Disgenoten

Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Uitstekend gegegeten met de voucher van Groupon. Alle vijf de gangen werden vlot uitgeserveerd. De borden zijn leuk opgemaakt en de gerechtjes waren goed van smaak en temperatuur. De bediening is vriendelijk en komt regelmatig langs om de glazen bij te vullen. De fles rode wijn Mudo Monast is voor een huiswijn met € 29,00 wel wat aan de prijs. Daarentegen wordt over een karaf water niet moeilijk gedaan. Dit laatste geldt ook voor het aanbieden van een alternatief hoofdgerecht omdat mijn partner geen hertenvlees eet. Klasse!
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Dit is een prachtig gelegen restaurant met een mooie menukaart, alleen de gastvrouw mag wat vriendelijker. Het eten is geweldig, maar de wachttijd tussen de gangen was erg lang.
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Zeer vriendelijk ontvangen, ondanks dat we al een tijdje niet geweest waren. Eerst nog even een aperitief op het terras aan het water, met een ovenvers broodje en daarna waar we eigenlijk voor kwamen, het hoofdgerecht van zwezerik en eendenlever. Perfect gebakken en o zo mooi opgemaakt. Jammer dat er geen foto bij geplaatst kan worden. Het water loopt alweer in mijn mond.... Ook de aardbeienbavarois als nagerecht was heerlijk. Wij hebben weer volop genoten van de mooie smaakcombinaties en de voortreffelijke bediening. Het was op en top culinair genieten.
Karpat .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Bij het plaatsen van de (lunch)bestelling werd ons verteld dat "het wel een half uurtje kon duren". Hebben uiteindelijk 1 uur op ons lunchgerecht moeten wachten. Vreemd want deze zonnige dag was niet onverwachts dus de uitbater had best wat extra keukenpersoneel kunnen inschakelen. De zalmsandwich was OK. De salade met geitenkaas (9,50 euro) was echter minimaal qua vulling. Komen we dus niet meer.
Overigens een prima locatie.
Willem P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Als ex woubruggenaars leek het ons heel leuk om onszelf te verassen door te lunchen bij 'Disgenoten. Daarbij dan gelijk van het bijzondere uitzicht te genieten wanneer je bij het raam zit. Tot zover klopte het plaatje. Vriendelijke ontvangst, allemaal mooi en goed. Bestellen Waldcorn sandwich BLT / kip / dijon mayonaise en een Hamburger / bacon / cheddar / ei / barbecue saus en slibtongetjes. Beste 'Disgenoten', wie serveert nu in hemelsnaam oud en droog brood op zondag, de uitgaansdag van de week? Het meeste maar laten staan. Wees eerlijk en zeg tevoren gewoon dat je bent vergeten het uit de vriezer te halen o.i.d. dan kan je nog een andere keuze maken. Teleurgesteld want het kan zo anders.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Komen hier eigenlijk maar 1 keer per jaar met de Groupon.
Waren jammer genoeg de enige bezoekers deze avond, maar ondanks dat lekker bij de openhaard en vriendelijke bediening.
Eten was weer oke met diverse smaakjes. Vonden wel net als de vorige reviewer het vlees iets te hard aangebakken, maar was verder wel mals.
We blijven twijfelen of we ook zonder Groupon zouden gaan, want nu met de groupon is de prijs/kwaliteit verhouding oke.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Jongstleden zaterdag gegeten in dit fraaie en mooi gelegen restaurant aan de Woudwetering (zijtak van de Oude Rijn). Het was ons derde bezoek aan dit restaurant en evenals de voorgaande keren bleek het een absolute topper te zijn.
De ruimte is mooi licht door de enorme hoeveelheid ramen, waardoor wij een prachtig zicht hadden op de rivier die nog volop van kerstverlichting was voorzien, hetgeen natuurlijk flink sfeerverhogend werkte. Er was geen plafondverlichting, maar uitsluitend indirecte wandverlichting dat in combinatie met de lichte muren en bruine balken en spanten voor een gezellige ambiance zorgde. Aan die fijne atmosfeer droeg zeker ook de open(gas)haard bij, die uit het midden geplaatst was en voor een aangenaam en knus vuur zorgde.
Mijn partner en ik waren hier met een Groupon Deal voor een 5-gangen diner.
Alvorens aan ons diner te beginnen, namen we een drankje: zoete witte wijn voor mijn lief en een zalig Affligem Tripel bier voor mezelf. Daarbij namen we ook wat brood met boter en van het huis kregen we lekkere olijven in een witte, zoete saus. Hoewel ik de smaak van die saus (als je het tenminste een saus mag noemen, want het was heel dun) herkende, kan ik deze toch niet benoemen.
Het voorgerecht was een verbijsterend goede steak tartaar, prachtig gepresenteerd, zoals alle gerechten later zeer fraai opgemaakt, werden geserveerd. Alles aan deze steak tartaar was helemaal goed: een verrukkelijke balans van uiteenlopende smaken, zoals een heerlijke piccalilly schuim die uitstekend bij de tartaar paste. Verder vervolmaakten Amsterdamse ui, relish en een crostini dit superbe gerecht. Deze bijzondere entree zette de toon voor een fantastische culinaire avond.
Na deze ultieme smaakbeleving volgde een heerlijk tussengerecht in de vorm van een bospaddenstoelen ravioli. Ook van dit gerecht kan gesteld worden dat het ronduit hemels smaakte en zo volstrekt verschillend van de tartaar. We werden deze avond getrakteerd op een uitgebreid scala aan uiteenlopende smaken. Onze tastzin werd bij ieder gerecht opnieuw hevig geprikkeld. Ondertussen deden wij ons ook tegoed aan eendere drankjes als eerder.
Toen volgde een soort van spoom, een heerlijk verfrissing tussendoor. Het bestond uit schijfjes rode biet, een waterijs van rode biet (opvallend lekker), een macaron van geitenkaas en kroepoek van rode biet. Ook dit gerecht zag er weer uit als om door een ringetje te halen: een zeer kleurrijk geheel, dat alleen al daardoor verfrissend werkte. Als gezegd, het waterijs van rode biet kwam opmerkelijk fris over. Voor ons in ieder geval de eerste keer dat we dit proefden. Minstens zo opmerkelijk was dat mijn gezellin het ook lekker vond, want op zich houdt ze niet van rode biet.
Het hoofdgerecht was getrancheerde diamanthaas met een bearnaise saus, aardappel kaantjes, een pompoen crème en enoki, verder op smaak gebracht met wat stukjes verschillende groenten, die verder natuurlijk ook dienden ter verfraaiing van het gerecht, want dit restaurant heeft de presentatie hoog in het vaandel staan. Wat mijzelf betreft, haalde de bereiding van de diamanthaas net niet de hoogste toppen. Het vlees was zondermeer goed, maar was misschien net een ietsepietsie te veel doorbakken. Een fractie minder en het vlees zou waarschijnlijk nog wat sappiger en daardoor voller van smaak geweest. Mijn tafelgenote vond haar biefstuk evenwel super. Mogelijk was die bij haar net een fractie roder van binnen. Onderwijl had mijn geliefde een derde glas wijn genomen (volgens mij had ze nog nooit eerder drie glazen wijn op een avond gedronken, dus kennelijk was deze wijn helemaal in haar straatje) en ik een derde Tripel bier.
Het dessert tenslotte was ook weer oog- en tongstrelend: een subliem smakende Tarte Tatin met vanille-ijs en een soort minitaartjes van rumsiroop voorzien van mini muntblaadjes. De warme appelschijfjes waren eenvoudigweg kostelijk.
De avond rondden we af met een verse muntthee voorzien van huisgemaakte friandises (muffin, praline en een chocolade cakeje).
Concluderend hebben wij een geweldige avond beleefd met fantastisch aardig en attent personeel dat bij iedere gang een perfecte uitleg gaf.
Nu doet zich een vreemd probleem voor bij het geven van cijfers. De laatste weken heb ik meerdere keren een tien uitgereikt voor het eten. Uiteraard verdient dit restaurant hetzelfde cijfer, maar eigenlijk zou ik vanwege de excellente presentatie van de gerechten hoger willen geven. Hier doen zich de beperkingen van het huidige classificatiesysteem gelden. Naar mijn mening biedt een puntensysteem van een tot honderd betere mogelijkheden om een differentiatie in de beoordelingen te geven.
Comice .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Wat een heerlijk restaurant .Gelijk bij binnenkomst hartelijk ontvangen .De tafel aan het raam bied uitzicht op een mooie kerk en de woudwetering.Olijfjes bij het aperitief zijn een goede start.
Specialiteit van de chef ,zwezerik ,is super bereidt !
Als we vragen om een bijpassend glas wijn wordt dat in No time verzorgd en met kennis ingeschonken .
We hebben een heerlijke avond gehad .
Michealkors .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
We zijn hier met zijn tweeën een paar maal wezen lunchen en vorige week gedineerd .We werden netjes en vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht.Aperitief(goede cremant d'alsac) en kaart volgde snel.
We hebben genoten van de zwezerik! Met recht specialiteit van de chef.
Bediening was aanwezig maar niet opdringerig .Ze hielden alles goed in de gaten .
Het restaurant is heel mooi ingericht met grote boeketten en stoelen die heerlijk zitten.
Als enige nadeel vinden wij de parkeerplaatsen,als het druk is dan is het lastig parkeren.
Sabina D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Met een grote groep gegeten bij Disgenoten.
Het was een vooraf samen gesteld menu maar met dieetwensen was goed rekening gehouden.
Zeer fijne avond gehad en erg goed gegeten. Het voorgerecht en nagerecht was een feestje in je mond qua smakensensatie! Hoofdgerecht vond ik persoonlijk wat minder maar puur omdat ik hier zelf niet zo van hou. Ribeye van kalf, ik vond dit iets te vet. Maar wel goed gebakken.
Ik kom zeker een keer terug.
Service was top.
PimdeWitte .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Vorige week met zijn drieen voor het eerst in Disgenoten in Woubrugge gegeten. We gingen er verwachtingsvol naartoe, maar het werd helaas een verschrikkelijke teleurstelling.. De ontvangst was uitermate onvriendelijk en dit veranderde gedurende de avond helaas niet. De wachttijden in dit restaurant vinden wij onacceptabel; 5 kwartier voor een voorgerecht is veel te lang (er zaten in totaal 3 tafels). Wat de keuken betreft, hier begrijpen ze er echt helemaal niks van! De ingredienten van onze voorgerechten werden met elkaar verwisseld, wat we hadden besteld lag niet op ons bord. De langoustinestaart ontbrak zelfs in het geheel! Als hoofdgerecht een tournedos Rossini besteld; wij wilden de eendenlever niet meegebakken maar dit was onbespreekbaar voor de keuken, want het gerecht was al voorbereid. Wij hebben toen de tournedos zonder lever en rare gebakken besteld, toen de hoofdgerechten arriveerden bleken de tournedos maar 90 gram en veel te ver doorgebakken te zijn, een schande voor de prijs van €27,50! Wij hebben toen besloten te betalen en te vertrekken. Wij hebben diezelfde avond een e-mail aan het restaurant gestuurd, om ons ongenoegen te uiten. Het antwoord hierop was voor ons niet bevredigend: er werd ons aangeboden opnieuw bij Disgenoten te komen eten, wij hebben dit geweigerd omdat wij geen behoefte hebben om hier nogmaals te eten: wij hebben hier totaal geen vertrouwen meer in! Op ons voorstel om het eten te restitueren, hebben wij niks meer vernomen. Helaas een hele slechte ervaring rijker!
Miller01 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Afgelopen zomer na een vaartochtje in deze schitterende omgeving samen met mijn zoon gegeten bij Disgenoten in Woubrugge. Heerlijk buiten aan het water gezeten op deze idyllische plek. Van een mooi 4-gangen menu genoten met voortreffelijke wijnen. Ook een hele leuke jonge bediening, spontane mensen!
Later nog een keer geluncht -op mijn verjaardag- samen met mijn vrouw. Ook toen was er weer een zeer spontane en vriendelijke jongedame die ons meer dan welkom heette. Heerlijke lunch en om de verjaardag wat cachet te geven een lekker glas Cremant d'Alsace vooraf. Een echte aanrader!!
Sunny20 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Met mijn verjaardag met het hele gezin voor het eerst hier geweest. Hebben heerlijk gegeten, prettige bediening, goede sfeer, echt een aanrader. Wij komen zeker terug!
Gonny J.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Leuke lokatie en leuk ingericht.
De kaart is niet heel uitgebreid maar er staan stuk voor stuk lekkere dingen op wat het kiezen wel moeilijk maakt. De portie van de gerechten zijn niet erg groot, en waar ik me nog steeds over verbaas is als je met 4 personen een hoofdgerecht krijgt je een schaaltje aardappels/patat voor 2 personen bij krijgt...?? Waarom gebeurd zoiets nou altijd ook in andere restaurants. De 7 krijgen ze dus vanwege de "kleinere" porties, de koekjes bij de koffie gingen er nog er goed in omdat ik niet super voldaan was.
Ook hebben we meer dan een uur op ons hoofdgerecht moeten wachten wat ik erg jammer vond. Toen we ook nog 10 minuten op koffie en thee moesten wachten terwijl je als laatste in de zaak zit vroegen wij ons sterk af of we dit een heerhaal bezoek waard is. Niet echt dus.
Sasrein .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
15/09/2015 hebben mijn echtgenoot en ik gegeten bij Disgenoten in Woubrugge. Waren dáár een aantal jaren niet meer geweest.Tafels netjes gedekt,nep(!!) waxinekaarsjes aan.Het was guur weer en was koud in de zaak dus wij vroegen of de gashaard aan mocht.De bediening had dat nog nooit gedaan, werkte daar pas sinds de zomer.Gelukkig wist een ander meisje hoe de gashaard aan moest. Wij namen een 3 gangen menu.Op de kaart stond als specialiteit van de chef o.a. zwezerik (supplement op menu 6.50) als hoofdgerecht. Hebben als hoofdgerecht 1X ribeye en 1X zwezerik besteld. Dat laatste kan de chef beter van de kaart schrappen als "zijn specialiteit" was droog en doorbakken en had totaal geen smaak.Leek op een droge kipfilet.Commentaar van de serveerster, sommige mensen houden van doorbakken zwezerik. Zo iets heb ik nog nooit gehoord, het hoort zacht van binnen te zijn. Aangeboden werd, of ik een andere wilde. Nee, want om dan weer 30 min.op je hoofdgerecht te moeten wachten daar hadden wij geen zin in.Voorgerecht was eenden rillete,die te koud was, en dan zijn smaak verliest.Toetje was lekker, maar niet ingewikkeld.De ribeye was goed van smaak en medium gebakken.In het totaal waren er die avond 5 gasten in de zaak,niet druk dus.De chef heeft zich niet aan de tafels laten zien.Minpuntje. Jammer, waant voor ons was dit nu echt de laatste X gegeten te hebben bij Disgenoten. Zij moeten het van hun terras in de zomer hebben , gezellig aan het water, waar altijd iets te kijken valt.
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Mooie locatie en voor ons dichtbij huis dat een voordeel zou kunnen zijn. Toch voel ik mij er niet op mijn gemak, 2 dames in de bediening praten zo luidruchtig waarvan er 1 overdreven doet en de ander langs je heen kijkt zodat je niet ontspannen zit. De 3e dame deed het goed. Na vorige keer een melding te hebben gemaakt van eten dat niet goed was, werd er gereageerd dat het niet aan hun lag waarop ik antwoord gegeven heb en vervolgens nooit meer iets heb gehoord. De kok kan overigens prima koken, lekker smaken en mooie opmaak maar de bediening maakt het niet af.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
2 x een 9....de eerste 9 voor het decor, want dat is op een zomeravond natuurlijk helemaal goed. Prima meubilair buiten, prachtig uitzicht en veel boot-verkeer op het water. Prachtig om dat te zien. De tweede 9 voor het eten. We hebben het zomer-menu genomen. Dit is dus echt een aaneengesloten parade van lekkernijen. Kijk maar even op de website. Een zalige amuse als start, lekker vol bruin brood en gezouten boter erbij. De olijfjes stonden direct op tafel. De wijn....een Chardonnay ...was exact zoals de wijn moest zijn. de eerste 2 negens zijn dus dik verdient. De bediening....eigenlijk zou dat ook een 9 moeten zijn.... want het was (bijna) helemaal goed en erg vriendelijk. De reden van de " 7 " is het gegeven dat er op enig moment 3 bedienende dames binnen aan de bar stonden te converseren en dat er op het terras geen enkele dame aanwezig was. Oftewel....je moest vervolgens naar binnen lopen om de aandacht van een serveerster te krijgen....een minpuntje......en dat was jammer (en niet nodig).
Maar.................we komen heel graag weer een keertje terug. Afsluitend.....als je een cijfer mocht geven voor de prijs-kwaliteit-verhouding.....dan hadden we daar graag een 10 voor gegeven.
Mjho .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Twee vriendinnen op leeftijd.
Geen hinder van kleine porties. Integendeel, ze waren geheel aangepast aan onze eetlust.
Het voorgerecht :de asperge in gebakken broodkruim met een gepocheerd ei en mousse van pastinaken was verrassend en lekker. Het hoofdgerecht was wat klassieker: coquilles met eendenlever en wat appel +rabarber. Top!
De zondagavond had niet veel eters gebracht, maar het uitzicht op het water en de kerk bracht genoeg afleiding. We komen terug.
IdoPoelman .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Valentijnsmenu genomen. Euro 30,= per persoon, drie gangen. We hebben het bij de huiswijnen gehouden. Prima. Was weer erg lekker allemaal. Zoals altijd weer een aantal smaakverassingen. Het restaurant zat helemaal vol. Gezellig. Ook de huisgemaakt friandises waren top. Disgenoten is een aanrader. Het omrijden waard. In de zomer op het terras aan het water is het prima toeven.