Dionysos

• Amex , Mastercard , Visa card
Voordelig
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Hier proef je de echte Griekse sfeer zowel in de entourage als op je smaakpapillen. De mengsels van kruiden, groenten en vlees zijn fantastisch. Of je nu een grill-gerecht kiest of iets uit de oven het is allemaal erg lekker. De gastvrijheid en aandacht wordt kracht bijgezet door altijd een ouzo van het huis. Een aanrader!
Ly Phi H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Op woensdag 26 oktober 2016 uit eten geweest. Eerste keer dat we dit restaurant bezoeken. Het decor is prachtig. Het bedieningspersoneel mag wel attenter zijn. Lopen je zo voorbij. Werken langs elkaar af. Er werd niet gevraagd of ik nog iets wilde drinken. En als er drinken wordt gebracht dan worden de lege glazen niet meteen meegenomen. De soep vooraf was lekker. Het seafood gerecht voor 2 personen was lekker. De rijst daartegenover was slap. De tomatensaus werd erop gespoten en je moest maar roeren. Waterig werd het, niet lekker. Dat is niet de rode/oranje rijst die ik gewend ben.
Tip: serveer in de goede glazen: verse muntthee in een hoegaarden bierglas, icethee in een soort congac glas en fris afkomstig van 1,5 liter flessen is niet meer van deze tijd. De prik was er niet veel van over. Het duurde even voordat de rekening kwam. Gingen wij zelf naar de kassa toe. Naderhand kregen wij een drankje van het huis.
Ly Phi H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wij komen hier al meer dan 20 jaar vanaf het begin dat de oude heer Costas hier begon hebben wij altijd constant gegeten. Toen de prijzen naar euro gingen hebben zij die exact omgerekend geen cent meer . De gerechten zijn zeer smakelijk en de voorgerechten zijn top . Kortom een aanrader in Nijmegen en omgeving. Vooral de bediening en de gastvrijheid springen in het oog , nog afgezien van de prijs kwaliteit verhouding , deze is uitstekend . Voor een beperkt budget kun je hier uitstekend eten .
Eve L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Al jaren onze favoriet. We bestellen nagenoeg altijd een van de schotels voor vier personen (meestal de Dionysos- of Achillesschotel) en iedere keer is het genieten: veel soorten vlees (mals en lekker gekruid), gebakken aardappeltjes (soms wat zout), schaaltjes met verschillende soorten groenten en een goeie hoeveelheid heerlijke zatziki. En dat alles voor een schappelijke prijs. Ook de sfeer in het restaurant is erg goed, je kunt merken dat het een hecht familierestaurant is. Het restaurant zelf is een beetje donker maar door de zachte verlichting, kaarsen, wijnranken en karaffen des te gezelliger. Een aanrader!
RobertVega .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Hier met een vriendin gegeten. We kregen als aperitief een glaasje ouzo aangeboden van de zaak. Dat is goede service. Als voorgerecht namen we een Griekse salade voor 2 personen. Gezien de prijs van € 10 had die wel wat royaler gemogen. Deze salade was veel te zout. Als hoofdgerecht nam ik Papoetsaki. Dit vegetarische gerecht bestaat uit aubergines gevuld met champignons, een bechamelsaus, gebakken aardappels en een salade van voornamelijk witte kool. Dit gerecht vond ik goed, het is redelijk geprijsd, maar het is veel te zout. Ook aan de witte kool was veel te veel zout toegevoegd. Mijn tafelgenote nam Sokratesschotel. Dit vegetarische gerecht bestaat uit een gevulde paprika met rijst, verse groenten, ratatouille, gebakken aardappels en een salade van voornamelijk witte kool. Als nagerecht nam ik Milo tis Evas. Dat is een gepofte appel gevuld met een paar stukjes walnoten, enkele rozijnen en cranberries en een scheutje cognac. Ik vond dit apart en lekker, maar veel te zoet. Mijn tafelgenot nam Pagoto me frouta, dat zijn verse vruchten met ijs en slagroom. Ook het ijs was veel te zoet. Later op de avond hadden we allebei ontzettende dorst vanwege het teveel aan zout en suiker. Daarom trek ik voor het eten 2 punten af. Het personeel is vriendelijk, maar zou iets attenter moeten zijn want je kunt maar moeilijk hun aandacht vangen als je iets wilt bestellen. Het restaurant is leuk en gezellig ingericht.
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Dit restaurant bezoeken wij al meer dan 30 jaar , altijd dezelfde kwaliteit en goede service vooral het interieur en de ambiance stralen gezelligheid uit. Wij hebben geen beter Grieks restaurant kunnen vinden . De prijs kwaliteit verhouding is top , na de gulden heeft dit restaurant de euro echt goed omgerekend en tot op heden zijn de prijzen in verhouding . De voor en hoofdgerechten zijn van zeer goede kwaliteit kortom dit restaurant in Nijmegen is het bezoeken waard
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Lekker Grieks eten voor weinig geld. Prima service.
Prettig dat ze vooraf vragen of je wel ouzo van het huis wilt en het niet gewoon voor je neerzetten als elders gedaan wordt. Voldoende keuze maar voor hen die vegetarisch zijn of niet zo verzot zijn op varkensvlees is de keuze toch wat beperkt.
Aanrader voor wie zin heeft in een Griekse maaltijd.
Lekker_Ehv .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Het eten is geweldig, echt lekkere Griekse specialiteiten en heerlijk bereid. Ik ben echt fan van dit restaurant en neem vooraf in ieder geval altijd de saganaki dodoni, gebakken kaas en de spinazie/feta flapjes. Heerlijk! Goede bediening, flink porties en je proeft dat de ingrediënten vers zijn. Sinds ik de eerste keer bij Dionysos at een jaar of acht geleden, heb ik geen betere Griek gevonden. D
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Gisteravond met mijn vriendin en een goede vriend bij Dionysos geweest. We wilden eens niet in Arnhem uiteten, en kozen dus op basis van onze behoeften die avond én de recensies op bekende plaforms, voor Dionysos. Mijn vriendin is een moeilijke en kritische eter, maar geeft aan dat ze nog niet eerder zo'n goede Moussaka heeft gegeten; dat is een groot compliment. Verder was er nog een vleesschotel voor 2 personen besteld als hoofdgerecht, en enkele voorgerechten. Ook hier is de kwaliteit prima te noemen.

De entourage is weliswaar Grieks, maar niet standaard wit, blauw met pilaartjes. Een beetje donker, maar gezellig.

Wel een minpunt vonden we de bediening; dat zag ik in andere reviews ook. Twee meiden en de heren deden het prima, maar twee andere dames vonden we niet zo prettig. Wat kortaf en niet de goede etiquetten als het gaat om borden aangeven, etc. We bleven ook erg lang zonder drankjes zitten; in het begin maar ook tijdens het eten, ondanks herhaaldelijke verzoeken. Daar laat je als restaurant dus veel verkoopkansen liggen; zonde!

Wat mij het meests verbaasde: één van de dames waar we niet zo tevreden over waren, kwam onze hoofdgerechten uitserveren, en ik vroeg: mogen wij ook straks nog wat te drinken bestellen. Toen reageerde ze wat kortaf: 'ja, maar ik ga éérst het eten halen....' Dat breng / zeg je niet op die manier.

Het grappige is: ze serveerde het eten uit, maar.... de drankjes kwamen weer niet...

Met 3 personen ruim gegeten voor 100 euro, wat we goedkoop vonden. Maar door de scherpe kantjes aan de bediening, twijfelen we of we ooit nog eens terugkomen...
AJMvdB .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Dionysos staat sinds 1985 bekend om z'n lamsvlees.
Wel reserveren, want het is hier altijd druk. Gezellige Griekse sfeer.

Mijn favoriet: de Jouvetsi (gestoofd lamsvlees in tomatensaus met kritharaki enz.) en Spitsofai (stukjes ossenhaas in een pittige saus enz.).
Sandra1993 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Het decor is verrassend voor een Grieks restaurant, maar toch ook wel echt Grieks. Het eten is goed en gunstig geprijsd, wij hadden beide een voorgerecht en een tweepersoonsschotel. De aardappelpartjes waren iets te zout, maar het vlees was heerlijk en mals. Ook een pluspunt was dat wij een gratis karaf water kregen.
Een aanrader als je gezellig en lekker Grieks wilt eten in Nijmegen!
Wilmasiccama .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Zin in een vol bord lekker gebakken vlees? Dan is de Griek Dionysos in Nijmegen een goede optie. Vriendelijk ontvangen, binnen knussig decor en we kregen direct een glaasje ouzo. Zonder moeite een keuze gemaakt en na korte tijd kwam de borden voor ons te staan. Allebei met bijna dezelfde inhoud: ratatouille, koolsalade, gebakken aardappels en zatziki, al ging het om het vlees, zoals de spies souvlaki en de krokante flinters giros. Wel had ik voor de schotel gekozen met daarbij ook nog de lamskoteletjes, terwijl de overkant van de tafel liever de varkensfilet had. Vlug nog wat extra tzatziki besteld en toen van start, met flink gedip in de lekkere saus. Alles ging goed op en er bleef alleen een beetje warme groente en koolsalade over. Prima keus voor een keertje snelle hap buiten de deur. Zeker als je zin hebt in gebakken vlees (al staan er wel meer mogelijkheden op het menu).
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Eén van mijn favoriete restaurants in Nijmegen! Vooral de Apolloschotel (2p) is erg lekker. Vlees is goed gekruid, veel bijgerechten (aardappels, salade, witte bonen in tomatensaus, ratatouille) en heel leuk ingericht qua Griekse elementen! Dit is zeker een aanrader!
Iraklia61 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2013
Vandaag dagje Nijmegen gezellig,we sloten de dag af bij Dionysos,heerlijke visschotel gegeten perfecte bediening we hebben op het terras gegeten was lekker weer,porties waren groot genoeg,ook bij de buren grote porties dus deze vorige reactie klopte vanav zeker niet.
FrankUtrecht .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Pluspunt is de ambiance, je kunt hier gezellig zitten. Ook de prijzen zijn niet te hoog.
Minpunt is de hoeveelheid. De porties zijn aan de kleine kant. Ik had stoofvlees in tomatensaus besteld en had er niet genoeg aan, hoewel ik geen hele grote eter ben. Verder was het vlees veel te zout. Ik heb wel eens beter Grieks gegeten.
Calx .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Goed en lekker eten. Bediening altijd behulpzaam en erg snel.
Kwaliteit en kwantiteit zijn gewoon erg goed; daardoor ook altijd druk/vol.
Gemoedelijk familiebedrijf, waar ze er gewoon zin/lol in hebben.
1 minpuntje: het is er erg krap en door de drukte voelt dat niet altijd plezierig aan.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2012
De gerechten worden vlot geserveerd en zijn goed van smaak. De knoflook smaak die soms in de Griekse keuken iets te overheersend kan zijn was het hier niet maar wel erg lekker. Ook als het druk is is de service vlot dus en goede plek om heen te gaan voor dat je naar de bioscoop of schouwburg gaat en dus beperkte tijd hebt.Voor de mensen die graag tafelen is dit een minder goede optie. Vriendelijk personeel maar de oplettendheid zou net iets beters kunnen want je moet soms toch je best doen om nog iets te drinken te kunnen bestellen.
Een aanrader voor wie zin heeft in lekker Grieks eten.