Diggels Eetcafe

Vrijdag 12:00 - 02:00
Zaterdag 14:00 - 02:00

Rob V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Zondag 31-07-2016 met 4 personen heerlijk gegeten bij Diggels Barendrecht. Alle 4 de personen namen verschillende gerechten, zowel het voor-, hoofd-, en nagerecht. Op geen van de gerechten was ook maar iets aan te merken. Wij vinden iedere keer het eten in dit "eetcafé" van zeer goede kwaliteit. Personeel, ook niets op aan te merken, werkt hard en is zeer vriendelijk. Diggels Barendrecht blijft voor ons een aanrader.
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Met een groep van 9 personen gegeten , waarbij er keuze was uit een een van te voren samen gestelde menukaart, met per gang 3 keuzes. Er was een vegetarier in de groep. hiervoor werd probleemloos een andere keuze geboden. Het gezelschap was tevreden over de kwaliteit van de gerechten. Onder andere lamsrack, tonijn, mooi rose gebakken. Helaas liet de bediening te wensen over, er was weinig interesse de bestelde drankjes snel uit te serveren. De doorloop tijd tussen het voorgerecht en hoofdgerecht was veel te lang, ruim 50 minuten , terwijl het niet druk was.
We zaten in de zij ruimte van de brasserie, ondanks geluidsdempende isolatie onder de tafeltjes, is deze ruimte zeer gehorig/ roemoerig, waardoor het moeilijk was om een gesprek te voeren met de mede tafelgenoten. Positief dat alle wijnen van de kaart ook per glas worden verkocht.
Prijs / kwaliteit kon ik niet beoordelen, wat de rekening werd door iemand anders voldaan.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Diggels heeft een nieuwe kaart zeker het proberen waard de griet is fantastisch en op de dessertkaart staat one in a million deze chocolde aardbei koek zeker proberen erg verslavend. Sommige rechtjes kunnen nog wat beter maar dit is opbouwende kritiek ga zo door ben trots
Sanne W.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Ik heb hier al vaker dan één keer gegeten en ik moet zeggen, het heeft mij geen keer teleurgesteld.
Het eten is niet hoogstaand, maar gewoon prima.
Service heb ik niets op aan te merken.
Soms duurt het wel lang voordat je iets op tafel hebt qua eten. Met drukte kunnen ze het moeilijker aan.
Christiaan F.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Erg lekker gegeten bij Diggels.
Het koste wel heel wat tijd voor de bestelling opgenomen was en ook daadwerkelijk werdt geserveerd. Er was één schaaltje (vrij klein) friet voor 6 personen en pas toen iedereen zijn eten op had werdt er gevraagd of er friet bij moest komen.

Het is wel een gezellige zaak en het eten is er ook goed. Alleen de bediening zou dus wat sneller kunnen.
Henk6070 .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Thaisrestaurant aan de Zenostraat in Rotterdam Lombardijen was helaas gesloten wegens verbouwing. Zijn doorverwezen naar Diggels waar een tafel voor ons klaarstond. Vriendelijke en gastvrije eigenaar. Bediening was zeer klantgericht. Eten was geweldig. Goede kok. Ook voor voedselintolleranties is er eten op maat. Fijne gezellige avond gehad. Een aanrader. Wij komen als we daar weer in buurt zijn graag terug.
Chi- .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Gister met familie bij Diggels gegeten, 5 personen. Voor mij de eerste keer bij dit restaurant/eetcafe. De drankjes kregen we snel, maar het duurde vrij lang voordat onze bestelling werd opgenomen. Vooraf alleen wat brood met smeersels genomen, dit was lekker. Als hoofdgerecht hadden we allemaal iets anders. Ik had de surf en turf en die was lekker. Mals vlees en lekkere gamba's in een terriyaki saus met wat verdwaalde/kleine groentestukjes. Voor de mannen waren de porties iets aan de kleine kant (vooral de varkenshaas en mixed grill), maar dit werd gecompenseerd door lekkere friet die direct werd aangevuld toen we hier om vroegen. We misten wel iets meer groente bij de gerechten. Wellicht is het een idee om een salade per tafel te serveren, of een schaaltje (seizoens)groente. Kortom, eten was prima maar niet bijzonder, goede service, gezellige inrichting en knusse sfeer. Gewoon een leuk eetcafe!
Marcels_mening .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015

Diggels is een eetcafé, met een leuke inrichting en aankleding.
Het personeel serveert er vlot en correct.
Op kerstavond hebben we hier met een groep van 9 personen gegeten.
Er was live muziek. De muzikant speelde gitaar en zong daar bij.
Leuke liedjes (covers) en leuk uitgevoerd ook. Wat verder heel prettig was, was dat het geluidsniveau acceptabel was. Ik zie bij dergelijke optredens vaak dat het volume op 10 staat waardoor een normaal tafelgesprek niet meer mogelijk is. Goed meegedacht door Diggels!!
Vooraf had ik de Peking Eend. Dat was een beetje onhandig eten met de pannenkoekjes maar zeker erg smakelijk en geserveerd met een heerlijk sausje.
Als hoofdgerecht de ‘Big Diggels’ een lekker grote hamburger met van alles er op en er aan.
Hoewel ik al meer dan genoeg gegeten had kon ik het toetje ‘Mi Amor’ (Verse appeltaart met kaneelijs, karamelsaus en slagroom) niet weerstaan. De appeltaart kwam niet helemaal vers over, maar het was een heerlijke afsluiter.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Bij Diggels hebben we jaren geleden al diverse keren gegeten. Gisteren was ik er voor een receptie en aansluitend diner. Bij binnenkomst bleek dat de receptie en het diner in de ruimte rechts naast de ingang was. Dat is een leuke ruimte die erg geschikt is voor dit soort gelegenheden. De bediening was correct al viel wel op dat de bestelling bij het eerste drankje vlot opgenomen werd, maar dat iedereen voor een volgende drankje aanzienlijk meer moeite moest doen. Het beste was om dan gewoon zelf maar naar de bar te lopen.
Na de receptie bleef ongeveer de helft van het gezelschap over om aansluitend te dineren. Daarvoor was een lange tafel al gedekt. Het diner was voor iedereen een driegangenkeuzemenu met genoeg variatie uit vlees en vis, zodat er voor iedereen wel wat tussen zat. Ook de kwaliteit van het eten was dik in orde. Het was goed bereid en het zag er mooi uit. Al zat er in mijn eten wel een haar die niet van mij was. Tot zover was alles dus prima. Maar de domper kwam pas bij het afrekenen. De maaltijd was voor iedereen hetzelfde geprijsd en kostte 40 euro per persoon. Als je bij een jubileum van een collega of familielid gaat eten verwacht je niet dat je net zoveel moet betalen als bij een intiem diner in een chique restaurant. En koffie zat er niet eens bij. Niet iedereen heeft evenveel te besteden. Voor een deel zal de reden van dit concept met de bijbehorende prijs bij de organisatie van het jubileum liggen die mogelijk te makkelijk is meegegaan in de suggesties en verkooppraatjes van het restaurant. Maar ik acht Diggels zelf daar ook voor een groot deel schuldig aan. Van te voren was bekend dat de receptie op kosten van het bedrijf was, waar de jubilaris 25 jaar in dienst was, en dat de aansluitende maaltijd voor eigen rekening zou zijn. Het budget voor de receptie was 300 euro. Op de receptie waren ongeveer 40 mensen waarvan de helft die alleen voor de receptie kwam waarschijnlijk maar één drankje genomen heeft. De andere helft had er twee en een enkeling mogelijk drie. Dus dat was al goed geld verdienen voor Diggels. Aansluitend was het diner waarbij bijna iedereen zijn tweede drankje meenam bij het eten. Voor dat drankje werd dus eigenlijk twee keer betaald. Het zat in het budget van de receptie en werd ook meegerekend in de prijs van het diner. Bij het diner waren ook mensen die alleen twee voorgerechten namen, maar die moesten ook hetzelfde als de rest betalen. Als klap op de vuurpijl werd het extra tafelwater en de mayonaise ook nog eens in rekening gebracht. Belachelijk. Had Diggels nog niet genoeg verdiend. De commerciële kruideniersmentaliteit kwam nu wel erg duidelijk naar voren. Ik zou er voor gekozen hebben om alle drankjes van de receptie te turven en het diner á la carte te doen. Dat is dan wel wat meer gedoe bij het afrekenen, maar dan was iedereen waarschijnlijk aanzienlijk minder geld kwijt geweest. Nu leek het heel erg alsof Diggels behoorlijk misbruik maakte van de situatie en flink veel geld heeft verdiend aan deze groep mensen. Als je vaak uit eten gaat en een hoop ervaring daarmee opdoet wordt steeds duidelijker of het er bij een restaurant vooral omgaat om lekker eten te serveren en iedereen een fijne avond te bezorgen, of dat het er bij een restaurant vooral omgaat om maar een hoop geld te verdienen. Diggels valt dus voor mij duidelijk in de laatste categorie restaurants. Ik zal er in ieder geval niet mijn feestje of jubileum vieren.
W.rijn50 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Gisteren bij Diggels mosselen gegeten. Klein pannetje met niet al te veel mosselen.
De friet waren ze vergeten!!!!!!!! Kregen na enige aandrang toch een schaaltje met patatten.
Toen wij klaagden over de hoeveelheid mosselen die overigens lekker waren werd ons een extra pannetje aangeboden. Toen de factuur kwam bleek dit pannetje voor het volle pond door berekend te zijn. Vreemd zonder overleg dit neerzetten ook weer zonder friet en garnituur. Een behoorlijke misser. Bij het afrekenen moesten we na enige onderhandeling toch nog 12 euro betalen. En de horeca maar klagen.
Famniekerk .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Met collega's gezellig gegeten. Een heerlijke avond temperatuur dus plekje op terras uitgekozen. Hier werd het op een gegeven moment echt gezellig, veel drank en zang. Omdat wij ook met een groep waren konden wij hier wel van genieten. Het eten is goed, geen bijzondere gerechten, maar wel gewoon een goed stukje vlees/vis (biefstuk, varkenshaas), Voor en Nagerecht wel een goede variatie! Aardige bediening. Gewoon een fijne avond gehad.
IK86 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op zaterdagavond hier wezen eten met een groep vriendinnen. Had er gezien de cijfers op IENS meer van verwacht. De carpaccio was taai en overgoten met pesto die uit een potje leek te komen. De kipsate - waar je weinig fout aan kunt doen - was ook niet echt lekker. Verder werd er wat saus over een jasje gemorst. Dat kan uiteraard gebeuren, maar een gratis drankje of hapje is dan wel the way to go, lijkt mij. Helaas niet voor herhaling vatbaar.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Ik ben onlangs met de zaak bij Diggels in Barendrecht gaan eten. Ik had een sate varkenshaas besteld, maar helaas vond ik de sate wat flauw. Een gemiste kans vond ik het, want over het algemeen hoor ik lovende woorden over dit restaurant.
Als een rasechte Rotterdamse vind ik het interieur tamelijk donker en oubollig, maar de meningen verschillen daarin misschien.
Verder vind ik de service goed en word je snel geholpen.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Zaterdag heerlijk gegeten. Aangegeven dat het theater arrangement betrof en het bleek inderdaad geen enkel probleem om 3 gangen op tijd op tafel te krijgen. Leuke kaart met zoveel keus van lekkere gerechten dat het bijna lastig kiezen is. Goede reden om terug te komen en meer uit te proberen
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Geluncht met 9 personen, keuze uit typische lunch gerechten , uitsmijter, hamburger, kroketten op allerlei soorten brood. Ruime porties en smaakvol bereid.
Zelf tonijn genomen van de hoofdkaart, erg goed gebakken, met prima kreeftensaus en ravioli gevuld met garnaaltjes. Iedereen was tevreden over het eten.
Bediening zeer matig, ondanks dat het zeer rustig was , moest er een paar keer om een ober gevraagd worden. Bediening nam niet de moeite om even rond de tafel te lopen om gerechten in te zetten of uit te halen
Diggels ligt in het oude centrum van Barendrecht , verrassende plek in een verder modern dorp/ stadje. Gratis parkeer plaatsen.
Conclusie : eten is prima , jammer van de bediening . Prijs/ kwaliteit is ok.
Dick M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Wat een kippenhok! Een tafel voor 2 in de ruimte waar ook een paar groepen zaten. Een constant gekrijs van kleine kinderen en het was er bloedheet. Na het lekkere hoofdgerecht direct maar om de rekening gevraagd. Een goed teken natuurlijk dat een restaurant zo vol zit, maar probeer op zijn minst de grote groepen en de kleine tafeltjes niet bij elkaar te zetten. De kans is niet heel groot dat wij hier nog eens terug komen, of het moet met een grote groep zijn ;-)
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Met een grote groep (circa 20 personen) een diner gehad op de zolder. We kregen vooraf een menu toegestuurd met ruime keuze. Zodat het eten snel kon worden bediend. De sfeer en aankleding was geheel kerst (beetje te) de tafelschikking prima. Het eten was prima van kwaliteit en voldoende. Alleen weinig groente en er werd niet gevraagd om bijv. extra frites en/of het allemaal naar wens is. Nadeel van de locatie is het parkeren in de (directe) omgeving. Verder een leuk restaurant wat waar biedt voor je geld.
Robert I.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Een mooie eetcafé, verdeeld in een eetgedeelte bij de bar en een apart gelegen zaaltje, waar wij zaten.
Bij binnenkomst zijn we vriendelijk ontvangen en werd de jas aangenomen. Helaas werd de jas bij het verlaten van de zaak niet meer teruggegeven en moest je zelf zoeken naar je jas. (Daarom geen 10 voor de service)

De 'kaart', tevens placemat (wat ik dan toch weer jammer vind), biedt een keur aan lekkere gerechten. Op deze kaart stonden ook 'kleine lettertjes'. Normaal zijn kleine lettertjes niet gunstig, maar in dit geval wel; als je vóór 18:00 uur bestelt, mogen de kinderen gratis een kindermenu eten. Wij waren op tijd, dus wij konden van dit aanbod gebruik maken. Een leuke bijkomstigheid waar wij niet op gerekend hadden.

De borden waren mooi opgemaakt en de gerechten smaakten heerlijk.

De tijd dat wij er waren (17:00-20:00) liep de zaak helemaal vol. Gezien onze ervaring helemaal terecht. Er waren veel gezinnen met kinderen. Een kleurplaat met potloden was aanwezig, dus de kinderen vermaakte zich prima.

In de omgeving van het eetcafé is voldoende gratis parkeergelegenheid.

Eén minpuntje: de literflessen bronwater kosten 6 euro per stuk. Dat vind ik toch wel duur. (dan betaal ik liever iets voor het kindermenu) Een karaf kraanwater had ook volstaan.

Eindconclusie: zeker een aanrader!

Jeanette R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Gezellig bruin ingericht eetcafé van het betere soort. de bediening is snel en soms wat erg informeel. het eten is okay, er is veel keus. geen plek voor een goed gesprek want zeker in het weekend is het vaak flink rumoerig. zaak heeft boven ook nog diverse zalen. voor in de zomer is er een zonnig terras in de oude dorpskern van Barendrecht.
Maartenjr .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Ben al regelmatig wezen lunchen bij Diggels, gewoon goed.
Afgelopen maand ook in de avond geweest. Geen spectaculaire kaart, maar wel zeer herkenbaar. Het eten is lekker en de bediening was attent en vriendelijk.
We konden buiten zitten, gezellig en een vol terras!
Het is s goed toeven daar in Barendrecht!!