Diep

Schuitendiep 44 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Diep

Genieten aan het Schuitendiep

Aan het fraaie Schuitendiep in Groningen, waar vroeger schepen hun turf losten, is Diep gevestigd. Op deze rustieke en stijlvolle locatie geniet je van een ontspannen diner. Het keukenteam kookt lekkernijen uit de hele wereld. Er wordt altijd rekening gehouden met het seizoen en de chef maakt veel gebruik van mooie streekproducten.

Meer informatie over restaurant Diep

• : Betaald parkeren in de buurt, Parkeergarage UMCG, Parkeergarage Damsterdiep, Parkeergarage Holland Casino

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Klazien J.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Sinds lange tijd weer gegeten bij Diep en het was heerlijk! Ook hier is de Big Green Egg aanwezig, wat voortreffelijke gerookte groente (voorgerecht) en malse steak van de Black Angus opleverde. Voor vegetariërs is de Tamarakt een aanrader! Eigenlijk nemen we nooit een toetje, maar omdat alles zo lekker was toch een nagerecht genomen. Vooral de Trifle was fantastisch, maar ook de Perzik cheesecake. We komen snel weer terug!
MarthavanVeen .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Gister na lange tijd bij Diep weer eens gaan eten. Ze hebben sinds een jaar een nieuwe chef en dat is te merken! Erg goed gegeten, de steak van de Green Egg super op smaak en mals. Voorgerecht ook verrassend goed, de vis proeverij. Bediening altijd goed hier met goede wijnadviezen. De binnentuin helaas niet kunnen zitten ivm de regen maar ziet er ook erg gezellig uit. Zeker een aanrader en vertrouwd adres.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Super gegeten en fijne bediening. 3 gangen menu van de chef was zeer de moeite waard! Verse thee was een kers op de taart
Kellys1989 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het eten was mooi geserveerd en smaakte super. Dit allemaal in een goede ambiance. Ook de bediening, vooral Johan, was zeer goed. Zeker een aanrader voor een verblijf in Groningen!
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Diep is een gezellig cafe aan het schuitendiep. We werden netjes ontvangen en kregen een tafeltje met z'n vieren aan de open haard. Het zag er verzorgd en gezellig uit van binnen, erg sfeervol. We besloten meteen een hoofdgerecht te nemen en bestelden onder andere het landhoen, de biefstuk, de Marokkaanse linzen, en de heilbot filet met risotto. Mijn gerecht (het landhoen) was prima, maar niet bijzonder. Het was iets wat ik zelf ook had kunnen maken, dus dat vond ik wel jammer. De bijgerechten, friet, salade en aardappelen, waren erg smaakvol. De toetjes (een mango dessert en een cheesecake) smaakten lekker maar ook niet bijzonder. Verder, een gezellige tent met goeie service.
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk genoten van een diner met z'n vieren bij Diep op zaterdagavond. We werden zeer netjes ontvangen met een amuse van het huis. Voorgerechten waren erg zeer op smaak en goed in balans.
De sashimi was echt super! Ook de hoofdgerechten waren weer top, ook goede hoeveelheden en niet te veel bijgerechten.
Daarna alsnog gekozen voor een nagerecht. De trifle was super lekker, maar was voor mij wel iets teveel van het goede. Bij Diep kun je heerlijk eten met vriendelijke, kundige bediening en een gezellige sfeer. Ik zou zeggen tot snel!
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Leuk eetcafe aan een Groningse gracht. De bediening is aardig, de ruimte vrij rumoerig. Eten is gewoon lekker, niet heel bijzonder. Gebakken vis met een bakje friet en groente. De recensies op iens deden meer verwachten.
Frieda V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Een prima avond gehad hier. We waren 1 dagje in Groningen en hebben aan de hand van de menukaarten dit restaurant gekozen uit het rijtje aan de Turfsingel / het Schuitendiep. Geheel off line dus.

We aten allebei de proeverij van voorgerechten, een bord met mooie afwisseling, waarbij de smakelijk begeleide zalm en natuurlijk de Groninger mosterdsoep opvielen. Als hoofdgerecht had ik een heilbotfilet met lekkere risotto en een mooi schuimende schaaldierensaus. Aan de overkant van de tafel viel de gekonfijte eendenbout met linzen ook in de smaak.

De witte Scaia wijn, die toevallig open was, beviel prima bij voorgerecht en heilbot, en de bediening was vriendelijk en informeel.

Een echt minpunt wat mij betreft was het vrijwel ontbreken van groente in het hoofdgerecht. Piepkleine blokjes peterseliewortel in de risotto, een paar blaadjes waterkers of veldsla op het bord, en de paar slablaadjes die de kaas en croutons in de 'salade' aanvulden, dat was het wel. Kom op! Dat kan echt beter. Wat mij betreft kan die heilbot gehalveerd en aangevuld met een spannend groentegerecht. Dan wordt het nog veel interessanter! De voorgerechten laten zien dat de ideeën er best zijn.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben het 4 gangen verrassingsmenu genomen. Alle gerechten waren lekker, maar alleen de bietenbouillon was echt verrassend. De sfeer in het restaurant is precies wat je verwacht, ook hier geen verrassingen. De service was wel echt super. Vooral de dame die ons hielp wist waar ze het over had. Zeker een aanrader voor lekker eten en goede service.
Lisette H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Prima gegeten bij Diep. Porties waren aan de kleine kant en het eten was niet speciaal, maar gewoon goed. Bediening uiterst vriendelijk. Sfeer in het restaurant ook fijn.

Wel vond ik de prijzen aan de hoge kant. Bij ruim 12 euro voor een voorgerecht, verwacht je iets speciaals.
mvanthienen .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het eten verrassend, smaakvol en lekker.
De bediening vriendelijk en erg behulpzaam.
De kok is bijzonder creatief om iets anders te bedenken als je bepaalde gerechten niet kan nemen omdat je een allergie hebt.
Smaakvol ingericht. Kortom een aanrader.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Wij bezoeken dit restaurant vaker, en het is eigenlijk altijd goed! Prima eten en fijne ambiance tegen een redelijke prijs. Aanrader!
T V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Heerlijk gegeten en aangenaam bediend. Leuke smaken en voor de kwaliteit die geleverd wordt niet duur. De side dishes van frietjes met fritesaus en de salade vonden wij totaal niet passen en overbodig. Bedankt voor de gezellige avond!
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Naast de menukaart kan je een 3 of 4 gangen verrassingsmenu al dan niet met wijn kiezen, voor een mooie prijs.
Voor het hoofdgerecht mag je kiezen uit vlees of vis. Vlees bleek overigens gevogelte te zijn. Het was allemaal heerlijk. De gerechten van het verrassingsmenu kwamen niet van de kaart. De roden bietensoep met thee vond ik erg bijzonder, evenals het dessert dat in het teken stond van de hazelnoot. De bediening was niet erg vlot, maar we hadden geen haast.
Annet D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Wij namen driegangen verrassingsmenu. Voorgerecht was een oosterse rijstsalade met tonijn. Licht en verfijnd van smaak. Het hoofdgerecht vlees was een heerlijke malse longhaas. Het hoofdgerecht vis (skrei) was ook heel smakelijk. Het toetje was hazelnoottaartje met kastanje-ijs. Verrassend en heerlijk.
Fabian L.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Een zeer geslaagde avond. Vooraf de Langoustineravioli, als hoofdgerecht Hertenrugfilet en de Trio van Chocolade als dessert. Alles was erg smakelijk, de bediening was uitstekend en ondanks dat alle tafels bezet waren was de timing tussen de gangen perfect.
AnnieSmit .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wij hebben hier laatst heerlijk gegeten! Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam, zo werden de jassen van ons aangenomen en de deur bij vertrek open gehouden.
Het eten was voortreffelijk! De heilbot met risotto was een hele goede keuze, net als de tournedos. We hebben erg genoten van deze avond. Wij komen zeker terug!
96 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten! Wat zo mooi is dat het menu voornamelijk uit streekproducten bestaat
Bediening was goed, attent en erg vriendelijk
Ik zou dit restaurant aanraden bij vrienden, familie
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Regelmatig eten wij bij Diep. Het menu verandert per maand dus elke keer staan er wel weer een paar nieuwe gerechten op. Bediening, eten zoals gewoonlijk weer prima. Wel valt het op dat het heel erg lawaaierig kan zijn en dat de akkoestiek verre van perfect is. Wellicht eens naar kijken?
bas-van-leeuwen .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Gisteren hier uit eten geweest echt heerlijk gegeten en een goede wijnkaart en aan het einde van de avond viel de rekening ook nog mee al met al een topavond gehad en zeker voor herhaling vatbaar!!