Dikke Graaf Amsterdam

Woensdag t/m Zondag 15:00 - 00:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Evelyn V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Het was weer een heerlijk avondje bij de Dikke Graaf. Buiten in de laatste zwoele zomeravond lekker beetje geborreld met lekkere happa's en tappa's en goede wijn. De lieve mensen van de Dikke Graaf maken het perfect compleet: niets is te veel gevraagd (karafje water, extra glazen etc) - terwijl het ook gister heel druk was. Allemaal toppers. Vooral Femke :) ! We blijven graag terugkomen! - Evelyn
Alexander12344 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
We hebben alleen een aantal borrelhappen gehad, allemaal lekker, maar verwachten ook wel veel van de gewone gerechten. Keuken is achter de bar dus je kan zien hoe de koks alles vers maken, zag er erg goed uit. Sommige wijnen vielen een beetje tegen, rioja(huiswijn) en de chardonnay. De merlot en verdejo (huiswijn) daarentegen wel erg lekker. Sfeer is heel gezellig, kortom erg leuk tentje. Wel erg jammer dat alle jassen over de stoelen hangen waardoor het erg krap wordt.
Proefamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Op een zondag avond binnengelopen met T want reserveren kan niet. Vriendelijke en enthousiast personeel. Lekker gegeten en leuke wijnen per glas. het heeft weinig zitplaatsen maar het voelt niet alsof je op elkaar zit gepakt. Een leuke avond met niet teveel speciaals.
Rutger Z.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
In een van de gezelligste straatjes in west zit dit leuke restaurant waar mensen werken met veel liefde voor lekker eten. Het terras heeft de hele dag zon en als het koud is gaan de heaters aan
Lotte D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Gister voor het eerst bij de dikke graaf gegeten en het was echt heel erg leuk. De service was erg goed, het eten heerlijk en de sfeer in het restaurant was erg gezellig. Een echte aanrader !!
Aart I.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Leuk, jong team. Wat onsamenhangende kaart, maar met goede keuze aan dagspecialiteiten. Prima oesters en goede kalfsribeye met goed garnituur. Amateuristische tiramisu in een buitenproportionele hoeveelheid. Aan het eind wel erg amicale opmerking over mijn uiterlijk van de bediening. Buurtrestaurant met aantal verbeterpunten maar hopelijk grote aanwinst voor de buurt.
Paul E.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Eerste kennismaking met Dikke Graaf: Prima sfeer en jong, vriendelijk en enthousiast personeel. Het was geen enkel probleem om een extra tafel buiten te zetten omdat het terras vol was. De kaart is klein en divers, iets wat me aanspreekt voor zo'n klein buurtrestaurant als dit. Vooraf de oesters. Deze waren heerlijk. Als hoofdgerecht wilde ik de steak tartare. Omdat ik er niets over op de kaart zag staan, vroeg ik voor de zekerheid of er frites bij geserveerd werd. Het antwoord was dat ze helemaal geen frites serveren en dat de steak met brood kwam. Dat vond ik jammer, want ik vind steak tartare onlosmakelijk verbonden met frites. Ik kon wel Roseval aardappeltjes krijgen. Ok. Het portie was klein. Nu vind ik het niet erg om niet veel vlees te krijgen, dat is niet meer van deze tijd. Maar het schaaltje aardappeltjes was wel erg karig. Het steak tartare was wel erg lekker. Een dessert was voor mij noodzakelijk om voldoende te hebben gegeten. Ik koos voor de huisgemaakte tiramisu. Leuke presentatie: een jampot gevuld met het gerecht en een decoratieve bloem erop! Maar: een jampot vol is een hele hap, ik kreeg het nauwelijks op. Kortom: De verhoudingen van de grootte van de gerechten is totaal zoek. En mijn advies zou zijn om goed te kijken de kaart als je geen frites serveert (i.v.m. de aanwezige afzuigkap, naar ik begreep). Een leuk restaurantje met veel potentie. Ik hoop dat ze hun formule perfectioneren.
Joostenandrea .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heerlijke avond gehad bij de gezellige Dikke Graaf. Sinds tijden niet zo'n lekkere entrecote gegeten. En het dessert, sticky toffee, was om je vingers bij af te likken. We hadden een prima avond, met 10 man aan de stamtafel. We komen hier zeker terug, al was het maar voor een goed glas sauvignon blanc.
Akemp .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Gezellige inrichting. Goede sfeer. Lekkere witte wijn aanbevolen gekregen. Vooraf hadden wij lekker brood met verschillende dips en als hoofdgerecht een supermalse tournedos (dag special), echt perfect bereid! Komen zeker terug.
Fleurtjewilms .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Eindelijk! Een heerlijk restaurantje in Amsterdam. Ongedwongen sfeer, bourgondisch, lekkere wijnen en vooral lekker eten. Verschillende kleine gerechtjes om lekker te borrelen en meerdere chef's specials. Goede prijzen ook! Het interieur is ook helemaal top. In de zomer komt er ook een goed terras vertelde de eigenaren. Hier kom ik zeker vaker naartoe!