Dining 56

Rijnkade 56 6811 HB Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant Dining 56

Klassiek met een moderne touch

Ben je op zoek naar een restaurant die van traditionele gerechten net even iets anders maakt? Dining 56 houdt ervan om klassieke gerechten een moderne touch te geven. De basis is de Franse en Italiaanse keuken, maar de chef huivert niet om daar een vleugje Azië of een andere keuken in te verwerken. Dat levert bijzondere combinaties op! Voeg daaraan toe dat dit trendy restaurant ook nog een heerlijk terras aan de Rijn heeft, en je hebt alle ingrediënten om hier lekker te genieten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Dining 56

15 minuten lopen van centraal station Arnhem ( volg borden Rijnkade / Rijnkwartier)
  • : betaald parkeren in de buurt & Parkeerplaatsen tot 23.00 Garage "Rozet"0,50€ per uur (200meter)na 18.00

Dinsdag t/m Donderdag 15.00 - 23.30
Vrijdag, Zaterdag & Zondag 12.00 - 23.30
Diner 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Dining 56

Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Zeer kleine menukaart, vanaf 7 personen zouden we niet meer zelf ons gerecht mogen kiezen (verplicht verrassingsmenu).
Het vlees was niet "rare", niet op smaak gebracht en zonder groenten. Dezelfde salade bij het hoofdgerecht als we al hadden bij het voorgerecht. Al met al, niet de moeite en het geld waard.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Mooie plek aan de rijn. Bleek de kade een race baan voor jongeren. Eten was matig en vaak te koud geserveerd. Na
hoofdgerecht ruim 2 uur moeten wachten op dessert. Prijs kwaliteit matig gast heer slechte verliezer die de serveerster liet opdraaien voor z'n beperkingen.
NailMail .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hebben heel erg lekker gegeten in een mooie entourage. De gerechten zijn van een boven gemiddeld niveau. De bediening was erg kundig en vriendelijk.
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Een bezoek aan Dining 56 is altijd een feest. Zo begin ik onderhand steevast mijn recensies van deze eettempel. Ook op ons laatste bezoek is deze regel geheel van toepassing. Waarom? Dat leg ik uit.

De avond van de eerste warme lentedag van 2018 dompelt de Arnhemse Rijnkade in een zachtrode gloed. Op de terrassen lijkt geen stoel onbezet en de sfeer is haast mondain te noemen. Gelukkig hebben wij deze avond gereserveerd bij eigenaar/gastheer Mike Hijgenaar. Een persoonlijke begroeting door zowel het bedienend personeel als Mike zorgt ervoor dat wij ons wederom meteen thuis voelen. Gastvrouw Melissa begeleidt ons naar een prima tafeltje voor twee, pal aan de Rijnoever, met uitzicht op de levendige Rijnkade.
De locatie van Dining 56 is ‘internationaal’ vermaard; zij bevindt zich tussen de twee belangrijkste bruggen van Arnhem: de historische John Frostbrug en de (iets jongere) Nelson Mandelabrug.
Hoewel wij deze avond een lang geleden gekochte Social Deal verzilverden, was de
kwaliteit er in geen enkel opzicht minder om. Zoals Dining 56 wel van ons gewend is intussen, boekten wij er natuurlijk een 5-gangen bijpassend wijnarrangement bij.

Ons diner vingen wij aan met een verfrissende prosecco, die werd geserveerd bij warme broodjes met zeezout en smaakvolle boter. Feestelijk, ik blijf het zeggen.

De eerste gang bestond uit een prachtige moot zalm die was gemarineerd in rode biet en met daarnaast structuren van zeewier. De combinatie met de grüner veltliner beviel ons prima! Alsof de zalm honderd meter boven zichzelf werd opgetild.

Bij de tweede gang werden we zeer blij verrast met een aantal stukken onvervalste runder bovenbil, met seroendeng, crème van zwarte knoflook en olie van vadouvan. Begeleid door een passende beaujolais fleurie (uit naar ik meen 2015), stonden onze smaakpapillen nu echt helemaal wijd open. De seroendeng overheerste nergens, wat ik verwachtte, maar bleek juist een subtiele smaakmaker te zijn. Mooi hoor!

Een soep van prei met kokkels en zeekraal vormde het tussengerecht. Een verstandige keuze, tussen het smaakgeweld van de voorgaande gangen en de komende gang!

Deze vierde gang was een persoonlijke favoriet van mij: prachtig getrancheerde bavette in een jus van lange peper en crème van bataat en romanesco. Dit was om de vingers bij af te likken zo lekker. De bavette had, uiteraard, de perfecte cuisson. De zoete aardappel op dezelfde vork als de bavette liet zich meer dan prima combineren met de valpolicella ripasso die hierbij geschonken werd. Hier werden wij nog blijer van dan we al waren!
We sloten onze avond af met een ganache van peer met crèmes van drop en mascarpone met witte chocolade, gekonfijte peer en een crumble van tonkabonen en stoofperenijs. De zoete tonen van de moscato d’Asti maakte het geheel prima af.

Deze avond zagen we de lentezon langzaam in de Rijn zakken en koud werd het niet. De warme ontvangst en dito bediening droegen hier ook zeker hun steentje aan bij. Het gastheerschap zoals wij dat iedere keer weer treffen bij deze culinaire parel van Arnhem is onovertroffen en overstijgt het gemiddelde met meters, wat zeg ik: hectometers.

Mensen, de temperaturen stijgen en de zomer is in aantocht: ik gun u alleen deze fantastische eetervaring! Dining 56, aan de Rijnkade. Huisnummer is bekend.
marion V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
We gingen naar theater, dat hadden we aangegeven en we waren ruim op tijd klaar om nog rustig koffie te kunnen drinken. Bediening ging super vlot en de gerechten waren prachtig en erg lekker!
Danny D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk eten. Vriendelijk personeel. Er wordt goed rekening gehouden met voedselallergie. Iets te lang moeten wachten op tweede glas wijn.
Diana2000 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Eten en wijn was heerlijk! Echt geboren van de avond. De sfeer in het restaurant was leuk, lekker knus, al ben ik zelf niet zo van de buddhaschilderijen, gelukkig had ik goed gezelschap waar ik naar kon kijken! Service was goed, had het soms wel leuk gevonden om iets meer uitleg bij de wijn nog te krijgen.
Marga M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en voldoende tijd tussen de gerechten. Vriendelijke bediening.
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Voortreffelijk eten in een uitstekende ambiance
Annelieke F.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Wederom een hartelijke ontvangst, heerlijk gegeten en prima bediening op een mooie locatie. We komen zeker nog een keer terug!
Frits R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Het eten was geweldig, de totale ambiance kan echter beter. Het lijkt erop dat er net één tafel teveel in de ruimte gepropt was. Daardoor was het geluid zeker in het begin te hard.
Anouk R.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Het eten was voortreffelijk, daar valt werkelijk niks op aan te merken. Ook de keuze uit wijnen was voortreffelijk. De bediening was aardig, maar het werd niet persoonlijk. Er waren maar weinig gasten en doordat telkens het menu (redelijk hard) werd opgenoemd, was de sfeer wat vreemd. Misschien heb ik een vertekend beeld gekregen doordat het een donderdag was en er alleen maar social deal gasten waren (ikzelf overigens ook). Voor het eten zou ik terugkomen, voor de sfeer helaas niet. Misschien toch nog eens goed kijken naar inrichting. Muziek was overigens niet prettig, misschien iets meer jazz/lounge gebruiken?
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
De bediening was niet geweldig, niet slecht maar gezien het prijs niveau had ik ietsje meer verwacht. Alleen de wachttijd was absurd lang. 4,5 uur voor een 5 gangen is rond uit belachelijk! Ruim 3 kwartier voordat je een menu krijgt, bijna 1,5 uur voordat je het voorgerecht krijgt is toch echt te gek. Zelf moeten vragen om een stukje brood vind ik dan ook wat jammer... Het was volle bak, dus dan mag het best allemaal wat langer duren, maar we gingen om 18:00 al aan tafel, de grote drukte kwam pas later.
Ik zal hier niet snel terug komen, erg jammer want het eten was goed van smaak.
Ryan S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
De verwachtingen waren hoog gespannen maar ons viel het tegen. Het voorgerecht kwam al op tafel terwijl we nog maar net ons bubbelwijntje met brood en olijven hadden gekregen.... dat ging ons wat te snel. Mijn vriendin had aangegeven vis te willen als hoofdgerecht ( van het verrassingsmenu) maar ze kwamen met 2x vlees af. Toen ze uiteindelijk met 1x vis en 1x vlees kwamen was het eten niet meer warm... erg jammer. Er wordt veel uitleg gegeven over alle ingredienten op je bord en het ziet er mooi uit, maar de smaak was nou niet zo bijzonder.
Nick A.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Erg lekker eten, de smaak is puur. Over de top menu is erg leuk. Bijpassende wijnen bij je gerecht waar ook nog eens veel over wordt verteld.
vanbaars .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
zag er erg mooi uit, niet alles had evenveel smaak , vlees hoofdgerecht was goed! we miste wel de garnituur. ..............
Margreet D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Als je het fijn vindt om een avondje je smaakpalet te kietelen met eerlijke en heerlijke gerechten, is dit restaurant een must!
Kevin L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Bediening was erg goed en het eten was heerlijk! We komen zeker weten terug :-)
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
De gerechten waren allemaal uitstekend. Fijne combinatie van ingrediënten en leuk gepresenteerd.
Met deels zicht op de keuken was het leuk om te zien met hoeveel passie en zorg de desserts werden klaar gemaakt,
Gerrit W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Voor de fijnproever zonder meer een aanrader.