Dikkertje

Amsterdamsestraatweg 328 3551 CV Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Dikkertje

Utrechts Griekenland

Evenals het eten is de sfeer ook op en top Grieks bij restaurant Dikkertje in Utrecht. Je krijgt het gevoel alsof je in het sfeervolle Griekenland zit. Uiteraard wordt de ambiance geaccentueerd met traditionele Griekse muziek. De Griekse keuken is één van de meest veelzijdige keukens ter wereld vol traditie en de heerlijkste verse spijzen. Dit zie je terug op de menukaart van Dikkertje.

Meer informatie over restaurant Dikkertje

Maandag t/m zondag 17:00 - 22:00

Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
judith E.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wij eten er met regelmaat en bevalt zeer goed.
Heerlijke gerechten en een gezellige informele sfeer.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
"De lekkerste giros van Utrecht" staat er bij de ingang. We bezoeken elders ook wel eens een Griek. De lekkerste giros van Nederland" konden we uit ervaring zeggen. En dan die prima keftedakia. Naast gangbare Griekse gerechten worden ook traditionele Griekse gerechten geserveerd. Een aanrader.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Ik had online een tafel voor 2 personen gereserveerd. We kwamen bij de ingang te zitten. Dit was geen fijn plekje.
De serveerster bod ons een ander plekje aan.
Gezellig in het midden van het restaurant.
We hebben heerlijk gegeten. Het vlees was heerlijk!
Lieve meiden die ons bediende.
Komen snel weer een keertje terug
Eline M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Ik kom hier regelmatig met mijn man een hapje doen. Afgelopen zaterdag hebben we er weer gezeten. Vaak nemen wij de gyros die hier echt een aanrader is! Wij vinden het er (naast het eten) vooral erg gezellig. Heerlijk eten en super service!
Tommie M.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Afgelopen zaterdag met een goede vriend wezen eten en die houdt van goed vlees. Bij Dikkerdje waren we aan het juiste adres! Het personeel was enorm vriendelijk en het eten was heerlijk! Een echte aanrader!
Tommie M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Al vele malen bij dit restaurant gegeten en ik heb besloten eens een recensie te schrijven.

Zaterdag ben ik hier geweest, samen met mijn vrouw en een goede vriend. Hij was hier nog nooit geweest. Hij gaf aan dat het erg lekker was, en hij is qua vlees nogal kieskeurig.

Met zijn drieën zaten we voor 33 euro helemaal bomvol!

Prijs / kwaliteit verhouding is heel goed en de chef was enorm vriendelijk! Het eten was snel klaar dus we hebben niet lang gewacht. Een echte aanrader!
Kayleigh S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Kwalitatief echt goed vlees, goede service en fijne pittoreske sfeer! Zeker een tentje die we op de vaste lijst zetten. Echte aanrader.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Ik kom hier al ruim 12 jaar en geniet nog steeds van de smaakvolle en traditionele griekse gerechten. Het vlees is zeker niet vet en is heerlijk mals, de gyros is echt super! Ook de calamari is heel lekker zoals alle gerechten bij 't Dikkertje. De bediening is altijd uiterst vriendelijk en zeer correct.
Kortom, een echte aanrader voor iedereen die van lekker grieks eten houdt.
Stephany H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Gegeten met 6 personen voor mijn verjaardag. Wat een teleurstelling! Het eten was heel erg vet en zout. Ik wist niet wat voor vlees ik aan het eten was aan de hand van het proeven. Ze wisten niet wat lactose is. Verder hadden ze daar ook geen toetje voor. De keuken en kleren van de kok zagen er niet heel erg schoon uit. Zeer teleurstellend! Het leek alsof ik na het stappen bij een döner tent had gegeten . De lovende recensies kloppen totaal niet en ik ben heel erg verbaasd over de 8,5!
Rachelbloemkool .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Na alle goede recencies te hebben gelezen, zijn mijn vriend en ik hier ook gaan eten. Helaas was dit geen succes.. De bediening (paar jonge meisjes) was erg chagrijnig en deed niet de moeite om aardig over te komen.. De gyros zag er goed uit maar was zo ontzettend zout dat de gyros na een tijdje niet meer lekker was. Toen we de bon kregen zagen we ook nog dat een beetje extra tzatziki voor 4,50 werd aangeslagen. We wilden hier zo snel mogelijk weg en komen hier nooit meer terug.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Heerlijk gegeten in een toegankelijk restaurant. Voor herhaling vatbaar.
Martine S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Een goed welkom, fijn behandeld, prachtig hoe de chefkok zijn gasten persoonlijk bezoekt, ons op de hoogte houdt, eten was heerlijk, rekening van nog geen €50,- voor 2 personen. Zeer tevreden voor een eerste avond in Utrecht!
!!!Ga er gerust eten!!!
FamilieQ Q.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Gisteravond met familie een bezoek gebracht aan Grieksrestaurant Dikkertje. Ook nu weer genoten van de diverse heerlijke à la carte gerechten en de vriendelijke bediening. Na afloop nog even gezelllig nagetafelt onder het genot van een heerlijk likeurtje. Wederom een geslaagde avond met tevreden gasten. Restaurant Dikkertje, bedankt en tot gauw!!!
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
zoals altijd zeer goed gegeten bij Dikkertje. Constante hoge kwaliteit, eenvoudige en smaakvolle gerechten. Grieks op z'n best,
Esther M.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Ik had zeer hoge verwachtingen door de lovende woorden van een vriend over dit restaurant. Dit is meer dan waargemaakt!!
We hebben ons laten verrassen door de Chef, wat resulteerde in 3 gangen een tafel vol met heerlijke gerechten.
De ambiance en service: ook helemaal geweldig!
Claire J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Dit was voor ons de derde keer dat we vanuit Maastricht Dikkertje bezochten. Het blijft een omweg waard gezien de voortreffelijke kwaliteit van de gerechten en de écht onvervalste Griekse gastvrijheid. We blijven terugkomen.
Claire & Roel
Maurice B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Was heel lekker gyros en souvlaki heel mals goed verzorgt vriendelijk personeel echt een aanrader
Restaurant was zelf wel maar klein en donker maar tenslotte kom je voor het eten en dat was super!
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
In dit leuke en aantrekkelijke restaurant eet je in een traditionele omgeving met een bourgondische en warme sfeer. Heeft een meer dan goede reputatie. De aankleding is typisch Grieks. Kleurstelling van warme kleuren zorgen voor warme sfeer hier. Het interieur is smaakvol gestijld. Allerlei ornamenten sieren het geheel verder op. Nu ook een heerlijk terras met 2 tafels om heerlijk buiten te eten. Het is gelegen in een woonwijk. Deze prima Griekse keuken kent een goede kwaliteit en is zeker de moeite waard. Heeft ook een gezellige bar waar je nog wat kunt gaan drinken. De voorkeur van de chef voor de traditionele gerechten zie je terug op de menukaart. En er worden alleen de meest verse ingrediënten gebruikt. De specialiteit van de zaak zijn vlees van de gril-gerechten. Vergeet ook niet de gerechten van de dag op het krijtbord te checken. Als vegetariër heb je een redelijke (tot goede) keus en er kan besproken worden wat de wensen zijn. Vooral locals en vaste gasten zijn hier veel geziene gasten. Mede bepalend voor de sfeer is de sympathieke en beleefde bediening. Ze zijn professioneel en netjes gekleed.
Milou V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Lekker Grieks eten voor een goede prijs! Porties zijn groot en een hoofdgerecht is eigenlijk voldoende als avondeten. Toch nemen wij ook altijd een voorgerecht en toetje omdat alles zo lekker is. Als er eten over is kan dit worden meegenomen in een doggybag. Met name de mixed grill is een aanrader en als toetje de oreo-taart. De warme voorgerechten zijn eigenlijk allemaal heerlijk... bijvoorbeeld de feta saganaki en auberginerolletjes zijn hier favoriet. Dagelijks zijn er ook extra Griekse Specialiteiten buiten de kaart om.
Nog een tip: standaard zit bij het eten tzatziki, maar je kan er ook een bakje knoflooksaus bij vragen, dit is erg lekker bij het vlees.