Djadjan Indonesisch Restaurant

Breelaan 5 1861 GC Bergen Nederland Kaart

Over het restaurant Djadjan Indonesisch Restaurant

Indonesische snoeperij

Djadjan staat in Indonesië voor 'snoeperij'. Hier serveren ze authentieke Indonesische specialiteiten. Met heerlijke rijsttafels, bijzondere stoofgerechten van vlees of vis, originele saté en andere lekkernijen. Ga mee op culinaire ontdekkingstocht door de Gordel van Smaragd!

Meer informatie over restaurant Djadjan Indonesisch Restaurant

Harry S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Chielmaria .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Voor de tweede maal met een AH/restaurant kaart (ook wij letten op de kleintjes) bij Djadjan gegeten. We werden verwelkomt door de lieftallige Jip. Ik weet niet hoe de eigenaar (Richold) het doet maar hij weet goede medewerkers aan te trekken. Omdat het de vorige keer zo goed smaakte bestelde we hetzelfde, alleen nu niet met de extra saté. We zaten buiten op het terras in de schaduw want het was één van de sporadisch voorkomende tropische dagen in Nederland. Bergen op zondag is gigantisch druk. Alle terrassen zaten vol gelukkig hadden we gereserveerd. Dat bleek nodig want verschillende mensen moest men helaas teleurstellen. Jammer voor die mensen want ze lopen een geweldige ervaring mis. Wij hebben in ieder geval weer gesmuld van de vele gerechten die in de kleine schaaltjes werden geserveerd. Het dessert hebben we deze keer overgeslagen. Ook het naastgelegen restaurant Nero doet mee aan de AH/restaurantactie. Ik mocht even in de menukaart kijken en die zag er veelbelovend uit. Volgende keer misschien.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Wij hebben genoten van de heerlijke rijsttafel Pura Bali. De sfeer in het restaurant was goed en de bediening vriendelijk, klantgericht en deskundig.
Josine D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
al lang geen Indische gerechten meer gegeten, zalig! Ik kan geen minpunten ontdekken. De bib gourmand is zeker verdiend. Ik begreep dat het terras wordt uitgebreid, dat zou bij warm weer wel fijn zijn. Met 6 mensen kon dat nu niet en het was binnen wat benauwd, maar daar hadden we alleen in het begin een beetje last van.
Chielmaria .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Vanavond voor de tweede maal met een AH kaart naar een restaurant getogen. De eerste maal was het een fiasco, maar nu niet. We hadden gereserveerd in restaurant DjaDjan te Bergen. DE ontvangst was uiterst vriendelijk. We werden naar onze tafel gebracht en gelijk voorzien van een drankje en wat te knabbelen. De lieftallige serveerster legde uit wat we voor onze kaart konden verwachten, en dat was niet mis. Het voorgerecht bestond uit 3 verschillende loempia’s, 1 met garnaaltjes, 1 met prei en 1 “gewone loempia door het restaurant soempia genoemd. Alle drie verrukkelijke kleine hapjes.
Op aanraden van de bediening hadden we extra een tussengerecht besteld, 2 saté ’s een gemarineerd in rode peper en een gemarineerd in citroengras en kurkuma. Een hele goed advies beide saté ’s waren voortreffelijk van smaak. Echt een stukje moderne Indonesische keuken, maar gebaseerd op de oude smaakvolle gerechten die we allen kennen.
Het hoofdgerecht was een rijsttafel van 8 gerechten, Saté Ayam, Kipsaté met Huisgemaakte satésaus. Hier had ik dan ook niet de wijko saus verwacht die vele restaurants er vaak te royaal overheen gieten.
Rendang, Gestoofd rundvlees in pittige gekruide kokossaus.
Babi Base Manis, Varkensvlees in zoete kruidige ketjapsaus
Besiap Base Kalas, Kippendijtjes in gekruide kokosmelk. Voortreffelijk op smaak.
Gule, Gestoofd lamsvlees in gekruide kokosmelk
Tipat Cantok, Geblancheerde groenten met onze saus (koud gerecht).
Sayur Lodeh, Groenten in kokosmelk.
Sambal Goreng Telor, Ei met pittige saus
Acar Campur, Zoet-zure groenten
Serundeng, Geroosterde kokos met pinda’s. Nasi Putih, witte rijst, en Nasi, gele rijst, die in Indonesië uitsluitend bij feesten wordt geserveerd begeleide de gerechten.
Alles was ruim voldoende en van uitmuntende kwaliteit.
Het dessert bestond uit mango ijs met een coulis van mango, spekkoek, en een bol kokosijs in chocolade.
Dit alles werd door Micky onze serveerster met een stralende lach en goede kennis van de gerechten geserveerd. Deze serveerster verdient niet alleen een pluim maar als ik haar baas zou zijn een forse opslag. Want wat veel restaurateurs vaak vergeten is dat goed personeel de helft van de waarde van hun restaurant is.
Door de eigenaar werden we zeer voorkomend uitgeleide gedaan. We gaan hier zeker nogmaals (vaker) naar toe.
Bart en karin D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk gegeten. Mooi, modern ingericht restaurant. Je doet je ogen dicht, je proeft en dan.... waan je je weer in Indonesië!
Jef D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
We werden gastvrij ontvangen en kregen een gezellige tafel op een mooie plek. Het menu van de AH-restarantactie was kompleet, divers en smakelijk. De bediening van attent en vrolijk. Al met al een geslaagde avond en voor herhaling vatbaar.
Renske H.
Jorrit V.
Lekker eten, dure drankjes
Wicla .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijke Indonesische gerechten (vlees was niet te droog wat je vaak hebt bij de rundvleesgerechten). Ook het toetje was fantastisch. De bediening was prima, men hield goed oog voor hoe ver je was met de maaltijd. Prettige sfeer en ambiance. We hadden een fijne avond en komen zeker nog eens terug.
Penny V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Het was overheerlijk
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Pien S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Heerlijk eten
De prijs van het eten is prima maar de drank is aan de hoge kant.
MariaPP .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
We hadden de rijsttafel Bali genomen en alle gerechtjes zagen er goed uit en waren prima op smaak. Bediening was correct en vriendelijk. Dja Djan is zeker voor herhaling vatbaar!
Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Wij vonden het erg jammer dat sommige rijsttafels alleen per tafel besteld kunnen worden, en niet per 2 personen. Daarom moesten wij een gerecht kiezen dat niet onze eerste keuze was. Maar de kwaliteit van de gerechten was prima. Vooral de vegetarische nasi rames verdient een compliment. Verder misten wij wel een klein beetje de Indische sfeer.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Het begon allemaal goed bij binnenkomst. Het decor is verrassend smaakvol. Strak met Indonesische elementen. Helaas kon het restaurant deze hoge initiële indruk niet vasthouden.
De service was matig. We kregen meerdere mensen aan tafel, men was niet op de hoogte van het dagmenu en maakte fouten met de uitleg van de gerechten. De vleesgerechten waren vaak grof gesneden en derhalve (gort)droog. Ook had ik mijn twijfels over de keuze van 'the cut' van het vlees. Een vetter stuk van het vlees is vaak een betere keuze in Indonesische gerechten. De sayur lodeh was kapot gekookt, zowel in smaak als in structuur. Het een en ander proeft en oogt alsof de gerechten te ver van te voren zijn bereid.
De acar (zoetzure groenten) was ook zeer grof gesneden en onevenredig zuur. Het dessert was daarentegen wel weer goed.
We hebben een prima avond gehad maar voor ons heeft het restaurant de vrij hoge beoordelingen op IENS niet waar kunnen maken.
Metzijntweeen H.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
We hebben samen een rijsttafel gegeten. Veel variatie, meer dan voldoende en alles was echt heerlijk. Goede smaken en niet te pittig. Ook prima stukken vlees (als in niet van de vervelende vetrandjes). Ook het voorgerecht (loempia's) als het toetje (zwarte rijstpudding) smaakte prima en qua portie mooi in balans. De bediening was vriendelijk en netjes. Al met al zeker aan te bevelen en we hebben al aardig wat Indonesische restaurantjes bezocht.
Leo M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Na een hartelijke ontvangst, lekker "índies"gegeten. Ook de wijnen waren passend bij de gerechten.
De Daking Semur is een aanrader voor liefhebbers van gekruid draadjesvlees