Diner Café Het Mauritshuis

9,1

Jouw recensie over het restaurant Diner Café Het Mauritshuis

Marcel C.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Een gezellige nonsens gelegenheid. Mooie producten en vernieuwingen. De bediening zeer professioneel en de eigenaar/chef-kok een goed gastheer die openstaat voor ideeën. Had 1klein dingetje... voor een gin tonic gebruik een echt GT glas, komen de smaken beter tot hun recht. Toptent!
Georges B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Prijs kwaliteit verhouding okay. Niet onder de indruk van het eten. De ceviche moet echt verbeterd worden, was geen ceviche. De bediening was lief, mijn complimenten.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
We komen hier regelmatig want het is een fijn restaurantje met vriendelijke en attente bediening en een goede prijs/kwaliteitverhouding.
Micheal M.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Jeetje wat een goed restaurant Is dit. En dat voor een leuk prijsje! Bediening top! Eten super! Kan ook geen minpunten opnoemen.
Arnoud M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Prijs kwaliteitverhouding is hier zeker goed en dat is te merken: zit iedere avond helemaal vol. Gerechten zijn niet bijzonder, maar zeker niet slecht. Wel leidt de drukte tot wat problemen: 20min voirdat je het kaartbord kan zien en bijgerechten die geserveerd worden als je al klaar bent met hoofdgerecht. Then again, deze hoofdgerechten, die prima en ruim zijn, kosten €10!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
In het promotiemateriaal van Leeuwarden werd het Mauritshuis regelmatig aanbevolen. Aan die hooggespannen verwachtingen is ruimschoots voldaan. De prijs-kwaliteit is bijzonder goed - je zou bijna zeggen: té goed. Bij hoofdgerechten van een tientje verwacht je bijna niet zo'n mooi opgemaakt bord met heerlijke varkenshaas of lamsvlees te krijgen. Frietjes en een salade maken het geheel af (bij de prijs inbegrepen). Dat het aangeboden broodje vooraf voor 4 euro op de rekening staat, nemen wij dan graag voor lief ;-).
Het enige nadeel is, bij de schaarse zomerse dagen die Nederland rijk is, dat het terras ontbreekt.
Nynke J.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Getipt door vrienden, dus gingen we hier gister voor het eerst uit eten. Superlekker gegeten! Vriendelijke en enthousiaste heren die ons bedienden. Fijne sfeer en een heel klein prijsje voor uitstekend eten. We komen snel terug!
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
In dit sfeervolle en intieme restaurant kun je voor een redelijke prijs heel behoorlijk eten. De bediening is vriendelijk. We aten preisoep die we ons goed hebben laten smaken, al hadden we pompoensoep besteld. De door mij bestelde longhaas, een stukje koeiespier bij de long, smaakte heel curieus, een soort kruising van bieflap en draadjesvlees. Helaas kreeg mijn vegetarisch etende gade ook longhaas en niet de bestelde quiche. Deze quiche kwam na enige tijd en smaakte goed. Garnering en nagerecht waren prima. De vergissingen werden snel en goed via de drankrekening gecompenseerd.
Akkelei .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Zelden zo slecht gegeten, erg lang wachten, veel te zout ons vlees... Het was druk, bij onze hoofdmaaltijd de patat en sla Vergeten. We hebben alles op gegeten infant we erg trek harden . Door de niet erg ruime opstelling daar en een onoplettende buurman viel mijn zoontje met zijn hoofd tegen de tafel. Gigantische bult als gevolg... Voor de kinderen erg aangebakken kaassouflees... Enige positive is dat mijn man nieuw vlees kreeg nadat mijn zoontje er cola op knoeide. Wij komen hier nooit weer... Een teleurstelling.... En zonde van ons geld....
Vrije .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Een leuke afsluiting van mijn dagje Leeuwarden. Was alleen, dus alle aandacht voor de maaltijd. De bietencarpaccio had een grote variatie aan smaken en textuur. De zalm in wittewijnsaus was heerlijk, frites wat te zout voor mij. Gezellig druk. Maar het meest deed me goed de vriendelijke en enthousiaste bediening.
Tip ter verbetering: een handiger kapstok (te kleine haakjes).
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Eten altijd prima, voor een kleine prijs! Wat ik hier zo super vind zijn de heerlijke wijnen! Die kosten dan wel de helft van je hoofdgerecht haha maar dan heb je ook wat!
Anthony D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Verrassend lekker gegeten voor hele acceptabele prijs met prima bediening! Niet te groot en dat geeft een intiem en huiselijk karakter. Wisselende kaart met gerechten voor elk wat wils.
Prijs/kwaliteit zonder meer goed. Over de hele linie uitstekend, we komen zeker weer!
EowynB .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Dit is mijn tweede recensie voor Het Mauritshuis, mijn vorige was iets minder positief. Omdat ik nu een paar keer zeer aangenaam verrast ben schrijf ik een nieuwe. Ik vind dat de kwaliteit in het afgelopen jaar behoorlijk vooruit is gegaan. De gerechten zijn gespitst op het seizoen (wild bijv.) , de prijs-kwaliteitverhouding is gewoon erg goed. Je krijgt voor een zachte prijs echt wel mooie gerechten geserveerd. De gastheren (tot nu toe alleen ervaring met de mannen) zijn joviaal, vriendelijk en servicegericht. Tot snel weer!
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Prijs kwaliteit dik in orde. Hoofdgerechten nog geen tientje. Wanneer je geen brood, voorgerecht, scroppino tussen en dessert neemt en thuis koffie drinkt kun je er thuis nauwelijks voor koken.
Maargoed...zo werkt in real life helaas niet. Dus lieten we alle gerechten weer de revue passeren. Toch weer ietsje duurder uit.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Voor het eerst hier binnengelopen via Iens. Recensies kloppen volledig. Heerlijke hertenstoof gegeten na de uitgebreide uitleg met het schoolbord, prijs voor deze kwaliteit absurd laag, top dus! Service van de heren ook werkelijk top. Ik ben hier alleen voor zaken maar voel me zeer gewenst en dus ook een aanrader voor "alleen-eters"
Wil graag terugkomen voor de goede wijnen met mijn vriendin. Dikke tien dus
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten in dit restaurant. De service was ondanks de drukte vlot en snel. De presentatie en smaak van het eten is erg goed. De porties zijn voldoende. Voor 23€ hadden wij 3 gangen. Prima prijs kwaliteitsverhouding. Ik kom zeker terug voor de zwaardvis tartaar!
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
Op een maandagavond heerlijk gegeten bij het Mauritshuis. De service was uitstekend! Het hoofd- en voorgerecht was ook zeer prima in orde. Vooral het wisselende menu met genoeg keus is leuk gedaan. De prijs- kwaliteitverhouding is top. Zeker een aanrader!
Hadassa G.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Meerdere malen bij het Mauritshuis gegeten. Constant goede kwaliteit en goede service. Het eten is erg goed en de prijs is laag.
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen, het menu wisseld regelmatig en staat op een Krijtbord wat als menukaart fungeerd.
Zeker een aanrader, reserveren van te voren is helemaal in het weekend wel handig.
pieter D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Het loopt niet altijd allemaal perfect. a) het was vol en we wachten buiten op het terras zonder dat we een drankje konden bestellen, b) we moesten lang op het menu wachten, totdat bleek dat dat een groot bord met de nodige uitleg was, c) de wijn die ik nabestelde bleek anders dan het 1e glas). Desalniettemin hebben we hier lekker gegeten. Prijs/kwaliteit is ruim voldoende. Complimenten voor de Nederlandse klaasplateau!
Helja .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Hebben er na een lange dag staande mastroute nog laat gegeten.
Snel even op 'Iens' gezocht en zijn niet teleurgesteld. Gezellige eetgelegenheid met vriendelijke bediening en lekker en verzorgd eten.
Begonnen met een heerlijk en vers gebakken stokbroodje met kruidenboter en tappenade en een lekker glaasje wijn.
Daarna manlief een heerlijke entrecôte en ik Dorade op de huid gebakken. Op de borden bij het gerecht lekkere warme groentetjes en apart geserveerd zelfgemaakte friet en salade.
Eindigend met een lekkere koffie en cappuccino besloten wij, mochten we nog eens in Leeuwarden terechtkomen, zeker terug te gaan.