Diep

Schuitendiep 44 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Diep

Genieten aan het Schuitendiep

Aan het fraaie Schuitendiep in Groningen, waar vroeger schepen hun turf losten, is Diep gevestigd. Op deze rustieke en stijlvolle locatie geniet je van een ontspannen diner. Het keukenteam kookt lekkernijen uit de hele wereld. Er wordt altijd rekening gehouden met het seizoen en de chef maakt veel gebruik van mooie streekproducten.

Meer informatie over restaurant Diep

• : Betaald parkeren in de buurt, Parkeergarage UMCG, Parkeergarage Damsterdiep, Parkeergarage Holland Casino

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Linda N.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Lekker buiten gegeten bij Diep, vriendelijke bediening. Het voorgerecht met zalm en wasabisaus viel erg in de smaak. De mosselen waren goed gegaard en lekker. Het nagerecht was eenvoudig maar goed klaargemaakt.
Albert K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Op de stoep nog net in het zonnetje. Onze keuze viel op het 3 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement € 47,00. De starter was een heerlijk stuk licht gerookte zalm met venkel. Hoofdmenu was Groninger weiderund, niet super mals maar de smaak was goed. side dish rabarber en frite, eenvoudig maar niets mis mee. Het dessert was heerlijk. ijs van karnemelk en daarbij hangop met vanille en een kersencake-je. De bediening was zeer vriendelijk met uitleg van de gerechten en de wijn. Vooral de Riesling bij de zalm was erg lekker.
Al met al goed gegeten, maar wel voor een pittige prijs.
Bleumondayfoodie .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Het was voor ons de eerste keer dat we in Diep gingen eten. we hebben redelijk goed gegeten in dit restaurant aan de grachten van Groningen. De verwachtingen door goede berichten lagen hooger dan het uiteinlijk bleek te zijn. We zijn gestart met Fine claire oesters bij het appritief, lekkere spaanse witte wijn erbij, was erg lekker.
Vooraf hadden we carpaccio en een gerecht wat ik het beste kan omschrijven als zalm op oosterse wijze, veel noedels en de zalm gemarineerd en gepaneerd met sesamzaadjes. Daarna als hoofdgerecht lamsrump, die perfect gebakken was met een saus die op bearnaise leek waar ik niet echt van onder de indruk was. Mijn tafelgenoot had een geitenkaas gerecht met bietenschuim die wat haar betreft wel iets smaakvoller mocht zijn.
Als dessert en geweldige trio van chocolade die echt heel erg lekker was.
Prijs kwaliteit vond ik iets wat uit verhouding.
Jochai V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
We hadden op zaterdagavond niet gereserveerd, maar konden nog kiezen om binnen of buiten te eten. De kaart was heerlijk. Wij hebben gekozen voor het verrassing 3-gangen menu. Het voorgerecht, zalm, heerlijk, het hoofdgerecht hebben we terug gegeven. De longhaas was te taai. Jammer. Het werd direct opgelost, en hebben een ander hoofdgerecht kunnen kiezen. Dat werd de sukkade. Was helaas deze ook niet helemaal geslaagd, was te droog. Dessert werd door tafelgenoot al tegenvallend omschreven: meerdere karnemelk ijs variëteiten. Avond was perfect, de bediening erg goed, helaas de door ons gekregen gerechten vielen wat tegen.
Tymen B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Heerlijk! Leuke atmosfeer en vriendelijke bediening. Mosselen gegeten met ossehaas vooraf. Lekker wijntje erbij maakte de avond compleet. Amuse van het huis. Aanrader dus
Carien1970 V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Heeeerlijkkk gegeten in dit gezellig restaurant. We kozen voor een voor en een nagerecht. Beide waren een feestje om op te eten. We kennen dit restaurant niet en zijn er gewoon binnengelopen. Ongedwongen sfeer waar de bediening graag tijd maakt voor een praatje. We wilden de kok mee naar Brabant nemen, maar kregen hem niet mee...jammer
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Buiten op het terras gezeten en heerlijk gegeten. Vooraf de ossenhaasrolletjes, een heel verrassend en lekker voorgerecht. Vervolgens het succadevlees dat heel mals was en de mosselen. Beide goed klaargemaakt en heel smaakvol. Bediening was heel vriendelijk en gelukkig niet stijf. Zeker een aanrader.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Goede service en vriendelijke bediening,met allergieën werd goed rekening gehouden. Goed eten voor een goede prijs. Prima binnentuin.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Prima genoten! Viergangen verrassingsmenu gekozen met bijpassende wijn. Heerlijk genoten goede wijnen en gerechten! Bediening was keurig.
HDijkhuizen .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Afgelopen vrijdag bij dit gezellige restaurant gegeten en dit is ons heel erg goed bevallen. Ondanks dat het toch wel erg druk was zit je hier toch rustig door de ruime opzet en krijg je alle aandacht die je verwacht te krijgen en meer. Zo werd er bij binnenkomst de jas aangenomen en bij vertrek keurig de deur voor ons opengehouden. Iets wat je lang niet in alle horeca ziet. Vanwege de goede recensies en de heerlijke gerechten op de menukaart lieten wij ons verrassen met het verrassingsmenu en bijpassend wijnarrangement. Je kan dan kiezen tussen een 3 of 4 gangen menu. Wij gingen voor 4 gangen. Zonder de verrassing voor jullie te verklappen kan ik zeggen dat het echt heerlijk was. Zoals gezegd kregen we alle aandacht de wijnen werden voor elke gang aan tafel ingeschonken met een leuk praatje van de bediening erbij. Ook werd er bij elke gang keurig uitgelegd met welk gerecht de chef ons had verrast. Elke gang verraste ons wel degelijk. De gerechten zagen er niet alleen erg mooi uit ze smaakten ook fantastisch. Al met al een erg fijne avond gehad bij Diep een echte aanrader. Bij een bezoek aan de erg fraaie toiletten (mag ook zeker genoemd worden) zag ik zelfs dat de mogelijkheid er is om een rondvaart te maken met hun sloep. Iets wat ik ook zeker deze zomer nog wil gaan doen. Kortom een echte aanrader, lekker eten en spontane bediening, mij zie je hier vaker terug!
Arnold B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Vandaag voor de 28e verjaardag van Kim bij het Diep gegeten. Het dinercafé ziet er netjes en knus uit. De ambiance is mooi. Het personeel is netjes gekleed en (relatief) vrolijk. Alles werd goed uitgelegd. We hadden niet gereserveerd, maar dat was geen probleem. Wc ook clean! Extra's voor de dames qua benodigdheden. Het hoofdgerecht was redelijk tot goed. Warme groente, salade en patat. Het sukadevlees was knapperig en lekker. Kon wel iets malser. Biertje van Brand. Helemaal prima. Het dessert: Trio van chocolade is helemaal fantastisch. Heeelijk witte chocola en stevige mousse. De koffie na vond ik wat sterk met verder fabriekschocolaatje bij en mentosfrisje. Prijs/kwaliteit is helemaal in verhouding. Service en decor maken het Diep een harstikke leuke tent met gewoon goed eten.
Margrieth D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Samen met oude vrienden heerlijk gegeten in Dinercafé Diep. De vrienden komen uit zuid-holland en kenden dit restaurant nog niet, wij gelukkig wel. Vooraf hadden we een proeverij en escargots, beide vol smaak en heerlijk bereidt. De vegetarier onder ons nam de hartige tarte tartin waar hij erg enthousiast van werd, maar ook van de kabeljauwfilet en de malse hertenbiefstuk genoten wij; de goede wijnen completeerden alles. Als toetje namen onze vrienden de groninger tiramisu met fladderak, heel bijzonder en smakelijk. Wij namen de heerlijke trio van chocola. Er werd heerlijk gegeten en veel bijgepraat en het fijne was, dat de bediening ons lekker liet nazitten met nog een drankje. Compliment!
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Geen eetcafé maar een Dinercafé zo noemt Diep zich. En dat onderscheid dat men zelf nu benadrukt is ook wel terecht. Dit is geen standaard eetcafé-kost die je hier krijgt. We hadden maar een kleine twee uur tot onze dochter een eindje verder bij de klassenavond opgehaald moest worden, de bediening adviseerde daarom met drie gangen te volstaan. Zelf hadden we om de vaart erin te zetten buiten al besloten voor het verrassingsmenu te gaan en dat was prima. De keuze wordt beperkt tot vis of vlees, en daarna is het wachten.

Het voorgerecht was een heerlijke ravioli met pekingeend en kenmerkend stroperige jus. Heerlijk. Het hoofdgerecht waren twee op de huid gebakken roodbaarsfilets met wat fijne groenten en goede frites. Voor toe daarna een kleine proeverij met een te droog plakje cake, maar een lekkere kaneelmousse en een overheerlijke nougatparfait. Zalig. Van de laatste graag meer! Zoals we ook altijd zullen blijven betreuren niet de vier gangen te hebben gekozen. Want koken kan men wel bij Diep.

De inrichting is prima al zijn de schilderijen niet mijn ding. Storen doen ze niet.

Prima zaak. heerlijk eten. Helaas geen wijn dit keer, we moesten terug met de auto.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Superlekker wortelsoepje vooraf, maar hoofdgerecht van sukade van Black Angus vond ik wat tegenvallen: wat te 'droog' als een 'blok' vlees. Iets sappiger is lekkerder: zoals moeders vroeger ook draadjesvlees klaar maakte. Dessert 'Canneloni' was prima, maar niet echt bijzonder.
Sowieso heb ik het idee dat er te weinig variatie in de kaart zit: ik zie vaak dezelfde dingen terug komen.
En volgens mij is de eerdere 'gastheer' weg: die mistte ik toch wel ... Die nam ook altijd onze jassen aan ...
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Een gezellig restaurant waar het voor de maandagavond nog best druk was. Prima kaart en goede bereiding van de gerechten. Goede bediening. Prijs/kwaliteit dik in orde.
Marike V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
We hebben het verrassingsmenu genomen en daar hebben we geen spijt van gekregen. Erg lekker allemaal. De witte huiswijn (chardonnay) vond ik matig, maar toen de serveerster dat in de gaten kreeg, bood ze me ongevraagd een ander glas wijn aan. En die vond ik wel lekker. De service is er erg goed, de ambiance erg fijn en zoals gezegd is de prijs kwaliteit verhouding van het eten prima.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2015
Mooi restaurant aan het Schuitendiep. Gekozen voor het 3 gangen verrasingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Als voorgerecht een salade met wild zwijn en dadels: goed op smaak, jammer dat de sla zelf niet was aangemaakt, dus zelf goed combineren voor smaak. Als hoofdgerecht slibtong met een saffraan beurre blanc. Gelukkig zorgde de wijn voor een frisse toon, anders was het vrij zwaar geweest. Het vlees hoofdgerecht was prima, cranberrysaus aan de zoete kant, bloemkoolpuree was lekker. Jammer dat er is gekozen voor aparte bijgerechten (friet, salade, wortels en een gratin die goed op smaak was) Het gerecht met vlees was nu namelijk qua kleur wat saai op het bord. Nagerechten waren lekker.
MeatLove .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Afgelopen donderdag bij Diep geweest, ik kwam daar vrij laat aan rond 21:30, geen probleem tuurlijk is onze keuken open.
Bediening galant, merkte ook vrijwel direct op dat ik een wificode nosig had die kreeg ik, internet was snel en bereik goed, niet eerst een hele survey gewoon direct internet klaar :-)
Als amuse 2 stengels met sesam en een bakje amandelnoten, eenvoudig en goed om de papillen wakker te maken.
Als voor gekozen voor 2 fine claire's. Super beetje limoen erbij, serveerster adviseerd de Sauvignon blanc, goede combi.
Hoofdgerecht de Heilbot op garnalenrisotto, met een lobstersaus,
De risotto echt super had deze combi zelf niet bedacht, hij bleef mooi aan de vork plakken zoals ik m graag heb, de Heilbot was aan 1 kant kort gebakken en met de niet gebakken kant op de risotto, keurig en over nagedacht, Heilbot was zo dat de eiwitten en net niet uitkomen, kortom precies goed gebakken, frietjes met mayonaise, knapperige sla prima, het enige wat wat tegenviel waren de worteltjes, die waren wat droog maar dit wast niet op tegen bovenstaande.
TOP!
Ronne S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Erg lekker gegeten met een kleine groep vrienden. Leuke kaart, erg lekker eten. Prettige sfeer: de juiste combinatie tussen chique uit eten en to toch niet opgeprikt zitten. Vooral het zitje bij de haard achterin is erg ontspannen en leuk zitten.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2014
Was al te lang hier niet meer geweest en heb zeker wat gemist. Was weer erg genieten. Prijs/kwaliteitsverhouding erg goed. Als voorgerecht de vis tro en die was erg goed op smaak, als hoofdgerecht de sukade, heerlijk mals met mooie puree. Mooie bijpassende wijnen gehad op advies van de bediening. De bediening is erg vriendelijk en weet waar ze het over hebben, zeer gastvrij. Ook goede sfeer, tafels niet te dicht op elkaar en heerlijk met de openhaard aan. Echt een aanrader.