bij
Ik kan best pittig eten ik kook zelf ook pittig maar dit sloeg alles zo scherp dat de tranen in je ogen schoten we hebben van alles wel een stukje geproefd maar kortweg het was niet te vreten de nasi is opgegeten door mijn vriendin omdat dat het enige was wat nog een beetje te eten viel we hebben dus eigenlijk alles laten staan met tegenzin van mij heeft mijn vriend toch afgerekend omdat hij geen zin in gedonder had want ik had echt niet betaald
Bij het afrekenen kregen we een bordje met 3 spekkoekjes hahaha ik kan er nu nog om lachen ter compensatie van de soep omdat die te zout was ik ben suikerpatiënt en mag dat al helemaal niet eten
We waren 115 euro lichter en hadden nog honger
Het viel mij op dat er mensen die er zaten weggingen en nog veel eten lieten staan dacht eerst je krijgt hier wel veel maar mensen die na ons binnen kwamen namen 2 happen en gingen ook weg dus ook die vonden het niet lekker
Ik kom er zeker nooit meer om daar te eten en raad het ook niemand aan want je bent een hoop geld kwijt voor niets
Zo'n leuk verjaardag weekend wat ik heb gehad was in een korte tijd verprutst dankzij Restaurant Djanoko
We hebben van ellende thuis nog brood moeten eten
Dank je wel hoor Djanoko voor het vele geld dat jullie durven te reken voor al die zoute troep en voor het verkloten van mijn verjaardag
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Wat een grote teleurstelling van onze avond! Alles was gewoon slecht aan het restaurant. In het begin toen wij onze eerste drankjes bestelden werden we nog vriendelijk geholpen maar de service daalde redelijk hard naar dat wij onze bestelling opnamen.

We hadden 3 (niet de goedkoopste) plates besteld. Toch uitgebreid met verschillend vlees, garnalen, groenten enz. Helaas schrokken wij ons dood wat we voorschotelt kregen. Het was 1 grote bruine waterige drap.. Alsof wij een kliekjes bord voorgeschoteld kregen. Indisch eten mag pittig zijn maar ons gerecht werd gewoon volgegooid met ketjap en heel veel sambal.. Fantasieloos!

Het restaurant was vrijwel leeg maar toch had de serveerster geen tijd om te vragen of alles naar wens was. Toen wij nog een karafje water bestelde kregen wij 1 glas water met een dikke dreun op tafel geserveerd. Dat was de druppel we zijn daarna zo snel mogelijk vertrokken.

Erg jammer want de locatie is top. Van buiten ziet het er ook niet onaardig uit.. Maar laat je daar niet door verleiden!
Dank voor uw recensie . Wij zijn altijd benieuwd naar hoe onze gasten de avond hebben beleefd. zodat wij ons kunnen verbeteren. Wat hier erg vreemd aan is namelijk dat u wel alles op had gegeten,borden waren helemaal leeg. U had tweemaal de Nasi Goreng DJava en een bami rames besteld wat Daging Semur & Ajam Bali bevat en dit is bereid met ketjap & bali saus. Het lijkt erop dat u niet bekend bent met indische keuken wat niet erg is. Maar als u optijd uw ongenoegen had vermeld dan hadden we hier iets aan kunnen doen.wij serveren normaal geen tapwater, dat is onze huisregel.

Toch nog bedankt voor uw bezoek en uw mening.

Reactie van proever:

Dit is mijn laatste mening wat ik er over vertel.. maar hier mijn aanvullende informatie.
We waren met z'n 3en waar van 1 bord is opgegeten (niet van mij) de andere 2 borden waren overduidelijk vol. We moeten namelijk wel iets eten om het eten te kunnen beoordelen maar dat terzijde.
Ik heb zelf in de horeca gezeten en het een standaard procedure om de gasten te informeren naar het eten. Zeker als u daar alle tijd voor heeft!!! Daarnaast kregen onze gasten achter ons meerdere karrafjes met water.. En mocht het een huisregel zijn dan had u dat er best bij mogen zeggen en niet met een glas water aan komen zetten. Voor ons was het geen plezierige avond het spijt ons maar dat is mijn mening tevens het laatste wat ik er ook over wil zeggen.

Harry G.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Zoals andere reviewers al opmerkten, de entourage is een beetje 'morsig':
plakkerige menu's en vlekken op de bekleding van de stoelen.
We namen een Gado Gado en een Longtong Rames.
We waren erg benieuwd naar de Gado Gado.
Voor dit gerecht betaal je elders ongeveer 12 euro. Hier is het 18,50 euro.
Dat moet dus wel iets bijzonders zijn. We waren hevig teleurgesteld.
Het was veel pindasaus met weinig groenten. Veel en veel te duur.
De Longtong Rames was beter. Met name de Longtong zelf.
Amsterdam heeft 86 Indonesische restaurants. Volgende keer gaan we toch maar ergens anders heen. Jammer want aan de locatie op de Van Baerlestraat zal het niet liggen.
Danku wel voor uw opmerking ,dit helpt ons om zich te verbeteren. De ene klant wil juist meer pindasaus en andere wat minder , als u uw wensen kenbaar had gemaakt dan hadden we u beter kunnen verzorgen.Gado Gado hebben we ook voor 8.50 wat elders 12 euro kost.
Ton I.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Soms ga je ergens eten niet alleen om de kwaliteit ervan maar ook omdat het er leuk of gezellig is. Een bezoek aan het Concertgebouw in Amsterdam gaat voor ons steevast gepaard met een hapje in een van de vele restaurants rond de van Baerlestraat. Deze keer Djanoko dus. Wie Djanoko binnenstapt stapt ook even in een andere verstilde wereld. Het decor, waarschijnlijk ongewijzigd sinds de jaren vijftig, straalt een Amsterdamse School stijl uit: zakelijk, recht toe recht aan, nuttig. Ga erheen en kijk even in stilte om u heen voordat u een rijsttafel bestelt. Fantaseer over de chef uit welke film deze komt en geniet in stilte bij deze Indonesiër. Ik heb betere rijsttafels gegeten, maar deze in combinatie met die wederopbouwsfeer doet het toch heel goed. We hadden deze keer de kleine rijsttafel die echt precies goed is. Er is genoeg zonder dat je je overeet. Bij Djanoko kun je echt wel terecht, zeker als je een beetje vroeg bent is reserveren niet nodig. De chef is vriendelijk en behulpzaam, heeft weinig woorden nodig. Niet overdreven goedkoop, maar goed, daarvoor eet je dan ook in de Van Baerlestraat.
Onnoalink .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Als je restaurant Djanoko binnenwandelt, kom je terecht in de wereld van de nostalgische Indische restaurants uit de jaren 60 en 70. Het eten wordt zonder opschmuck bereidt en doet denken aan dezelfde schotels die onze ouders en grootouders aten: goed en smakelijk Indisch eten zonder hedendaagse nieuwigheden en rariteiten.
Els F.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
Kaart was plakkerig en alle prijzen waren voorzien van stickers met kennelijk een prijsverhoging. Uiteindelijk na drie kwartier kwam onze sate rijsttafel van ruim 30 euro p.p. Erg lang gewacht aangezien wij de enige klanten waren. Stokjes waren zeer klein. Zowel het vlees als de vis waren zeer droog. De bijgerechten (groenten) waren voor 1 persoon nog niet eens voldoende en waren niet vers. De nasi was te plakkering, die hebben we niet opgegeten. Met nog redelijk wat trek om de rekening gevraagd. Vriendelijk onze feedback gegeven maar daar trok de bediening (1 man) welke redelijk arrogant was zich niets van aan. Jammer, aan de locatie ligt het namelijk niet, zo dicht bij het Museumplein.
Hyves1970 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2013
Heb bami ramanas besteld,duurde lang ,en dan kreeg ik het was niet om aan te zien ,de sate was meer water,dan sate ook weinig daarbij de bami,wat je geen bami mag noemen was erg .Het was te gaar daarbij te nat,zodat het water op mijn bord,het eten laat verdrinken,vlees was taai en zag er niet goed uit,vies. Gewoon bar en bar slecht,service was waardeloos,Zonde want het licht zeker op een mooie lokatie.
Willem1911 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Gedateerd interieur. Bediening liep niet over van ijver. Rijsttafel was smakelijk en pittig doch kip- en vleesgerechten behoeven een kwalieitsverbetering(taai!)