Van der Helstplein 17 1073 Amsterdam Nederland Kaart
31-207700884

Over het restaurant District 5

Een stukje Italië midden in De Pijp

Midden in de Amsterdamse De Pijp aan een pittoresk pleintje vind je deze verborgen schat. De chef-kok zet hier de lekkerste gerechten op tafel. Begeef je in Italiaanse sferen en geniet van een avond uitgebreid tafelen met vrienden en familie. Laat de warme bediening je een goed glas wijn inschenken en je avond kan niet meer stuk. Italiaans eten zoals het altijd hoort te zijn.

Meer informatie over restaurant District 5

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
7,1
6,8
Kan beter
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Fantastische avond gehad; heerlijk eten en super vriendelijke attente bediening; vorige maand hadden wij hier een 'slechte avond en alles ging mis'; we zijn keurig gebeld en uitgenodigd voor een revanche; District V heeft ons laten zien dat die ene-avond een uitglijder is geweest; dank voor een heerlijke avond en tot snel!
Maaike R.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Met Koningsdag hadden wij hier wen slechte ervaring. We hebben daarna contact gehad met de eigenaresse en gisteren hebben we een heerlijke avond gehad. De service was top en het eten lekker. Inktvis vooraf (aanrader!!) heerlijke burrata en nog wat charcuterie. Pizza voor de kinderen (dit keer mooi op tijd). De hoofdgerechten duurde wel iets langer dan gemiddeld maar we waren met een groep. Met mooi weer kun je heerlijk buiten zitten op het plein. Na onze slechte recensies hieronder hebben we nu een positieve ervaring en komen we zeker terug.
Jip K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Viel ontzettend tegen. Het personeel is onhandig en inefficiënt, de eerste drankjes lieten 25 min op zich wachten en de tweede ronde was in het geheel miet gekomen. De zeevruchten in dr pasta waren koud en de simpele gnocchi is zeker geen 18 euro waard. Bezoek de Italiaan aan de overkant, veel lekkerder en leuker!
Nancy B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Al vaak hier gegeten en naar volle tevredenheid! Heerlijke Italiaanse Open Keuken waar je de koks bezig ziet. Buiten zit je fantastisch, een oase van rust, midden in de stad! Wij komen hier zeker weer snel terug :)
Maaike R.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Hier met Koningsdag gegeten met 2 kinderen en 5 volwassenen. Nadat we ruim 90 (!!) minuten op ons hoofdgerecht hebben gewacht en dit op een vriendelijke manier kenbaar maakten zijn we opgestapt. Ik heb, voordat ik deze recensie plaatse, me eerst per mail gemeld bij het restaurant om aan te geven det ik erg teleurgesteld ben maar helaas tot op heden geen reactie gehad. Echt een waardeloze tent, heb alle begrip dat het fout kan gaan daar waar mensen werken maar weinig begrip voor een slechte opvolging ervan.
Beste Maaike,

Wij vinden het erg vervelend dat u niet de juiste service en ervaring heeft gehad bij een bezoek aan ons restaurant. Tijdens koningsdag hebben wij de extreme drukte onvoldoende goed kunnen organiseren.

Dit willen wij graag goed met u maken en u nogmaals uitnodigen om u de gebruikelijke service te laten ervaren.

Voor deze speciale reservering met een korting van € 100 verzoeken wij u te bellen met onze restaurantmanager Daniela Argentin (06 82 97 70 47).

Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
3 voorgerechten en een paar pizza's besteld. Voorgerecht was prima, na een uur wachten op de pizza's gevraagd hoe lang het nog ging duren. Serveerster ging in discussie, want het was erg druk en kon helaas geen tijd geven. Na nog eens 3 kwartier wachten hebben we de bestelling geannuleerd en zijn vertrokken. Nog nooit meegemaakt, en zeker niet van plan om nog eens terug te komen. Waardeloos!
Beste Marieke,

• Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Dramatische ervaring; heb er geen ander woord voor over; na een prima voorgerecht - inktvis - zijn wij na ruim 1,5 wachten op onze pizza's het restaurant verlaten; dit overigens nadat wij tot 2x toe gevraagd hadden hoe het met ons hoofdgerecht ervoor stond; het antwoord dat wij kregen was ronduit beschamend: "dat kan ik u niet zeggen, ik weet niet hoe lang het nog duurt" ; enige vorm van excuses, dan wel begrip - empathie was er niet; wel irritatie bij de bediening en uiterst klantonvriendelijk gedrag
Beste Marco,

• Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
dramatische ervaring gehad: na een overigens prima voorgerecht - inktvis - zijn wij na 1,5 uur wachten op onze pizza's het restaurant uit gelopen; na tot 2x toe gevraagd te hebben waar ons hoofdgerecht blijft en evenzo vele keren het antwoord: "dat kan ik u niet vertellen" hadden gekregen, vonden wij het gedrag van het bedienend personeel toch echt zo onvriendelijk dat wij zijn vertrokken
Pat B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Ben er een aantal keren wezen eten. Echt genieten! Mooie open keuken en alerte bediening. De sfeer was prima, mede door de aardige en attente serveersters! Qua eten lekker verrassend! Vooral in de komende maanden gaan wij er weer vaker heen, ook vanwege het heerlijke terras en het pleintje!
Orsetta M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Bestellen van 2 pizza,s ging vrij snel. Voordat het eten kwam duurde 3 kwartier tot een uur en vervolgens waren de pizza,s koud. Dat kwam door de dunne bodem werd ons verteld.....
Dat klopt niet en bovendien sprak de bediening grotendeels Engels. Restaurant viel mij zwaar tegen ik kom niet meer teug helaas ...
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Gereserveerd voor drie personen, kwamen aan een tweetje gedekt voor drie: dat is te krap.
Voorgerecht mosselen in bier was te slap, te weinig smaak.
Hoofdgerecht saltimbocca heerlijk, prima sausje ook. Zeer overvloedig voorzien van basilicumblaadjes maar dat paste best goed. De aardappeltjes uit de oven die erbij kwamen waren matig.
Prima (engelstalige) bediening en zoals altijd een prettige sfeer.
Ynote .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Werkelijk top gegeten.Kwam hier in het verleden vaak. Maar nu echt veel authentieker Italiaans eten en enthousiaste en positieve bediening we heben werkelijk genoten
Esther69y .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wij hebben een bijzonder slecht gegeten en niet voor het eerst. Pasta te kleine portie, tonijn volledig laten staan smaak was niet ok. Wij vroegen ons zelfs af of het wel tonijn was, vers was de vis in ieder geval niet. Pizza zat een zoete smaak aan. Soort pannenkoek smaak met chemische bijsmaak en op sommige stukken verbrand. Onze klachten zijn niet serieus genomen. We moesten de volledige rekening betalen nadat volle borden zijn ingenomen. In het verleden heerlijk gegeten hier en nu een aantal keer achter elkaar echt slecht. Wij komen hier niet meer en zullen ook niemand aanraden hier te eten.
Veedee .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het is zo'n leuke plek dat ik me voor een 3e keer heb laten verleiden. De prijzen zijn echt veel te duur. Het eten is wel ok, maar niet supergoed. Mijn dochter heeft erg veel moeite gedaan om de inktvisringen weg te krijgen. Hoe anders bij ons normale adres voor de ringen. De pasta's zijn ok. Maar niet meer dan dat. Naast ons zaten ook mensen die heel lang op het eten moesten wachten. Echt jammer! Je verwacht gewoon meer voor die prijzen!
ilona1982 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
echte italiaan. de pizza's zijn erg goed. de lasagne ook alleen wat duur. de bediening is echt italiaans dat het plaatje mooi afmaakt
Lucette T.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Jaren mijn favoriete Italiaan geweest, maar er is veel veranderd: de prijzen zijn belachelijk hoog geworden voor wat je krijgt: piepkleine porties. Geen idee waarom dit moet: het zat altijd vol - nu is het half leeg. Begrijpelijk.
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Voor 4 personen gereserveerd en een bevestiging ontvangen. Bij binnenkomst was onze reservering niet verwerkt. We konden midden in de tent wachten zonder dat we een drankje konden drinken. Na 40 minuten was er een tafel vrij en konden we plaats nemen. Het duurde erg lang voor dat we een kaart kregen en we moesten zelf verschillende malen vragen of we iets te drinken konden bestellen. Toen we na lang wachten (nogmaals zelf vragen of de bestelling was door gekomen) onze pizza's kregen waren we niet heel enthousiast. Prima pizza maar niet om nog een keer voor terug te gaan.
Hoogmaterland .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Het was niet de eerste keer dat we district 5 bezochten, we hebben al meerdere keren op het geweldige terras gegeten, en ook binnen zijn we al vaker aangeschoven. Gisteren lekker in een hoekje bij het raam gezeten, alles was lekker, maar het voorgerecht met inktvis en vongole was echt heerlijk, de bouillon gekmakend lekker. Eigenlijk zou ik voor alles een 10 willen geven, maar dan kan het nooit meer beter, dus ik hou het op drie dik verdiende negens!
Govert V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Ik ga natuurlijk niet opschrijven dat het eten heerlijk is, de bediening uitstekend en de wijnen top. Straks heb ik zelf geen plek meer in dit prima restaurant. Hou je van italie en het Italiaanse eten, Tsja ik zou geen betere plek weten.
Rosalinde V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Na een ervaring met een groep van 5 korte tijd geleden, ook weer eens met zijn tweetjes bij District 5 gaan eten. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik toch teleurgesteld was. De gepocheerde vis was smakeloos en weeïg. De pizza was echt wel wat verbrand. En de keuzes aan wijn op dit moment niet op het sterkste. Niet meer helemaal zeker van datum van bezoek overigens. Mensen met gluten- en lactose-intolerantie zijn welkom. Er wordt zelfs glutenvrije pasta gemaakt. Super!