Diep

Schuitendiep 44 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Diep

Genieten aan het Schuitendiep

Aan het fraaie Schuitendiep in Groningen, waar vroeger schepen hun turf losten, is Diep gevestigd. Op deze rustieke en stijlvolle locatie geniet je van een ontspannen diner. Het keukenteam kookt lekkernijen uit de hele wereld. Er wordt altijd rekening gehouden met het seizoen en de chef maakt veel gebruik van mooie streekproducten.

Meer informatie over restaurant Diep

• : Betaald parkeren in de buurt, Parkeergarage UMCG, Parkeergarage Damsterdiep, Parkeergarage Holland Casino

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

t.moleman .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Een fijne ambiance, vriendelijk en professioneel personeel. Een locatie waar ruimte is gelaten en niet iedere m2 is benut. Dat biedt gasten ruimte om een rustig gesprek te voeren onder het genot van heerlijk eten en fijne wijnen.
Tip voor de eigenaar: plaats een gordijn bij de deur, want wij zaten direct links om de hoek en iedere keer als de deur voor gasten werd geopend kwam een flinke koude wind onze richting op. Dat was ook het enige mispuntje, voor de rest top en heerlijk gegeten!
gertje012 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
samen met mijn vrouw gegeten op een mooi plekje aan het raam. Verassingsmenu gekozen en genoten van lekkere gerechten met attente bediening
galois .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Ik twijfel of ik het eten een 7 of een 8 vind... Uiteindelijk toch gekozen voor een 7. Reden: alles was lekker, maar geen uitgesproken smaken. Wat dat betreft een beetje 'vlak'.
Als hoofd had ik heilbot met risotto en Hollandse garnalen, dat was erg lekker. De Hollandse garnalen waren helaas wel op één hand (misschien 2) te tellen. De heilbot had een lekker krokant korstje. Mijn voorgerecht, de uiensoep, was ook prima. Maar niets speciaals.
Misschien raken we wel wat verwend en verwachten we tegenwoordig meer dan alleen 'lekker' eten. Bijzondere smaken, iets verrassends?

Maar goed: ik kan deze zaak zeker aanraden en zal zeker ook terugkomen. Nette prijzen.
hm H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Prima eten maar ik vond de smaken een beetje vlak. Niet erg origineel qua invulling bord en bijgerechten. Inrichting gewoon netjes. Goede service.
Margrieth D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Meestal komen we hier met vrienden eten, maar deze keer met ons beidjes. We zaten vlak bij de gezellige open haard en omdat het er vaak lekker druk is , klonk er een prettig geroezemoes om ons heen. Vooraf zalmfilet van de Big Green Egg, welke voortreffelijk smaakte. Voor de één de vaste prik van de Black Angus sukade, welke altijd een succes is en voor de andere geconfijte eendenbout welke heerlijk mals was. Als toetje namen we Sgroppino en trio van chocola. De succesvolle avond eindigend met een lekker kopje koffie
Annelies T.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Diep is een van mijn favoriete restaurants in Groningen, Het is een gezellig restaurant, vooral in de zomer lekker buiten op het terras. Interieur is schoon en gezellig en bediening is erg goed. Voorkomend en vrolijk personeel. Menu kaart wisselt met de seizoenen en er staan soms verrassende dingen op. Ik had nu als voor gerecht ossehaas met japans zeewier en wasabi etc, leuk dat het met stokjes werd geserveerd. De tournedos als hoofdgerecht was lekker mals. We komen zeker terug
h_burger .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Verrassend lekker gegeten, het verrassing menu was een ware smaakbeleving.
De bediening was perfect en correct.
Een aanrader.
Thijs K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Op een rustige woensdagavond prima gegeten bij Diep; de gerechten werden snel geserveerd en waren van hoge kwaliteit. De Tournedos was heerlijk en goed mals, de Tarbotfilet met witlof was ook helemaal goed en de salade lekker en vers. De nagerechten waren mooi opgemaakt en een heerlijke afsluiter.
e.j.de.hoog .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Gezellig bij de open gashaard met 6 persoene gegeten
De sucade was heerlijk
Merlansteak was niet medium vanwege de grootte
André V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij Diep! Nette bediening, keurig geholpen. Gevraagd om een wijn arrangement passend bij de door ons gekozen gerechten en dit werd erg netjes gedaan.
Helaas was de reservering bij Iens niet bij het restaurant doorgekomen, maar ik weet niet aan wie dat heeft gelegen. Wij werden netjes aan de bar gezet en konden bij de eerste vrije tafel plaatsnemen. We hebben genoten!!
Bianka B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Goede sfeer, aardige bediening. Het brood vooraf met de zelfgemaakte pesto was heerlijk. Het hoofdgerecht was helaas minder. De geconfijte eend was vrij droog en had weinig smaak. De groente op het bord was niet gaar, dat gold ook voor de gepofte spruitjes die bij de hertenrug geserveerd werden. De hertenrug zelf was taai. De salade en patat waren verder prima. Jammer, door de inrichting en sfeer van het restaurant (en de hoge prijzen) hadden we vrij hoge verwachtingen die helaas niet waar zijn gemaakt.
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Sfeervol ingericht, helaas zaten we niet naast de open haard. Het herfstmenu biedt allerlei lekkers; trio van tamme eend met heerlijk paté en een bitterbal met superlekker sausje. Als hoofdgerecht de sukade van black Angus met heerlijke knolselderpuree met truffel. De bediening mag iets attenter; wachten op een 2e glaasje drinken en later op de rekening.
erik D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2015
Had er meer van verwacht.. het bedrijf is prachtig maar de prijzen komen niet overeen met de kwaliteit.
Hoop dat dit een eenmalige misser was.
Kom het binnenkort toch nog een keer proberen.
Daan R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Ambiance is gezellig, bediening had wat meer aandacht kunnen besteden aan de tafel. Met 4 personen a la carte gegeten, 4 verschillende hoofdgerechten van goede kwaliteit. Dessert werd soepel aangepast aan de wens van 2 gasten. Voor een goede prijs redelijk goed eten
Josdeproever .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gisteravond met vrienden hier wezen eten. Ondanks dat we met een groep waren werd er heel vriendelijk en netjes bediend. Dit zie je toch wel eens anders. Alle bijgerechten werden op tijd weer bijgevuld waardoor er altijd genoeg was. de carpaccio had wel wat specialer gemogen gezien de prijzen die er gevraagd worden. Maar was verder prima in orde. De eendenborst was heerlijk! Ook het toetje was prima. We hebben een fantastische avond gehad, mede door de vriendelijke sfeer die hier hangt. Ik zou zo weer terugkomen.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Goed, maar toch...
Er blijft iets hangen van "wat mankeerde er eigenlijk aan?", maar daar valt moeilijk de vinger op te leggen.
De bediening is in ieder geval uitstekend, met goede uitleg bij elke gang, de vraag of de jas aangenomen kan worden en het openhouden van de deur bij vertrek.
Ga je voor een verrassingsmenu, dan wordt er rekening mee gehouden met wat je liever niet eet, (bijvoorbeeld vis) dat is een pluspunt.
Als er bij een van ons toch een soepje met iets uit zee verschijnt is dat een missertje. we kregen het aanbod om dat te ruilen maar dat hoefde nu ook weer niet.
De scholfiletrolletjes in een van de voorgerechten waren (lauw)warm misschien nog lekkerder geweest.
De ossenhaasrolletjes in een voorgerecht van een der disgenoten waren redelijk.
De kabeljauwfilet met cantharellen: de smaak werd wat opgehaald door de cantharellen, de portie was echter wat aan de kleine kant.
De andere gerechten: eendeborst en bij een andere disgenoot een eendepoot waren niet echt hoogvliegers, gezien de prijs hadden we net iets meer verwacht.
Bijlagen: frietjes en gebakken aardappeltjes, een bakje salade en bietjes, zoals in een eetcafé.
De toetjes: niets mis mee.
Conclusie: er blijft iets knagen over de prijs/kwaliteitsverhouding.

melisanie1957 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Een mooi interieur, vriendelijke bediening en goed eten zijn o.a. de voorwaarden voor een geslaagde avond. Een fijne fles wijn voor een redelijke prijs.
En de opstelling van de tafels verdient een pluim, lekker ruim en niet tafeltje 20 cm en dan weer een tafeltje.
A la carte gegeten met een fijn kaasplankje als afsluiter.
Tournedos en de zalmfilet waren puik.
Christiaan E.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Heb hier vorige week met vrienden gegeten en waren blij verrast. Heerlijk eten en mooie variatie. Warme inrichting, leuk terras met uitzicht op het Schuitendiep.
Bediening zeer attent en hulpvaardig.
Komen beslist weer terug!
JaapJannie .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Samen met mijn vrouw heb ik hier heerlijk gegeten. Een gezellig restaurant met vriendelijke bediening en koks die sowieso een heerlijke sukade kunnen bereiden.
FamiliePeterssen .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
We hadden het (verrassings-)menu van de chef. WAT een aanrader! Heerlijke gerechten met uitgesproken smaken. Het vlees en de vis waren van goede kwaliteit. We hebben zelden ergens zo goed gegeten! En komen dan ook zeker vaker terug.