District 5

Van der Helstplein 17 1073 Amsterdam Nederland Kaart
31-207700884

Over restaurant District 5

Een stukje Italië midden in De Pijp

Midden in de Amsterdamse De Pijp aan een pittoresk pleintje vind je deze verborgen schat. De chef-kok zet hier de lekkerste gerechten op tafel. Begeef je in Italiaanse sferen en geniet van een avond uitgebreid tafelen met vrienden en familie. Laat de warme bediening je een goed glas wijn inschenken en je avond kan niet meer stuk. Italiaans eten zoals het altijd hoort te zijn.

Meer informatie over restaurant District 5

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Eten8/10
Service7,4/10
Decor7,6/10
Ynote . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Werkelijk top gegeten.Kwam hier in het verleden vaak. Maar nu echt veel authentieker Italiaans eten en enthousiaste en positieve bediening we heben werkelijk genoten
Esther69y . 1e beoordeling (1 recensie) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wij hebben een bijzonder slecht gegeten en niet voor het eerst. Pasta te kleine portie, tonijn volledig laten staan smaak was niet ok. Wij vroegen ons zelfs af of het wel tonijn was, vers was de vis in ieder geval niet. Pizza zat een zoete smaak aan. Soort pannenkoek smaak met chemische bijsmaak en op sommige stukken verbrand. Onze klachten zijn niet serieus genomen. We moesten de volledige rekening betalen nadat volle borden zijn ingenomen. In het verleden heerlijk gegeten hier en nu een aantal keer achter elkaar echt slecht. Wij komen hier niet meer en zullen ook niemand aanraden hier te eten.
Veedee . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het is zo'n leuke plek dat ik me voor een 3e keer heb laten verleiden. De prijzen zijn echt veel te duur. Het eten is wel ok, maar niet supergoed. Mijn dochter heeft erg veel moeite gedaan om de inktvisringen weg te krijgen. Hoe anders bij ons normale adres voor de ringen. De pasta's zijn ok. Maar niet meer dan dat. Naast ons zaten ook mensen die heel lang op het eten moesten wachten. Echt jammer! Je verwacht gewoon meer voor die prijzen!
Ilona1982 . Gastronoom (17 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
echte italiaan. de pizza's zijn erg goed. de lasagne ook alleen wat duur. de bediening is echt italiaans dat het plaatje mooi afmaakt
Lucette T. 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Jaren mijn favoriete Italiaan geweest, maar er is veel veranderd: de prijzen zijn belachelijk hoog geworden voor wat je krijgt: piepkleine porties. Geen idee waarom dit moet: het zat altijd vol - nu is het half leeg. Begrijpelijk.
Emeline R. Gastronoom (39 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Voor 4 personen gereserveerd en een bevestiging ontvangen. Bij binnenkomst was onze reservering niet verwerkt. We konden midden in de tent wachten zonder dat we een drankje konden drinken. Na 40 minuten was er een tafel vrij en konden we plaats nemen. Het duurde erg lang voor dat we een kaart kregen en we moesten zelf verschillende malen vragen of we iets te drinken konden bestellen. Toen we na lang wachten (nogmaals zelf vragen of de bestelling was door gekomen) onze pizza's kregen waren we niet heel enthousiast. Prima pizza maar niet om nog een keer voor terug te gaan.
Hoogmaterland . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Het was niet de eerste keer dat we district 5 bezochten, we hebben al meerdere keren op het geweldige terras gegeten, en ook binnen zijn we al vaker aangeschoven. Gisteren lekker in een hoekje bij het raam gezeten, alles was lekker, maar het voorgerecht met inktvis en vongole was echt heerlijk, de bouillon gekmakend lekker. Eigenlijk zou ik voor alles een 10 willen geven, maar dan kan het nooit meer beter, dus ik hou het op drie dik verdiende negens!
Govert V. Bourgondiër (3 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Ik ga natuurlijk niet opschrijven dat het eten heerlijk is, de bediening uitstekend en de wijnen top. Straks heb ik zelf geen plek meer in dit prima restaurant. Hou je van italie en het Italiaanse eten, Tsja ik zou geen betere plek weten.
Eva . Bourgondiër (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Beste pizza van Amsterdam! Het was erg lekker. Sfeer was gezellig. Service was heel goed. Wij hebben een flesje wijn besteld en 2 pizza's. De prijs was prima.
Gertrudea . Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Gezellig en sfeervol restaurant, perfect voor een avondje met z'n tweetjes. De groentepizza was erg lekker. Onze hoofdgerechten waren simpel maar smaakvol!
Chino7 . Gastronoom (17 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
om te beginnen de garnituur van paprika aubergine met tomaat die je krijgt bij de hoofd is al een heerlijk schoteltje uit de oven carpaccio en antipasti lekker, zwaardvis is lekker sappig panna cotta en ijs zijn zeer aan te raden aardig bediening je kunt ook genieten van verschillend pizza s die zag er ook goed uit
Em V. Fijnproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Een leuke tent met mooie inrichting. Sommige klassieke Italiaanse gerechten bieden ze niet aan maar laat je verrassen want het eten is goed.
Lizzy80 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Altijd weer fijn om bij District V te eten. De kaart is compact, maar wat je krijgt is altijd heel goed en passend bij het seizoen. Het voorgerecht, een kruidig ricottataartje met pompoen, was perfect klaargemaakt en in balans. Op ons verzoek werd een van de twee vegetarisch gemaakt, dat was geen enkel probleem. De bediening is vriendelijk, attent en authentiek Italiaans. Enige minpuntje is het brood, dat uit de supermarkt lijkt te komen. Terwijl ze zo'n mooie houtoven hebben voor de pizza's!
Rody L. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Dit is een geweldig restaurant! Ik ben hier vorige week geweest en heb ontzettend genoten van het eten. Het ricotta taartje en de (versgemaakte) tagliatelle met wild zwijn zijn een aanrader. Ze maken gebruik van uiteenlopende smaken, die ontzettend goed combineren. Ik vond het erg fijn dat ze wat langzamer waren met het uithalen van de borden en het opnemen van het eten en drinken, dit gaf een relaxte sfeer. Hoewel alles echt perfect was en het er romantisch uitzag, vond ik het licht (aan het plafond) een beetje te fel. Het zou fijn zijn als deze in het vervolg een beetje gedimd kunnen worden.
Steven L. Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Heerlijke tagliatelle met wild zwijn. Bruschetta ook lekker, met weinig toeters en bellen, zoals ene bruschetta hoort. Pizza had iets langer in de oven gemogen, was klein beetje slap in het midden, maar smaak was prima.
Hanscom . Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Dit restaurant kan ik zelfs mijn vrienden aanbevelen.
Het voorgerecht met ricotta was superbe.
Hoofdgerechten: gnocchi was vol van smaak en de rib-eye was verrukkelijk.
Eindelijk een avondje uit eten in Amsterdam, dat gewoon lekker en goed was.
Jeroen J. Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Mooie locatie. Mooie ambiance. Top bediening. Lekker eten. Pizza's zijn een aanrader. De ribeye was helemaal geweldig.
TimmyF . Gastronoom (32 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Een tijd geleden hier gegeten en een mindere ervaring gehad. Een van de heren had zijn dag niet. We werden door de eigenaren uitgenodigd opnieuw te komen. En inderdaad, het was erg goed!

Het eten was prima, een aantal verrassende gerechten gehad, prima wijnkaart. En de service zoals het moet zijn.

Aanrader!
ElisaSopa . Gastronoom (19 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Het ziet er zowel van buiten als van binnen gezellig en sfeervol uit. Ik had de pizza Funghi, en deze was heerlijk, portie was precies goed. Ook aardig (Italiaans) personeel en goeie service.
Zanouschka . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Mooie gerechten, pure smaken, alles is uitstekend op elkaar afgestemd. De Pinot Grigio was lekker vol van smaak. (De Ribolla viel na voorproeven af, die viel tegen.) Verder sfeervol, gezellig en echt Italiaans. Aanrader!