Dixie

Stadsplein 54 1181 ZM Amstelveen Nederland Kaart
31-206403004

Over het restaurant Dixie

Bij Dixies is het altijd gezellig. Dit fijne eetcafé in het stadshart van Amstelveen serveert simpele gerechten die heerlijk bereid zijn en geserveerd worden met knapperige, goed doorbakken friet. Vooral de ladyburger, omwikkelt met rokerige spek, blijkt favoriet. Het interieur ademt USA, en soms is dat precies wat je nodig hebt in Amstelveen.

Meer informatie over restaurant Dixie

Kan beter
Kan beter
AlphaS .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Dixies is best gezellig, leuke Amerikaanse ambiance. De bediening was op zich oke. Voordat het voorgerecht kwam waren we bijna een uur verder. Voor tomatensoep of carpaccio. Zo druk was het niet eens.

.......de keuken was een verschrikking deze keer. Bij onze groep waren bij 3 personen de hamburgers van het hoofdgerecht verbrand en die had men met de verbrande kant onder, als onderste van de dubbele burger 'verstopt' blijkbaar in de hoop dat we al driekwart hadden opgegeten voordat we het verbrande deel tegenkwamen. Het is dat ik bij toeval dat ik de onderste van de dubbele burger eerst aansneed en een hap verbrand vlees nam. Extreem ongezond, hoe durft men! Bij controle door de andere gasten in mijn groep bleken drie personen dit te hebben bij hun burger. Allemaal op dezelfde wijze! Terug naar de keuken gestuurd. Wel kregen we een nieuwe, die was gelukkig stukken beter, al was deze bij 1 persoon nu weer te rauw. Hoe moeilijk kan het zijn(?). Aan de rekening hebben we het niet gemerkt. 1 gratis drankje voor 1 iemand. Daar waar ik dacht dat alle betrokkenen wel een drankje gratis hadden. Achteraf pas gezien. Nee voor ons heeft Dixie's voorlopig afgedaan, de klant staat momenteel duidelijk voorop.
Nathaly C.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Na een uur wachten op onze eten (voor en hoofdgerecht) de ober erbij geroepen en die gaf dat door drukte het langer zou duren voordat onze eten geserveerd zou worden. Maar achteraf bleek dat hij onze bestelling volledig was vergeten. Was een slechte zaak is dit, het ziet er leuk en mooi uit van buiten maar de bediening is gewoon waardeloos.
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Dixie is een leuk cafe waar je ook kunt eten. In die volgorde. De bediening is uitstekend, de inrichting is leuk, je waant je in de VS en het is prima toeven hier. De nieuwe kaart is helaas wat beperkt in het aanbod, vlees, veel vlees en heel veel vlees. Op zich wel in lijn met het Amerikaanse thema, maar ook daar zijn vegetarische opties te krijgen tegenwoordig. De vis is helaas van een matige kwaliteit en doet de rest geen eer aan. De frites daarentegen waren van een uitstekende kwaliteit. Maar de porties waren klein en dan wordt vanzelf de prijs ook wat te hoog. En dat is jammer, want dit is een prima plek. De porties mogen meer naar de VS waarden toe, dan komt het meer in balans. Als de vis nu ook nog wat beter van kwaliteit wordt is dit een mooie plek.
Pui Yin O.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Altijd goed bij Dixies. Mijn zusje en ik hebben eerst hier wat gedronken en daarna kwamen onze mannen erbij en hebben we hier gegeten. We hadden de Mexicaanse burger, de lady burger, ribs, wings and union en kipsaté. Alles was goed en veel. We komen hier vaker en dat komt omdat het eten goed is en de bediening goed en attent is.
Bob W.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Zondag bij Dixie de nieuwe kaart geprobeerd. De dames de lady steak, mooie tournedos op een ludieke plank met een goed mes en zeer goed vlees. De mannen aan de fat boy een hamburger van 450 Gr heerlijk wat een opgave ;-). Service prima, zoals altijd. Het is en blijft een prima eetcafe voor in het stadshart.
centrumadam .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Had al vaker bij Dixie gegeten en eigenlijk altijd goed. Ze hebben nu een nieuwe kaart en afgelopen zaterdag de eerste gerechten geprobeerd. Ik moet zeggen met zeer veel succes. Zelf heb ik een ladysteak gegeten. Deze was omwikkeld met spek en op de grill gebakken. Echt heerlijk. Ook mijn tafelgenoten waren zeer tevreden. Dank voor de immer vlotte, correcte en vrolijke bediening. Zal er vaker moeten gaan eten , want er staan meerdere nieuwe gerechten op de kaart die me erg lekker lijken. Zag dat ze ook hotdogs gaan doen tijdens de lunch. Dat lijkt me wel wat. Wij komen binnenkort weer lekker eten bij Dixie.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Zaterdag lekker gegeten.
We hadden de procureur, ribs en wings, lady steak en cesarsalad met kip.
Was allemaal erg lekker de dame van de bediening vertelde er bij dat ze net een nieuwe kaart hadden wat ons betrefd een prima keuze.
kosaric .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Redelijk eten en een mooie aankleding. Bediening was redelijk totdat de rekening kwam. Er stonden duidelijk te veel drankjes op maar de bediening gaf geen millimeter toe. We werden zelfs beticht van dronkenschap na 3 rondjes. Zeer onbeschoft. Ik kom hier nooit meer.
Paul_s .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2014
Even snel een hamburger eten kan hier prima, maar verwacht er niet teveel van. Lamsburger met tzatziki was in orde, maar niet speciaal. Mijn tafelgenoten hadden gewone burger met spek en die was ook oke, maar niet subliem. Om er dan toch ruim 15 euro voor te betalen..tja. Patat was overigens wel knapperig en heet, salade goed op smaak, maar wel erg weinig.
Sophia D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Heerlijk eten, simpele gerechten al: Kipsaté, een burger, biefstukje etc.
Alles heerlijk geserveerd met goed doorbakken frieten.
Gezellige bediening en leuke sfeer.
Voor zulke simpele gerechten ligt de prijs misschien ietwat aan de hoge kant.
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Wat een verademing op dit saaie plein ! Eenmaal binnen waan je je in de Verenigde Staten, het decor is prima voor elkaar, de muziek staat niet te hard en het heeft een gezellige bruine sfeer, zonder dat het ook maar in de verste verte oubollig overkomt. Het is eerder gewoon goed ingericht met hoekjes, verschillende zitjes, podia en dergelijke. Verder ook leuk gedecoreerd, er valt een hoop te zien.

De bediening was uitstekend. Dat kan wellicht van persoon tot persoon verschillen maar het personeel dat ons hielp wist hoe het hoorde. Vrolijk, correct, vriendelijk, ongedwongen en adequaat. En volgens één van de serveersters was het niet echt een hippe gelegenheid, hetgeen het wat gemoedelijker maakte. Ook het Bolleke (De Koninck tapbier) werd als zodanig benoemd, zoals in Antwerpen, en het glas werd met de opdruk naar ons toegezet, zoals het hoort. Ook werd nog geinformeerd (Amerikaans !) of alles in orde was. Eigenlijk niets op aan te merken op deze service.

Het eten is zoals je dat in een eetcafe achtige gelegenheid mag verwachten. Ruime porties, maar qua smaak wat gemiddeld. Er staat veel vlees op het menu. Maar er zijn ook een paar vegetarische opties. Qua eetervaring is het net voldoende, maar de rest maakt eigenlijk de ervaring op zich goed. De prijzen zijn toch relatief hoog voor het gebodene, eigenlijk het enige punt van kritiek.

Een aanrader en leuk dat in Amstelveen dit aanwezig is.
JackieV .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Gezellige sfeer, zeer goede bediening maar het eten vonden wij niet geweldig. Stokbrood vooraf waren kleine hard afgebakken stukjes met kruidenboter er al in. Sate was smaakloos, goedkope soort frietjes erbij. Doet allemaal erg goedkoop aan. Als toetje het chocoladetaartje voor 5,95! Opletten dat je je niet verslikt zo klein was het! Nogmaals, de bediening maakte een hoop goed. Maar voor ons geen volgende keer!
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2013
In verband met goede ervaringen in het verleden hier weer eens gegeten. Leuke grand cafe inrichting met vlotte muziek op een net goed volume. Het eten is net oke. De carpaccio kan wel iets meer parmezaan snippers en dressing of olijfolie (eventueel apart) gebruiken. De visspiesjes waren goed mals en prima gegrild maar ongezond zout. Jammer, daarom een magere voldoende voor het eten want dat kan niet meer in deze tijd! Zo nodig wordt eventueel liever zelf de zoutmolen gehanteerd. De hollandsche frieten en sla garnering waren erg lekker. Mijn tafelgenoten waren overigens positiever over de sateh en de sparerribs. Witte wijnen oke. Vooral de Sauvignon blanc vonden we lekker, niet te droog. De bediening was erg vriendelijk en gastvrij. Helaas echter tijdens en na het eten minder attent. De bestelde drank moest een keer aan herinnert worden en tot 2x toe moesten we opstaan om de aandacht te trekken. Het hoofdgerecht liet net te lang op zich wachten. Ik denk dat theatergangers met een deadline voorrang kregen. Goed voor hen natuurlijk. Wellicht ook kwam het door onderbezetting want aan de goede wil lag het niet.
Arno A.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Ik ben met noren en ijslanders wezen eten. Wat leuk was, is dat de bediening dat had onthouden. Bediening was vlot, vriendelijk en erg aardig. Je kon zien dat ze er lol in hadden. Service was perfect, zo liet iemand een mes vallen, nog voordat we het hadden kunnen aangeven kwam er al een schoon mes aan. Super! Eten was goed, kleine aanpassingen waren geen probleem. Ik kom zejer terug!
roxanne2207 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Vroeger heel veel gegeten en dat was altijd goed, nu na jaren weer geweest en was gewoon goed. We konden nog (op de laatste zonnige dag) op het terras zitten en dat was aardig gevuld. Toen we aangaven dat ik (als zwangere vrouw) erg honger had, gaf de jongeman aan dat hij het zou doorgeven en dat we waarschijnlijk heel snel konden eten. Zonder het gezegd te hebben (vergeten) was mijn hamburger goed doorgebakken, hij zei het erbij tijdens het serveren, dus super dat de kok daar aan heeft gedacht toen de jongeman hem vertelde dat er een hongerige zwangere vrouw op het terras zat! :) Het eten was er supersnel en onwijs lekker! Ook mijn vriend met een steak had heerlijk gegeten. Komen we zeker (weer) terug!