DIELS restobar

Vijzelstraat 2 6701 DC Wageningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant DIELS restobar

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

Duur
Erg lang
Jasper G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Leuke tent en zeer mooi ingericht met verse bloemen etc.
Toen wij er waren stonden ze met 2 personen in de bediening voor circa 50 klanten waardoor het allemaal niet soepel verliep, de boosdoener zat hem volgens ons in het feit dat de keuken op de 1e verdieping zit.
Wachttijd was mede hierdoor zeer lang! het voorgerecht heeft bijna een uur geduurd!
Zelf had ik de steak tataar als voorgerecht deze was niet aangemaakt met ingrediënten zoals dat traditioneel natuurlijk hoort (sjalot,kappertje,tabasco,worcester,eigeel,peper,zout)
al met al niet smaakvol!!
het hoofdgerecht de sukade was wel heerlijk mals maar miste net zoals het voorgerecht smaak.
De parfait van witte chocolade met mille-feuille was op zich wel lekker maar niet bijzonder.

Al met al wel prima maar zeker geen hotspot waar wij vaker naar toe terug gaan!
Norbert D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Met 10 personen een afscheidsdiner van zeer gewaardeerde collega gevierd bij Restobar Diens. De uitstraling was verzorgd, maar verder erg ongedwongen, wel uitstekend boven een gemiddeld eetcafé. De gehele tafel koos een 3 gangen verrassingsmenu, met een vegetarische variant hierop. Zowel voorgerecht, hoofdgang als dessert waren inderdaad een verrassing van originele smaak, uitstekende bereiding en presentatie. Complimenten voor de keuken! Alle gangen waren wel aan de kleine kant, gericht op de middelmatige of kleine eter. Groente was zeer beperkt, alleen wat frietjes en mayonaise werden los geserveerd. Een hoofdmenu alléén zou zeker onvoldoende zijn als je een beetje trek zou hebben. Vriendelijke prima bediening, maar misschien mede door de grote groep duurde het allemaal net wat te lang, al werd wel iedereen op hetzelfde moment geserveerd. Kwalitatief goed restaurant in Wageningen, geschikt voor smulpapen die niet teveel honger hebben.
Rob ..
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Kwalitatief zeer goed en smaakvol bereid. Als je alleen een hoofdgericht bestelt is de hoeveelheid te beperkt. Bij een driegangenmenu is de hoeveelheid toereikend en daar lijkt het concept van het restaurant ook op gericht. Jonge enthousiaste club met mensen die het vak verstaan. Inrichting gezellig en smaakvol. Het is jammer dat het terras door de locatie niet op een iets gezelliger plek ligt. Dat zou recht doen aan deze zaak. Een aanwinst voor Wageningen. Een bezoek waard!
Patricia R.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Bij binnenkomst voelt het of je een gezellige kroeg betreed; door het gordijn dat de kou tegenhoudt (dat was dit jaar op eerste pinksterdag ook nodig) en door de sfeer binnen. Mede-eigenaar Elsko stond achter de bar. Hij wist nog wat mijn lievelingsdrankje was. Knap en leuk! Gelukkig had ik de Hendricks gin gekozen, die bleef nog onder de 10 euro. Ik zag later op de kaart dat er ook GT's van 14 euro opstonden. Pittig geprijsd al weet ik dat bijv. een Copperhead ook gewoon een dure gin is. We zaten boven aan een mooi tafeltje (met ingelegde stukjes hout) in een prettige ruimte. Hip, maar niet té hip. Gewoon no-nonsense goed. En dan het eten: Mijn vriend vond het een dikke 7, maar ik een 9. vandaar de 8. Ik had de ravioli met pulled pork vooraf. Super smaakvol en toch fris door de mango. Als hoofdgerecht hadden we de biefstuk van boer Piet (of was het Jan?) en de spaghetti met truffel en bloemkool. Beide heerlijk! We aten volgens afspraak allebei tot de helft en wisselden toen van bord. Scherp van de leuke ober dat hij na de maaltijd opmerkte dat we geruild hadden. Na had ik de Italiaanse koffie. Perfect gegeten en gezeten! Jammer dat we er vrij ver vandaan wonen.
Lies E.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Verrassing! Moeite waard om ook mooi Wageningen eens te bekijken. Heerlijk buiten gedineerd! Super afwisselend menu met voor elk dat wils!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Een uitstekend 4-gangen menu met bijpassende wijnen. Professionele en uiterst vriendelijke bediening.
Het is duidelijk dat er een topper in de keuken staat
Eatgoodfood .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wij aten hier met 4 personen op zondagavond. Het hele restaurant zat vol. We hebben ontzettend goed gegeten! Aan de omschrijving van de gerechten op de kaart zou je dit niet meteen zeggen. Doen ze dit expres om gasten te verrassen? Anders zou ik de kaart echt aanpassen. Er staat een salade caprese op (de zoveelste zou je zeggen) die super origineel is bereid. De gerechten waren zeer verrassend, mooi opgemaakt en erg smaakvol. Dit is met recht een van de beste restaurants in Wageningen te noemen. De bediening is deskundig en aardig. Je merkt dat ze bij Diels verstand hebben van hoe het hoort:)
Klein verbeterpuntje: de bediening mag iets sneller. Ik hou niet van snel eten, maar wil geen half uur wachten tot ik mijn dessert mag bestellen.
RHJ E.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wat een verrassing! Service is correct en toch ongedwongen, decor idem en muziek is (behalve aan het einde van de avond!) niet storend. Maar je gaat voor het eten, en dat is verrassend. Deel twéé van de verrassing: onverwachte combinaties. Ja, ik ga nu wat vaker naar Wageningen toe, speciaal voor Diels!
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ja, stop maar... Dit is weer zo'n restaurant waar je een geweldige avond beleeft! Een mix tussen bar en restaurant lijkt wellicht op iets bistro-achtigs, maar dat is dus absoluut niet zo!

De ambiance is ontspannen en verzorgd. Uitstekend bedienend personeel, onder leiding van Elsko Sjabbens, dat de tijd voor je neemt, ondanks dat het druk is!

In de keuken staat Dietmar Baars, vml. sous-chef in de eeuwig-ster-dragende Kromme Dissel.

We nemen een 4 gangen menu met een bob-wijn arrangement.

We beginnen met makreelfilet met komkommer, pandanrijst, ponzu en quinoa! Helemaal geweldig als starter!

Daarna gestoofde ossenstaart met merg, aardappel, rode ui en violet mosterd! Werkelijk helemaal het einde. Verrukkelijk gewoon!

Dan het hoofdgerecht, ravioli gevuld met eidooier, rode biet, truffel, knolselderij en saus van gepofte knoflook. Hele mooie onverwachte combinatie van smaken!

Het feest eindigt met gemarineerde ananas met specerijen, yoghurt en citroensorbet!

Aan het einde zeggen we tegen de bediening dat het jammer is dat ze geen 5, 6 of 7 gangenmenu hebben. Met een grote grijns krijgen we te horen dat dat geen enkel probleem is!

Diels Restobar is echt een geweldig goed restaurant!
Willem Jan K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Voor het eerst bij Diels geweest waar voorheen Carré zat. Ontvangst zeer prettig en persoonlijk. Voor een donderdag ook best druk. Vooraf nam ik de gerookte zalm met kerrie cremè. Een mooi opgemaakt bord met lekkere zalm waarbij de kerrie cremè prima paste. Samen met een glas witte wijn een heerlijke combi. Als hoofdgerecht de biefstuk van Piet. Het stukje vlees was perfect gegaard en heerlijk mals. Samen met de bearnaisesaus een heerlijk gerecht. Bij deze gang gekozen voor een stevige rode wijn uit Argentinië, genieten! Het dessert, de baba au rhum, een cakeje gemarineerd in rum was eveneens lekker, zeker met de frisse mangosorbet. Een bijpassende dessertwijn in twee smaken werd verdeeld tussen het gezelschap waarbij de inschatting van smaak paste voor ons gezelschap. De afsluitende koffie was lekker heet zoals het hoort! Kortom een heerlijke avond met aandacht voor detail.
Een minpuntje was de acoustiek. Het was best druk en door de matige acoustiek was het omgevingsgeluid aanwezig. Dit weerhoudt echter niet om Diels vaker te bezoeken. Een aanrader!
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Diels zomaar gevonden op Internet voor een reservering op 1e Kerstdag. Vanaf 1e contact (mail voor reservering) kwam dit als erg positief over. Top was het Kerstmenu. Rekening gehouden met voedingsbeperkingen tafelgenote. Vriendelijk, gastvrij en vakbekwaam.
Een verademing weer eens een avond te ervaren met louter vakmensen "op de vloer" en in de keuken van een jong bedrijf. Hier wordt het woord passie niet misbruikt!!.

Bert Roetert
JBB .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Met 5 personen in een uitverkocht huis gegeten, a la cart.
Ik beperk mijn recensie tot mijn eigen gekozen voor- hoofd- en nagerecht.

Voor: een steak tartaar die er leuk uitzag, met een kroketje gesneden bovenop. De smaak was goed, maar de steak bevatte gemalen vlees ipv handgesneden. Daardoor een enigszins smeuïge massa, jammer.
Hoofd: spareribs. Lekker bereid, mooie portie en erg mals vlees, snel los van botjes.
Na: crème brulee. Goed gecaramelliseerd, smaakvolle klassieker.
Espresso kleurloze smaak.
De witte en rode wijn waren niet bijzonder.

De entourage was leuk, enigszins donker interieur. Twee etages. We aten boven met een leuk uitzicht op de open keuken. Akoestiek was niet best, veel lawaai door vol restaurant.
Bediening was vlot en attent.

Over de prijzen, dus prijs/kwaliteit kan ik niet veel zeggen, omdat ik zelf niet afrekende.
Achterburen .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
het begint al met ontvangst, zeer gastvrij !!! het eten is vers en bijzonder smakelijk, echt met liefde bereid. een mooie menukaart, en heerlijke wijnen.
echt een aanrader !!!!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
We waren met ons tweeën: even een hapje in de stad, eerste keer bij Diels. Voorgerecht overgeslagen, direct naar hoofdgerecht: voor mij de gegrilde groenten (op de kaart "BBQ veggies" in hip-speak) en mijn tafelgenoot de gebakken kabeljauw. Over de smaak van het hoofdgerecht kan ik positief zijn: die was best goed. Maar om twee andere redenen beviel het mij niet: 1) ik betaalde 16 euro voor een paar wortelen, een paar stukjes paprika, courgette en aubergine met wat aardappel en tomatensaus. Dat voelt niet als value for money: inkoop kan niet meer dan 15-20% van de kaartprijs geweest zijn; 2) ik heb geen proteïne gekregen, alleen aardappelen en groenten - daarmee is het gerecht wat mij betreft niet goed samengesteld, en (wat erger is) de verzadigingswaarde ervan is daardoor laag. Advies aan vegetariërs (ik ben er één): eet ergens anders.
Het visgerecht van mijn tafelgenoot zag er goed uit, en beviel haar erg goed: de beoordeling is puur voor mijn eigen gerecht. Gelukkig was het gezellig. De sfeer was goed, aankleding en service verzorgd.
Ecke82 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Op een dinsdag even snel wat eten. Diels stelde wederom niet teleur. Borrel op het terras en ondertussen de leuk, gevarieerde kaart en mooie wijnkaart doorgenomen.
Omwille van de tijd alle drie gekozen voor enkel een hoofdgerecht. Zelf gekozen voor de spare-ribs, deze waren erg lekker, sappig, niks kluiven want het vlees viel ongeveer van het bord. Mijn disgenoten kozen voor de "biefstuk van Piet" en de grote "salade Diels", beide ook erg smakelijk en goede porties. De wijnkaart is divers en bevat enkele leuke verrassingen. De bediening is snel, correct en flexibel, buiten zitten is geen punt " dan doen we de terrasverwarming" toch even aan.
Kortom een aanrader in Wageningen!
GCDD .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
De afgelopen week hebben wij voor het eerst gegeten bij Diels. En dat viel ons zeker niet tegen. Mijn vriendin had als voorgerecht de gemarineerde rode biet. Het smaakte goed maar van het marineren van de rode biet was nauwelijks iets te merken. Dat vond mijn vriendin en dat vond ik ook. Ik had de steak tartaar en die is prima. Als hoofdgerecht had mijn vriendin Surf en Turf en ik had Big Green Egg Kip. Beide prima. En beiden hadden we als nagerecht Crème brulee. Erg goed. En ter afsluiting heerlijke koffie.

Al met al hebben wij lekker gegeten. Gerechten op basis van zeker erg goede producten die goed werden klaar gemaakt. Hier wordt dus goed ingekocht en gekookt! Wat wij echter misten waren smaaksensaties en spannende combinaties. Maar mogelijk past dat niet in de markt die Diels wil bedienen. Dat mag natuurlijk. Of Diels heeft nog enige tijd nodig (ze zijn tenslotte pas een paar maanden actief hier) om een dergelijke concept te bereiken. En dus op de naam te vestigen die Diels wil bevestigen. De prijs/kwaliteits verhouding is in orde. Hoe dan ook, we komen vast nog eens terug.

Een puntje van kritiek omvat nog het volgende: we moesten wel erg lang wachten op onze gerechten. Te weinig personeel? Dat kan, maar dan stellen wij het wel erg op prijs als dat ons even wordt gezegd. Als het door personele problemen langer duurt dan hebben wij daarvoor best wel begrip, maar biedt dan op z'n minst excuses aan.

Roisman .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Eten bij Diels is een feestje! Dus toen we gisteravond wat te vieren hadden, was het duidelijk waar we dat gingen doen: bij Diels.

En het was wederom geweldig. Omdat de zomer weer is teruggekeerd, zaten we op het gezellige terras. Uiteraard kozen we weer voor het verrassingsmenu, chef Dietmar weet zijn gasten telkens te verrassen. Gastheer Elsko serveert bij elke gang een heerlijk passende wijn.

Deze keer begonnen we met een smakelijke variant op een vitello tonato. Het kalfsvlees werd daarbij verrassend begeleid door een aantal mosselen. Vervolgens een boterzacht stuk kabeljauw. Als hoofdgerecht stond flat meat op het menu. Nog nooit van gehoord, maar de kennismaking beviel uitstekend. Het dessert met witte chocolade, yoghurt, bramen en mascarponeijs vormde een heerlijke afsluiting.

Kortom we hebben weer genoten. En we waren niet de enige gasten die dit deden. De benedenverdieping zat helemaal vol en ook het terras was zeer goed gevuld. Een goed teken voor de jongens van Diels, die in vier maanden tijd een geweldige reputatie in Wageningen hebben opgebouwd.
Silvia1966 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Vandaag gegeten bij Diels restobar. 4 gangen verrassingsmenu. Alle verwachtingen ruim overtroffen. Komen hier zeker terug. Een echte aanrader.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Gisteravond bij dit restaurant gegeten en wat een leuk restaurant zeg! We hadden gereserveerd en kregen een mooi plaatsje buiten aan de zijkant van het restaurant. We hadden allemaal het verassingsmenu gekozen en begonnen met een salade. De salade was heerlijk alleen redelijk simpel opgemaakt. De overige gangen waren allemaal uitstekend en vooral de soep van kropsla met paling was heerlijk.

Ook het hoofdgerecht van kalfsentrecote was heerlijk mals en als nagerecht kregen we ganache van chocolade met kersen, yoghurt en sorbet van mascarpone. Alle gerecht waren heerlijk en je ziet dat de bediening al veel ervaring heeft. Wij hebben een heerlijke avond gehad en ik kom zeker nog eens terug!
Jonkvrouw .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Vegetarisch eten was top; vooraf gemarineerde groenten met manchego (mooie smaakcombinatie, heel mooi in balans), als hoofdgerecht asperges met oa truffel en als nagerecht heerlijke rode fruitsoep met limoensorbetijs. Een mooi voorjaarsmenu. Wel jammer dat het interieur erg donker is.