Dikkertje

Amsterdamsestraatweg 328 3551 CV Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Dikkertje

Utrechts Griekenland

Evenals het eten is de sfeer ook op en top Grieks bij restaurant Dikkertje in Utrecht. Je krijgt het gevoel alsof je in het sfeervolle Griekenland zit. Uiteraard wordt de ambiance geaccentueerd met traditionele Griekse muziek. De Griekse keuken is één van de meest veelzijdige keukens ter wereld vol traditie en de heerlijkste verse spijzen. Dit zie je terug op de menukaart van Dikkertje.

Meer informatie over restaurant Dikkertje

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:00

Kayleigh S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Ik kom hier al ruim 12 jaar en geniet nog steeds van de smaakvolle en traditionele griekse gerechten. Het vlees is zeker niet vet en is heerlijk mals, de gyros is echt super! Ook de calamari is heel lekker zoals alle gerechten bij 't Dikkertje. De bediening is altijd uiterst vriendelijk en zeer correct.
Kortom, een echte aanrader voor iedereen die van lekker grieks eten houdt.
Stephany H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Gegeten met 6 personen voor mijn verjaardag. Wat een teleurstelling! Het eten was heel erg vet en zout. Ik wist niet wat voor vlees ik aan het eten was aan de hand van het proeven. Ze wisten niet wat lactose is. Verder hadden ze daar ook geen toetje voor. De keuken en kleren van de kok zagen er niet heel erg schoon uit. Zeer teleurstellend! Het leek alsof ik na het stappen bij een döner tent had gegeten . De lovende recensies kloppen totaal niet en ik ben heel erg verbaasd over de 8,5!
Rachelbloemkool .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Na alle goede recencies te hebben gelezen, zijn mijn vriend en ik hier ook gaan eten. Helaas was dit geen succes.. De bediening (paar jonge meisjes) was erg chagrijnig en deed niet de moeite om aardig over te komen.. De gyros zag er goed uit maar was zo ontzettend zout dat de gyros na een tijdje niet meer lekker was. Toen we de bon kregen zagen we ook nog dat een beetje extra tzatziki voor 4,50 werd aangeslagen. We wilden hier zo snel mogelijk weg en komen hier nooit meer terug.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een toegankelijk restaurant. Voor herhaling vatbaar.
Martine S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Een goed welkom, fijn behandeld, prachtig hoe de chefkok zijn gasten persoonlijk bezoekt, ons op de hoogte houdt, eten was heerlijk, rekening van nog geen €50,- voor 2 personen. Zeer tevreden voor een eerste avond in Utrecht!
!!!Ga er gerust eten!!!
FamilieQ Q.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Gisteravond met familie een bezoek gebracht aan Grieksrestaurant Dikkertje. Ook nu weer genoten van de diverse heerlijke à la carte gerechten en de vriendelijke bediening. Na afloop nog even gezelllig nagetafelt onder het genot van een heerlijk likeurtje. Wederom een geslaagde avond met tevreden gasten. Restaurant Dikkertje, bedankt en tot gauw!!!
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
zoals altijd zeer goed gegeten bij Dikkertje. Constante hoge kwaliteit, eenvoudige en smaakvolle gerechten. Grieks op z'n best,
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Ik had zeer hoge verwachtingen door de lovende woorden van een vriend over dit restaurant. Dit is meer dan waargemaakt!!
We hebben ons laten verrassen door de Chef, wat resulteerde in 3 gangen een tafel vol met heerlijke gerechten.
De ambiance en service: ook helemaal geweldig!
Claire J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Dit was voor ons de derde keer dat we vanuit Maastricht Dikkertje bezochten. Het blijft een omweg waard gezien de voortreffelijke kwaliteit van de gerechten en de écht onvervalste Griekse gastvrijheid. We blijven terugkomen.
Claire & Roel
Maurice B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Was heel lekker gyros en souvlaki heel mals goed verzorgt vriendelijk personeel echt een aanrader
Restaurant was zelf wel maar klein en donker maar tenslotte kom je voor het eten en dat was super!
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
In dit leuke en aantrekkelijke restaurant eet je in een traditionele omgeving met een bourgondische en warme sfeer. Heeft een meer dan goede reputatie. De aankleding is typisch Grieks. Kleurstelling van warme kleuren zorgen voor warme sfeer hier. Het interieur is smaakvol gestijld. Allerlei ornamenten sieren het geheel verder op. Nu ook een heerlijk terras met 2 tafels om heerlijk buiten te eten. Het is gelegen in een woonwijk. Deze prima Griekse keuken kent een goede kwaliteit en is zeker de moeite waard. Heeft ook een gezellige bar waar je nog wat kunt gaan drinken. De voorkeur van de chef voor de traditionele gerechten zie je terug op de menukaart. En er worden alleen de meest verse ingrediënten gebruikt. De specialiteit van de zaak zijn vlees van de gril-gerechten. Vergeet ook niet de gerechten van de dag op het krijtbord te checken. Als vegetariër heb je een redelijke (tot goede) keus en er kan besproken worden wat de wensen zijn. Vooral locals en vaste gasten zijn hier veel geziene gasten. Mede bepalend voor de sfeer is de sympathieke en beleefde bediening. Ze zijn professioneel en netjes gekleed.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Lekker Grieks eten voor een goede prijs! Porties zijn groot en een hoofdgerecht is eigenlijk voldoende als avondeten. Toch nemen wij ook altijd een voorgerecht en toetje omdat alles zo lekker is. Als er eten over is kan dit worden meegenomen in een doggybag. Met name de mixed grill is een aanrader en als toetje de oreo-taart. De warme voorgerechten zijn eigenlijk allemaal heerlijk... bijvoorbeeld de feta saganaki en auberginerolletjes zijn hier favoriet. Dagelijks zijn er ook extra Griekse Specialiteiten buiten de kaart om.
Nog een tip: standaard zit bij het eten tzatziki, maar je kan er ook een bakje knoflooksaus bij vragen, dit is erg lekker bij het vlees.
Greta V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Het eten is daar echt heel erg goed ,
Service is uitstekend en bediening is perfect.
Het is een klein restaurantje met de echte griekse sfeer, voorheen was het een grieks café.
jckingma .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Goed eten met (te?) ruime porties, uitstekende en vriendelijke bediening in een wat somber (vooral achterin) decor. Zonder twijfel aardigste restaurant in deze buurt en omgeving.
RMWakker .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Gezellig tentje met zeer snelle en vriendelijke bediening! Zodra we gingen zitten werden we direct welkom geheten met een glaasje Ouzo. Kwaliteit van het eten is erg goed, mijn lamsstoofschotel was overheerlijk en de porties zijn ruim. Helaas hadden we alleen tijd voor een hoofdgerecht maar ik ga zeker nog eens terug om uitgebreid te eten. Het restaurant is schoon en netjes evenals de WC's.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Afgelopen zaterdagavond hier gegeten met vrienden die we al een poos niet hadden gezien, en we geen zin hadden om eerst boodschappen te doen naar restaurant Dikkertje gereden.
Heerlijke voorgerechten als een trio van vis, gehaktballetjes in tomatensaus en 4 kazen uit de oven waren heerlijk. Helaas geen verse inktvisringen maar uit de diepvries....
De rode mul was zeer smakelijk (incl. de koppen), de mixgrill en gyros smaakte naar meer.
Diverse bijgerechten als rijst en patatas el fourno (mocht wel wat langer onder de grill, nu niet lekker knapperig). En de desserts baklava met ijs superlekker!
Buiten staat er op het bord "de lekkerste gyros van Utrecht", dan net niet maar wel een hele goede gyros (niet vet).
Jorgos maakt er een feestje van, en hopen nog vaak bij hem te kunnen eten.
Gerwin V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Alle producten vers, op smaak en niet ingewikkeld. Vriendelijk en gastvrij. Bovengemiddelde waardering tov verwachtings patroon. Een aanrader..
Arjanusje .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Erg lekker eten en gezellige Utregse sfeer. Meer dan voldoende eten voor een goede prijs. Zeker een aanrader om nog eens naar terug te gaan!
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Gewoon top !!! verse producten vriendelijke bediening alles met smaak bereid .je waant je gewoon in griekenland als je hier gaat eten ver weg van het massa toerisme eten in een van die mooie straatjes daar . Niks geen poepas gewoon goed ,geen overdreven grote kaart goed overzichtelijk en dagelijks eten buiten de kaart om .
Te lang niet geweest komen snel terug