Dining 56

Rijnkade 56 6811 HB Arnhem Nederland Kaart

Speciale deals

-30% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Dining 56

Klassiek met een moderne touch

Ben je op zoek naar een restaurant die van traditionele gerechten net even iets anders maakt? Dining 56 houdt ervan om klassieke gerechten een moderne touch te geven. De basis is de Franse en Italiaanse keuken, maar de chef huivert niet om daar een vleugje Azië of een andere keuken in te verwerken. Dat levert bijzondere combinaties op! Voeg daaraan toe dat dit trendy restaurant ook nog een heerlijk terras aan de Rijn heeft, en je hebt alle ingrediënten om hier lekker te genieten.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Dining 56

15 minuten lopen van centraal station Arnhem ( volg borden Rijnkade / Rijnkwartier)
  • : betaald parkeren in de buurt & Parkeerplaatsen tot 23.00 Garage "Rozet"0,50€ per uur (200meter)na 18.00

Dinsdag t/m Donderdag 15.00 - 23.30
Vrijdag, Zaterdag & Zondag 12.00 - 23.30
Diner 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Dining 56

Teska K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel. Extra bonus: het restaurant ligt aan de kade waardoor je uit kan kijken over het water!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
We hadden een arrangement culinair genieten met welkomstdrankje. Waarom ze niet gelijk welkomstdrankje brengen maar eerst vragen wat je wilt drinken en dan als je het drankje halfop dan pas met welkomstdrankje komen is raar. Eten zit er wel culinair uit, kleine porties maar weinig smaak, jammer. Bediening is ook erg traag. Geen aanrader om tweede keer heen te gaan.
Tom T.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Zeer verzorgd, prettige bediening, licht eten
Lia S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Met een groep van 14 personen heerlijk buiten met zicht op de Rijn getafeld.. Op onze wensen werd snel ingespeeld, vlotte bedieng en prachtige gerechten vergezeld door diverse amuses. We komen zeker nog eens terug.
Corbin B.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Vandaag gegeten met 3 man waarvan 2 met een bon voor een 5 gangen diner van de chef. Voor ons dus echt de laatste keer. Helaas, het eten smaakte goed maar de service was ver onder de maat.

Tot 2 keer toe gevraagd om een cola waarbij de 2e keer werd verteld door de manager (neem ik aan, hij was de enige in de bediening die niet netjes gekleed was maar met een polo en korte broek. Kan ook een ingevlogen familielid als hulp zijn?) dat hij er voor zou zorgen dat het goed zou komen. Met veel vertrouwen gewacht maar nooit gekregen.

Tijd voor het nagerecht. Het bestek voor mijn 2 tafelgenoten werd ingedekt waarna de vraag kwam of ik misschien ook de kaart nog wilde zien. Met een 3 gangenmenu leek mij dat logisch. Gekozen voor het chocolade bereiding toetje. Eerst komen de borden van mijn tafelgenoten die met een lekker nagerecht. Klein hapje mee geproefd van dit smakelijke gerecht. Nu toch wel benieuwd naar mijn chocolade toetje. Expres deze gekozen omdat er nog best wat ruimte te vinden was in mijn maag.
Helaas toen mijn medegasten klaar waren met het nagerecht gevraagd waar de mijn bleef. Die kwam later want hij was later besteld.

Aangegeven dat wij het nagerecht niet later hebben besteld maar dat hij blijkbaar apart doorgegeven is naar de keuken, en dat het netjes was geweest als ze hadden vermeld dat hij iets later kwam of hadden gewacht met het door laten komen van de andere nagerechten zodat het tegelijk kwam. Hier was de bediening het niet mee eens aangezien het onze fout zou zijn?!

Dit aangegeven bij het afrekenen. De kwaliteit van het eten was goed maar dat ons de cola en het nagerecht daardoor toch tegen vielen. We hadden gehoopt op een 'sorry' woordje maar kregen alleen een verdediging. Daarbij medegedeeld dat dit voor ons wel maakt dat we hier niet snel terug zullen komen.

Antwoord daarop was dat ze ook niet terug wilde zien. Dat was echt het moment dat onze mond openviel van verbazing. Dit zeg je niet tegen je gasten. Voor ons dus echt de enige en laatste keer. Helaas, het eten smaakte goed maar de service was ver onder de maat voor wat je verwacht bij de kwaliteit van het eten.
Annemart M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Slechte service: eten kwam niet gelijk zodat 1 van de gasten zat te kijken hoe de andere 2 zaten te eten. We zijn er 3 uur geweest dus de keuken heeft alle tijd gehad om zich aan te passen. Helaas geen enkel excuus van het personeel, de eigenaar (In korte broek en T-shirt) werd zelfs brutaal. Wij hoefden nooit meer terug te komen maar dat zijn we ook niet van plan
Floris V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Heerlijk gegeten. In de menukaart staat dat ze rustig aan doen met uitserveren en dat maakten ze waar: ruim 3,5 uur voor vier gangen.
Wojciech U.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Chill guys :)
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Zeer kleine menukaart, vanaf 7 personen zouden we niet meer zelf ons gerecht mogen kiezen (verplicht verrassingsmenu).
Het vlees was niet "rare", niet op smaak gebracht en zonder groenten. Dezelfde salade bij het hoofdgerecht als we al hadden bij het voorgerecht. Al met al, niet de moeite en het geld waard.
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Mooie plek aan de rijn. Bleek de kade een race baan voor jongeren. Eten was matig en vaak te koud geserveerd. Na
hoofdgerecht ruim 2 uur moeten wachten op dessert. Prijs kwaliteit matig gast heer slechte verliezer die de serveerster liet opdraaien voor z'n beperkingen.
NailMail .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hebben heel erg lekker gegeten in een mooie entourage. De gerechten zijn van een boven gemiddeld niveau. De bediening was erg kundig en vriendelijk.
Hessel V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Een bezoek aan Dining 56 is altijd een feest. Zo begin ik onderhand steevast mijn recensies van deze eettempel. Ook op ons laatste bezoek is deze regel geheel van toepassing. Waarom? Dat leg ik uit.

De avond van de eerste warme lentedag van 2018 dompelt de Arnhemse Rijnkade in een zachtrode gloed. Op de terrassen lijkt geen stoel onbezet en de sfeer is haast mondain te noemen. Gelukkig hebben wij deze avond gereserveerd bij eigenaar/gastheer Mike Hijgenaar. Een persoonlijke begroeting door zowel het bedienend personeel als Mike zorgt ervoor dat wij ons wederom meteen thuis voelen. Gastvrouw Melissa begeleidt ons naar een prima tafeltje voor twee, pal aan de Rijnoever, met uitzicht op de levendige Rijnkade.
De locatie van Dining 56 is ‘internationaal’ vermaard; zij bevindt zich tussen de twee belangrijkste bruggen van Arnhem: de historische John Frostbrug en de (iets jongere) Nelson Mandelabrug.
Hoewel wij deze avond een lang geleden gekochte Social Deal verzilverden, was de
kwaliteit er in geen enkel opzicht minder om. Zoals Dining 56 wel van ons gewend is intussen, boekten wij er natuurlijk een 5-gangen bijpassend wijnarrangement bij.

Ons diner vingen wij aan met een verfrissende prosecco, die werd geserveerd bij warme broodjes met zeezout en smaakvolle boter. Feestelijk, ik blijf het zeggen.

De eerste gang bestond uit een prachtige moot zalm die was gemarineerd in rode biet en met daarnaast structuren van zeewier. De combinatie met de grüner veltliner beviel ons prima! Alsof de zalm honderd meter boven zichzelf werd opgetild.

Bij de tweede gang werden we zeer blij verrast met een aantal stukken onvervalste runder bovenbil, met seroendeng, crème van zwarte knoflook en olie van vadouvan. Begeleid door een passende beaujolais fleurie (uit naar ik meen 2015), stonden onze smaakpapillen nu echt helemaal wijd open. De seroendeng overheerste nergens, wat ik verwachtte, maar bleek juist een subtiele smaakmaker te zijn. Mooi hoor!

Een soep van prei met kokkels en zeekraal vormde het tussengerecht. Een verstandige keuze, tussen het smaakgeweld van de voorgaande gangen en de komende gang!

Deze vierde gang was een persoonlijke favoriet van mij: prachtig getrancheerde bavette in een jus van lange peper en crème van bataat en romanesco. Dit was om de vingers bij af te likken zo lekker. De bavette had, uiteraard, de perfecte cuisson. De zoete aardappel op dezelfde vork als de bavette liet zich meer dan prima combineren met de valpolicella ripasso die hierbij geschonken werd. Hier werden wij nog blijer van dan we al waren!
We sloten onze avond af met een ganache van peer met crèmes van drop en mascarpone met witte chocolade, gekonfijte peer en een crumble van tonkabonen en stoofperenijs. De zoete tonen van de moscato d’Asti maakte het geheel prima af.

Deze avond zagen we de lentezon langzaam in de Rijn zakken en koud werd het niet. De warme ontvangst en dito bediening droegen hier ook zeker hun steentje aan bij. Het gastheerschap zoals wij dat iedere keer weer treffen bij deze culinaire parel van Arnhem is onovertroffen en overstijgt het gemiddelde met meters, wat zeg ik: hectometers.

Mensen, de temperaturen stijgen en de zomer is in aantocht: ik gun u alleen deze fantastische eetervaring! Dining 56, aan de Rijnkade. Huisnummer is bekend.
marion V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
We gingen naar theater, dat hadden we aangegeven en we waren ruim op tijd klaar om nog rustig koffie te kunnen drinken. Bediening ging super vlot en de gerechten waren prachtig en erg lekker!
Danny D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk eten. Vriendelijk personeel. Er wordt goed rekening gehouden met voedselallergie. Iets te lang moeten wachten op tweede glas wijn.
Diana2000 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Eten en wijn was heerlijk! Echt geboren van de avond. De sfeer in het restaurant was leuk, lekker knus, al ben ik zelf niet zo van de buddhaschilderijen, gelukkig had ik goed gezelschap waar ik naar kon kijken! Service was goed, had het soms wel leuk gevonden om iets meer uitleg bij de wijn nog te krijgen.
Marga M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en voldoende tijd tussen de gerechten. Vriendelijke bediening.
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Voortreffelijk eten in een uitstekende ambiance
Annelieke F.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Wederom een hartelijke ontvangst, heerlijk gegeten en prima bediening op een mooie locatie. We komen zeker nog een keer terug!
Frits R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Het eten was geweldig, de totale ambiance kan echter beter. Het lijkt erop dat er net één tafel teveel in de ruimte gepropt was. Daardoor was het geluid zeker in het begin te hard.
Anouk R.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Het eten was voortreffelijk, daar valt werkelijk niks op aan te merken. Ook de keuze uit wijnen was voortreffelijk. De bediening was aardig, maar het werd niet persoonlijk. Er waren maar weinig gasten en doordat telkens het menu (redelijk hard) werd opgenoemd, was de sfeer wat vreemd. Misschien heb ik een vertekend beeld gekregen doordat het een donderdag was en er alleen maar social deal gasten waren (ikzelf overigens ook). Voor het eten zou ik terugkomen, voor de sfeer helaas niet. Misschien toch nog eens goed kijken naar inrichting. Muziek was overigens niet prettig, misschien iets meer jazz/lounge gebruiken?