Dionysos

Schouwburgplein 18 3012 CL Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Dionysos

Brengt Griekenland naar je toe

In Rotterdam zorgt de eigenaar van Dionysos ervoor dat hun eigen Griekse importeur de feta, wijnbladeren, deegwaren etcetera overvliegt om hun traditionele en moderne gerechten te bereiden. Neem bijvoorbeeld de bifteki van de houtskoolgrill of hun specialiteit ossenhaas, lamsfilet en varkenshaas. In een echt Grieks decor organiseren ze regelmatig, in eigen woorden, Griekse levende muziek!

Meer informatie over restaurant Dionysos

3 minuten van het Centraal Station, trein, metro, tram, bus
  • : Parkeergarage Schouwburgplein: 5-uur uitrijkaarten voor 5 euro verkrijgbaar voor onze gasten

Maandag t/m zondag: keuken geopend van 12:00 - 22.30 uur

Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Goed gegeten, alleen erg weinig groente bij het hoofdgerecht, wel wat rauwkost die veel te duur op de rekening stond. Jammer dat er geen sausjes bij het vlees geservee werden. De selectie van voorgerechtjes was erg lekker.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Uitstekend restaurant! Wij komen zeker terug.
Jeroen N.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Een leuk sfeervol, modern ingericht restaurant.
Vriendelijke en oplettende bediening.
Lekker mals vlees en , zoals altijd bij de Griek grote porties.
Na afloop kregen we nog een Ouzo van het huis.
Yonca K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
De mensen van het restaurant zijn ontzettend vriendelijk. Ik woon al jaren in Rotterdam en ben nog nooit zo vriendelijk ontvangen en bedient. Daarnaast is het een prima plek voor veganisten. De chef maakt dan een heerlijk gerecht met groente en peulvruchten. Al met al een geweldige plek met een huiselijk sfeertje.
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Het Schouwburgplein lijkt niet op een Grieks haventje, maar de sfeer, de bediening en vooral ook het eten maakt dat je je in Griekenland waant. Op het terras gezeten met overheerlijke kaasballetjes met rozenjam, een stevige zalmmoot met alles er op en eraan en een prima wijn. De bediening houd je goed in de gaten zonder opdringerig te zijn. Ik kom hier echt te weing. Zeer geslaagde avond.
EREL .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Er hing een huiselijke sfeer. Professioneel met een beetje humor. Het eten was goed te doen en buiten zitten was heerlijk met dit weer. Een heerlijke ouzo op het eind is een aanrader voor het volle-buik-gevoel.
S. H.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Hier voor de tweede keer gegeten. Eten was erg lekker, vooraf de griekse bruschetta en als hoofdgerecht een schotel. Er wordt niet moeilijk gedaan als je een stuk vlees wil vervangen voor een andere soort en worden ook geen extra kosten berekend. Bijgerechten is meer dan genoeg en het toetje, de chocoladesoufflé was ook lekker. Jammer was wel dat de bediening niet een keer kwam vragen of we wat te drinken wilden. Ook toen ons hoofdgerecht gebracht werd en de tzatziki leek te ontbreken en wij dit navroegen, leek de ober enigszins geïrriteerd op ons toen hij erachter kwam dat in de tussentijd iemand anders het al was komen brengen. Ook de ouzo werd vergeten, waarna een andere jongen zei dat dit kwam doordat het druk was bij de bar (waar niemand stond). Eten is echt lekker, prijs-kwaliteit is top, maar de bediening kan echt stukken beter. Wel een drankje van het huis gekregen.
Dank u wel voor uw recensie. Wat vervelend dat de service niet was zoals het hoort te zijn; dit is naast goed eten een heel belangrijk onderdeel voor uw diner in ons restaurant. Wij bieden onze welgemeende excuses aan daarvoor en zullen er zeker alles aan doen om dit in de toekomst te vermijden. Wij hopen u desondanks graag nog een keer te verwelkomen in ons restaurant.
Margee .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk gegeten in dit restaurant, maar er zijn betere griekse restaurants in de regio.
Toch de moeite waard. We hadden een 4 gangen menu gekozen.
Gekozen voor keftedakia en was ok ,maar beter gegeten.
Mix grill was ook goed, goed gegrild vlees
Nagerecht was het minste.
Wel een aanrader. Super goede bediening erg netjes allemaal.
Smit0765 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Gisteren, voordat we naar de bioscoop gingen, hebben wij met zijn drieen hier gegeten. Er was een aanbieding met 4-gangen keuzemenu's met 35-40% korting die wij hebben genomen. Dit is ons prima bevallen! Ik had de gevulde doradefilet die heel smakelijk was. De anderen hadden mix-grill, sappig vlees van de houtskoolgrill. Voor/hoofd/nagerecht en koffie, we zaten tjokvol. Bediening was vlot en vriendelijk, gezellige sfeer met gevarieerde muziek op de achtergrond. Doen we zeker nog een keertje.
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Ik heb gisteren met mijn vrienden bij Restaurant Dionysos gegeten. We hebben echt een super avond gehad! Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten.

We hadden lamskotoletten en mixed grill als hoofdgerecht. Echt heerlijk mals vlees! Als nagerecht een ijsje en vervolgens een lekker kopje koffie. Top avond gehad! Wij komen zeker terug.
Marleen Z.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Ik was hier afgelopen zondag met vriendinnen, heerlijk gegeten! De moussaka is heerlijk! Mijn vriendinnen hadden gyros schotel, je krijgt genoeg extra gerechtjes erbij! Het personeel is erg vriendelijk en je hoeft niet lang te wachten op je eten! Goede prijs voor erg lekker eten! Net alsof je echt even in een Grieks dorpje bent!
Fazil88 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Gisteren samen met mijn vriendin gegeten na afloop van de dominostenen op het Schouwburgplein. Ik ben niet zo'n fan van de Griek, maar ik moet zeggen dat ik heerlijk gegeten heb. Wat kleine voorafjes en daarna had ik varkenshaas met stoofpeertjes en mijn vriendin lamsfilet. Heerlijk, wat anders dan de gebruikelijke giros of mix-grill met tzatziki. Bediening was vriendelijk zonder opdringerig te zijn. Zeker een aanrader!
JoepV .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ter ere van mijn 30e verjaardag een verrassingsetentje van mijn 3 maten gehad bij Dionysos. Vooraf hadden we 2 verschillende pikilia, 1 met vis en 1 met vlees. Smaakte prima bij de ouzo! Daarna hadden we 2 Xifos, ossenhaas aan een degen die geflambeerd werd aan tafel. Prima gedaan door de bediening! Goede rode wijn erbij, geslaagd etentje. Ik kom zeker nog een keer terug.
Angela_Visser .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Zondag wezen eten bij dit Griekse restaurant met zijn drieën. Een sfeervolle zaak, met warme kleuren. Vooraf hadden we samuses, kalamarakia en feta fourno. Het smaakte allemaal prima; we kregen er stokbrood bij. Als hoofdgerecht had ik een mix-grill die prima gegrild was, sappig en lekker kruidig. Mijn tafelgenoten hadden speenvarken en een wizantino uit de oven. Het smaakte allemaal lekker. Als garnituur kregen wij een verse groentemix, gebakken aardappeltjes en rijst. Toen wij nog om andere aardappeltjes en mayonnaise vroegen, werd dit direct gebracht (dit werd niet berekend zoals wel vaak is bij andere restaurants). De bediening was vriendelijk en attent zonder opdringerig te zijn. De rekening was een plezierige verrassing voor wat we gegeten hadden. Al met al zeker voor herhaling vatbaar.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Binnenkomst was goed. Op het moment dat wij aan het tafeltje zaten kregen wij een déjà vu mbt de ervaring met Italiaanse obers, opdringerig en vlug om zo snel mogelijk zaken te verkopen. We wilden alleen een hoofdgerecht. Direct werd gevraagd voor interesse voor een voorgerecht en een fles wijn en een schotel salade. Om niet alles te weigeren namen bij het hoofdgerecht een salade. Wat er opgediend werd was een klein schoteltje met salade. Bleek meer dan € 6,-- te kosten, ongelofelijk. Bij andere Griekse restaurants, oa in Vlaardingen worden de salades gratis aangeboden. Laatste keer dat wij daar gaan eten,
Het is ook nooit goed!. Wacht je met naar het tafeltje gaan, zeggen de mensen dat ze te lang moeten wachten, ga je direct ben je opdringerig. Vraag je of men misschien wijn of salades erbij willen ben je aan het verkopen, vraag je niets heb je geen aandacht voor de klant. De salades die geserveerd worden zijn normaal met slamix, komkommer, tomaat, ui, olijven, feta en olijfolie en kruiden; waarom zouden wij die gratis moeten weggeven? De groenteman noch de importeur van Griekse producten geeft het ons gratis. En nee, u krijgt bij ons ook geen gratis ouzo. Als wij willen bieden wij onze klanten een drankje van de zaak aan, zoals bij alle andere eetgelegenheden. Verder zou het fijn zijn als men niet alle Griekse restaurants over een kam zou scheren. Dat sommige Griekse restaurants balen eten geven met gratis tzatziki, salades en weet ik wat nog meer voor een habbekrats wil nog niet zeggen dat alle restaurants dat moeten doen. Zijn alle Nederlandse restaurants of Chinese, Japanse, Italiaanse, Mexicaanse of noem maar op allemaal hetzelfde? Wij zijn het een beetje beu dat er van alles en nog wat wordt geschreven door wie dan ook maar wil. Als u het ergens niet mee eens bent dan moet u dat ter plekke aangeven zodat men iets kan veranderen/verbeteren. Het op internetsites schrijven in plaats van direct het restaurant is alleen maar een trap in de rug om hardwerkende mensen (en de horeca is heel hard werken om het hoofd boven water te kunnen houden) zwart te maken. Wij bestaan dit jaar 31 jaar; om het zolang te kunnen volhouden zullen wij het zo slecht nog niet doen.
Eric1963 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bij binnenkomst werden wij beiden welkom geheten en naar een tafel geloodst die nog moest worden afgeruimd. De menukaarten werden overhandigd en zonder enige aandacht werd er gevraagd of we iets wilden drinken. Ok, maar dan is het niet nodig denk ik om vervolgens bijna 20 minuten op je drankjes te moeten wachten.
Eindelijk verscheen het drinken en de ober ging direct te tafel naast ons afruimen. Vervolgens weer zo´n 15 minuten gewacht totdat uiteindelijk de bestelling van het menu werd opgenomen. Toen ik vroeg of we meteen nog een keer twee pils konden bestellen, werd er geknikt maar de pilsjes zijn niet gekomen. Toen na ruim een half uur eindelijk het voorgerecht verscheen, heb ik gezegd dat we ook nog twee pils hadden besteld. Zonder enig excuus werden deze alsnog op tafel gezet.
De kaart beloofde heel wat, maar zowel het voorgerecht, druivenbladeren met rijst en gehakt en voor mij gehaktballetjes in tomatensaus, als het hoofdgerecht, 2x mixed grill, voldeden niet aan wat de menukaart ons voorspiegelde.
De porties waren erg karig, bovendien niet warm maar lauw, en de beloofde giros bij de mixed grill zat er om onverklaarbare redenen niet bij. Bovendien waren de gerechten niet verfijnd en niet echt op smaak. Maar wel de hoofdprijs voor de gerechten vragen....
En als je als bijgerecht een beetje frites, een hapje rijst en wat broccoli in een of andere duistere saus erbij krijgt, zou het handig zijn als daarbij een opscheplepel gebracht werd. Daar hoef je als gast toch niet om te vragen, lijkt mij.
Qua service was het gewoonweg slecht. Het bedienend personeel heeft geen aandacht voor je, men loopt als een malloot door de zaak te rennen maar de obers hebben geen enkele aandacht voor de gast. Het is snel, snel afwerken, geld vangen zonder een greintje interesse in jou als gast.
Al met al zien ze mij hier dus nooit meer. Wat een aanfluiting....
Olaf B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Als fanatiek liefhebber vd Griekse keuken vanavond getrakteerd door mijn maat Richard (ivm mijn verjaardag vorige week).

Sfeer gezellig en warm.. je voelt je hier ècht DIRECT thuis!
Het eten is bijzonder lekker!!
De bediening is èrg vriendelijk en snel!! Prijzen zijn zéér redelijk!!

Niet echt vreemd dat ze al ruim 30jr bestaan!!

Hier zal ik dus nog veel vaker komen !!

Ik kan u dit restaurant ten zéérste aanraden!!! (P.s. NEE... ik heb hier géén aandelen), maar ik weet "goed eten ÈN een goede sfeer gewoon enorm te waarderen!!
Robert N.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een onbeschoft personeel. Loopt de hele avond op elkaar te schelden en bespreekt de gasten met elkaar. Om het niet op te laten vallen doen ze dat in het Grieks. Gooit het, overigens uitermate goede, eten op tafel. En vragen of het allemaal OK is is er niet bij. Wellicht zijn ze niet gewend mensen te krijgen die alleen komen eten. Heren, gasten alleen hebben extra aandacht nodig.
Lavraki was overigens heerlijk mals. En de gevulde appel heerlijk. Volgende keer liever meer ijs en minder saus.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Kaasballetjes waren nog half bevroren. De jam die erbij geserveerd werd was mierzoet.
Mixed grill rhodos was gort droog.
Als toetje de banana speciaal besteld maar kreeg een bananensplit, die overigens op tafel werd gesmeten.
Wij komen hier niet weer terug
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Met 13 dames bij Dionysos gegeten. Iedereen nam het menu. Zowel het vis als het vleesmenu was geweldig! De bediening was prettig aangenaam. Hier komen we zeker nog eens terug.