Dikkemik Grill & Eetbar

Donderdag t/m Zondag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Deze mooie zomerdag nodigt uit om te gaan lunchen op een mooi terras. Dikkemik heeft een prachtig terras, met afstand het mooiste van Groesbeek centrum.
We hebben een heerlijk salade met vis gegeten, sashimi van tonijn die smolt op de tong. Perfect gegaard stukje kabeljauw, garnalen, zalm en meer, voortreffelijk.
Fijn glas chardonnay erbij, en deze eerste tropische dag van het jaar kon niet beter beginnen.
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Na enige speurwerk op de diverse eetsites die we bezoeken, valt de keuze voor ons eerste avondje Groesbeek op Dikkemik. Niet alleen zijn de recensies goed, maar ook zijn ze open op maandag - en dat is toch ook wel een handige bijkomstigheid als je op die dag uit eten wilt.
We reserveren, maar als we via een sluip-door-kruip-door-puzzeltocht via het terras hartelijk welkom worden geheten door onze gerant, komt ons dat achteraf wat lachwekkend voor. Zijn 'geen probleem' door de telefoon krijgt nu wel een extra dimensie, want we zijn de enige gasten.
Aan de aankleding kan het niet hebben gelegen, want het etablissement is smaakvol ingericht en ondanks de minimale bezetting heeft men overal de kaarsjes op tafel branden. Vaak zie je dat men alleen op de bezette tafeltjes de moeite neemt het kaarsje aan te steken, maar als je door een gezellige aanblik jaarlijks ook maar één tafeltje extra bezet, dan heb je de kosten er als restaurateur al dik uit. Ruime gratis parkeergelegenheid voor de deur.
De geringe bezetting is aan de ene kant dan wel wat minder gezellig, maar aan de andere kant biedt het de bediening wel de mogelijkheid om wat extra service en aandacht aan ons te schenken. Ik laat me dus uitgebreid adviseren voor wat betreft de wijnkeuze en ook voor het hoofdmenu laat ik mijn keuze uitgebreid van advies voorzien.
Na vooraf een meer dan voortreffelijke knolselderijsoep te hebben genuttigd en te hebben geconstateerd dat het wijnadvies (de Antares) helemaal OK was, wordt dan het hoofdgerecht - een wildproeverij - geserveerd. Helemaal super! Haas, hert en wild zwijn en ondanks dat de eerste indruk qua volume wat magertjes aandeed, zitten we toch lekker 'vol'. De garnering bestaat uit een mengsel van beetgare spruitjes, paprika, haricots verts en wordt gecompleteerd door een schaaltje frites - met mayo! - en frisse salade.
Als toetje nemen we de mispelmousse met cranberry-ijs. Geen idee wat ons te wachten stond, maar het is een feest.
De rekening is netjes: niet spotgoedkoop, maar zeker niet 'hoog'. En als je aan het eind maar kunt zeggen: "Het was het waard!" En dat was het dubbel en dwars!
Irene H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Wij zaten heerlijk buiten in bij de ondergaande zon onder een grote parasol.
We aten vegetarisch en vlees en waren beiden zeer tevreden. Het eten was, goed de bediening deskundig en vriendelijk. Er was veel groente en salade. en je kon ook bij bestellen.
Het was heerlijk toeven en dat zo dicht bij huis.
Peter1958 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Werden erg vriendelijk ontvangen en begeleid naar de tuin. Kregen een gratis mandje brood met kruidenboter aangeboden als verwelkoming. Erg attent. Inrichting binnen en buiten zeer smaakvol en uitnodigend. Hebben de ossenhaasmedaillons en om de ervaring van de vorige dag te doen vergeten de spareribs genomen.
Beide waren goed van smaak. Enige kanttekening is dat de marinade van de spareribs met moeite te proeven was. Als ik in de regio ben zal ik dit restaurant zeker opnieuw bezoeken.
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Heerlijke carpaccio als altijd, met Oosterse garnalen, mijn favoriet.

Bij mijn vis kreeg ik, in tegenstelling tot mijn verzoek, de saus niet apart. Werd gelijk correct opgelost. De vis was voor mij te gaar en dus droog en de saus een beetje dun, wellicht persoonlijke smaak. De warme groenten, mooi beetgaar, de salade en de de frites waren heerlijk

De kaas van het nagerecht was heerlijk, perfect qua rijpheid.
Dikkemik, geen haute cuisine maar altijd een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Dik in orde dus.
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2014
Een beetje onzichtbaar vanaf de hoofdstraat in Groesbeek, maar wat een leuke locatie. Rondom een prachtig, ruim terras/tuin. Inrichting doet wat koffiecorner- of lunchroomachtig aan, maar het geheel is wel sfeervol. Geen culinaire hoogstandjes, maar lekkere gerechten die bereid zijn met verse producten. Heerlijk mandje stokbrood met (kruiden)boter direct bij binnenkomst. Vriendelijke ober/eigenaar die de tijd nam om een praatje te maken en vragen te beantwoorden. Goed prijs/kwaliteit verhouding.
Mip2 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Heerlijk gegeten met z'n 4en in deze modern ingerichte zaak. De bediening is enthousiast en hartelijk. Het restaurant ziet er netjes uit, de keuken is open en biedt dus veel inkijk op het werk van de chef. De kaart is gevarieerd en er is ook een voordelig keuzemenu. Mandje stokbrood en kruidenboter werd direct geserveerd, een fijne binnenkomer. De gerechten waren goed van smaak en zagen er verzorgd uit, prima porties. De patat en side-salad waren erg standaard maar op zich prima. Zou Dikkemik zeker aanraden voor een goede maaltijd maar verwacht geen culinaire hoogstanden.
Addy V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Kom zelf regelmatig bij dikke mik. Lekker aan de bar eten. Vooral de carpaccio dikke mik is een aan rader. Eten van het weekmenu is altijd een toppertje.
Corstiaan .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Eerste keer redelijk gegeten in aardige ambiance maar de tweede keer konden ze de drukte kennelijk niet aan en zaten we meer dan een uur op het hoofdgerecht te wachten waarbij een van de twee hoofdgerechten ( sardines) aan een kant aangebrand was. Het vervelendste was: geen enkel excuus voor de vreselijk lange wachttijd.
B_ter_Ham .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Afgelopen zomer hier gegeten. Matige kwaliteit hoofdgerecht. Tarte tartin met tomaatjes viel erg tegen. Prijs was te hoog ten opzichte van kwaliteit en bediening was erg kortaf en onvriendelijk.
Joosjen .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Leuk ingericht restaurantje met open keuken en fijn terras. Aardige bediening. Het eten was niet bijzonder, de gebakken aardappeltjes dropen van het vet, de bijgeleverde salade was minimaal en te rijkelijk overgoten met dressing. Ook de salade vooraf kon wel wat verfijning gebruiken. Garneren met een halve struik basilicum doet eerder afbreuk dan dat het wat toevoegt. Gegrild vlees was wel lekker, en mals.