Dimitri’s Amsterdam

Insulindeweg 1 1094 NW Amsterdam Nederland Kaart

Speciale deals

50% korting op het eten

Niet van toepassing op drankjes.
Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant Dimitri’s Amsterdam

“Goede en eerlijke gerechten, geïnspireerd door smaken uit de Arabische en Mediterraanse keuken.”

Ooit was Dimitri een reiziger. Oud geworden met de wijsheden van de wereld. Na jaren van reizen over de wereld keert hij als een verrijkt mens terug naar Amsterdam Oost om zijn verhalen en smaken die hij over de hele wereld heeft verzameld mee te brengen naar zijn vertrouwde plek in Amsterdam. Binnen deze kleurrijke en centrale plek vind je een smeltkroes van mensen die vertrouwd zijn met onze gerechten en levensstijl. Dimitri’s is een plek waar je wil zijn, gewoon omdat het goed voelt!

Bij Dimitri’s ben je de gehele dag welkom en je vindt hier gerechten en dranken passend bij ieder moment van de dag. Van dinsdag t/m zondag kun je bij ons terecht voor ontbijt, koffie, lunch, borrel en diner. Dimitri’s is een plek waar je wil zijn, gewoon omdat het goed voelt!

Meer informatie over restaurant Dimitri’s Amsterdam

• Bar , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Dimitri’s Amsterdam

Sebastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Heerlijk gegeten, en verschillende mezzes geprobeerd. Vriendelijke jonge bediening die erg hun best doen maar wel wat kleine dingen over het hoofd zien. Tegen het einde van de avond gaat de muziek uit, worden bijna alle kaarsen uitgeblazen en word de keuken rumoerig. Al met al een mooie avond waar zeker potentie in zit, mits alles op orde. Aan het eten ligt het zeker niet.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Tweede keer bij dit ontzettend leuke restaurant een overheerlijke lunch genoten. Je merkt duidelijk dat er over de inrichting is nagedacht, want die is echt top! Broodjes zijn echt van hoge kwaliteit en met name de rundertajine met naanbrood is een aanrader!

Volgende keer gaan we het diner proberen. Heb er nu al zin in!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2018
Daniel S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Het eten zou ik omschrijven als royaal, eerlijk & smaakvol. De bediening die attent en oplettend was, zonder te storen was ook een aangename verassing.
Met op het eind nog de chef die aan tafel kwam met het dessert en oprecht blij was dat wij hadden genoten, gaf mij een gevoel dat dit een restaurant is die authentiek een kwaliteitsservice wilt verlenen.
100% waard om een keer langs te gaan.
Jules K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
Ik sluit me aan bij de vorige, positieve resencies. Niets meer en niets minder. Niemand had iets geschreven over de prachtige bordjes, vooral de zeegroene. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als ik nog eens heel lekker wil eten kom ik zeker terug.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
Fantastisch gegeten, verschillende mezzes mogen proeven. Hier kan je duidelijk zien dat de juiste mensen in de keuken staan, smaak combinaties kloppen.
Annemarie F.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
Prettige en sfeervolle plek om te eten. Door ruime opzet, ook voor een groep zeer geschikt. De vegetarische mezzes zijn erg lekker. Formaat dessert precies goed, niet te groot en heerlijk van smaak. Goede bediening. Prima plek voor een avond tafelen. Voor herhaling vatbaar.
W. V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Ik heb met twee vrienden heerlijk gegeten bij Dimitri's. We hebben gebruik gemaakt van de Iens deal met 50% korting op het eten. Ondanks deze uitstekende aanbieding (zeker voor deze kwaliteit) nam Ray uitgebreid de tijd om ons te adviseren over de beste keuze. Daarnaast was het ook een leuke en sfeervolle ambiance (leuke inrichting). Dimitri's moet nog ontdekt worden, maar het heeft de potentie om uit te groeien tot een hot spot in Oost. Een aanwinst voor Oost en een absolute aanrader.
Fleur T.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Dat was lekker! Met liefde bereide mezzes die heel goed smaakten (vooral de prei was een verrassing) en een team dat zijn stinkende best deed om er wat van te maken. We moesten soms wat lang wachten, maar dat komt wel goed. Oost verdient zulke restaurants.
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Positief verrast toen we binnen stapte. Mooie inrichting.
Echter, lang moeten wachten tot onze drankjes werden opgenomen + gebracht.
Mezzes waren lekker, lamsspies was mijn favoriet. Vlees als hoofd daarentegen niet goed gebakken. Dat viel wel een beetje tegen.
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
Heerlijke mezzes en flatbread..
Verschillende wijnen per glas verkrijgbaar.
Dessert klein maar fijn (lemonpie).
Prettige ervaring
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2018
Dimitri's is een nieuwe zaak in de Indische buurt in Amsterdam-Oost - zo'n twee maanden geleden geopend. Persoonlijk vind ik de inrichting erg fraai: warme kleuren, tafeltjes die niet te dicht op elkaar staan en langs de muren gecapitonneerde banken. Maar het zijn vooral de verrassende schilderingen zoals een trompe-l'oeil van een vermoedelijk Noord-Afrikaans trappenhuis en een levensgroot portret van het hoofd van Hendrik VIII die de inrichting charme geven. De verwijzing naar de Arabische keuken begrijp ik maar de beeltenis van de Britse monarch ... ? Tot zover de inrichting. Op de dinerkaart staan slechts een paar hoofdgerechten maar een keur aan mezze: vis, vlees, vega en desserts en allemaal gerechtjes van onder de acht euro. Het idee is shared dining maar je mag ook solo gaan en de indeling van de gangen is aan de gast. We begonnen met de kabeljauwbeignets met chimichurri en limoen, de geroosterde prei met een crème van five spices en de bloemkool met kappertjes, salie, amandel en bruine boter. De gerechten smaakten allemaal uitstekend al heb ik bij de bloemkool geen kappertjes en geen salie kunnen ontdekken. De tweede gang bestond uit de lamsspiesjes met raita en hummus, de runderstoof met champignons en gepofte knoflook en de kalfslende met granaatappelpitjes. Als bijgerechten hadden we friet en gegrilde groenten. Ik ben enthousiast: alles was subtiel op smaak en goed bereid. Na had ik de kataifi met mascarpone, walnoot en honing. Ik kende het gerecht niet maar na wat gegoogel leek dit Griekse gerecht erg verwant aan het Turkse künefe. Ik geef echter de voorkeur aan het Turkse recept. Bij dit alles dronken we een ons bekende wijn: de fruitige en soepele Jaspe - Libanese wijn van chateau Oumsiyat - en bestaande uit cabernet sauvignon, syrah, carignan en cinsault. Samenvattend kan gezegd worden dat Dimitri's een mooie zaak is met een leuk concept, uitstekende gerechten en een prettige bediening.
Hugo D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Mooi restaurant en heerlijk gegeten!
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
We begonnen met een cocktail en 4 mezzes. Mezzes waren goed, vooral de aubergine vond ik erg lekker. Als hoofdgerecht bestelden we de porterhouse - medium rare. Helaas was het vlees meer richting well done gebakken. Dit gaven we aan bij de ober waarop hij zei “ja dat had ik ook al gezien maar ik deed alsof mijn neus bloedde”. Jammer dat een goed stuk vlees (€65) niet goed op tafel kan komen en dat we deze reactie kregen. Met de 50% korting via Iens viel dit gelukkig mee en hebben we alsnog een fijne avond gehad en lekker gegeten!
Danny T.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Enorm welkom gevoeld door de fijne service! Gerechten met liefde bereid en erg goede smaken. Daarnaast ook zeer goede cocktails. Voor herhaling vatbaar!
Ellen E.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Fantastisch geluncht! Mooie pr originele kaart, verse producten. We kozen samen voor 8 mezzes, heerlijke kruiden, goed gegaard, allen perfect! Daarbij een mooi glaasje wijn uit Libanon. Mooie nieuwe zaak, voor de deur parkeren. We komen snel terug.
Esmée M.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Avondje cocktails drinken en mezzes eten met vriendinnen, het was top! We hadden gereserveerd en werden vriendelijk ontvangen en naar een lange tafel gebracht. Het interieur, de aankleding, het eten en de cocktails waren echt verbazingwekkend goed! Ben een week later gelijk met mijn ouders terug gegaan! Echt een aanrader!!
E. R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
Wat een fraaie tent is dit! Alles tot in de puntjes verzorgd, prachtig interieur, lekkere bank, mooie borden, twee wastafels in het toilet, brandende kaarsjes, ik keek m'n ogen uit! We bestelden gezamenlijk 1 combi mezzes van 4 gerechtjes met toetje voor de oorspronkelijke prijs van €28,50. Met de bijbestelde frietjes, salade en flat bread vooraf was dit wel genoeg maar de porties mezzes kunnen wel wat groter voor die prijs. Verder prima bediening en goede sfeer!
Dilo K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
Waar voor je geld en gerechten die naast uitstekend bereid, ook oogstrelend worden opgediend. Frisse tent, bediening met aandacht. Een aanrader voor een lange avond of een snelle, top kwaliteit, hap doordeweeks.
Tessa K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2018
Super goed gegeten! Aardige mensen en mooie inrichting en tafels niet zo dicht bij elkaar. Was erg rustig (ook wel eens fijn in Amsterdam) maar dat kan niet lang meer duren want was echt top!!