Diep

Schuitendiep 44 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Diep

Genieten aan het Schuitendiep

Aan het fraaie Schuitendiep in Groningen, waar vroeger schepen hun turf losten, is Diep gevestigd. Op deze rustieke en stijlvolle locatie geniet je van een ontspannen diner. Het keukenteam kookt lekkernijen uit de hele wereld. Er wordt altijd rekening gehouden met het seizoen en de chef maakt veel gebruik van mooie streekproducten.

Meer informatie over restaurant Diep

• : Betaald parkeren in de buurt, Parkeergarage UMCG, Parkeergarage Damsterdiep, Parkeergarage Holland Casino

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

marietbril .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
We waren een tijdlang niet bij Diep geweest, was achteraf zonde bleek te zijn. Voorgerecht (cocktail van geitenkaasmousse) viel een beetje tegen, niet heel verrassend qua smaak en heel erg machtig. Het hoofdgerecht daarentegen was echt super, namelijk heilbotfilet. Een groot stuk vis met kreeftensaus daaronder heerlijke risotto! Kon niet beter! Bediening is vriendelijk. We zaten buiten en je hebt veel last van veel te hard rijdend verkeer voor de deur, dat is jammer. Verder ziet de zaak er verzorgd uit.
bisque .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Een weekendje Groningen en op een vrijdag bij diep gereserveerd, dit was ook nog tijdens iens diner dagen dus dat was een klein gelukje.
wat hebben we heerlijk gegeten had nog nooit kangeroebiefstuk op, maar heerlijk mals! ook het voorgerecht de vitello tonato erg lekker van smaak en grappig gepresenteerd.
ons weekendje Groningen was perfect begonnen!
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
In het kader van de IENS diner dagen hebben we bij Diep gegeten. Daar werden we zeer plezierig bediend, al liep er op de bewuste vrijdag avond naar mijn idee iets te weinig personeel rond zodat bv lege glazen niet op tijd werden opgemerkt. Het "IENS menu" was verder uitstekend. De vitala tonato was lekker en leuk gepresenteerd. Ook de kangeroe biefstuk smaakte mij uitstekend, al had het misschien iets malser kunnen zijn. Het nagerecht was hangop met (een enkele) aardbei. Al met al prima gegeten, maar niet heel erg verrassend. Het wijn arrangement dat het diner begeleidde was uitstekend!
Komijn .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
Alweer een tijd geleden gegeten bij Diep. We begonnen met verse een vistrio en de oesters. Deze waren heerlijk vers! Vistrio vonden we iets minder bijzonder, ietwat kleine portie en de smaken waren niet zo bijzonder als verwacht. Het hoofdgerecht was fantastisch, ik denk hier nog vaak aan terug. Mijn tafelgenoot koos voor een vleesgerecht, ik nam een vegetarisch gerecht die nu (helaas!) niet meer op de kaart staat. Beide waren smaakvol maar mijn gerecht sprong er qua smaak absoluut boven uit. Enige minpuntje zou zijn dat het erg heet was toen het uitgeserveerd werd, waardoor je eigenlijk nog wel een flinke tijd moest wachten met eten.
Aandacht van de bediening ontbrak af en toe, wel vriendelijk en correct.
wouter90 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2012
Gisteravond gezellig gezeten met vier personen bij Dinercafé Diep! Entree was prima. Na jas aan de stoel opgehangen te hebben werd ons nog beleefd gevraagd of we de jas in de gardarobe wilden hangen. De drankjes werden snel opgenomen en ook snel geserveerd na het inkijken van de wijnkaart.
Het voorgerecht was in orde. Vooraf één oester en het vistrio genomen. Van het vistrio vond ik persoonlijk de coquille aan de kleine kant en er was in mijn ogen een kleine overdaad aan roomkaas in de bonbon van zalm. De crabcake was oké maar niet bijzonder.
Het hoofdgerecht was erg lekker. Heerlijke rodeportsaus bij de hertenrugfilet met een mooie zuurkool en compote van stoofpeer! De andere hoofdgerechten heb ik ook mogen proeven en smaakten ook erg goed (vis van de dag en de stoof van wildzwijn). Dessert opnemen liet enigszins lang op zich wachten helaas. Na een heerlijk dessert (sgroppino) te hebben gehad, toch een mooie en lekkere avond gehad.
Volgende keer een extra coquille of een grotere, en service net iet wat vlotter en het is top.
Ik kom hier zeker nog een keer, kijken wat men dan voor mij in petto heeft.
Dinercafé diep = lekker met een leuke en lekkere twist!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Gisteravond hier gegeten en het was redelijk goed. Ik had vooraf het boerenlandbrood met olie en tapanade. Heerlijk! Vooral de olijfolie was lekker. Als hoofd nam ik de heilbot met garnalengortrisotto. De vis was matig en niet overal gaar, de gort was heerlijk als risotto. Het dessert was een kaasplankje. Lekkere kaas, maar wel erg weinig met vier kleine brokjes kaas. De compote bij de kaas was niet lekker, eigenlijk gewoon vies.
Nog een minpuntje: het lange wachten tussen de gangen door.
Ik kom nog weleens terug, maar dan geen vis meer voor mij. Mijn disgenoot had de hertenbiefstuk, en die was heerlijk. Die neem ik de volgende keer.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
Wildgerecht specialiteiten gegeten, was zeer smaakvol. Het citroen dessert was heerlijk luchtig.
De bediening zeer gastvrij, entourage erg gezellig, net is chiquer dan een eetcafé.
Een adres om nog eens terug te komen.
jehose .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Hier onlangs een keer gegeten, was er nog niet eerder geweest. Wel geregeld bij langs gelopen en ook wel eens een wijntje op het terras gedronken.
Nu dan ook naar binnen toe. Erg uitgebreide menukaart, moeilijk om een snelle keuze te maken. Misschien iets te uitgebreid? Maar uiteindelijk toch gegaan voor mosterdsoep en een tournedos. Goed gegeten, al mocht de tournedos iets verder doorgebakken worden. Vroeg om mediumrare, maar dit was meer rare. Geen poespas, maar puur stukje vlees. Huiswijn van prima kwaliteit.
Bediening had het druk, dat kon je zien. Daardoor ook iets minder alert.
Scootro .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2012
Al diverse keren gegeten bij Diep. Uitstekend restaurant, met net iets meer niveau dan een gemiddeld eetcafé. Leuke kaart (incl. voldoende vegetarische gerechten) en vlotte, vriendelijke bediening. Prima wijnkaart. Leuke sfeer.