Over restaurant Dinercafé De Markies

Betaalbaar lekker in Groningen

Betaalbaar, maar wel lekker culinair uit eten in Groningen? Dan ben je bij Dinercafé De Markies aan het juiste adres! Al vijftien jaar staat chef-kok Harro Kleen heerlijke klassieke gerechten te bereiden in de keuken. Met lekker weer kan je heel fijn op het terras genieten. Kinderen mee? Geen zorgen, de keuken bereidt alle gerechten ook in kindervariant.

Meer informatie over restaurant Dinercafé De Markies

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

Astridklepper .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gea B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Een dinercafé met een uitstekende maaltijd en service op restaurantniveau. Buiten de kaart om een perfecte hertenbiefstuk met een mooie passende wijn. Prijs-kwaliteit is heel redelijk. Wij betaalden voor een 3 gangenmenu voor 2 personen inclusief wijn en koffie afgerond 90 euro.
Sombreros K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Wat een genoegen om hier weer te eten. We konden zelf een tafeltje uitkiezen. Met de kaart kregen we direct een karafje water. Vervolgens kozen we een wijn, ik liet me verrassen, wat resulteerde in een heerlijke malvasia blanca. Goede keuze. Als voorafje had ik de zeebaars, héérlijk! Vervolgens werd de geroosterde scholfilet geserveerd, op een bedje van courgette met paddestoeltjes, erg smakelijk. Het aardappeltaartje: perfect, frieten erbij, had niet gehoeven, maar lekker. Als toetje koos ik een limoentaartje. Erg lekker, hoewel ik een iets zuurder taartje verwacht had. Na het afruimen van t nagerecht werd voor de 3e keer een karaf ijswater neergezet. Super attent. Ik verheug me er nu al op om weer te komen.
Mirjam W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Gisteren weer gegeten bij de Markies. In een eerdere recensie was ik veel minder tevreden. Bediening nog steeds goed, maar nu een mooie kaart met lekkere gerechten waar ze echt goede passende Wijnen bij hebben. Het voorgerecht, de vitello tonato was heerlijk. Het kalfsvlees was mals met precies voldoende tonijnmayonaise. Ook het hoofdgerecht, langzaam gegaarde sukade met buikspek, was zeer mals en smakelijk. Kortom, een prima avond. Bedankt Markies.
A. J. S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Weer heerlijk gegeten bij de Markies. We hebben hier wel vaker gegeten en iedere keer tot volle tevredenheid. De kwaliteit, smaak en presentatie was weer erg goed evenals de bediening. We komen zeker weer terug, een aanrader.
Bien J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten in een volle Markies. We hebben gekozen voor een viergangen menu. Verrassende smaakcombinaties en dito wijnen met een vlotte en persoonlijke bediening. Een aanrader voor wie van lekker eten houdt in een gezellige ambiance. Wij gaan zeker nog een keer eten bij De Markies.
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Mooie ambiance, lekker eten, lekkere huiswijn. Lekkere kleine amuse, ongevraagd kannetje kraanwater, top! Salade met rode mul erg lekker, schelvishaasje en de gnocchi ook heel smakelijk. Alle drie mensen in bediening aardig en attent, de meest seniore heer bijna ietsje tè. Modern, ruim, mooi damestoilet, alleen jammer geen haakje voor je tas zodat je niet zo fris je tas op de grond moet zetten.
Randstedeling T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Mooi gelegen restaurant vlak bij het Noorderplantsoen. Na een prettig ontvangst kregen we een prima tafel in de erker toegewezen, ideaal om met elkaar te praten. Zowel het voorgerecht als het nagerecht gekozen buiten de kaart om. Dat is prima bevallen. Ook de gerechten van de kaart zijn mijn tafelgenoten goed bevallen.
Kortom, als we weer eens in Groningen zijn, zullen we dit restaurant niet vergeten.
Maureen S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heerlijk gegeten, goede wijnen, vriendelijke bediening!
MarTijn G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Altijd weer "thuiskomen" in deze heerlijke en gemoedelijke huiskamer waar je met zorg en kennis een heerlijke avond zult beleven. De uitstekend bijpassende wijnen worden met gulle hand ;) geschonken.
Heleen D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Erg lekker gegeten. We hebben een 3 gangen menu gehad voor 2 personen. ( verassing) ik had aangegeven dat ik zwanger ben en daar werd goed rekening mee gehouden. Het dessert kon je kiezen van de kaart, mijn keuze bevatte rauwe eieren, dat had ik me niet gerealiseerd maar de keuken tipte daarover, complimenten!
Fijne bediening, spontaan en gezellig. De prijs viel ook nog eens goedkoper uit dan aangegeven op de kaart.
Kortom: echte aanrader, en ik kom zeker een keertje weer!
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Onverwacht met vrienden uit eten;waar? De Markies behoort dan tot onze keuze top 3 dat wil zeggen lekker; prettige sfeer en redelijk van prijs. En dat was afgelopen zondag 25 september weer aan de orde. Lekker visgerecht vooraf en als hoofdgerecht gevogelte (hoe heette ze nu ook weer) en mijn ene tafelgenote vis en de ander een groentecurry, die heerlijk rook en volgens haar ook smaakte. De frieten waren eveneens weer overheerlijk, Nagerecht samen cheesecake voor de dames en de beide heren zomerkoninkjes met witbiercreme oid. Lekker kopje koffie erbij. Kortom gezellige avond met vrienden en heerlijk eten. Daar kan je gasten mee naar toe nemen.
Kaatjesneek .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Echte aanrader heerlijk gegeten ook de witte portugese wijn was n topper! Ligt verborgen in een woonstraat maar zeker de moeite waard ook terras aanwezig.
Dievertje T.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Het feit dat het een mooie nazomerse avond was en wij dus buiten konden eten was natuurlijk debet aan een zeer geslaagde avond, maar de service die geboden werd en het heerlijke eten maakten het helemaal compleet. Geweldige locatie, weg uit de drukte van de stad! Een dikke 10 voor de kok en de bediening
Gajemeeuiteten .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Van heel verschillende vrienden hadden we gehoord dat je bij De Markies zo lekker en leuk kunt eten, dus we besloten dat maar eens te doen. En daar hebben we geen spijt van (om het op z’n Gronings te zeggen)! Het verrassingsmenu was een voltreffer: lekkere gerechten, mooi opgediend, goede wijnen erbij. Geen futloos al-eens-eerder-en-lekkerder-gegeten, maar een menu dat met met inspiratie was bedacht en klaargemaakt: Echt goed. De bediening wist overal desgevraagd antwoord op en was verder correct en to the point. We zaten lekker buiten op een vol terras, met eters van allerlei slag. Hier komen we zeker terug!
Kdijkstra .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Aan de rand van het Noorderplantsoen, vlakbij Noorderzon, even een oase van rust en gezelligheid. Tuurlijk, het mooie weer maakt alles nog aangenamer. Het eten was zonder meer uitstekend. Een lekkere amuse, gevolgd door een drie-gangen menu, enigszins aangepast I.v.m. Noorderzon, van prima kwaliteit!
Wat ons betreft een aanrader, ook als er geen Noorderzon is!
Bram K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Door Noorderzon een aangepaste kaart, maar smaak en kwaliteit van het eten is super. Op een vol terras snelle, soepele en attente bediening en gratis en ongevraagd een karaf water op tafel. Eten: wij aten bijna allemaal vis. Voorgerecht marbré van tongscharfilet en gerookte zeebaars, een stevige en erg lekkere 'samengestelde moot' vis. Hoofdgerecht ook mooie stukken vis (heek of kabeljauwhaasfilet) met verse groenten en erg lekkere grote frieten. Natuurlijk was er meer dan alleen vis. Een kaasplankje bijvoorbeeld. Lekker en gezellig, daar op het zonnige terras.
B.vsb .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij hebben buiten gegeten, vandaar het cijfer voor het decor.
We hebben heerlijk gegeten en prettige bedoening.
Bord was mooi opgemaakt en de producten waren vers en goed van smaak. Lekkere wijn.
Fenny K.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten, op het terras. Het eten oogt heel eenvoudig, maar zo lekker!! Heerlijk witte wijn erbij, goed geadviseerd en ook de whiskey was heerlijk. Aardige en deskundige bediening.