DimS

Heideweg 2 3829 MN Hooglanderveen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant DimS

Maandag t/m Zondag

9,3

Jouw recensie over het restaurant DimS

Mandy D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Op een warme zomeravond erg lekker op het terras gezeten. Lekkere wijn geserveerd gekregen, goede en vooral smakelijke porties eten. Het begon al met erg lekker brood en goede olijfolie. Vooraf de rib-eye en carpaccio, erg lekker vooral de carpaccio een flinke portie. Hoofd de tournedos en saté. Tournedos was een mooi, groot stuk vlees met lekkere groenten. Saté had ietsje meer vlees mogen zijn, maar goede saus en garnituur erbij. Na een French Coffee en trio citroen. Ook de koffie was prima, trio citroen was verrassend lekker, goed in balans. We wonen vlakbij, dus zijn het gedender van de treinen op het terras wel gewend. Het personeel wacht rustig met praten tot de trein voorbij is ;-)
Robvandestar .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Heerlijk gegeten: mals buikspek met een voortreffelijke rode wijn erbij. Ongedwongen, vrolijke bediening maken af. En koffie zoals het hoort: sterk en stoer.
Aanrader!
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Attente bediening. Het was aan het begin erg warm en toen werd netjes de deur een beetje opengezet waardoor er frisse lucht binnen kwam. Eten was erg lekker. Eten werd snel bedient. Erg tevreden!
Fred B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Bij Dims is het altijd gezellig en goed eten. Goede bediening. Prima gerechten en een goede prijs kwaliteit verhouding. Zowel zakelijk als prive is het hier prima lunchen of dineren.
Op het terras zit je heerlijk, maar.... er komen veel treinen langs. Persoonlijk vind ik dat niet erg, het heeft zelfs wel wat. Gesprekken lopen daardoor ook gelijk anders!
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
En dan nu dimS, waar wij al vele jaren komen en dat zullen blijven doen. Ondertussen denderen de treinen elke 5-10 minuten, soms vaker, vlak langs. En dat is leuk, vooral die lange goederentreinen, die gaan maar door en door. Aan de akoestiek is in de zaak nu eens behoorlijk aandacht besteed en dat kan je horen, Buiten is een mooi terras, inderdaad, naast het spoor.

Wij hebben, na vele keren bij dimS eten, zakelijk en prive, alleen maar lof voor de manier waarop Vincent en Astrid de zaak gaande houden. Gastvrij, ook als het druk is, Het eten is van behoorlijk constante kwaliteit, goede prijs/kwaliteit verhouding. Originele wijnen, voor elk wat wils.

Ook voor de planten-eters altijd een origineel gerecht.

Greetje Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Even lekker gezeten in het zonnetje op het terras. We wonen nog niet zo lang in Amersfoort en kennen de buurt nog niet goed. Op internet hadden we gelezen dat je hier buiten kon zitten. Zodoende kwamen we hier terecht. De locatie is bijzonder; aan een fietspad met de treinen die voorbij razen. Maar dat heeft ook wel weer wat! De wijn was lekker (pinot grigio), hoewel ik altijd meer een Sauvignon drinker ben en deze alleen per fles besteld konden worden. We hebben ieder zo'n 3 wijntjes gedronken en hebben uiteindelijk nog risotto en de proeverij met koffie na besteld. De risotto was prima te eten, maar we vonden de prijzen wel aan de hoge kant (zeker voor een eetcafé). Dat zie je wel vaker bij buurtcafétjes, waarschijnlijk omdat ze minder aanwas hebben dan in het centrum. Als ik een tip mag geven zal ik de eigenaar aanraden om wat meer reclame te maken en de prijzen een tikkie naar beneden te doen, zodat er meer klanten komen. 15-20 euro voor gerechten zou een richtlijn zijn. Desondanks heerlijk geborreld en tot dusver hebben we geen beter alternatief kunnen vinden in de omgeving.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Het is leuk om een eetcafe te hebben in eigen wijk / dorp. We hebben op het terras gegeten wat prettig is. Entourage is eetcafe met nog wat borrelende gasten en tieners met een glaasje wijn en een sigaretje. Bediening is vriendelijk en vlot. Eten is goed voor een eetcafe. Voorgerecht met coquilles was lekker en de asperges met zalm prima. Dat geldt ook voor de wijn en de koffie. Het enige minpunt van deze plek is de prijs. Hoofdgerecht 21,50, wijnen per glas tussen de 3,75 en 4,50 en voorgerechten ronde de 12 euro. Het zijn een beetje prijzen voor een bovengemiddeld restaurant. Dit zou ons tegenhouden om terug te komen. Met een prijsniveau van ca. 20% lager is de prijs/kwaliteit verhouding in balans en worden we eerder verleid om niet in de stad maar in de buurt te gaan eten.
Jaap H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Met 7 volwassenen en drie kleine (1,5 jaar en 3,5 jaar oud) bij Dims gegeten. We hebben individueel gekozen voor drie gangen. Het eten bij Dims is goed, maar voor de geboden kwaliteit best stevig geprijsd. De bediening is vlot en vriendelijk. Het is leuk dat er een speelkeuken is voor de kleine kinderen en dat het restaurant bijzonder kindvriendelijk is. Dat maakt het mogelijk om ongedwongen te kunnen genieten. Met kleine kinderen is dit restaurant een aanrader.
Leotine N.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
De carpaccio is bij DimS de beste van Nederland! Nog nooit ergens zo een lekkere carpaccio gegeten.
Verder hebben zij heerlijke wijnen. Voor een avondje uit of een snel hapje eten is DimS een aanrader. Ook voor de lunch of in het zonnetje op het terras is dit een aanrader ! Bij binnenkomst voel je je direct welkom. Zeer attent en vriendelijk personeel. Wij zijn fan!
Ineke Z.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Met vriendinnen gegeten bij DimS, en het verrassingsmenu geprobeerd. Echt mensen, doe dit niet, want het is niet bedoeld om te verrassen, maar om dingen uit de keuken op te maken. Terwijl het ook nog duurder is dan een aantal dingen van de kaart. We kregen vaag varkensvlees met een zoet sausje, en een creme brulee dessert niet eens met een krokant laagje. Dit was mijn tweede teleurstellende ervaring bij Dims, dus ik probeer het niet weer. De bediening was plezierig, dat wel.
Marc K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Mag je meerdere recensies schrijven voor hetzelfde restaurant? Wilde deze keer onze lunchervaring delen.
Vandaag dus weer eens een keer geluncht bij Dims. Ligt op 15 minuten wandelen van ons huis, dus we komen hier geregeld. Altijd prima. Vandaag hadden we tonijnsalade en paprikasoep met langoustine. Nette portie/moot goede kwaliteit tonijn (perfect gegrilld dus nog lekker vers) en mooi opgemaakt bord soep met twee (helaas kleine) langoustines geheel in de soep gedrapeerd - maar wel ontdaan van hun "jasjes" dus je kon eenvoudig het vlees van de kop scheiden. Soep was prima op smaak. Lekkere combi paprika en schaaldier. Toch wel wat anders dan de geijkte lunch met uitsmijter, tonijnsalade, etc. (wat men ook serveert bij Dims en wat ook smakelijk is hoor, maar toch was dit wel een keer een leuke en lekkere afwisseling).
Het was vandaag niet heel druk: 2 tafels binnen en 2 tafels buiten plus groep buiten op terras (aanrader voor ouders met jonge kids want de trein rijd voor je neus omdat het spoor pal voor het terras ligt!). Vlot en vriendelijk geholpen door jong meisje.
Kortom: was weer naar wens.
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
Tijdens die heerlijke warme dagen op terras lunch gegeten. Gewoon goed. Vriendelijke dame die ons hielp. Eten kwam in prettig tempo, was prima. Verse jus was lekker koel, vonden we prettig om zo'n warme dag.
Koenvdh .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Enige tijd geleden hebben wij hier geluncht. Het was regenachtig en een rustige periode. Prima lunch gehad en vriendelijk geholpen door de eigenaar. Niets op aan te merken.
Stefan F.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Als afsluiter van de kerstvakantie gegeten met vriendin bij dimS. Een sfeervol ingerichte zaak... modern, beetje industrieel. Positief is, dat ondanks de grote ruimte, het een rustige omgeving is met weinig echoënd omgevingsgeluid.

De bediening is vriendelijk en kan advies geven over de kaart, hoewel de ervaring bij een van de serveersters duidelijk nog maar beperkt was. We lazen dat dit ook beleid is: ze bieden opleidingsplekken aan toekomstige vakmensen en dat vind ik te waarderen.

Het eten is goed. de gerechten zijn lekker op smaak en er worden goede porties geserveerd. Het dessert van mij, de perentaart was heerlijk, maar dat van mijn vriendin, de crème brulee van tijm, was wat ons betreft wat minder geslaagd. De tijm konden wij hier niet helemaal in begrijpen.

Al met al: voor herhaling vatbaar... lekker eten, prima bediening en fijne omgeving om te zitten.
Renilde R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
In Amersfoort Noord zijn niet heel veel gezellige restaurants, maar dit is er wel één. Een markant gebouw met een mooi terras. Na een eerdere slechte ervaring bij dit restaurant (o.a. onsmakelijke zwarte friet) nu weer eens een lunch geprobeerd. De salade carpaccio was wel lekker, maar met iets teveel groen en iets te weinig vlees en te weinig dressing. De salade vitello tonato was erg lekker. Al met al ruim voldoende.
Eddie H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2014
Wat een heerlijk brood serveren ze vooraf! Op een rustige maandagavond hier gegeten. Leuk om te zien dat ze actief Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Dit blijkt uit de stagiaires die er rondlopen, maar ook de donatie wanneer je tafelwater besteld. Wellicht dat sommige mensen dit wat opdringerig vinden overkomen (kijk ons eens goed bezig zijn), maar ik kan dit erg waarderen.

De kaart is niet heel groot, maar ook niet klein. Leuk de verklarende begrippenlijst achterin. Het eten was verder prima en de bediening ook. De bediening stond op de juiste momenten aan je tafel staat voor een nieuw drankje of het volgende gerecht. Ook prettig om voor de verandering te zien dat het 'aan de rechterzijde serveren' niet compleet uitgestorven is.

Absoluut voor herhaling vatbaar.
AW K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
Vanavond hier gegeten met 4 vowassenen en 3 kleine kinderen,
we waren net op een zeer onplezierige manier ontvangen door de eigenaar van restaurant By ons in Vathorst en waren daardoor bij Dims beland, ontvangst was een verademing zeer gastvrij en plezierig zeker met 3 kleine kinderen, het eten Varkens roast was werkelijk subliem, zacht gegaard en zeer smaakvol voor de kleintjes een variatie van vlees en vis met frietjes, en vooraf heerlijk brood de inrichting is bistro stijl schoon en comfortabel;
toilet ruim en keurig netjes voor de kinderen speciaal speelhoekje, wel bij de entree maar zodanig dat de andere gasten er geen zicht op en last van hebben.
Gezellig voor oud en jong. zeker een aanrader.

Chris E.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2012
Het restaurant heft een prettige sfeer en is modern ingericht. Als je het restaurant betreed is er gelijk een kinderhoek. Dus niet vallen over het speelgoed.

Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen en werden onze jassen aangenomen. De bediening heeft ons vervolgens aan tafel begeleid.

Naar het inschenken van een drankje werd ons een vis aanbevolen en het menu gebracht. De kaart is klein en heeft aan de achterkant een beschrijving van de aangeboden ingrediënten. Dit is ons als positief bij gebleven.

De voorgerechten:
Wij hebben gekozen voor de zalm en de pompoensoep. De soep was smakelijk en goed bereid. Enig nadeel was dat de soepstengel een rode kleur afgaf. De opmaak van de het bord was perfect. De zalm was goed bereid en niet droog. Echter volkomen smakeloos. De vadouvan had ook geen smaak en de grove uien in de sla waren overheersend. Tevens was het gebruik van olie overmatig. Samenvattend is te zeggen dat de soep goed en de zalm ronduit smakeloos was.

De hoofdgerechten:
Hier hebben wij gekozen voor de Linguine. De opmaak van het bord was ook hier goed. Echter de smaken zijn in de keuken gebleven. De smaak van olie was overheersend. Door de afwezigheid van een saus waren het losse ingrediënten op een bord die niet samen gekomen zijn tot een gerecht, terwijl de ingrediënten wederom van een goede kwaliteit waren.

Door de matige maaltijd hebben wij niet besloten om voor een nagerecht te kiezen. Wij hadden alleen coffee. De bonbons en lekkernijen die bij de koffie serveert worden waren zeer uitgebreid en top van kwaliteit en smaak. Zo hebben wij toch nog een klein dessert gehad.

Concluderend:
De service is uitstekend, de bediening vriendelijk en attent. Het eten wordt goed gepresenteerd maar is smakeloos en onder niveau. De prijzen zijn middelmatig en voor wat mij betreft voor het geboden aan de te hoge kant. Ik zal er hierdoor het restaurant dan ook niet aan familie en vrienden aanbevelen.
Olaf D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2012
Leuk restaurant. Leuke bediening en terras. Het eten is altijd goed en lekker. Leuke gerechten en goede wijnen. Tja, de trein die steeds langskomt wanneer je op het terras zit; ik zeg, het went!
jeng .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Afgelopen zondag hier beland op weg van de veluwe naar amsterdam. positieve verrassing. We waren met drie kleine kindjes die ongestoord hun gang konden gaan in de ruime speelhoek. Bediening was erg geduldig in het ontwijken van rondrennend spul en, zoals het hoort, zeer oplettend of het ons aan iets ontbrak. Eten: erg lekkere mosselen met bier bereid (sausjes overbodig) en over sate met eigengemaakte atjar liepen de meningen uiteen: voor de een iets te veel doorbakken, voor de ander precies goed. Atjar was wat droog. Hoogtepunt was het dessert. Heerlijke hangop met rabarber en erg lekkere panna cotta. aanrader