Dim Sum Bar Pacifica

Sint Jacobsstraat 323 3511 BP Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Dim Sum Bar Pacifica

Dim sum is overal

De orientale hapjes van de Dim Sum Bar zijn een combinatie van Hong Kongse smaken en een Amerikaans/ Engels concept. De gastvrije bediening biedt tevens een grote variatie van Oosterse thee en zorgt ervoor dat elke lunch of diner voldaan wordt afgesloten. Dit zijn echte specialisten: er hangt zelfs dim sum decoratie aan de wand!

Meer informatie over restaurant Dim Sum Bar Pacifica

Maandag t/m Woensdag 12:00 - 21:30
Donderdag Gesloten
Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag en Zondag 11:30 - 22:00

Voordelig
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Wat een heerlijk restaurant! Wij waren hier met z'n vieren voor de zondagse lunch. De bediening was bescheiden, terughoudend maar wel bijzonder vriendelijk. De aankleding is keurig in orde, alleen achterin (bij de WC's) was het een beetje een rommeltje. Maar daar zit je ook niet...
We namen garnalenpasteitjes, geroosterd varkensvlees zonder meer, geroosterd varkensvlees met eieren, gebakken aubergine (kokend op tafel!) en wat al niet. We hoefden echt niet lang te wachten en toch maakte alles een heerlijk verse indruk. En dan die smaakjes! Echt heel verschillend en daarom zo leuk. Voor het eten zou ik een 9 willen geven, als je de prijs daarbij in aanmerking neemt misschien wel een tien. Maar ik geeft nooit een tien, dus dat gaat niet.
Wij aten met 4 m/v zonder drank voor minder dan zeven tientjes. Dat is een uitzonderlijke, nee ik moet zeggen: ongekende prijs/kwaliteitsverhouding!
Als in Utrecht Dim Sum wilt eten kijk dan niet verder. Dit is echt een Aziatisch juweel.
Angelique D.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Met zoon van 4 en partner heerlijk gegeten. We hebben het menu Romantica besteld, en kregen heel veel verschillende gerechten. Zowel gestoomd als gefrituurd.

Een van de gerechten was helaas op (geroosterd varkensvlees). Dit werd prima opgelost door de gastvrouw die Cha Siew als alternatief voorstelde.

De dimsum zijn vers gemaakt en dat proef je.

Voor zoonlief was het leuk om de koks in actie te zien.
We komen zeker nog een keer terug.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
De Dim Sum Bar ligt enigszins uit het centrum maar is makkelijk te bereiken. Gerechten zijn kersvers en zeer geraffineerd bereid. Vriendelijk en behulpzaam personeel!
Ravestijn .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Eten was heerlijk, verschillende dim sums geprobeerd. We werden wel even vergete doordat langzaam het restaurant vol liep.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Ik ben hier al eens eerder geweest en deze recensie dient als bevestiging van wat ik eerder al melde, volgens mij worden mijn cijfers voor deze plek ook steeds beter. Een echte aanrader onder de Dim Sum restaurants. Modern, vers en warm, vriendelijk en gastvrij. De mensen die er werken snappen hoe het werkt. Alles is echt vers en ook echt warm (dit valt nog wel is tegen). Soepen smaken goed, ik heb ze inmiddels allemaal geprobeerd en de dim sum variatie is top. De rijstdeeg met eendensliertjes erin is echt de beste van alle plekken. Ik kijk nu al uit naar mijn volgende bezoek en dan hopelijk met een grote groep zodat ik ook de grotere gerechten eens kan proberen.
Xiaoxiao_mei1 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Er werd niets uitgelegd over hoe het werkte, het is wel prettig als hiernaar geïnformeerd wordt door de bediening. Verder prima.
Marvin .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Op een warme zondag Moederdag gegeten, het was lekker koel binnen daardoor hadden wij trek om alles te proeven.
Dim Sums was van goede kwaliteit, je kan proeft een nature milde smaak van vlees en garnalen. Alles was niet overheersend door kruiden en wat dan ook.
Service was professioneel en gastvrij.
Het belangrijkste was dat wij hadden genoten.
Bloempot01 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Zeer teleurgesteld in de dim sum bar. Gefrituurde garnalen met peper en zout waren verlept, smakeloos en niet goed schoongemaakt (sommige hadden nog een darm). Gefrituurde inktvis was veel te zoutig waarna wij een nieuwe portie hebben gekregen waar helemaal geen zout op zat. Spek zat nauwelijks saus op. De grote van de porties is ook niet in verhouding. Wij waren met 6 personen, de hoeveelheid garnalen was genoeg voor 3 personen. Voor een prijs van 21 euro per portie zou je denken dat ze heel lekker zijn, of dat het een grote portie is. Hoeveelheid groenten is te veel, zouden makkelijk 10 personen van kunnen eten. Enige wat goed van smaak was, was de Peking eend. Service kan beter, halverwege de bestelling opname wilde zij al weg lopen. Hier zullen wij nooit meer eten.
Sheren L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
De vel van speenvarken was heel hard de kwallen zijn van slechte kwaliteit gebruikte diepvries visballen voor de bami . De lekkerste vond ik de chasiuw pastei en de chungfan dimsum gerechtjes waren normaal
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Sinds ons bezoek aan China zijn we liefhebber van Dim Sum. Bij Pacifica viel de kwaliteit tegen. Het restaurant voelt een beetje aan als een snackbar, niet heel gezellig ingericht. Hier hoef ik niet meer terug.
Niehk .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Dit Dim-sumrestaurant heeft een fris en licht interieur: een Aziatische sfeer maar niet zo'n donker hol als veel andere Chinese restaurants. Dim sum staat eigenlijk voor kleine hapjes als ontbijt of lunch. De naam "Dim Sum Bar" is vreemd. In tegenstelling tot wat de naam suggereert, hebben ze hier ook warme gerechten uit de wok. En je zit gewoon op stoelen aan een tafel; het enige wat op een bar lijkt is de open keuken, maar daar kun je niet zitten.

We hebben hier smakelijk gegeten, maar ik vind het niet de beste dim sum die ik in Utrecht heb gehad. Verbeterpunten: de kleefrijst met kip in lotusbladen was met stukken kip die met bot en al waren doorgehakt. Ik ben niet zo'n liefhebber van scherpe stukken bot en botsplinters. De rettichtaart (loh pak ko) was zo slap dat hij uit elkaar viel als je een stukje met eetstokjes probeerde te pakken. En wel erg veel gerechten werden geserveerd in een soort gebonden sausje. Allemaal geen ernstige problemen hoor; nogmaals, het was al met al een smakelijke maaltijd.

Service: snel en effectief op deze rustige zondagmiddag. De menukaart is voorzien van zeer behulpzame foto's van alle gerechten. Wellicht kunnen ze wel eens vragen aan iemand die het Nederlands goed beheerst om wat aan het kromme taalgebruik op de menukaart te doen.

Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. Omdat we niet konden kiezen, gingen we voor t pacifica menu. Wat een goede mix is. Daarbij heerlijk thee gekregen. De rijst die erbij geserveerd zou worden, hebben we niet gezien, maar gezien we al vol zaten, hebben we er ook niet meer om gevraagd. Enig nadeel is het hoge tempo waarin alles geserveerd wordt: met 1 uur en 15 minuten stonden we weer buiten.
Het personeel is vriendelijk, het decor zeer passend voor t restaurant. Je waant je even in oosterse sferen
Simonj58 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Op donderdagmiddag gezellig met de kids op uit in Utrecht. Na jaren in Londen te hebben gewoond en degelijk bekend ben met concept DimSumBar was het gelijk een gevoel als van ouds.
Toch geluk dat we met z'n viertjes net nog een tafel konden krijgen, het was verbazend druk In de middag met veel gasten vooral van Aziatisch afkomst. Toch niet vreemd als je bedenkt dat dimsums voornamelijk in Azië een lunch gelegenheid is.
Dimsums waren zeer uitstekend te noemen vanwege ze alles in een jumbo voormaat serveren( in Azië hebben dimsums verschillende voormaten als m en xl).
Service was zeer professioneel en correct.
Kinderen kregen zelfs van gastvrouw lolly's omdat zij wat luidruchtig waren.
Al met al een aanwinst voor Utrecht en omstreken!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Het restaurant ziet er op het eerste oog uit als een grote Chinees met een moderne uitstraling.
Toen we binnenkwamen, half zeven, was er niemand. De zaak was helemaal leeg. We kregen een tafeltje bij het raam. Geen kroepoek of zoiets op tafel.
Het restaurant is een Dim Sum restaurant, dus je verwacht een soort aankruiskaart waar je de gerechtjes kan kiezen. Die was er ook, maar de mevrouw die ons bediende wees er op dat een menu veel aantrekkelijker was. We lieten ons daardoor verleiden.
Het voorgerecht was een bakje krulsla met een scheutje ketjap saus.
Toen ik meedeelde dat ik dat niet wilde ontstond enige commotie. Ik had ongelijk. Een bakje sla was een goed voorgerecht, dat was niet te kwalificeren als bijgerecht. De serveerster dreigde met de eigenaar, die zou ze er wel even bijhalen. Toen ik haar vertelde dat deze meer dan welkom was, liep ze kwaad weg. De eigenaar kwam ook niet naar ons toe. Die zagen we de hele avond niet.
Daarna volgde in een straf tempo de ene Dim Sum na de andere. Het tragische was dat ze allemaal precies hetzelfde smaakten. Er was bij niet een gerechtje een lekker sausje of net iets extra dat de smaak goed zou doen. Niets van dat alles. Iets te natte deegballetjes die vanuit de vriezer langs de magnetron onze tafel bereikten.
Het hoofdgerecht was het beste. Gewone Pekingeend en een klassiek bereide chinese Ossenhaas die wel degelijk mals was. Jammer is dan weer dat een bakje Nassi 3 euro extra kost. Verwerk dat gewoon in de prijs zou ik zeggen.

Al met al een zeer teleurstellende ervaring. De dim sum bar maakte de verwachtingen in het geheel niet waar.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Goede dim sums, beetje extra sojasaus zou geen kwaad kunnen. Grote porties, wij hadden dus veel te veel besteld.
Beetje rumoerig maar goed gegeten.
Rubenvdl .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Op een zondag bij Dim Sum bar wezen eten om de herinneringen aan China op te halen. De gerechten zijn inderdaad zoals in Hong Kong. Het was op een zondag en erg rustig, de bediening was prima maar niet bijzonder. De pasteitjes met garnaal waren erg lekker, al was de buitenkant iets dikker dan we gewend waren. Het leuke van een dergelijk restaurant vinden wij dat je veel verschillende dingen kunt proberen omdat de porties relatief klein zijn. Wat ons minder goed beviel waren de spareribs, er zat bijzonder weinig vlees aan en het vlees was heel vet.
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Na verschillende positieve Iens recensies te hebben gelezen toch heel benieuwd naar Dim Sum Bar Pacifica. Bepaalde gerechten waren wat flauw van smaak, zoals de runder wonton, sojabladen met vlees en bamboe en de sweet and sour soup (zuur-pikant soep). Dim sum mag juist wel hoog op smaak zijn, dus dat was wat jammer. Ambiance is niet zoals de 'normale' Chinees; de inrichting is strak en weinig tierelantijntjes, wat overigens wel prettig is. De bediening is zoals bij elke andere Chinees, wat afstandelijk, maar prima! Toch ga ik de volgende keer liever naar m'n oude vertrouwde dim sum adresje, maar het is natuurlijk maar net wat je gewend bent.
Eugene B.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Was helemaal prima - zou wel iets aan verlichting doen en de sluitingstijd ( moesten helaas om 22.00 uur al weg ) - qua eten absoluut een aanrader
Moengo .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met kerstdag hadden we echt zin in dimsum en authentiek chinees eten, zoals in Hong Kong en China Town in New York. Het eten was fantastisch. Echt chinees voor de liefhebber. Alle varianten oesters en dimsums waren heerlijk. Vriendelijke bediening. Veel chinese gasten ( een teken van goed eten). Schappelijke prijzen. Een aanrader voor iedereen die is uitgekeken op sushi.
Voor het gezin een favourite adres om terug te komen.
Margriet C.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Wat een heerlijke dimsum en andere gerechten. Prijs kwaliteit is meer dan top!! Ze zijn erg aardig. Ben er nu 4 x geweest. Leuk dat de kaart ook in het Chinees is. Wel een beetje licht binnen, wat dimmers zou het absoluut gezelliger maken. En let op de muziek ???? die cd kan ik nu inmiddels wel meezingen. Maar het ziet er netjes, verzorgd en modern uit. En bovenal is het eten heel erg goed! En voor die prijs! Een aanrader.