Dinercafé Rixt

Rixt van Doniastraat 6 9163 GR Nes (Ameland) Nederland Kaart
31-519542259

Over het restaurant Dinercafé Rixt

Tegenpolen verleiden

Het trendy dinercafé Rixt staat in fijn contrast met het historische dorpje Nes. Dit stoere plek is een plezier voor de vleesliefhebber, maar is zeker verfijnd. In de open keuken zie je de hammen drogen, die vervolgens naar het shared dining concept op je bord verschijnen. De massief houten stamtafel, mozaïek in het nisje en de lounge banken op het terras maken dit een lekker avondje uit!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Dinercafé Rixt

Maandag t/m zondag 17:00 - 23:00

Rick S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Kirsten H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Lekkere gerechten, met sharingconcept. Heel divers en dan kun je van alles wat bestellen- ook leuk met kinderen! Amelands bier op de kaart, heerlijk!
bpemathon .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk gegeten, maar wat moesten we lang wachten.
En we vonden het ook duur.
Trendy inrichting en vriendelijke, maar langzame bediening van begin tot eind.
martijn V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het is een gezellig en sfeervol restaurant, maar het oogt beter dan dat het daadwerkelijk is. Nadat het voorgerecht niet compleet was en het hoofdgerecht flink was aangebrand (werd overigens wel hersteld), was ik het meest verbaasd over de prijs van enkele bijgerechten (patat en salade). Deze worden aangeslagen voor twee personen, terwijl een gerecht niet eens voor 1/8 persoon voldoende is. Dit is gewoon je klanten misleiden en totaal overbodig.
Tamarah O.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Wow wat een leuke avond hebben wij gehad! Wij zijn naar Ameland gekomen omdat we 3 jaar getrouwd zijn, en dat wordt hier zo leuk opgepakt! Als verrassing kregen we een heel uitgebreid nagerecht, hoe leuk is dat?
Verder is de inrichting heel knus en de service top. Wij hadden het samengestelde gerecht genomen met een mix van verschillende soorten vlees (zal eens in de zoveel tijd wel veranderen) en dat was echt heerlijk. Vooral de biefstuk is hier aan te raden, heel mals. Kortom, als je Ameland bezoekt, zeker hier gaan dineren.
Yvet P.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Woensdag 26 oktober gedineerd. We werden vriendelijk en spontaan ontvangen door Micheal. Op zijn aanraden hebben we gekozen voor de wandeling. Dit is echt een aanrader als je gezellig met een groepje wilt dineren. Het interieur is zeer eigentijds en past uitstekend sfeer.
Kortom een echte aanrader als je op Ameland bent!
Corrie J.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Woensdag 24 en vrijdag 26 augustus gedineerd. Keus zelf gemaakt voor wat betreft de volgorde van gerechten. Origineel zoals dit restaurant zich profileert. Terrassen hadden goede bezetting waardoor je wordt uitgenodigd de kaart te bekijken. Mooi gedekte tafels. Eten uitstekend. Prijs/kwaliteit niet altijd in verhouding maar zeer smaakvol. Wij komen hier zeker terug. Bediening heeft niet altijd kennis van gerechten welke hij moet uitserveren. Aandachtspunten voor volgend seizoen. Twee dames uit Amsterdam en omgeving.
meergerda .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Op 20 augustus met vier volwassenen hier gegeten. De kwaliteit was zeker goed maar de hoeveelheid is niet in verhouding met de prijs die je betaald voor een sharing diner (€29,95 pp); een wandeling door de kaart met 10 gerechtjes (volgens de beschrijving). Je begint met vijf snijplanken met vleeswaren die wel heel erg dun gesneden zijn zodat je per persoon nog geen 25 gram op hebt als de planken leeg zijn. Dit is echt te minimaal en geldt in mijn ogen niet als vijf gerechtjes.
Boskoper .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na het lezen van verschillende positieve reactie's toch een mindere ervaring.
Wij waren hier vrijdag 5 Augustus, Roggefeest was nog aan de gang en we vonden toch nog een tafeltje vrij bij Rixt.
Ik vroeg aan de serveerster een rood wijntje(de wijnkaart was nergens te bekennen) en kreeg de keuze uit 3. Mijn vriendin nam een wit wijntje, een salade en ik een burger. De burger was in 2 happen op, salade was een kopje sla, de witte wijn smaakloos en na het zien van de rekening : Euro 34,50. Waarom ik nog 3 euro fooi gaf is mij een raadsel... Het rode wijntje was 9.50 zag ik op de rekening. Niets van gezegd, de volgende dag terug gegaan en de jongen was volkomen begripvol. Hij zou het er met de werkgever over hebben en ik zou nog bericht krijgen. ( wij sliepen 50 meter verderop) Niets meer gehoord na 2 dagen, zo jammer.
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wat een topkaart, mooie gerechten, mooie wijnen! En wat een leuk team!!! Zeer goeie prijs-kwaliteit-service verhouding! We zijn hier nu voor de 2e keer geweest in deze week en de proeverij 'samen delen' is echt een aanrader!
Maarten L.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Concept werkt als je met zijn tweeen bent en gaat voor het menu. Dan zal prijs kwalieit net okay zijn. Bestel je los dan te duur en kwaliteit matig. Ga je niet voor het menu dan komen de gerechten niet in juiste volgorde.

Spiesjes vd haas zijn echt niet goed. Te veel sauce te zout en te gaar!

Met zijn vieren ben je al gauw 150 euro kwijt. Gerechten mogen dan van hoger niveau zijn.

Roynitert .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Beste restaurant van Ameland. Sharing dishes concept is uniek en werkt heel goed. De wandeling waarbij je 10 gerechten mag proeven is geweldig en de prijs is ook super.
Trudie L.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijke wandeling op basis van concept shared dining. Dineren in 12 prettig samengestelde porties. Goede kwaliteit maar wat ons vooral aansprak was de uitstekende bediening door jonge mensen die de beleving cachet gaven met het juiste gevoel. Chapeau.
Iris R.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We kozen voor de wandeling, wat een heel goede keuze was. Het eten was heerlijk, met name het libanese brood, de worst en ham, de rollade en het dessert. Ook de wijn is lekker en we werden bediend door een enthousiaste jongeman met hart voor de zaak. Soms kon de bediening wel wat sneller en het is niet goedkoop, met name niet als je niet de wandeling neemt.

Toch zou ik het restaurant aanraden want het eten was fantastisch en het restaurant is zeer sfeervol.
PP66 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Gisteravond hier heerlijk gegeten. Vriendelijk, gastvrij ontvangst en uitstekende bediening. Fantastisch concept met kleine gerechten welke als een proeverij je avond positief verrast. Wij kozen voor de suggestie van de gastheer. 12 kleine gerechten welke in een rustig maar gangbaar tempo worden geserveerd. Uitstekende kwaliteit! Wat ons betreft een echte aanrader.
TY 5.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Eigentijds en knus ingericht restaurant. Het restaurant was goed bezet en we hadden zonder reservering een van laatste tafeltjes. Op de menukaart werd een culinaire wandeling door de kaart aanbevolen en dat sprak ons wel aan. Deze wandeling bestond uit 14 met zorg geselecteerde kleinere gerechten volgens het shared dining concept. De gerechten werden in een rustig tempo geserveerd en waren kwalitatief goed en met zorg bereid. De bediening was attent, vriendelijk en vakbekwaam.
Door de combinatie van shared dining en de prettige ambiance een hele gezellige avond gehad en heerlijk gegeten. Een echte aanrader.
Annejos T.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Heerlijk gegeten met als fantastisch concept shared dinning. Samen met je tafelgenoten genieten van het lekkere eten. Goede bediening en een hele fijne sfeer. Een aanrader als je op Ameland bent!
Hortense B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het 12 stappen diner gegeten samen met mijn man en dat was verrassend en van zeer hoge kwaliteit, door de gevarieerdheid van de gerechten, voor beide wat wils.
Voor het desert, de lemonpie met citroen ijs ga ik zeker nog een keer terug.
Vivian S.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Wij hebben de wandeling door de kaart gedaan. Echt een aanrader, je proeft van alles wat.
Super leuk arrangement en nog betaalbaar ook.
Ga er zeker nog een keer eten. Super vriendelijk personeel.
Jannie B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Zeer gezellig en sfeervol restaurant. Het eten was goed en door het nieuwe concept, "een wandeling door de kaart" een echte aanrader. Doordat we van alles wat hadden geproefd zijn we de volgende dag nogmaals heen gegaan om de lekkerste dingen nogmaals te eten.
Het personeel is erg vriendelijk en weten veel over de producten en de bereidingen ervan.
Verwarmd terras waardoor je ten aller tijden ook gezellig buiten kan zitten, kortom een restaurant om bij een volgend bezoek aan Ameland zeker weer te bezoeken.