Over restaurant Dinercafé De Markies

Betaalbaar lekker in Groningen

Betaalbaar, maar wel lekker culinair uit eten in Groningen? Dan ben je bij Dinercafé De Markies aan het juiste adres! Al vijftien jaar staat chef-kok Harro Kleen heerlijke klassieke gerechten te bereiden in de keuken. Met lekker weer kan je heel fijn op het terras genieten. Kinderen mee? Geen zorgen, de keuken bereidt alle gerechten ook in kindervariant.

Meer informatie over restaurant Dinercafé De Markies

• Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Dievertje T. Fijnproever (9 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Het feit dat het een mooie nazomerse avond was en wij dus buiten konden eten was natuurlijk debet aan een zeer geslaagde avond, maar de service die geboden werd en het heerlijke eten maakten het helemaal compleet. Geweldige locatie, weg uit de drukte van de stad! Een dikke 10 voor de kok en de bediening
Gajemeeuiteten . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Van heel verschillende vrienden hadden we gehoord dat je bij De Markies zo lekker en leuk kunt eten, dus we besloten dat maar eens te doen. En daar hebben we geen spijt van (om het op z’n Gronings te zeggen)! Het verrassingsmenu was een voltreffer: lekkere gerechten, mooi opgediend, goede wijnen erbij. Geen futloos al-eens-eerder-en-lekkerder-gegeten, maar een menu dat met met inspiratie was bedacht en klaargemaakt: Echt goed. De bediening wist overal desgevraagd antwoord op en was verder correct en to the point. We zaten lekker buiten op een vol terras, met eters van allerlei slag. Hier komen we zeker terug!
Kdijkstra . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Aan de rand van het Noorderplantsoen, vlakbij Noorderzon, even een oase van rust en gezelligheid. Tuurlijk, het mooie weer maakt alles nog aangenamer. Het eten was zonder meer uitstekend. Een lekkere amuse, gevolgd door een drie-gangen menu, enigszins aangepast I.v.m. Noorderzon, van prima kwaliteit!
Wat ons betreft een aanrader, ook als er geen Noorderzon is!
Bram K. Fijnproever (7 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Door Noorderzon een aangepaste kaart, maar smaak en kwaliteit van het eten is super. Op een vol terras snelle, soepele en attente bediening en gratis en ongevraagd een karaf water op tafel. Eten: wij aten bijna allemaal vis. Voorgerecht marbré van tongscharfilet en gerookte zeebaars, een stevige en erg lekkere 'samengestelde moot' vis. Hoofdgerecht ook mooie stukken vis (heek of kabeljauwhaasfilet) met verse groenten en erg lekkere grote frieten. Natuurlijk was er meer dan alleen vis. Een kaasplankje bijvoorbeeld. Lekker en gezellig, daar op het zonnige terras.
B.vsb . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij hebben buiten gegeten, vandaar het cijfer voor het decor.
We hebben heerlijk gegeten en prettige bedoening.
Bord was mooi opgemaakt en de producten waren vers en goed van smaak. Lekkere wijn.
Fenny K. Bourgondiër (4 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk gegeten, op het terras. Het eten oogt heel eenvoudig, maar zo lekker!! Heerlijk witte wijn erbij, goed geadviseerd en ook de whiskey was heerlijk. Aardige en deskundige bediening.
NatalieS . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het eten was heerlijk en bijbehorende wijnen ook. De bediening was kundig en voldoende aanwezig om ons goed te helpen, zonder irritant te zijn.
De locatie, zo vlakbij het Noorderplantsoen, is prachtig.
Pietbieshaar . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Tijdens de eerste avond Noorderzon prima gegeten bij De Markies. Prima, deskundige en vlotte bediening door de eigenaar.
Ariemersma1953 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De Markies is een prima buurt-restaurant met kwaliteitseten en een hoogwaardige bediening.
De ambiance is een goede melange van zorgvuldig en ongecompliceerd.
MoniqueBrug1962 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij zijn heel blij met De Markies in onze buurt. Gezellig smaakvol ingericht. En buiten een mooi terras. De bediening is altijd sympathiek en perfect, hoe druk het ook is. De gerechten zijn prachtig opgemaakt en heerlijk. Je krijgt goede adviezen over bijpassende wijnen.
Kortom: niks op aan te merken, een aanrader!
Nadienn . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten, we hadden het zomermenu gekozen met daarbij een wijnarrangement. Zeer geslaagd. Ook de bediening was top, doen hun uiterste best om het je naar de zin te maken met een grapje tussendoor. We komen hier zeker nog eens terug.
Ab.kuiling . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Locatie naast het park is top, zeker ook met een terras. Service en bediening waren prima tot uitstekend. Het eten bleef ver achter. Jammer
Cunera33 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Genoten van het zomermenu, buiten op het terras, in de schaduw van machtige platanen, in een mooi jaren-30 wijk in Groningen. Het restaurant heeft de sfeer en het rustige tempo van een gemoedelijk buurt-eetcafe, terwijl de kwaliteit van het eten echt het gemiddelde niveau ver overstijgt. Bovendien kennelijk veel gebruik van biologische producten. Daarbij een gastheer die zich uiterst soepel onderhoudt met de gasten en zichtbaar geniet van de vele mooie wijnen die hij uitschenkt. Al met al misschien wel het beste restaurant van Groningen.
MCDJ . Bourgondiër (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijke gerechten, aandacht voor wijn-spijscombinaties en personeel dat de kunst verstaat van afstand bewaren en op een goede manier entertainen. Mooi terras vlakbij het Noorderplantsoen en van binnen leuk aangekleed. Gaan we zeker nog eens eten!
Lotte L. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
We kwamen voor het 4 gangen menu maar kozen uiteindelijk iets van de kaart. We kregen gelijk een karaf water en rustig de tijd om ons eten te kiezen. De bediening is erg oplettend en kan de juiste wijnen advies. Als voorgerecht kalfsvlees van de BBQ. Heerlijk mals vlees met een zachte aardappelsalade. Als hoofdgerecht de parelhoen. Verassend mals en bijzonder met de abrikozen saus erbij. Goed gebakken frietjes, iets aan de zoute kant. Tot slot een heerlijke cheescake met rood fruit. Zeker een aanrader voor een leuke goed verzorgde avond met heerlijk eten.
Hans V. Bourgondiër (3 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wij hebben de 4-gangen smaakexplosie gedaan met het verzoek aan Harro om met ons beider voorkeuren rekening te houden en ons daarmee te verrassen. Daar is hij met vlag en wimpel in geslaagd, goed bereid met een prachtige presentatie! De informele bediening maakte het heel gezellig en een ontspannen avondje uit. Heel geslaagd, aanrader!
Benno_ . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij de Markies met collega's. Van te voren afgesproken om een 3 gangen verassing-diner te laten verzorgen.Toen 2 collega's graag vegetarisch wilde eten, was dit geen enkel probleem en kregen zij ook nog verschillende gerechten voorgeschoteld. Top! Ook de geschonken wijnen vielen bij een ieder in de smaak en normaal zijn wijn niet van de dessertwijnen, maar deze was echt zo fijn. Al met al een super avond en wij komen graag spoedig weer terug.
Andremiedema . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Helemaal perfect. Heerlijke avond gehad met 4 gangen menu. Genuanceerde smaken, mooie variatie en uiteraard aangekleed met heerlijke wijnen. Eten kwam in een mooi tempo en het waren fijne porties. Bedankt!