Diep

Schuitendiep 44 9711 RD Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Diep

Genieten aan het Schuitendiep

Aan het fraaie Schuitendiep in Groningen, waar vroeger schepen hun turf losten, is Diep gevestigd. Op deze rustieke en stijlvolle locatie geniet je van een ontspannen diner. Het keukenteam kookt lekkernijen uit de hele wereld. Er wordt altijd rekening gehouden met het seizoen en de chef maakt veel gebruik van mooie streekproducten.

Meer informatie over restaurant Diep

• : Betaald parkeren in de buurt, Parkeergarage UMCG, Parkeergarage Damsterdiep, Parkeergarage Holland Casino

Maandag t/m Zondag vanaf 17:00

Martine V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Renee D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Andrea V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Heerlijk gegeten, voortreffelijke wijn erbij. De wachttijd was een beetje lang, maar onze groep was ook vrij groot (9 personen).
Er was alleen een beetje verwarring over 1 van de hoofdgerechten, maar dat was eigenlijk vrij snel opgelost. Een aanrader!
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Erg lekker gegeten, èrg prettige bediening, fijne sfeer. Rustig, intiem. Een aanrader!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Lekker gegeten. Inrichting en bediening wat klassiek. Prijs-kwaliteit prima.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Keurig netjes, goede en correcte bediening.
Koopmansjelte .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Bij Diep eten heeft bij ons wederom een gevoel van beleving teweeg gebracht. Eten in een sfeervolle ambiance geeft iets extra aan het gerecht. De Sukade van Black Angus is een aanrader en ook het vegetarisch gerecht Cannellonie, was een beleving. Voeg daarbij de vriendelijke bediening de goede wijn en je avond kan niet meer stuk. We bedanken Jeroen en Irene voor hun gastvrijheid.
Dirk W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
We hebben heerlijk op terras van restaurant gegeten. Malse angus steak en prima bediening
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Heerlijk 4 gangen verrassingsmenu gehad. Het zag er mooi uit en smaakte heerlijk! Lekkere smaak combinaties al had de taart bij het dessert wel wat minder zoet gemogen naar mijn smaak. Voor onze zoon was er een speciale kaart voor koemelkallergie. We zaten gezellig in de binnentuin en toen het wat afkoelde kregen we een dekentje en ging de heather aan. De ober was oprecht aardig. Kortom een aanrader.
Info813 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het eten was redelijk, maar zeker niet top! Bediening was vriendelijk! Ambiance als in een bruine kroeg. Buitenterras aan een drukke weg.
Klazien56 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Sinds lange tijd weer gegeten bij Diep en het was heerlijk! Ook hier is de Big Green Egg aanwezig, wat voortreffelijke gerookte groente (voorgerecht) en malse steak van de Black Angus opleverde. Voor vegetariërs is de Tamarakt een aanrader! Eigenlijk nemen we nooit een toetje, maar omdat alles zo lekker was toch een nagerecht genomen. Vooral de Trifle was fantastisch, maar ook de Perzik cheesecake. We komen snel weer terug!
MarthavanVeen .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Gister na lange tijd bij Diep weer eens gaan eten. Ze hebben sinds een jaar een nieuwe chef en dat is te merken! Erg goed gegeten, de steak van de Green Egg super op smaak en mals. Voorgerecht ook verrassend goed, de vis proeverij. Bediening altijd goed hier met goede wijnadviezen. De binnentuin helaas niet kunnen zitten ivm de regen maar ziet er ook erg gezellig uit. Zeker een aanrader en vertrouwd adres.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Super gegeten en fijne bediening. 3 gangen menu van de chef was zeer de moeite waard! Verse thee was een kers op de taart
Kellys1989 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. Het eten was mooi geserveerd en smaakte super. Dit allemaal in een goede ambiance. Ook de bediening, vooral Johan, was zeer goed. Zeker een aanrader voor een verblijf in Groningen!
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Diep is een gezellig cafe aan het schuitendiep. We werden netjes ontvangen en kregen een tafeltje met z'n vieren aan de open haard. Het zag er verzorgd en gezellig uit van binnen, erg sfeervol. We besloten meteen een hoofdgerecht te nemen en bestelden onder andere het landhoen, de biefstuk, de Marokkaanse linzen, en de heilbot filet met risotto. Mijn gerecht (het landhoen) was prima, maar niet bijzonder. Het was iets wat ik zelf ook had kunnen maken, dus dat vond ik wel jammer. De bijgerechten, friet, salade en aardappelen, waren erg smaakvol. De toetjes (een mango dessert en een cheesecake) smaakten lekker maar ook niet bijzonder. Verder, een gezellige tent met goeie service.
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk genoten van een diner met z'n vieren bij Diep op zaterdagavond. We werden zeer netjes ontvangen met een amuse van het huis. Voorgerechten waren erg zeer op smaak en goed in balans.
De sashimi was echt super! Ook de hoofdgerechten waren weer top, ook goede hoeveelheden en niet te veel bijgerechten.
Daarna alsnog gekozen voor een nagerecht. De trifle was super lekker, maar was voor mij wel iets teveel van het goede. Bij Diep kun je heerlijk eten met vriendelijke, kundige bediening en een gezellige sfeer. Ik zou zeggen tot snel!
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Leuk eetcafe aan een Groningse gracht. De bediening is aardig, de ruimte vrij rumoerig. Eten is gewoon lekker, niet heel bijzonder. Gebakken vis met een bakje friet en groente. De recensies op iens deden meer verwachten.
Frieda V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Een prima avond gehad hier. We waren 1 dagje in Groningen en hebben aan de hand van de menukaarten dit restaurant gekozen uit het rijtje aan de Turfsingel / het Schuitendiep. Geheel off line dus.

We aten allebei de proeverij van voorgerechten, een bord met mooie afwisseling, waarbij de smakelijk begeleide zalm en natuurlijk de Groninger mosterdsoep opvielen. Als hoofdgerecht had ik een heilbotfilet met lekkere risotto en een mooi schuimende schaaldierensaus. Aan de overkant van de tafel viel de gekonfijte eendenbout met linzen ook in de smaak.

De witte Scaia wijn, die toevallig open was, beviel prima bij voorgerecht en heilbot, en de bediening was vriendelijk en informeel.

Een echt minpunt wat mij betreft was het vrijwel ontbreken van groente in het hoofdgerecht. Piepkleine blokjes peterseliewortel in de risotto, een paar blaadjes waterkers of veldsla op het bord, en de paar slablaadjes die de kaas en croutons in de 'salade' aanvulden, dat was het wel. Kom op! Dat kan echt beter. Wat mij betreft kan die heilbot gehalveerd en aangevuld met een spannend groentegerecht. Dan wordt het nog veel interessanter! De voorgerechten laten zien dat de ideeën er best zijn.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben het 4 gangen verrassingsmenu genomen. Alle gerechten waren lekker, maar alleen de bietenbouillon was echt verrassend. De sfeer in het restaurant is precies wat je verwacht, ook hier geen verrassingen. De service was wel echt super. Vooral de dame die ons hielp wist waar ze het over had. Zeker een aanrader voor lekker eten en goede service.
Lisette H.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Prima gegeten bij Diep. Porties waren aan de kleine kant en het eten was niet speciaal, maar gewoon goed. Bediening uiterst vriendelijk. Sfeer in het restaurant ook fijn.

Wel vond ik de prijzen aan de hoge kant. Bij ruim 12 euro voor een voorgerecht, verwacht je iets speciaals.