Diep

Schuitendiep 44 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Diep

Genieten aan het Schuitendiep

Aan het fraaie Schuitendiep in Groningen, waar vroeger schepen hun turf losten, is Diep gevestigd. Op deze rustieke en stijlvolle locatie geniet je van een ontspannen diner. Het keukenteam kookt lekkernijen uit de hele wereld. Er wordt altijd rekening gehouden met het seizoen en de chef maakt veel gebruik van mooie streekproducten.

Meer informatie over restaurant Diep

• : Betaald parkeren in de buurt, Parkeergarage UMCG, Parkeergarage Damsterdiep, Parkeergarage Holland Casino

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Ronne S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Erg lekker gegeten met een kleine groep vrienden. Leuke kaart, erg lekker eten. Prettige sfeer: de juiste combinatie tussen chique uit eten en to toch niet opgeprikt zitten. Vooral het zitje bij de haard achterin is erg ontspannen en leuk zitten.
Vanveenen1 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Afgelopen week weer gegeten bij Diep. Was weer een zeer geslaagde avond. Waren met een groep van 6 personen en hebben gezeten bij de openhaard aan de ronde tafel. Sfeer in het restaurant is erg plezierig, ruim opgezette tafels en voldoende ruimte. Bediening ook erg goed en gaf goede wijn adviezen, hadden gevraagd of we per gang een passend glas wijn konden krijgen en dat was geen probleem. Bij elke wijn werd kort verteld welke wijn er geschonken werd en de bediening wist goed waar ze het over hadden. Het eten was van zeer goede kwaliteit. Voorgerechten waren goed van smaak en met zorg opgemaakt, ikzelf had de vis trio en de bitterbal was erg verrassend lekker. Als hoofdgerecht had ik de zeewolf, goed bereid en vers, bij de hoofdgerechten ook lekkere verschillende bijgerechten. Als dessert ging ik voor het dagtoetje, Groninger kniepertjes met appeltaartje, huisgemaakt en kaneelijs. Al met al dus zeer lekker en bij het ontvangen van de rekening viel de goede prijs/kwaliteitsverhouding ook op. Een aanrader
ME D.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Afgelopen vrijdag weer eens uit eten geweest bij het Diep. Geweldig restaurant met heerlijke gerechten, wij gaan wel vaker naar 't Diep en elke keer weer top. Denk dat we onze vrienden ook aangestoken hebben. Enig wat ontbreekt is een wijn arrangement, zou passen bij restaurant van dit niveau.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2014
Was al te lang hier niet meer geweest en heb zeker wat gemist. Was weer erg genieten. Prijs/kwaliteitsverhouding erg goed. Als voorgerecht de vis tro en die was erg goed op smaak, als hoofdgerecht de sukade, heerlijk mals met mooie puree. Mooie bijpassende wijnen gehad op advies van de bediening. De bediening is erg vriendelijk en weet waar ze het over hebben, zeer gastvrij. Ook goede sfeer, tafels niet te dicht op elkaar en heerlijk met de openhaard aan. Echt een aanrader.
Heinb S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Eerste keer dat ik hier at, maar heel aangenaam. Prettig dat als je met zijn tweetjes komt, je ook een wat ruimere tafel mag nemen als het toch niet vol is.
Kaart is overzichtelijk en aardig. Namen de escargots bourguignonne met paddestoelenragout in bladerdeeg. Grappige combi, eigenlijk gewoon 2 lekkere dingen naast elkaar. De escargots, of natuurlijk eigenlijk de bourgondische kruidenboter was uitzondelijk lekker en ik miste stokbrood daarbij. Maar dat hadden we natuurlijk ook gewoon kunnen vragen.
En daarna de heerlijke langzaam gegaarde sukade van Blach Angusrund; prima. Bij dit alles een fles lekkere volle argentijnse malbec en het was goed zo.
Zeker een adres om terug te komen
TD W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Mooi ingerichte zaak waar het goed toeven is. Menukaart met nadruk op streekproducten en een extra menu buiten de kaart om dat ook de moeite waard is. Met drie personen gegeten. Alle gerechten in orde, maar de blini met zalm bij het voorgerecht kwam niet echt uit de verf. De 'bitterbal' met krab was dan weer fantastisch. Erg goede paprika- en wildsoep. Hoofdgerechten allemaal goed (maar ook weer niet onvergetelijk), met lekkere broccoli, aardappelgratin, salade en friet erbij geserveerd. Goede nagerechten met o.a. hangop en scroppino.
Voor een wat chiquer diner zonder 'poespas' is Diep zeker een goede keuze.
Annija V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Een verrassende prijs/kwaliteits verhouding. Nog even snel wat eten voordat we naar de schouwburg gingen. Ceviche v heilbot heerlijk fris en de Zeewolf als hoofdgerecht ook meer dan lekker. De andere dames waren zeer tevreden over de lamscurry. we komen snel terug. Sauvignon blanc heerlijk bij de gerechten. En dan maar 40 euro pp afrekenen.
lexusfijnproever .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Prima tent! Chique, maar niet stijf, fijne relaxte sfeer. Heerlijke hoofdgerechten (makreel met bietenrisotto, salade met gerookte geitenkaas), maar vooral de toetjes deden het. Trifle is top en de cheesecake was ook niet mals :). Aanrader.
Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Door vakantieperikelen had ik nog niet de gelegenheid gehad om te schrijven over ons voortreffelijke diner bij 'Diep' maar ik wil de recensie niemand onthouden. 'Diep' is namelijk een naam om te onthouden. Heerlijk gesmuld van de voorgerechten (Boerenlandbrood met extra vièrge olijfolie, kruidenboter en tapenade van olijven en huisgedroogde tomaten voor € 5.90 en
Tompouce met mozzarella, tomatencompôte, gegrilde aubergine, avocado en oude balsamicodressing voor € 8.90) en onze hoofdgerechten waren helemaal om wild van te worden! Mijn disgenote en ik zijn beiden vegetariër en vaak is dat een probleem maar niet bij Diep. Zittend in de binnentuin waan je je op vakantie in het buitenland. Het woord 'chique' betekent hier niet 'stijf, streng en volgens etiquette' maar 'gastvrij, keurig en warm'. Ook een goede wijnkaart is voor handen, wij kozen voor de Las Rocas, hun rode huiswijn. Prima keuze. Na het nagerecht en een kopje koffie met een borrel hebben wij dan ook met liefde een ruime fooi gegeven aangezien ook de bediening niets te wensen overlaat. Aanrader!
Stefan B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Het eten was uitstekend, maar nog belangrijker vonden wij de bediening vriendelijk en profesioneel. Zij hadden merkbaar verstand van zaken. Wij zaten buiten aan de gracht en hebben genoten van de sfeer van het restaurant en het eten en de wijn. Iedereen was geweldig in de bediening.
Eefje71 B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Afgelopen vrijdag gezellig en lekker gegeten bij diep! Het driegangen menu stond vast, waarbij je nog wel kon kiezen uit een vis of vlees hoofdgerecht. Vooraf blini's met gerookte zalm die prima waren. Het hoofdgerecht 'vlees' was sukade van black angus. Dit vonden we echt heel lekker!! Echt een aanrader! De scholfiletrolletjes gevuld met spinazie (het andere hoofdgerecht) waren ook lekker, maar wij vonden allebei het vlees lekkerder. Er waren veel en lekkere bijgerechten. Sla met oude kaas, rabarber (echt heerlijk!!) aardappelgratin en frietjes. Het nagerecht ' kersen monchoutaart' viel ons tegen maar dat kan ook komen omdat wij niet van kersen (uit blik) houden. De wijn was lekker, maar verder niet heel bijzonder. De bediening was zeer vriendelijk, dus al met al hebben wij een leuke en lekkere avond gehad! En dat voor 25 euro voor een driegangenmenu!!
Missyarmee .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Vanavond heerlijk gegeten bij Diep. Mooie ambiance, gezellige sfeer en een overheerlijk 3 gangen diner. Het was met zorg samengesteld. Het vlees was sucade en de smaak was uitmuntend. We werden vriendelijk en goed geholpen. We hebben genoten en komen zeker terug.
Gerda en Mia
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
3-gangen menu
- Amuse: een mini-toastje met ham en vijgenjam.
- Blini’s met gerookte zalm, asperges, bieslookcrème en haring kaviaar. Een goede combinatie van ingrediënten, lekker fris maar tegelijkertijd ook rijk van smaak.
- Langzaam gegaarde sukade van amerikaans black angus rund met eigen jus, knolselderij-truffelmousseline en compote van sjalot. Dit is toch wel het beste sukade stukje wat ik ooit heb mogen eten. Super mals, het smelt gewoon weg en je smaakpapillen vragen om meer. Heerlijk goed bereid. Topper van het restaurant!
- Kersen monchoutaart met sinaasappel sherbet, waarbij de monchoutaart rijkelijk is belegd met kersen is het verder niet anders dan een andere monchou taart. Sinaasappel sorbet ijs past er prima bij.
Goede bediening, enthousiast en vriendelijk.
Stefanie D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Jammer dat de service heel erg tegen viel, we moesten op tijd weg maar het duurde al drie kwartier voor ze het eten kwamen opnemen. Omdat we op tijd stonden hebben wel snel een dessert besteld maar het duurde nog erg lang voordat het kwam. De mensen die koffie hadden ipv een dessert kregen de koffie pas nadat iedereen het dessert al op had...Daarnaast werd alles de hele tijd vergeten, een biertje een kan water...... De kwaliteit van het eten was gelukkig wel erg goed maar we zullen hier niet zo snel weer gaan eten.
ankieee .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Omdat we 's avonds een voorstelling zouden bijwonen in de Stadsschouwburg zochten we een restaurant/eetcafe dat op loopafstand van de Stadsschouwburg was. Na een beetje rond te hebben gekeken zijn we bij Diep gaan zitten.
Het interieur doet heel gezellig aan en de bediening was - hoewel ze alleen was - keurig en zeer vriendelijk.
Het eten was goed - ik at een vegetarische lasagne - maar niet erg bijzonder. Het vlees van mijn tafelgenoot smaakte wel uitstekend.
Aan een dessert zijn we helaas niet meer toegekomen maar dat kom ik graag nog een keer goedmaken.
Margrieth D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
We eten regelmatig In Dinercafé Diep en wel om de volgende reden: Het eten is altijd heerlijk, de bediening vrolijk en alert; ze weten precies welk tafeltje ons favoriet is. Je eet in een gezellige en toch moderne ambiance. De laatste keer aten we als voorgerecht: gevogeltepaté met rillette van zwijn wat een echte aanrader is en de coquilles met pernod kreeftensaus. Als hoofd de heerlijk malse sukade van de Black Angus en de zeebaarsfilet. Mocht je nog een gaatje over hebben dan is als toetje de hemelse modder aan te bevelen, of een sgroppino.
Om het diner helemaal af te maken zou je een sloepvaart erbij moeten reserveren!! Voor het diner, maar ook na het diner door de diepen van Groningen varen is een belevenis op zich.
Fijnproever050 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Het was al weer even geleden, maar vorige week weer heerlijk gegeten bij Diep. Qua niveau van het eten en ook de wijnen behoort Diep al lange tijd tot onze favoriete restaurants. De sfeer is altijd gemoedelijk en ontspannen.

Vooraf voor de coquilles gekozen en als hoofdgerecht de Black Angus sucade. Briljant stuk vlees! En bediening serveerde ons bij beide gangen een perfect passend glas wijn.

En als je helemaal een complete avond wilt hebben, kun je voor het eten een rondvaart door de Diepenring van Groningen met de luxe sloep van Diep erbij boeken. Dat hebben wij vorig jaar zomer eens gedaan, wat de avond helemaal compleet maakt.
marieke K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Vorige week heerlijk gegeten bij Diep. We werden keurig ontvangen door de gastheer, onze jas werd zelfs aangenomen, waar zie je dit nog tegenwoordig. De voorgerechten waren zalig, ik had de ossehaasrolletjes, een topper. Als hoofdgerecht had ik een tournedos, ik had hem rood besteld, en zo werd het ook geserveerd. Heel zacht en mals. Als dessert een lekker kaasplankje, de deskundige bediening vertelde welke kazen er geserveerd werden, wat ik fijn vind om te weten. Toen we weg gingen werd de deur netjes voor ons open gehouden. Kortom, een restaurant waar ik zeker weer terug kom
Klaas O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2014
De aanleiding voor het eten bij Diep was een afronding van een project. In een achterkamer hebben we met zes mensen heerlijk gegeten aan een mooie ronde tafel bij het haardvuur. De ruimte was meer als een soort klassiek huis dan een restaurant. Het eten was goed, niet excellent. Maar in de klasse boven de eetcafe's in Groningen zetten ze zeker een mooi menu op tafel. De bediening was netjes maar soms wat traag. Dat zal vast te maken hebben met het feit dat we in de achterkamer zaten. Maar goed restaurant met voor iedereen wat lekkers op de kaart. De huiswijn was trouwens ook erg lekker.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Afgelopen zaterdag in dit restaurant heerlijk gegeten. Doordat het verschillende ruimtes heeft die wel aan elkaar verbonden zijn, heb je het gevoel dat je toch privacy hebt en het komt de akoestiek ten goede. De bediening, vooral die jongen met zwarte bril, is buitengewoon klantvriendelijk en servicegericht! En dan tot slot het eten. Hebben echt heerlijk gegeten. Biefstuk was prima gebakken en ook de spinazietaart was heerlijk. De stoofschotel was erg heet en iets aan de zoute kant. Wij zouden adviseren om de schaal waarin het wordt opgediend ook als schaal te serveren met een apart bord erbij, zodat mensen het er uit kunnen scheppen. Het koelt dan sneller af en dat is ook gezelliger voor degene die graag tegelijk met de anderen wil eten. Nu duurde het echt een kwartier. Maar kortom, een aanrader waar wij zeker terug komen.