Dikke van Dale

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
De kaart zag er veelbelovend uit maar het eten viel wat tegen. De eiersalade op het broodje was zeer flauw van smaak en iets meer opmaak was leuk en lekker geweest. Het personeel was niet oplettend en wekte de indruk dat we meer tot last waren dan te gast. Jammer.
Her en der een opknapbeurtje of een likje verf zou deze locatie geen kwaad doen.
Nietthuis .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
We zijn een dagje uit geweest naar Deventer. Wat is dit een mooie stad met heel veel terrasjes en restaurants. Je kijkt je ogen uit hier en is zeker de moeite waard om eens te bezoeken. Eind van de middag zijn we gaan eten in de Dikke van Dalen. Een leuk restaurant met uiteraard allemaal boeken in de kast. Gezellig is het hier binnen en we hebben een heerlijke saté gegeten. Er zitten heel veel bieren op de tap dus de keuze is reuze! We komen zeker een keer terug.
Guido V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
De dikke van Dale was overvallen door het mooie weer en de daardoor plotselinge drukte. Het personeel deed zijn best, maar kon het niet aan. 'Het duurt nog even en het is erg druk' kwam de vriendelijke serveerster ons steeds vertellen terwijl ze nog maar eens een mandje brood op tafel zette.
Uiteindelijk stonden na drie kwartier de voorgerechten op tafel. Vervolgens duurde het weer een eeuwigheid voordat de hoofdgerechten kwamen. Echt aanspreekbaar hierop was het personeel niet. 'Ik heb u toch verteld dat het druk is'. En uiteindelijk 'u wilt zeker gratis koffie'. Daar kwam ik niet om vragen!
Het eten is prima, zeker voor een eetcafe. Voldoende keuze en allemaal erg lekker. Ook voor kinderen voldoende keuze.
Prima (huis)wijn en een ruime keus aan bier. Water krijg je in een karaf. Zonder kosten, uit de kraan. Zo hoort het!
Entourage is gezellig. Na het eten heerlijk met de koffie onder een heater op het terras gezeten.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Is Dikke van Dale is een bruin café waar je kunt eten, of een restaurant waar je gezellig kunt drinken? Waarschijnlijk ergens in het midden. Het is in ieder geval een gezellige tent met hartelijke mensen in de bediening. De (op verzoek gefabriceerde grote) koffie was goed, de surf & turf- en zalmsalades royaal en smakelijk. Zonder problemen werd er een karaf kraanwater geserveerd bij de lunch, en we namen nóg een keer de grote koffie. Prima plek!
Brigitte R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
De sfeer is binnen gezellig, alsof je in een huiskamer zit. Ik verwachte hierdoor gewoon goed eten, Bourgondisch en ruim genoeg. Helaas was dit het niet. Ik zelf had garnalen, deze waren zonder smaak en sommige smaakte zelfs weeïg alsof ze niet goed waren, ook niet alles opgegeten dus. De aardappels die we erbij kregen lagen in een plas van waterige room. De saté was ontzettend weinig zeker voor een man en de frietjes die hierbij zaten waren wel drie keer gefrituurd tot chips. Bediening zeer vriendelijk en alert. De rest was gewoon slecht! Jammer.
John M.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
leuk, gezellig, mooi ingericht eetcafé.
Drankje vooraf aan de bar. Hierna een sate, die goed van smaak was, lekker pittig en ruin voldoende, ook voor een man.
Portobello's van partner waren erg goed bereid en zelfs iets teveel.
Niets op aan te merken derhalve. Zijn we in de buurt komen we zeker weer.
Mp230710 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Tussen de middag een lunch bij de Dikke van Dale, mosterdsoep met spekjes! Goed idee maar zo vreselijk zout! Bij het vermelden aan de bediening kwam er weinig reactie en geen oplossing, .... Uiteindelijk een kan water om de soep te mengen. MC burger was prima! Smakelijk broodje en sappig vlees.
Marthe S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Bij terugkomst van onze vakantie, en op mijn verjaardag heerlijk gegeten bij Dikke van Dale. Met het herfstige weer buiten een gezellig warm decor binnen. De gerechten, lamsburger en de varkenshaas waren echt lekker en verfijnd van smaak, van een betere kwaliteit dan ik vantevoren had verwacht (omdat het geheel toch een beetje als een eetcafe aanvoelt). De service was goed, al vond ik dat de bediening iets te veel en te opvallend met elkaar in gesprek was, waardoor dat een beetje rommelig overkwam. De kaart was klein en leek seizoensbewust, dus ik hoop dat er binnenkort nieuwe gerechten opstaan, dan gaan we er zeker nog eens heen.
Han-V .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Vanuit mijn werk met ons team een borrel- en eetarrangement gehad bij de Dikke van Dale.
Was prima verzorgd. Eerst anderhalf uur gezellig geborreld op het terras en daarna binnen gegeten.
Bediening was prima, zowel op het terras als binnen. Niet op een "droogje" gezeten :-)
Voor het eten was een 3-gangen keuzemenu voor ons samengesteld. Voor elk wat wils, voor de vegetariër, voor de viseter, voor de vleeseter en ook voor mijn collega met een glütenintolerantie was het prima vertoeven bij de "Dikke".
Zelf heb ik Carpaccio, Diamanthaas en een heerlijk ijsdessert gehad. Prima !
Ook nog vermeldenswaardig: ondanks een groepsgrootte van 10 eters hadden we allemaal gelijk ons eten en prima op temperatuur.
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
over dit restaurant kunnen we heel pozietief zijn ,
we hebben het voor het eerst uitgeprobeerd ik heb de hamburger van het ,
huis gehad en mijn partner sate gehad we vonden het allebei erg lekker ,
buiten en binnen vonden we het erg gezellig en het personeel was ook erg vriendelijk een aanrader dus.
ben en rik
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Zaterdag avond gegeten bij de dikke van dale in deventer, ik en mijn vrouw hadden hier al eerder gedineerd en toen beviel het ons uitstekend en deze keer weer. We namen deze keer alleen maar een hoofdgerecht ik had de brocette van diamanthaas en mn vrouw had de ravioli in pesto saus. Dit heeft ons heerlijk gesmaakt, het was alleen spijtig dat we zo lang op ons drankje moesten wachten maar het terras zat vol dus dat neem ik ze niet echt kwalijk. Verder als dessert hadden we allebij een creme brullee, dit nagerecht was heerlijk! We hebben er echt van genoten en hopen volgend jaar met onze vakantie weer terug te komen!!!
Conny K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Op deze zonnige pinksterdag neergestreken met z'n vieren op het terras van Dikke van Dale. Fijne rieten stoelen, goeie sfeer, lekker biertje. We wilden ook nog iets eten en - gelukkig! - lazen we niet van te voren de recensies op Iens! Of de vorige schrijvers iets dwars zat of dat ze hun leven enorm verbeterd hebben - geen idee, in elk geval hebben wij genoten. Ik had de maaltijdsalade met ossehaaspuntjes en gamba's, die me prima heeft gesmaakt. Het glas rode huiswijn erbij was werkelijk heerlijk! De andere disgenoten hadden een geitenkaassalade, portebello's en kabeljauw. Ook zij waren bijzonder tevreden, met name de portebello's oogsten een boel lof.
Daarbij was de bediening vriendelijk, grappig en goed. Het was geen probleem om een bakje friet bij de salade te krijgen en een enkel puntje van kritiek werd prompt en met een glimlach rechtgezet. Kortom: wij hebben met veel plezier en voor een keurige prijs heerlijk gegeten bij deze eetgelegenheid op een mooi punt van Deventer, vlakbij de IJssel en met een sfeervol interieur.
ManonB282 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Gezellig huiskamer gevoel! Bediening is vriendelijk, duurde soms wel een beetje lang. Eten was lekker, prima voor de prijs.
Maaikezon .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Helaas was het eten bij Van Dale echt niet lekker. Carpaccio vooraf was zeer matig. De friet onvoldoende. Zelfs als je van donkere friet houdt is deze harde donkere friet niet smakelijk. het vlees smaakte onbestemd en niet lekker. Erover heen een onduidelijke saus en erbij twee wortels en een drap die leek op koude aardappelpuree uit een pakje. Na twee happen toch echt gestopt met eten, nog nooit meegemaakt. Saté van mijn partner was te doen, maar ook niet erg smakelijk. Zeer vriendelijke bediening die direct een alternatief aanbood. Mijn trek was weg, maar ze hebben absoluut hun best gedaan. Mijn hoofdgerecht van de rekening en een drankje van her huis. Toch had ik liever lekker gegeten.
Sylvia R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Gezellig! Rumoerig! Hoort bij een grand café. Wil je rust, dan moet je naar een echt restaurant. Bediening is vrolijk, gezellig en werkt hard. Eten is smaakvol, maar kan misschien wat netter worden geserveerd/opgediend worden.... Schaaltje verse groenten apart? Overall toppoe!
Lekkerlekker0570 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
ik ben hier vorige week zaterdag ( 16 augustus ) terecht gekomen via vrienden,
het was een echt Grande Café het zag er allemaal heel gezellig uit en de bediening was net zo gezellig en je kon zien dat ze hun werk met plezier deden. ik zelf had de spairibs je kon kiezen uit zoet scherp zoet en normaal ik koos de normale. was allemaal goed op smaak net zoals de aardappeltjes. het was alleen een beetje rumoerig maar dat hoor denk ik ook wel in een grande café
later nog eventjes buiten een kopje koffie gedronken. al met al ik kom hier zeker terug top tent!!
Els V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2014
Mosterdsoep en Thaise kokossoep waren goed van smaak - lekker met mandje wit en bruin stokbrood met kruidenboter. Pannetje mosselen met patat was ook prima (mosselen alleen iets te zout). Salade Surf en Turf was erg lekker: ossehaaspuntjes goed mals en garnalen lekker knapperig in een heerlijk goedgevulde verse salade ! Bediening en inrichting helemaal goed. Komen hier zeker nog terug.
Ben R.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Onverwachts bij de dikke van dale trecht gekomen leuk tarras dicht bij het water bediening zag ons snel en werd ons vriendlijk gevraagt of we de.lunch kaart wouden ik bestelde beq.dikke van dale mijn vriendin een salade surf en turf eten kwam redlijk snel. Vers mandje brood erbij super lekker rekkenig duurde langer dan verwacht vast door de drukte ik kom zekker weer een drankje doen gezelige plek
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Afgelopen maandag 4 augustus gegeten bij Dikke van Dale te deventer. Bediening was correct en was er op tijd bij. Als voorgerecht proeverij van voorgerechten deze was op eerste opzicht groot en van alles wat, het lekkerste waren de gebakken gamba's met knoflooksaus. Het duurde iets langer om het voorgerecht uit te halen maar dit was niet erg want we zaten lekker te genieten, mijn vrouw had de mosselen besteld en ik zelf de lam, de mosselen waren echt lekker volgens mijn vrouw en de lam was goed gekruid en een lekker jus erover heen. Deze plek raad ik zeker aan om een hapje te eten en ik hoop dat ze dit zo vol houden. Echt lekker
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Afgelopen zondag bij de Dikke van Dale gegeten. Naar mijn idee een klassieker in Deventer waar het altijd top is. Ondanks de drukte van de boekenmarkt bleef het niet onopgemerkt dat wij neerstreken op het terras, eerst eens een glas wijn. Wat fijn dat wordt gevraagd welk type ik het lekkerst vind! Toen de kaart.. Tjee, wat lekker allemaal! Na wat wikken en wegen koos ik voor de salade surf en turf, met ossenhaas en gamba en als hoofdgerecht de catch of The day: Roodbaars. Mijn partner nam carpaccio en als hoofdgerecht de steak. Echt iedere hap was een feest! Super. Groenten niet kapotgekookt, maar lekker met een bite, lekkere salade, sausjes precies de goede hoeveelheid en de steak van m'n partner... Echt medium rare als gevraagd! Toch veel koks die hier moeite mee blijken te hebben. Dessert was voor ons te veel, de hoeveelheden zijn hier ook klassiek en lieten bij ons geen ruimte over voor een dessert ;-). Lekker een kopje koffie, likeurtje.. En nagenietend wandelend naar huis. Dikke van Dale, al lang een begrip in Deventer. Blijft dit voor ons ook! Wij komen zeker binnenkort weer.