Die Heere Sewentien

Meer informatie over restaurant Die Heere Sewentien

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Ter gelegenheid van een speciale verjaardag met veertig gasten van een uitstekend lunch/viergangendiner genoten. Amuses bouche en oesters bij het aperatief. Mooi voorgerecht van filet tong met dungesneden foie gras en meloen. Gevolgd door een volledig geprepareerde halve kreeft met een beetje bisque. Mooi opgediend en mooi van smaak. Hoofdgerecht van zeer mooi gegaarde ossehaas (gegaard in kalfsbouillon), prachtig gerecht. Mooie bijbehorende wijnen uit de Elzas en Italië. Zeer goed dessert met rode vruchten, sabayon en koude witte chocolade mousse. Uitstekende koffie met uitstekende gourmandises. Vriendelijke bediening, mooie setting
Erik_en_Maaike .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een heerlijk driegangenmenu genoten in de prachtige tuin en huiskamer van dit restaurant. Mooie streekproducten en lekkere bijpassende wijn. Wij komen zeker weer langs.
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Vandaag genoten van het dagmenu met streekproducten zoals snoekbaars uit de Biesbosch, Vinkelse Asperges en bijpassende wijnarrangement. Het eten, de entourage en de bediening was top. We hebben, Ondanks een flinke onweersbui, een heerlijke culinaire avond beleefd in de tuin. Voor herhaling vatbaar. Volgende week weer?
Jeroenspaa .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Ter gelegenheid van een bruiloft met 25 man eten en dan toch verrast worden door de kwaliteit, dat kan hier in de prachtige boerderij in Rosmalen. Gastvrouw Barbara maakt er een feestje van. Maar de keuken heeft top gepresteerd, van amuse tot koffie.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Enigszins verstopt in een woonwijk vinden wij de verbouwde boerderij waarin Die Heeren Sewentien gehuisvest is. Het is een groot , modern en strak ingericht pand. Jammer dat er deze avond slechts twee tafels bezet zijn, waardoor de sfeer wat stilletjes is. We worden vriendelijk ontvangen en krijgen de keuze uit a la carte, een 3-gangen dagmenu of een Die Heeren Sewentien menu. We gaan voor het laatste en trakteren onszelf op een bijpassend wijnarrangement. Met die wijn is niets mis: vooral de pecorino uit de Marken is mooi. De gangen volgen elkaar in een netjes gedoseerd tempo op. We krijgen speenbig met langoustines en meloen, gevolgd door snoekbaars met mosselen en als hoofdgerecht ree. Allemaal prima klaargemaakt en fraai opgediend, maar zonder ons in een zevende hemel te brengen. Daarnaast: de porties zijn wat zuinigjes, vooral bij de ree. Als afsluiting kiezen we een kaasbordje met een fraaie selectie van zes kazen (geserveerd zonder de gebruikelijke poespas als siroop, nootjes en rozijnenbrood) met een glaasje port.
Monique W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Heerlijk gegeten.. Laat je verwennen door de verfijnde smaken en mooie ambiance.. Echt genoten van de mooie gerechten en de heerlijke wijnen.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Hartelijke ontvangst door de goed informerende geduldige gastvrouw. Het 5 gangenmenu prima; bijzondere gerechten, o.m een helaas te weinig voorkomend hoofdgerecht: Anjouduif, prachtig bereid, rosé, geweldig van smaak! Mooi wijnarrangement, met Bobversie. Kortom: een erg lekkere avond, in aangenaam kader , mooi tempo en plezierige bediening. Verantwoorde prijs-kwaliteit.
Diane V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Wij eten hier regelmatig en het is elke keer weer een feest. Het eten is geweldig. De bijpassende wijnen mooi gevonden. Nooit een valse noot. Het gastheerschap is onovertroffen. Wij boeken gauw weer
Jeanpaul J.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Vanavond, na een middagje ontspannen in de nabijgelegen thermen, hier gegeten. Het 3 gangen keuze menu gekozen. Dat was van begin tot eind genieten en ontdekken. De start met vleesrolletjes, gepocheerde ganzelever en zoetzuregroenten was verfrissend met als hoogtepunt een subliem koekje van knolselderij. Hoofd kabeljauw op de huid, eringe paddestoelen en diverse lekkernijen. Het toetje was echt de topper, met heerlijk ijs, een verrukkelijke moes en fruit. Naast het feit dat het eten zeer lekker was, was de bediening erg aangenaam. De charmante gastvrouw heeft kennis van zaken, neemt tijd voor de klanten en komt zeer warm over. De rest van bedieningen weet ook waar men over praat en weet professionaliteit en gastvrijheid goed te combineren. Strak meubilair dat door kleurrijke kunst en vriendelijke bediening niet kil wordt. Aanrader. Wij komen hier zeker terug.
F S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Mooie locatie, vriendelijke bediening en goede wijnen. Maar qua eten iets teleurgesteld. een gang met ganzenlever welke overschaduwd werd door de andere smaken op het bord. Een tweede gang van kreeft, aardappelpuree, demi glace en olie van kreeft, maar de smaak van het schaaldier bleef op de achtergrond. Een derde gang van linguini, cantharel en truffel. Op papier een heerlijke combinatie, maar de smaken kwamen niet goed van de grond. De cantharel en zelfs de truffel kon niet boven de romige linguini uitkomen. Plat principal was begreep ik een gegaarde ribeye, welke iets te lang warmte had gekregen, waarbij een saus die ik niet kon plaatsen en ook niets toevoegde. De kazen na waren prima, de Pedro X die erbij geschonken werd door een noot van koffieboon een van de lekkerste die ik ooit gehad heb..maar juist daardoor ook voor mij niet de meest ideale partner voor de kaas was. Samengevat..een mooie locatie met vriendelijke bediening, maar gerechten waarbij ik mis dat de hoofdingredienten tot hun recht komen.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
Hier al wat vaker gegeten en afgelopen week, sinds enige tijd, weer eens terug geweest. We hebben wederom heerlijk gegeten! Vooral het voorgerecht met de amuses van kreeft was zonder meer geweldig. Bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam. Niet goedkoop maar je krijgt echt wel wat voor je geld!
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2013
Gezellige bediening en heerlijk eten. Als voorgerecht de verschillende amuses en als hoofdgerecht kwartel.
De stukjes kwartel waren heerlijk sappig en mals.
Prijs/kwaliteit is prima in orde. Een echte aanrader!
Benjamin V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
Het 'Jeune Restaurateurs' menu genomen met bijpassend wijnarrangement, echt heerlijk gegeten! De bediening was zeer vriendelijk en er was een gezellige sfeer. Hier komen wij absoluut nogmaals terug!
B00030 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Het eten viel mij tegen. Te miniscule hapjes. Met een loep moest ik zoeken naar twee kleine stukjes kreeft.
De hoofdschotel met lamsvlees was wel iets beter, maar van de 200 gram groente die een mens per dag moet eten heb ik er bij dit menu maar 30 gram gehad.
Het dessert was redelijk maar ook niet top.
DeNeus .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Hier hartelijk ontvangen en na een aperitief in de mooie tuin naar onze tafel geleid. Het voorgerecht was een carpaccio met gazenleverkrullen en was erg lekker, naast het feit dat het er heel mooi uit zag. Erbij erg lekker huisgebakken brood met goede boter, klasse. Het hoofdgerecht bestond uit verschillende bereidingen van vis, heerlijk. Het dessert had van ons 2 x zo groot mogen zijn, het is heus niet erg als er wat blijft liggen. De gastvrouw is super hartelijk en daarnaast serveerde er een ervaren, spontane jongeman. We hebben veel plezier gehad. Even sparen en dan komen we zeker weer eens terug.