Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Dinercafé De Markies

Betaalbaar lekker in Groningen

Betaalbaar, maar wel lekker culinair uit eten in Groningen? Dan ben je bij Dinercafé De Markies aan het juiste adres! Al vijftien jaar staat chef-kok Harro Kleen heerlijke klassieke gerechten te bereiden in de keuken. Met lekker weer kan je heel fijn op het terras genieten. Kinderen mee? Geen zorgen, de keuken bereidt alle gerechten ook in kindervariant.

Meer informatie over restaurant Dinercafé De Markies

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

Peter I.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Weer heerlijk gegeten. We hadden het "vaste gasten menu" en we zijn weer goed verwend. Van voorgerecht tot aan het dessert en uiteindelijk de kaasplank, alles geweldig. En uiteraard bij elk gerecht goeie wijnen er bij.
Wez H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten voor een goede prijs
Peter I.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, royaal met de wijn bij hun arrangement. De Markies beschikt over een geweldige keukenbrigade, en aanvullend een geweldig assortiment aan wijnen, passend bij elke gang.
We gaan snel weer heen.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
De Markies maakt z'n naam waar. Goed eten voor een nog betere prijs-kwaliteitsverhouding. Vriendelijk personeel, persoonlijke service. Goed meedenken met wijnkeuzes. Deze zaak heeft terecht gekozen voor een beperkte kaart. Daarmee is elke keuze een goede en verse. Wij aten onder andere een ceviche en een carpaccio, bospaddenstoelensoep en als hoofdgerecht hert en kalfssucade. Alles ruim boven het niveau van een eetcafé, behalve de prijs. Dat verdient de naam dinercafé.
Jarl K.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten en zeer prettige bediening. Ondanks dat het redelijk druk was, werd er voldoende aandacht aan ons besteed. Het wintermenu was erg lekker en ook qua portionering helemaal niets te klagen. Uitstekende wijnen erbij en de fles bleef gewoon op tafel staan om zelf bij te schenken. Kortom, een geslaagde avond met heerlijk eten en drinken en ook nog eens voor een zeer redelijke prijs.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten !!!!!
Zeer flexibele keuken, alles was mogelijk, ook vegetarisch.
Maar vooral de bediening was geweldig. Netjes en vriendelijk. maar ook erg gezellig.
Franciscus V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Overall indruk zeer bevredigend.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een van mijn favorieten in Groningen; mooie plek aan het Noorderplantsoen en een gezellige plek om te zitten, zowel binnen als buiten (bij mooi weer). De menukaart is overzichtelijk met goede diversiteit en de prijzen zijn passend bij de kwaliteit. De gastheer is erg goed in zijn werk, en maakt het echt een feestje om er te komen. Een punt van kritiek: toen ik hier onlangs was met een groep, was de gastheer er niet, en was de bediening daardoor wat rommelig. Er was niemand die duidelijk de leiding had, en het krijgen van nieuwe drankjes etc ging allemaal wat moeizaam. Dit was jammer, de beleving was daardoor echt anders dan normaal! Weer heerlijk gegeten, maar tip voor de bediening om hier de volgende keer op te letten. Wij komen uiteraard weer terug!
Michel H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Zeer goed restaurant in een leuke omgeving. Erg mooie gerechten en gevarieerde menukaart. Leuke en vriendelijke bediening met kennis van wijn en afgestemd op menu.
Henrike V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Afgelopen woensdag heb ik mijn promotiediner hier gehouden met familie, vrienden en collega's. Dit was een groot success, heb heerlijk gegeten en lekkere wijnen erbij.
We waren met een groep van 16, en hadden achterin het restaurant een aparte ruimte die mooi aangekleed was. De tafel stond in een rechthoek/vierkant waardoor iedereen elkaar kon zien, echt super. We begonnen met een bubbeltje. Naar mijn idee had er wel iets sneller iets te eten / knabbelen op tafel mogen staan, het duurde een tijd voordat de amuse op tafel kwam. Zelfs met de groep van 16 mochten we kiezen uit vega, vlees of vis voor het voorgerecht, tussen en hoofd gerecht. Erg fijn en lekkere keuzes! Nadat de amuse eenmaal was geweest waren de tijden tussen de gangen prima, erg genoten van de avond, het gezelschap, het eten en de lekkere wijnen. Ook na afloop een kopje koffie / thee met iets lekkers erbij. al met al een geslaagde avond en dat voor een geode prijs. Ja zeker voor herhaling vat baar ook met grotere groepen.
Gineke P.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Een sfeervol dinercafé.
Heerlijk eten.
Vlotte en vriendelijke bediening.
Een aanrader.
MarTijn G.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
We komen hier geregeld. En elke keer weer zonder uitzondering genoten van een heerlijk ontspannen avondje met fantastische gerechten en goed passende wijnen. Chapeau Markies
astridklepper .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Prettige bediening met kennis van zaken. Fijne uitgebalanceerde smaken op mooi opgemaakte borden. Plezierig dat er continu fris water wordt bijgevuld. Goede wijnen.
Gea B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Prima plek, lekker gegeten!
Beetje krappe tafel voor 4 personen.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Een dinercafé met een uitstekende maaltijd en service op restaurantniveau. Buiten de kaart om een perfecte hertenbiefstuk met een mooie passende wijn. Prijs-kwaliteit is heel redelijk. Wij betaalden voor een 3 gangenmenu voor 2 personen inclusief wijn en koffie afgerond 90 euro.
Diana K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wat een genoegen om hier weer te eten. We konden zelf een tafeltje uitkiezen. Met de kaart kregen we direct een karafje water. Vervolgens kozen we een wijn, ik liet me verrassen, wat resulteerde in een heerlijke malvasia blanca. Goede keuze. Als voorafje had ik de zeebaars, héérlijk! Vervolgens werd de geroosterde scholfilet geserveerd, op een bedje van courgette met paddestoeltjes, erg smakelijk. Het aardappeltaartje: perfect, frieten erbij, had niet gehoeven, maar lekker. Als toetje koos ik een limoentaartje. Erg lekker, hoewel ik een iets zuurder taartje verwacht had. Na het afruimen van t nagerecht werd voor de 3e keer een karaf ijswater neergezet. Super attent. Ik verheug me er nu al op om weer te komen.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gisteren weer gegeten bij de Markies. In een eerdere recensie was ik veel minder tevreden. Bediening nog steeds goed, maar nu een mooie kaart met lekkere gerechten waar ze echt goede passende Wijnen bij hebben. Het voorgerecht, de vitello tonato was heerlijk. Het kalfsvlees was mals met precies voldoende tonijnmayonaise. Ook het hoofdgerecht, langzaam gegaarde sukade met buikspek, was zeer mals en smakelijk. Kortom, een prima avond. Bedankt Markies.
A. J. S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Weer heerlijk gegeten bij de Markies. We hebben hier wel vaker gegeten en iedere keer tot volle tevredenheid. De kwaliteit, smaak en presentatie was weer erg goed evenals de bediening. We komen zeker weer terug, een aanrader.
Bien J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten in een volle Markies. We hebben gekozen voor een viergangen menu. Verrassende smaakcombinaties en dito wijnen met een vlotte en persoonlijke bediening. Een aanrader voor wie van lekker eten houdt in een gezellige ambiance. Wij gaan zeker nog een keer eten bij De Markies.
haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Mooie ambiance, lekker eten, lekkere huiswijn. Lekkere kleine amuse, ongevraagd kannetje kraanwater, top! Salade met rode mul erg lekker, schelvishaasje en de gnocchi ook heel smakelijk. Alle drie mensen in bediening aardig en attent, de meest seniore heer bijna ietsje tè. Modern, ruim, mooi damestoilet, alleen jammer geen haakje voor je tas zodat je niet zo fris je tas op de grond moet zetten.