Divan

Meer informatie over restaurant Divan

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Jacqueline N.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Mmmm wat was dat lekker. We eten niet vaak Turks en dus leek het mijn vriend en mij leuk om een lange dag in Amsterdam af te sluiten bij dit restaurant. De stoelen (wij zaten aan de laatste vrije tafel op bijgeschoven klapstoelen) zaten niet heel comfortabel, maar voor ons was dat niet erg.
We waren blij met onze restaurantkeuze, want de bediening was vriendelijk, zowel de eigenaresse als haar medewerkers, en het eten was heel smaakvol. We namen als voorgerecht de mezzes: tien Turkse hapjes. Leuk gepresenteerd, lekker en verrassend. Het hoofdgerecht (kalfsvlees) was simpeler, maar zeker niet minder lekker. Wel vond ik van het hoofdgerecht de prijs/kwaliteit verhouding minder goed dan van het voorgerecht. Als we een volgende keer weer gaan, dan vullen we de avond met mezzes en wijn.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Afgelopen zaterdag bij dit uitstekende restaurant gegeten, het is behoorlijke grote zaak die volgens mij stijf uitverkocht was. Geen leeg tafeltje te bekennen in deze zaak met warme uitstraling. Je kunt er van de kaart eten met voor- hoofd- en nagerecht. Maar jek unt ook schalen met mezzes te bestellen die er goed uit zagen. Wij kozen toch voor a la carte . Als voorgerecht twee gerechtjes die ook op de mezze kaart staan. De hoofd gerechten waren heerlijk. Heerlijk mals lamsvlees met heerlijke saus. Wel zoveel allemaal dat er geen ruimte was voor dessert. Geeft niet, prima koffie en een naar mijn mening zeer betaalbare rekening. De huis wijn vonden wij uitstekend.
Tonia K.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Rondlopend op zoek naar een terrasje om te eten kwamen we Divan tegen. Wat er op de borden van de gasten op het terras lag zag er smakelijk uit, dus we gesloten hier te gaan eten. We hebben de 10 mezze gerechtjes genomen. Met een kleine salade erbij. Samen met het heerlijke brood dat erbij geserveerd wordt ruim voldoende voor ons twee. De bediening is erg vriendelijk en snel. Het restaurant binnen vonden wij er wat donker uit zien, maar als er meer gasten binnen zitten wordt er misschien meer licht aangedaan. Alles zag er verzorgd uit, de kussentjes die beschikbaar waren hebben we dankbaar gebruikt na een dag in Amsterdam te hebben geslenterd. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Wout S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Dit restaurant is al 14 jaar een feit. Door de loop van de jaren een aantal keer gegeten. De kaart is in de 14 jaar kleiner geworden, de crux ligt bij de mezes, mede door de tapashype (?).
Je kunt bij Divan smakelijk eten, het speciale vermelden waard: de koude linzenballetjes.
Divan is een ruime diepe pijpenla, waardoor het al snel leeg lijkt. En een leeg restaurant is geen goed restaurant. Dat gaat voor Divan NIET op.
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Heel erg gezellig Turks restaurant in het centrum van Amsterdam. Ontzettend vriendelijk personeel en lekker eten. De mezzes zijn een aanrader, een soort Turkse tapas. Ook de lamskoteletten zijn heerlijk!
Michiel .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Ik heb zo'n zeven à negen keer gegeten bij Divan. Dus dan snap je wel dat het goed moet zijn. De laatste keer was zo'n twee maanden geleden en ik was daar al zo'n twee jaar niet meer geweest omdat ik niet meer in de buurt woon. De eigenaresse is een ontzettend lieve en aardige dame, die de boel daar vaak in haar eentje runt. Ze heeft wel (vriendelijk) personeel, maar zij doet het meeste werk. Je kunt daar heerlijk Turks eten. Waar ik de laatste keer alleen van schrok zijn de prijzen. Die zijn behoorlijk gestegen en ik vind dat de prijs-kwaliteitverhouding daardoor wat gezakt is. Meer dan 20 euro voor een enigszins karige maaltijd, vind ik niet kunnen. Ook al is het dus lekker. Je zit niet in een heel chic restaurant namelijk. Het interieur ziet er okee, maar niet heel mooi uit. Maar je komt dan ook voor het eten en de sfeer, welke goed zijn. Ik zou wat aan de prijzen doen, dan kom ik zeker weer vaker langs!
Fadieme .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Divan heeft een huiselijke, gezellige sfeer. De bediening is goed en er wordt erop gelet dat alles naar wens is. Het eten is vertrouwd en lekker.
Niek D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Met een groep vrienden hebben wij bij dit restaurant gegeten. De voorgerechten waren vrij smaakloos en niet bijzonder. Hetzelfde geldt voor het hoofdgerecht, spinazie met feta, dat te zout was. Gezien de andere beoordelingen had ik iets beters verwacht. Die werden voor ons niet waargemaakt.
Lea2010 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Dit is een van mijn favoriete restaurants in Amsterdam! Heerlijke mezze, veel keus voor vegetariers. De bediening en eigenaars zijn heel erg vriendelijke, de lokatie is perfect. Enige minpuntjes: geen terras, en de decoratie is niet helemaal mijn smaak.