Over het restaurant Dinercafé De Markies

Betaalbaar lekker in Groningen

Betaalbaar, maar wel lekker culinair uit eten in Groningen? Dan ben je bij Dinercafé De Markies aan het juiste adres! Al vijftien jaar staat chef-kok Harro Kleen heerlijke klassieke gerechten te bereiden in de keuken. Met lekker weer kan je heel fijn op het terras genieten. Kinderen mee? Geen zorgen, de keuken bereidt alle gerechten ook in kindervariant.

Meer informatie over restaurant Dinercafé De Markies

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Plezierige eetgelegenheid met smaakvolle gerechten. De Markies schenkt ook heerlijke wijnen. Zo hadden we bij het tussengerecht van buikspek een heerlijke licht gekoelde pinot noir. De garnituur bij de verschillende hoofdgerechten was identiek. Zou nog fijner zijn wanneer deze meer zijn afgestemd op het gerecht (zoals dit wel het geval was bij de voor en tussengerechten).
Jeannette M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening was uitstekend
Echt een aanrader!
Annet K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellig restaurant, vriendelijke en professionele bediening. Goede tips qua gerecht keuze. Zeker voor herhaling vatbaar!
Lieke V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk en verrassend, het wijnarrangement bij de gerechten paste ook heel goed.
Hendrik H.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Gewoon een uitstekend restaurant. Op het gebodene, eten en drinken en vooral de opmaak van e borden, een niet onbelangrijk detail, alleen maar: uitstekend.
De ontvangst was hartelijk en plezierig

Er zou wel wat aan de akoestiek gedaan moeten worden. Geluiddempend materiaal onder de tafelbladen is niet voldoende, even aannemend dat deze daarvoor bedoeld is.
Fokko K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Weer een geweldige culinaire avond gehad. Hiervoor dank.
Wei Lun L.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Prima gegeten bij De Markies!
Aleksandra M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Gisteren wij waren met vriendinen uiteten in restorant. We zij zeer tevreden met bedining ,we hadden lekker gegeten . En het groot kans om nog een keer het bezoeken
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten, goede kaart met per gang veel smakelijke keuzes. De bediening is correct en vriendelijk. De wijn is lekker en de glazen royaal (daarbij laten ze vaak de fles staan om zelf nog bij te vullen)
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten met mooie wijnen en een zeer attente en vriendelijke bediening. We waren onder de indruk van de zalm met asperges en basilicum sneeuw. De villa Welter Grauburgunder uit 2015 paste geweldig goed bij de Gans! De geconfijte eend was eveneens overheerlijk. We hebben een heerlijke avond gehad! Zeker een aanrader!
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten! Zodra we zaten stond er water op tafel en dat karafje werd voortdurend ongevraagd ververst. Bij het eerste drankje was er niets te knabbelen en het duurde nogal even voordat we een amuse kregen, die overigens heerlijk was. Als voorgerecht aspergesoep en daarna de gekonfijte eend. Allemaal even lekker. Helaas daarna geen ruimte meer voor een dessert. De bediening was vriendelijk en attent. We komen zeker terug!
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Wat moet je toevoegen aan een eerdere positieve recensie? Dat het alweer uitstekend was. Wij bestelden gans en zeebaars. Beide heerlijk. Prima wijn erbij en attente bediening. Bedankt en tot een volgende keer.
Saskia B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Geqeldig lekker gegeten. Asperges die smolten in je mond met een heerlijke Grillo wijn. Chapeau!
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Wat een toprestaurant! We hebben heerlijk gegeten en gedronken afgelopen zondag. Het eten is allemaal met zoveel zorg bereid. En dat proef je: alles is perfect op smaak. In de keuken moet een kok staan die veel plezier in z'n werk heeft. Laatst bij een restaurant in Aduard gegeten, maar we vinden het hier beter(geen aandelen, familie o.i.d). De bediening is daarnaast ook prima, met een leuke gastheer die veel kennis heeft van de geserveerde wijnen. We zijn hier al een paar keer geweest, maar gaan nog vaak terugkomen.
Vrier D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Goed gegeten, goede service, heerlijke wijnen, goede prijs/kwaliteitverhouding.
Gerda F.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Lekker en smaakvol gegeten
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Charmant restaurant. Bekwaam personeel en vlotte bediening.
We komen zeker nog eens terug!
Peter I.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Weer heerlijk gegeten. We hadden het "vaste gasten menu" en we zijn weer goed verwend. Van voorgerecht tot aan het dessert en uiteindelijk de kaasplank, alles geweldig. En uiteraard bij elk gerecht goeie wijnen er bij.
Wez H.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk gegeten voor een goede prijs
Peter I.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, royaal met de wijn bij hun arrangement. De Markies beschikt over een geweldige keukenbrigade, en aanvullend een geweldig assortiment aan wijnen, passend bij elke gang.
We gaan snel weer heen.