Diggels Brasserie

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Diggels Brasserie

11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Wat een leuke plek, prachtig, zonnig terras, comfortabele stoelen. We hebben hier heerlijk gegeten. De voorgerechten waren zeer smakelijk maar vooral de spare ribs waren perfect!!! Ook de asperges waren heel goed bereid, op verzoek kregen we er zelf wat extra gekookte eieren bij. Bediening, in ons geval gastvrouw Merel, was bijzonder attent en alert. We voelden ons echt welkom! Wijn wordt ruimhartig geschonken en we hebben van het aanbod om de overgebleven spare ribs mee naar huis te nemen graag gebruik gemaakt.
Gerda T.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Afgelopen zaterdag bij Diggels gegeten, wat begon als een verrassing liep uit op een teleurstelling.
Het voorgerechtje aspergesoep en kippensoep, lekker en leuk opgediend
daarna het hoofdgerecht Mixed grill voor mijn tafelgenoot en sparerib voor mijzelf
Ik begrijp niet dat dit men het aandurfde om dit op tafel te zetten, verbrand en totaal smaakloos
Na mijn klacht mocht ik iets anders uitkiezen, dus ook voor de mixed gril gekozen, maar ook dit was een teleurstelling,
Zo jammer, we hebben gauw afgerekend, om echt nooit meer terug te komen.
Geachte mevrouw Tijssen,
Hartelijk dank voor uw recensie waardoor u mij in de gelegenheid stelt om te reageren op uw bevindingen.
Fijn dat de voorgerechten in de smaak vielen en erg jammer dat dat voor uw hoofdgerecht niet het geval was. Zowel de Spare Ribs als de Mixed Grill zijn onze meest verkochte hoofdgerechten, maar deze vielen bij u duidelijk niet in de smaak helaas. De Spare Ribs worden gemarineerd met ketjap wat ze hun specifieke smaak geeft en waardoor de kleur van de ribben bijna zwart is. Ze worden gekookt waardoor ze absoluut niet kunnen verbranden. De Spare Ribs zijn voor veel van onze (vaste) bezoekers favoriet, maar uiteraard wil dat niet zeggen dat ze dan bij iedereen in de smaak vallen. We hebben de ribben geproefd in de keuken en geconcludeerd dat ze altijd zo smaken. Ik vind het zeer spijtig dat u niet lekker hebt gegeten, want uiteraard is ons streven om iedereen met fijne en smakelijke ervaring naar huis te laten gaan.
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Voor onze zieke collega en zijn gezin hadden we een verwenweekend georganiseerd met een verblijf in De Vijf Suites. Afgelopen zaterdag kende het gezin een druk program. Daarom werd gevraagd of de heer B. Witteveen (van restaurant Diggels) een menu kon samenstellen en verzorgen bij De Vijf Suites in Elp.
Wat een succes!! een compleet vier gangen menu werd uitgeserveerd. Er was goed nagedacht over het menu. Iedereen was enthousiast en genoot! van het overheerlijke viergangen diner en de aandacht. Chapeau! meneer Witteveen. Dit weekendje weg werd mede door uw inzet en aandacht onvergetelijk voor onze collega en zijn gezin! Namens ons allen, H A R T E L I J K D A N K!
Marjolein K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Op aanraden van B&B gastvrouw hier gegeten. De ontvangst verliep vlot en ook hadden wij de aangevraagd plek in de serre. Daarna duurde eigenlijk alles lang. Bij het hoofdgerecht werd er om mayonaise gevraagd na 10 minuten dit zelf gaan halen, het drankje tegelijkertijd besteld duurde ook erg lang. De tournedos was goed klaar gemaakt , echter niet gevraagd hoe wij dit wilde. En de zalm was oké, zeker gezien de prijs van 22,00 euro!. De groeten fantasieloos, de warme groente zag er niet eens smakelijk uit en de salade waren vol mais en croutons. De rekening gevraagd en ook dat moest twee maal gevraagd worden. Wat ons betreft een oké plek, maar de bediening moet echt attenter.
N. N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Ivm de 75e verjaardag zijn we een weekendje in Drenthe. Om het te vieren wil hij ons mee uit eten nemen, maar hij is geen liefhebber van lang tafelen. In het dichtbij gelegen Westerbork kwamen we uit bij dit restaurant ivm de sfeer, locatie en menukaart. Bij binnenkomst werden we redelijk vlot gevraagd naar een drankje, maar daarna leek de bediening de klok uit het oog te verliezen. Het restaurant zat niet eens vol, maar toch duurde het bijna 3 kwartier voordat we een menukaart kregen ("u krijgt er een paar als ik ze kan vinden") en pas 1,5 uur nadat we kwamen stond het eerste eten (hoofdgerecht) op tafel. Het smaakte overigens prima, daarlangs het niet aan, al zou ik persoonlijk de groente op het bord leggen en met iets meer aandacht dan nu (een apart bordje op tafel met wat fantasieloze bloemkoolroosjes, worteltjes en kool). Daarna duurde het nagerecht ook nog 30 minuten vanaf moment van bestellen. Het was wel lekker, gelukkig maar ! Dus de keuken kan het, al zou ik toch wat dingen anders doen, maar in de logistiek zit hier de uitdaging ! 2 uur en 3 kwartiervoor een hoofdgerecht en een nagerecht is toch echt veel te lang !!
Ilona N.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Heel gezellig restaurant. Wij hebben er heerlijk gegeten. Mooie voorgerechten, heerlijke hoofdgerechten en een heel lekker dessert. \mogelijkheid om je te laten verrassen door de kok. Top bediening !!!
Gerron .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
21 Sept hier gegeten.
Mooie omgeving en gezellige brasserie.
Voorgerechten waren goed en verrassend van opmaak en smaak.
De hoofdgerechten, trio van vlees en kalfsentrecote, waren heerlijk mals en zeer goed van smaak. De bijgeleverde groentes en gebakken krieltjes waren echter teleurstellend, weinig fantasie wat betreft de groentes, droge aardappeltjes en opgedroogde saus ( waarschijnlijk te lang gestaan) over de groente. Bijgeleverde salade was wel lekker en vers.
Toetje was bij ons koffie en die was uitstekend, maar wat wil je ook die komt van Beukenhorst.
Kortom het kan beter wat betreft de bijlages.
Ashley W.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Vanavond gegeten bij Brasserie Diggels. Prima gegeten, mooiste zaak en vriendelijke bediening. Minpunt: we kregen met zijn vijven dezelfde hoeveelheid garnituur (aardappels, sla en groente) de tafel naast ons, maar zij waren met zijn twee. Er werd gevraagd of we nog meer aardappeltjes wilde, alleen tot mijn verbazing stonden deze dan wel extra op de rekening. Evenals een bakje extra saus. Aangezien de prijzen bij deze brasserie al boven de gemiddelde brasserie liggen vind ik dit niet netjes. Nogmaals het eten was prima maar dit is jammer.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Met 5 man voor de 2e keer bij Diggels gegeten omdat de 1e keer al zo goed was bevallen. Weer wist het bedienend personeel en de keuken ons te verrassen. De attentheid waarmee men ook met een van de eters met een gluten allergie omging was ongekend.
Kortom het uitstekende eten en de frisse spontane correcte bediening waren weer een "genot" om te beleven. Grote complimenten voor dit restaurant dus!
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Hier vorig jaar gegeten met de hele familie maar nu dit jaar eerste kerstdag er met z'n vieren gegeten. Het eten hier is gewoon zeer goed, mooie combinaties(bijv terrine van katenspek met varkenswang, knolmousseline en schuim van gember, echt helemaal goed!) Zeer goed gebakken en gegaarde eendenborst, complimenten.
Als ik dan toch een puntje van kritiek moet geven op het eten; wij vonden het niveau van kerstdessert in verhouding met de rest van de gangen een klein beetje achter blijven, weinig smaak aan de parfait(volgens mij nogatine?), en een zeer zware chocoladebrownie, maar echt storend was dit niet als je de hele avond al heerlijk zit in de eten in een goede sfeer, mooi ingericht restaurant en een zeer correct beleefde bediening die aanwezig is maar ook weer niet, helemaal goed, we komen zeker nog weer eens terug in 2016!
Piet H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Tijdens vakantie bij Diggels naar binnen omdat het pand ons 'aantrok'. We hadden een 3 gangen verassings menu wat ons uiteindelijk ook positief verraste. Een leuke mix aan ingredienten en een mooie presentatie. Vriendelijke bediening en een zeer gezellige sfeer. Als we in de buurt zijn komen we zeker terug.
dbruining .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Elk jaar komen we met 10 mensen bij diggels eten, omdat het eten zo geweldig is, zo ook weer dit jaar.
Nadat we aan tafel zaten duurde het ruim 20 minuten voordat de bediening kwam om het drinken op te nemen, dit was te lang.Hierna verder over de bediening geen klachten. Het 4 gangen verrassings menu viel qua diversiteit wat tegen. Alleen vis terwijl een stukje vlees ook lekker was geweest.
De hele forel was zalig, alleen geen fileer bestek erbij. Helaas kregen we er ook alleen patat erbij terwijl er vroeger ook gebakken aardappelen erbij zaten. Na afloop gevraagd waarom dat was, als antwoord kregen we te horen dat we daar zelf even om gevraagd hadden gemoeten. Is de omgekeerde wereld. Verder was het eten erg lekker. Vele van ons gingen voor de patsboem als dessert, de noten waren alleen op 1 hand te tellen. Al met al toch weer een geslaagde avond en komen we graag volgend jaar weer terug. Fam Kappen.Alers
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Ik at deze week drie keer bij Brasserie Diggels. De eerste keer ging ik op safe en nam de tournedos; super mals! De tweede keer koos ik voor het gezellige terras en bestelde de kip. Die was helaas aan de droge kant. Toen ik dat meldde werd mijn bord en de garnituur, onder het aanbieden van excuses, meteen van tafel gehaald en even later werd een nieuw bord met kip gebracht. Helaas was die hetzelfde lot beschoren. Kennelijk was de kip vooraf iets te lang gebraiseerd. Ook dit keer ging de kip zonder aarzelen van tafel en werd mij gevraagd of ik iets anders zou willen eten. Dat werd de koolvisfilet en daar heb ik geen spijt van gehad! Wat een mooie portie vis en heerlijk gebakken, dus net gaar en mooi sappig. De groentegarnituur was mooi en voldoende; het obligate bakje sla (met teveel slasaus) hoeft voor mij niet. De verhouding tussen prijs en kwaliteit zijn bij dit restaurant meer dan uitstekend in orde, zowel voor het eten als de drankjes. Bij een volgend bezoek aan Drenthe ga ik hier zeker weer een keer eten.
John P.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Gisteren op zaterdag 14-03-2015 een zeer geslaagde culinaire beleving in het restaurant bij Diggels. Het verrassingsmenu was een goede keus die ik heb gemaakt. Mijn tafelgenote heeft een heerlijke malse varkenshaas besteld en genoot hier zichtbaar van. De garnituur was meer dan voldoende. Ook de bediening van de brasserie was top, medewerkers die weten wat ze de gast kunnen uitleggen op een zeer vakkundige manier. De goede uitleg van mijn verrassingsmenu door de kelner gaf mij dan ook een duidelijke smaak sensatie. Ook de rust tussen de gerechten waren goed in balans het maakte de avond voor ons geheel af.

Een klein punt van aandacht, zorg er voor dat de vleesmessen scherp zijn, dat is bij het snijden van een mooi stuk vlees een pre.

Culinaire groet
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Slapen bij de overburen, maar hier sprak de kaart ons meer aan dus schoven we aan voor een avondje wild eten. De geitenkaas brullee viel tegen, maar de hertenbiefstuk was ok, fazant ook, maar wel een beetje droog. Afgesloten met een Koffie en Thee Diggels en dat was weer erg lekker, vooral ook omdat hier eindelijk wel likeur bij thee wordt geserveerd. Wat er echter echt uitsprong was de service. Slechts 1 van ons 2 drinkt wijn, de ander bier. Op de vraag of er bij het wild een lekkere wijn per glas geschonken kon worden werd gemeld dat even aan de kenner gevraagd zou worden welke wijn het beste geschikt was. Ik dacht nog aan een keuze uit de flessen 'glazen-wijn' en de verrassing was groot toen er een echt lekkere fles aan tafel werd open gemaakt, geproefd mocht worden en gezegd werd dat alleen afgerekend zou worden wat er opgedronken was. En dat viel best mee! Geweldige service!
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Voor de lunch bij Diggels geweest.
Het broodje vlees met satésaus was prima. Het broodje kip echt minder. De kip was opzich lekker, maar er zat veel te veel saus op het boordje waardoor de sla en de ui een veelte zoute drek op de onderste helft van het broodje werden. Hier broodje werd dus ook heel slap. Niet zo lekker.
Service ook maar een 6. De ober was vriendelijk. Maar we wachtten best lang op ons broodje dus raar dat er niet nog gevraagd werd of we een nieuw drankje wilden. Bij die zoute saus was dat fijn geweest. We waren ook de enige gasten en ober in kwestie was ook met andere dingen bezig (op zich prima, maar zo kun je als niet eens vragen om een nieuw drankje).
Geachte heer/mevrouw,
Het spijt mij te moeten lezen dat u niet helemaal tevreden was!
Het spijt mij eigenlijk nog meer dat u dit op het moment niet heeft gemeld (?)
Want ook bij ons gaat er wel eens wat mis... als u dit had gemeld had u bv een nieuw broodje gekregen en... als u had gevraagd om een drankje had de ober u gegarandeerd een drankje gebracht.
Gelukkig gaat het de meeste keren goed, het spijt mij dat u niet helemaal tevreden was.
Graag ontvangen wij u nogmaals bij Diggels.

Reactie van proever:

Beste,
Een mooi gebaar van uw kant. Helaas wonen we te ver van Westerbork om hier op korte termijn gebruik van te maken.
Ik wens u het beste met uw etablissement.
Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Lekker geluncht op een mooi terras midden in Westerbork. Gebakken scholfilets op toast met een gebakken banaan en niet overdreven "tuin" op een bord. Heerlijk, en dit staat al decennia op de kaart. Tezamen met een leuke bediening, enkeling ook al decennia bij deze zaak, is het een genoegen om daar weer eens te vertoeven.
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Tijdens een motortochtje even neergestreken op het ruime terras. We hebben heerlijk genoten van een smakelijke punt kwarktaart waar ongevraagd een flinke portie slagroom naast geserveerd werd en een Leffe van de tap met een portie heerlijke bitterballen. De bediening was vlot en hartelijk. Ik denk dat we hier wel eens gaan dineren als we in de buurt zijn.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Gegeten met een groep van 6 op zaterdagavond. Het was mooi weer dus op het terras was het aanvankelijk goed toeven. Wel vond ik het een beetje donker onder de enorme parasol en verscholen achter bosjes en planten. Dit restaurant is er één in de categorie rechttoe-rechtaan: heel behoorlijke maaltijden, flinke porties, maar verwacht geen culiniaire hoogstandjes of bijzonderheden. Zo worden de hoofdgerechten geserveerd met grote bakken 'aardappelgarnituur' en schalen - iets te lang doorgekookte - bloemkool met kerriesaus en worteltjes. Uitermate geschikt voor grote eters en mensen die niet van verrassingen houden. De tomatensoep vooraf was naar mijn smaak teveel ingedikt en behoorlijk zout. Verder prima gegeten en ook tafelgenoten niet horen klagen. Bediening is okay. Een beetje houterig / onbeholpen, maar tot grote onlukken leidde dat niet. Er werd m.i. te vaak gevraagd of we nog wat wilden drinken. Terrasverwarming werd op verzoek aangezet, maar nadat deze na 5 minuten uitviel duurde het 15 minuten voordat dit opgemerkt en rechtgezet werd. De quasi grappige Drentse namen bij de gerechten kan men naar mijn mening beter weglaten.
Hj T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Weggestuurd bij de overburen, want de keuken gaat daar om 20.00 uur dicht!!!
Bij Diggels kwam alles weer goed. Vlotte medewerkers opgeleid door Twentse directie.
Mooie gerechten en tijd genoeg voor ons. Leuk! Volgende dag met vrienden hier weer gegeten en zowaar we werden herkend! Wat een verschil met de zure overkant.