Divina Cucina

Woensdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

• Mastercard , Pin
Jacco S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Prima Italiaans eten, personeel vriendelijk, maar niet echt bekend met de gerechten en producten ( weet wat je serveert). Gezellige uitstraling met pizzeria op de 1e verdieping en overig Italiaans eten beneden. Wij hebben een heerlijke avond gehad.
M.E. I.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Gewoon even tussendoor hier gegeten. Het was weer als vanouds. Na een hartelijke ontvangst van zowel de eigenaresse als het bedienend personeel gekozen voor een "eenvoudige maaltijd". Als antipasto kregen we 5 items allen heerlijk van smaak. De zwaardvis carpaccio was bijzonder. Leuk dat er verse truffel is gebruikt. Daarna als hoofdgerecht lamskroon met wederom verse truffel. Een echte verwennerij. Afgesloten met espresso. De bediening was goed. Als tussendoor een fantastische belevenis.
Gerard605 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij jullie gegeten. Helaas hebben we jullie nu pas ontdekt! Het was heerlijk! Lieve mensen, lekkere wijn en super eten. Goede Italiaanse keuken zoals het hoort zonder poespas.
We hadden de aspergesoep om te starten, daarna een antipasto misto om te delen, daarna pasta met gamba's en limoen en als afsluiter een soort kiwi taartje met ijs.
Fantastische combi.
Tot snel!
Arivederci
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Met kennissen hier gegeten na een gezellig uitstapje. We gingen voor het verrassingsmenu, startend met een brochetta en daarna diverse voorgerechten. Het smaakte goed en veelbelovend. De pasta (lasagna en enigszins pikante fusili) smaakte ook goed. Daarna kwam het hoofdgerecht(je). Van een kalfsribeye verwacht ik een iets omvangrijker stukje vlees. De gegratineerde zalm van mijn echtgenote was heeeel veel gratin en weinig droge zalm. Beetje anticlimax, maar de sfeer en de bediening heeft nog wel wat goedgemaakt.
Aspanjersberg .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Met z,n drieen in dit restaurant gegeten en wij vonden het heel goed en gezellig. Met de oude eigenaar waren wij niet zo blij als persoon, hoewel ook toen de kwaliteit goed was. De nieuwe eigenaresse en haar dochter runnen dit restaurant echt uitstekend, zeer gastvrij, vriendelijk, en vakbekwaam, dit kan ook niet anders want zij zijn terug van weggeweest. Hadden voorheen een Toscaans restaurant op het vierwiekenplein en jammer dat zij daar ooit mee stopten want ook dat was zeer goed.
Wij kregen bij binnenkomst een prosecco aangeboden om als nieuwe gasten te klinken en heel attent bij de koffie na het diner een overheerlijke limocello zoals het hoort uit de vriezer en ook het glas uit de vriezer.
Voor het diner zelf hebben wij voor het viergangenmenu gekozen. Een echte aanrader, al het lekkers komt langs, vooral de pasta met limoen was heel lekker. Hier kun je gewoon op vertrouwen en de keus wordt voor je gemaakt, mooie wijnkaart, niet te uitgebreid maar wel heel goede wijnen. wij hebben gekozen voor een fles Norina Pez, een uitstekende witte Italiaanse sauvignon met een aroma van onder andere bassilicum. Iets teveel voor ons, maar de eigenaresse stond erop dat wij de fles mee naar huis namen. Een goede aanwinst voor Oud Beijerland, wij gaan hier spoedig weer terug.

A. Spanjersberg
Grazie!

Fijn om te horen dat alles naar wens is geweest.

Bedankt voor de mooie woorden, dat geeft ons veel energie om door te gaan!

Ton K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Dit was de eerste keer dat we aten bij Divina Cucina, na verschillende goede berichten gelezen te hebben. Dit restaurant is beslist een aanwinst voor Oud Beijerland en omstreken en een bezoek zeker waard. De bediening is uiterst vriendelijk en zeer attent en geven bij ieder gerecht een toelichting over de gebruikte ingrediënten. Wij kozen voor het 4 gangenmenu van €34,50 dat wekelijks schijnt te wisselen. Dit klopte inderdaad gezien de samenstelling van het menu in de eerdere recensies. We begonnen met bruschetta gevolgd door zeer gevarieerde anti pasti gerechtjes. Zowel warm als koud: garnalenspiesje, courgettetaartje, vitello met een heerlijk sausje enz. Allemaal leuk opgediend in kleine schaaltjes en heerlijke foccacia. Het was geen probleem om de vleesgerechten te vervangen door iets anders.
De beide pastagerechten waren risotto met truffels en spaghetti met stukjes spek, voortreffelijk klaargemaakt. Het hoofdgerecht bestond uit sliptong en varkenshaas met garnituur. Ondanks dat we meer dan genoeg gegeten hadden lieten we ons toch nog verleiden door een overheerlijke tiramisu. Al met al is dit een geweldig restaurant waar de klant nog koning is, met complimenten aan het personeel.
Ciao Ton!

We vinden het super om te lezen dat alles naar wens is geweest!

Bedankt dat u de moeite heeft genomen om zo'n leuke recensie te schrijven! :D

We hopen u snel weer te mogen verwelkomen bij Divina Cucina.

Francis63 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Super avond gehad!
Op Valentijnsdag hier gegeten, de tafel was romantisch versierd met rozenblaadjes en de sfeer zat er goed in. We begonnen met een lekkere prosecco en de wijnkaart.
De wijnkeuze was moeilijk, maar gelukkig raadde de serveerster ons de Montepulciano d'abruzzo aan, waar we geen spijt van hadden.
We namen beide de specialiteit van het restaurant; het 4 gangen menu van €34,50.

Vooraf kregen we een bruschetta en daarna 5 soorten voorgerechten, allemaal op bordjes in het midden van de tafel. We hadden al wat recensies gelezen en vonden het bijzonder dat alle 5 de voorgerechten nieuw waren, de serveerster legde uit dat ze proberen om het menu wekelijks te wisselen.
Wij hadden een Rustico (soort bladerdeeg met ricotta en ham), garnalen tartaartje, parmaham en ananas, kalfsvlees met een aardappelsaus en een hartige aubergine taartje. Na het feest van de voorgerechten kregen we de 2 pasta’s: een pasta me wild zwijn gehakt en ravioli in hartjesvorm met zalm en garnalen in een saffraan saus.
Als hoofdgerecht hadden we sliptong in sinaasappelsaus en lamskoteletjes met amandelen.
Om af te sluiten kozen we voor het dessert van de dag; een bosvruchten cheesecake en een lekkere Italiaanse Cappuccino.

Dit menu zou makkelijk voor €20,- meer verkocht kunnen worden Dit restaurant weet alle goede punten te raken. De leuke meiden in de bediening zijn erg vriendelijk en vlot, de gastvrouw weet de leukste vakantietips te geven om naar Italië te gaan en er wordt over niks moeilijk gedaan. Je krijgt zoveel brood als je maar vraagt, kraanwater is geen probleem en om de avond af te sluiten krijg je een limoncello van het huis.

Ga zo door meiden!
Ciao Francis,

Het doet ons goed om te horen dat alles naar wens is geweest en u een leuke avond heeft gehad!
Maar vooral dat u de moeite heeft genomen om een leuke recensie te schrijven.

We hopen u snel weer te mogen verwelkomen bij Divina Cucina!

AngeliqueSN .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Met een grote groep genoten van het verrassingsmenu.
Heerlijk gegeten, mooie presentatie en zeer vriendelijke bediening.
Hier kom ik zeker nog eens terug!

(Ook goed te weten dat we weer een pizzeria-restaurant hebben in OBL, daar gaan we binnenkort eens eten.)
Beste Angelique,

Leuk om te horen dat alles naar wens is geweest!
Het doet ons goed om te lezen dat we u snel weer zullen zien.

A presto!
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Hier wordt met passie gekookt! In overleg aten we buiten de kaart om. Absolute klasse. Verse tonijn met gecaramelliseerde ui, ravioli met eendeborst en sinaasappelsaus, kalfsvlees met eekhoorntjesbrood. Heerlijke wijnen erbij. Hier komen we terug.
Bert W. .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Door omstandigheden op een laat tijdstip (de week voor Kerstmis) gereserveerd. Er was nog een tafel beschikbaar, alle overige restaurants in OB zaten vol. Ons eerste bezoek aan dit restaurant was een uitzonderlijk positieve! We zijn al diverse malen in Toscane geweest, maar hier hebben we duidelijk, op 2e Kerstdag met onze gasten, genoeglijk van 18.30 tot 22.00 Italiaans zitten tafelen, d.w.z. lekker gegeten van een 5 gangen diner in een zeer gezellige sfeer. Kortom 2e Kerstdag was voor ons een onverwachts succes!
Bij het vertrek kreeg iedere gast een Panatone mee. In dit restaurant is het beneden dineren en boven is alles ingericht voor Pizza, Pasta en Lasagna
Lissadehaan .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Afgelopen vrijdag met mijn gezin in het restaurant van Divina gegeten. Wij komen vaker bij Divina Cucina en wat vinden wij het altijd weer een feestje om daar te mogen eten! We weten niet wat er precies is veranderd, maar wij zijn er blij mee. Er was wat meer variatie in het menu aangebracht ( wij hadden 5 gangen i.p.v. 4 kregen voor dezelfde prijs!) wat wij erg positief hebben ervaren. We begrepen van de eigenaresse dat het menu wekelijks zal variëren.

We begonnen met de bruschetta en daarna de antipasti zoals gewoonlijk. Echter dit keer niet de standaard antipasti maar heerlijke gebakken makreel op z'n Italiaans, een rundertartaar, een een andere variant van vitello tonnato en in beslag gefrituurde bloemkool. Daarna een heerlijke soep van aardappels en truffel.
Na de soep even een pauze ingelast en op het zijterras gaan zitten met een wijntje. Bij terugkomst kregen wij een pasta met paprika creme en kippenstukjes. Voor het hoofdgerecht had ik gestoofde lam met gekarameliseerde uien en de rest had de dorade met erwten en aubergine saus.

Er was naast ons een gezelschap van 25 man aan het dineren, maar alsnog een super service!

Wij komen zeker snel weer terug! Arriverderci !
Parce .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Zondag met mijnvrouw een pizza gegeten ,ouderwets lekker zoals een pizza behoort te zijn! Gezellige sfeer en ik kom op zeker terug .
Kimrademaker .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
We hebben ons jaarlijks feest gevierd met 30 personen bij divina cucina. We hadden duidelijk afspraken gemaakt qua tijden en wensen maar ging al mis bij aankomst. Een aantal gasten hadden na een uur pas 1 drankje op. De gevraagde planning liep helemaal uit en moest dit diverse malen order de aandacht worden gebracht. Aan tafel moest de bediening diverse malen aangesproken worden en omdat een voorgerechtje extra besteld werd liep de planning helemaal uit met als resultaat dat het hoofdgerecht niet geserveerd kon worden maar alleen de voorgerechtjes. De porties zijn kleiner en kwalitatief minder als voorheen. Er zaten gerechtjes bij met kleine knakworsjes!!!!.
Ook de altijd lekkere Timarisu smaakte waterig wat meerdere gasten beaamde.
Er werd aan de bediening gevraagd wat de reden was van de zaken die mis gingen.
De redenen waren: de keuken apparatuur was niet compleet, het personeel en leiding hebben te weinig horeca ervaring en er is te weinig communicatie.
We komen al diverse jaren bij Divine Cucina maar met het vertrek van de 1ste eigenaar heeft dit restaurant veel ingeboet aan kwaliteit en service. De tegemoetkoming van 4- naar 3 gangenmenu was een doekje voor het bloeden.......

Een teleurgestelde liefhebber
Beste Kim,

Wij wilde eigenlijk geen respons schrijven op jouw review omdat dat er niet zo netjes uitziet. Helaas ben jij een persoon die enkel één kant van het verhaal wil laten zien, daarom geef je ons helaas geen andere keuze.
Wij hadden inderdaad duidelijke afspraken gemaakt. De gasten zouden om 17:30 dineren. Echter was de groep om 18:30 nog niet compleet en gingen de wel aanwezige gasten toen pas aan tafel zitten (dit kan je ons niet aanrekenen).

Verder geven wij je graag enkele tips mee voor je feestjes (bij andere restaurants) in de toekomst:

-Licht je gasten in dat ze bij binnenkomst de serveerster niet mogen afwijzen met ‘’ik wacht tot iedereen er is voordat ik een drankje neem’’ want dan duurt het inderdaad 1 uur.

-Als je dan toch in een restaurant een groep van ongeveer 30 personen in 1,5 uur een 4 gangen menu wil laten eten zorg er dan voor dat je gasten geen extra gerechten tussendoor bestellen.

-Zorg ervoor dat je gasten geen eigen drank van huis mee nemen. Dit is niet zo netjes.

-Ga vooral niet na afloop het keukenpersoneel complimenteren over het lekkere eten als je van plan bent een slechte review achter te laten. Dit is erg verwarrend.

-Vergeet niet gast te zijn en behandel de eigenaren van een zaak met respect. Loop nooit een zaak binnen met een houding van ”overtref de vorige eigenaar maar’’ Ook al ben je al jaren bevriend met de vorige eigenaren en vind je het jammer dat deze er niet meer zijn. Wij vinden het ook erg jammer dat je vrienden er niet meer zijn, maar dit is geen reden om de nieuwe eigenaren zwart te maken.

-Bij de bar roddelen met een serveerster over de nieuwe eigenaren is ook niet erg beleefd.

-Vragen of het hoofdgerecht snel gemaakt kan worden, een volle zaak plat leggen hiervoor en zodra de keuken hiermee begint na 5 minuten zeggen dat het toch niet hoeft i.v.m. de aankomst van nieuwe gasten, die niet van het diner afweten, is ook onbeleefd.

Na afloop van het feest hebben wij dit alles gelukkig besproken en gaf je aan het verder naar je zin te hebben gehad, lekker te hebben gegeten etc.
Je hebt nog in alle details over je bruiloft verteld en bent met een handdruk en een fles wijn weggegaan.
Daarom begrijpen wij je frustratie en deze recensie niet wanneer je je beklag al had gedaan bij ons en weg ging met een lach.
Resoort .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Voor ons huwelijk hebben we hier ons diner gehad met de familie. Van te voren hebben we goed contact gehad met de eigenaren. Ze dachten erg mee en alles was mogelijk. We hebben zelf het menu bepaald, suggesties werden gegeven wat mogelijk was. De tafel was mooi gedekt (we hadden 1 grote vierkante tafel). We waren met 9 volwassenen en 5 kleine kinderen. De hele bovenverdieping was gereserveerd voor ons. Een dag van te voren de ruimte versieren was geen probleem. Vanwege de kinderen wilden we een snelle service en daar werd netjes gehoor aan gegeven. Het eten was heerlijk, zelfs de moeilijke eters waren erg te spreken hierover. Vooraf hadden we bruschetta, daarna Antipasti bestaande uit:
gebakken champignon’s in knoflook, Cannelloni, Vitello tonnato, Carpaccio en Zucchine ripiene .
Het hoofdgerecht was een keuze uit:
Filetto al porto rosso (ossenhaas in rode port saus) en Straccetti con rucola e grana (kalfsstukjes met rucola, parmezaanse kaas en balsamico), Vis Soiola alla griglia (sliptong van de grill) en Melanzane ripiene (gevulde aubergine met groente in tomatensaus).
en als toetje de klassieke tiramisu of tiramisu met aardbeien beide met ijs

Al met al een zeer goed restaurant, goede sfeer, heerlijk eten en goede bediening. We zouden het zo weer doen.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Samen met mijn dochtertje een lekkere pizza gegeten.
Jammer dat de jonge ober die het uitstekend deed (!) tot 2 keer toe in de zaak respectloos werd behandeld door "ervaren" collega's.
Jeannette54 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
1x per jaar komen wij hier eten, vlak voor wij naar onze vakantiebestemming Italië gaan en het is nog nooit tegen gevallen. Zo ook nu niet. We wisten van de wisseling van de wacht, maar de zaak zat helemaal vol en het eten was nog steeds lekker Italiaans. Partner en ik hebben het hele menu genomen, wel met de vraag of de pasta iets minder kon, omdat wij van vorige jaren 'de bui al zagen hangen' dat wij het niet op zouden kunnen. Nu kwamen er twee porties heerlijke pasta voorbij die voor ons 2en net te behappen was. Alleen had partner een varkenshaas besteld en kreeg een kalfsribeye. Binnen de kortste keren werd dit opgemerkt en werd aan partner gevraagd om het gerecht alsnog te veranderen, maar partner vond deze kalfsribeye heel lekker. Daarom werd ons na het eten - alsnog als excuus - een creme coffee aangeboden wat echt niet gehoeven had, maar super lekker was! Dit getuigt van kennis van service hebben. Ook de bediening was TOP.

Het enige minpuntje wat ik had, was dat mijn gegrilde zeebaarsfilet super lekker was, maar wat aan de kleine kant. Zo klein heb ik een gegrilde zeebaarsfilet nog niet eerder meegemaakt.

Al met al nog steeds een goede ervaring en ik zou zeggen:" tot volgend jaar weer!"

Michel_ .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Zaterdag voor het eerst bij Divina cucina gegeten. Wat een feest! Een echte avondje uit. Wij hebben het 4 gangen menu genomen. Een variatie aan antipasti alsof je in Italie bent. Het hoofdgerecht was naar eigen keuze. Wij hadden de dorade in aardappel korst en ossehaas in pepersaus. Leuk concept! We hadden een fles rode wijn buiten de kaart: L'usciolo. Heerlijk! Ik heb de chefkok Fabio persoonlijk bedankt!
We komen snel weer terug! Grazie
Petra2015 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Gelukkig geen pizza, maar Italiaans op zijn best. Kies tussen vlees of vis en laat je verrassen met een heerlijk viergangendiner. Een scala aan fraai opgemaakte gerechten streelt neus en tong. Gastvrije ontvangst en attente bediening, kortom een echte aanrader. Voel je echt een avond in Italië en ga naar Divina Cucina !!
Henry1972 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Ik sluit me aan bij de vorige recensies.
Heerlijk gegeten! Italiaans zoals het hoort! Mijn vrouw en ik gaan vaak naar Italië en hebben ervaring met de Italiaanse keuken, maar nog nooit hadden wij zo lekker gegeten! Het pand is erg mooi en de bediening vriendelijk en attent. Ik had de zalm met grapefruit en mandarijn. En mijn vrouw Dorade. Op aanraden van de gastvrouw een biologische witte wijn. Het was voortreffelijk! Hier komen wij zeker snel terug!
Erikenanna .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Afgelopen zondag bij Divina Cucina wezen eten met enkele vrienden.
We werden vriendelijk ontvangen door moeder en dochter wat tot onze verbazing de vroegere eigenaren waren van ristorante Montesanti in Oud-Beijerland. Erg leuk om hen hier weer te zien na al die jaren.
Het concept is erg leuk en wij hebben genoten van de verrassingen die wij voor ons kregen op tafel. Met name de lamsrack was heerlijk. Het leek even alsof wij op vakantie in Italië waren. Ondanks dat we erg voldaan waren namen we op aanraden van het personeel een grand dessert, waar we geen spijt van hebben gehad.
Kortom een gezellige avond gehad en wij komen zeker terug!!