Die Alde Heerlickheijt

Kasteellaan 10 5932 AG Tegelen Nederland Kaart

Over het restaurant Die Alde Heerlickheijt

Die Alde Heerlijckheijt is gelegen in de voormalige kelder van het kasteel. Het is een ware culinaire ontdekking. De brede menukaart biedt verschillende specialiteiten op het gebied van de Franse keuken met moderne invloeden.

Er wordt gekookt met verse producten uit Limburg. Het blijft dus ook lokaal. Proef de gerechten en ontdek de gastronomische kwaliteiten van Die Alde Heerlijckheijt. Daarbij komt dat de gastvrijheid hier hoog in het vaandel staat. De bediening is vriendelijk en helpt je graag. Afhankelijk van het arrangement wordt er een drie-, vier of vijfgangenmenu geserveerd. Mocht dit niet helemaal zijn wat je wilt, dan kun je altijd nog kiezen van de uitgebreide à la carte kaart.

Wil je gastvrijheid, Franse specialiteiten en gastronomische kwaliteiten, dan ben je hier aan het juiste adres.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Die Alde Heerlickheijt

Lunch: van maandag t/m vrijdag
12.30 - 14.00

Diner: van maandag t/m zondag
18.00 - 21.30

6,9
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Die Alde Heerlickheijt

R-MUCK B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
GEVAAR – WARNING:

Chateau Holtmuhle met restaurant Die Alde Heerlickheijt. let op mensen uiterlijke schijn bedriegt van deze geweldige locatie op het Chateau, maar wat een chaos daaromheen en belabberde service en beroerd eten.

Wat een teleurstelling, wat een droefheid, we hadden gekozen voor het 5-gangen menu, met de 'champagne' van het huis, een roze mousserende wijn als aperitief, wat een bocht was dat, zuur etc, een cava van de Aldi was beter geweest.
Amuse, van erwten op een witte plastic lepeltje, niks bijzonders, 10 minuten wachten
Gang 1 - Mediterrane BBQ groenten = een koude terrine van BBQ groenten, men verwacht iets warms van de BBQ met lekkere verse Baba Ganoush, maar krijgt een koude paté achtige groenten met zwarte Baba Ganoush, 20 minuten wachten
Gang 2 - Livar, Limburg & Schol Noordzee, oef, jippie deze twee gerechten zijn lekker, geeft ons vertrouwen in de rest van het verhaal, wat een opluchting, 25 minuten wachten
Gang 3 – Hoofdgerecht, spektakel stuk, mmm nou echt niet we hadden:
Kabeljauw, Noordzee Chinese broccoli ║ Pinda & roos ║ Basmati rijst ║ Oosterse dip = inclusief de botten van de kabeljauw, en smaakloos
Kalf, ‘Peter’s Farm Chutney ‘Roger Verge’ ║ Pimenton ║ Pommes Paolo = filet (lees twee plakjes boterhammenvlees van het kalf) was droog, de jus was zo zout en ingebonden dat de kaken bij elkaar trokken

En u raad het al, we moesten 40 minuten wachten op een kaasplankje met voor elk jawel 3 stukjes kaas erop, niks geen Limburgse kazen, een was smaakloos, de ander een soort brie en dan een jawel een smaakvol kaasje uit Friesland
Gang 4, de kazen, waarop ontzettend lang gewacht moest worden
Gang 5, inmiddels waren we nu al langer dan 3 uur in het restaurant en eigenlijk weinig trek meer, laatste gang:
Aardbeien, Limburg
Mascarpone ║ Gesuikerde citroen ║ Bretons zanddeeg, jawel hoor twee piep kleine, fletse en gekwetste aardbeien, de gesuikerde citroen was er vandoor gegaan, was er niet, en ja die aardbeien, ver te zoeken in het Limburgse landschap.

We hadden nog de illusie om alles na te spoelen met een glaswijn en een whisky, maar ook daar moesten we een halfuur opwachten, in totaal 4 uur in deze Alde = oude restaurant, stoelen versleten, kun je zeker geen 4 uur opzitten en Heerlickheit is hier niet te vinden, wat een lui -chef’s menu, bizar.

Het eten was beroerd, volgens mij was er geen chef in de keuken aanwezig, maar iemand die de stoomoven kan bedienen en een pannetje met jus kan verwarmen.

De bediening van het restaurant (let wel 14 gasten in totaal die avond) was continue afwezig, omdat er ook nog een grote groep zat in een ander gedeelte, die al het bediend personeel naar in beslag nam als ik goed geteld heb 6 man/vrouw sterk.

Dus als u een heerlijke avond wilt doorbrengen met elkaar en minstens 3 tot 4 uur tijd heeft om lekker bij te kletsen, op den duur ongemakkelijke stoelen en af en toe een hapje te eten krijgt perfect, anders moet u dit ‘restaurant’ links laten liggen.

Laatste opmerking, eerlijk is eerlijk, bij het verlaten van dit hotel hebben we onze droevige teleurstelling besproken met de receptie, en is alles keurig opgelost mbt kosten, maar dit neemt niet weg dat de teleurstelling wel erg groot was zowel in het eten als de bijbehorende service.
Mbt service de gastheer probeerde zo zijn best te doen, maar de schuld ligt bij het niet goed managen van dit soort zaken, er hoort nl altijd een gastheer of vrouw aanwezig te zijn in het restaurant, muv tussendoor de gerechten te halen etc. Idem in de ochtend tijdens het ontbijt en een goedemorgen/dag kost niets.
Stelletje chagrijnen bij Chateau Holtmuhle (muv de receptie) incl restaurant Die Alde Heerlickheijt, diep en diep triest, een unieke plek zoals deze moet een vibe hebben van gastvrijheid, kooktalent, inspiratie en blijdschap, helaas niks van waar….
Billy M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Moesten door omstandigheden eten in de Orangerie, jammer en veel te warm, ramen konden blijkbaar niet open.
Super bediening.
Twan V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Bij binnenkomst was het even onduidelijk waar we ons konden melden voor het gereserveerde diner.
We zijn toen maar naar het terras gelopen en hebben daar een fijn plekje gezocht in de mooie en zeer rustgevende kasteeltuin,
Na een tijdje kwam er een zeer vriendelijke jonge man onze bestelling opnemen, We hebben in alle rust ons aperitiefje kunnen nuttigen en zijn na een tijdje naar binnen gegaan voor het diner. Jammer genoeg konden we niet buiten dineren, maar binnen was het ook heerlijk zitten in een mooi restaurant. We hebben genoten van een geweldig diner met werkelijk verrukkelijke gerechten, die zeer mooi waren opgediend. De bediening was zeer goed : zeer vriendelijk, maar ook formeel (precies zoals wij het graag zien en denken we ook hoort bij dit soort gelegenheden). Onze complimenten voor een ieder!
Jennifer O.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Het eten was goed te noemen en de wijnen heel lekker en vakkundig geadviseerd door een jonge sommelier. De ambiance van dit restaurant is, zoals helaas vaker te zien bij hotels, weinig sfeervol. Ze zouden hier veel meer aan kunnen doen om de prachtige locatie van het kasteel uit te buiten. De wachttijden op alle gerechten van amuse tot hoofdgerecht waren te lang.
Staf D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
erg lekker gegeten.
de wijn van st martinus is een aanrader
heel vriendelijke bediening.
en bij mooi weer lijkt het me op terras helemaal top
Jennie V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Heerlijk eten! Ontvangst was wat minder, we hebben bij binnenkomst best een tijdje staan wachten tot er iemand ons gezien had.
Marloes R.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
We konden vanwege de feestdagen helaas niet a la carte eten, maar het voorgestelde menu (keuze uit 3, 4 of 5 gangen) was uitstekend en het wijnarrangement paste er goed bij. De porties waren ruim, voor ons was het 4-gangen menu precies goed.
Al B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
We zaten te wachten en te wachten, Er kwamen gasten na ons , maar werden eerder geholpen. En het door mij bestelde voorgerecht zalm werd door een ander voorgerecht n.l fazant geserveerd.
Salco H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
in gezellige omgeving heerlijk gegeten. attente en vriendelijke bediening. wijnarrangement is een aanrader.
Isy V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Nette ontvangst, ruime zaal, tikje stijfjes. Het bord was mooi opgemaakt, lekker, maar zeker niet speciaal. Ook de huiswijn was nogal gewoontjes. Prijs-kwaliteitverhouding ligt behoorlijk scheef.
Christel P.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
wonende in Tegelen zijn wij met vrienden voor de 1ste gaan eten bij het Chateau. maar zeer zeker niet voor de laatste keer. Wat een verassing: Ontvangst, bediening, sfeer en vooral het menu, geweldig!
wij kozen voor een 4 gangen menu, met als voorafje de gerookte zalm, de oester op oosterse wijze of de gerookte paling. de rooksmaak overheerste jammer genoeg.
als amuse kregen we een glaasje met pompoen op verschillende manieren bereid: erg verrassend en lekker.
daarna de bitterbal van champignon.
als voorgerecht had ik de
Tonijn
Sashimi ?tofu ? sushi komkommer ? zeewier.
wat een smaak explosie, dit was voor mij het hoogtepunt van het menu.
de witte huiswijn complimenteerde het geheel.
als tussen gerecht gekozen voor:
Schelvis & Octopus
Paella ? chorizo ? artisjok ?Piquillio.
schelvis was perfect gegaard. smaak goed.
hoofdgerecht:
Kabeljauw
Macadamia ? Chinese broccoli ? gember ? basmati rijst
wederom de vis perfect gegaard en op smaak gebracht. verrassing was de crème van macadamia.
dessert:
Passie
Bretons zanddeeg ? bittere chocolade ? steranijs (ijs)
perfecte afsluiter voor een heerlijke avondje uit.
dit was zeer zeker niet de laatste keer dat we hier gegeten hebben.

HdeGroot .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het is een kleine kaart. Wij kozen het 3 gangen (keuze) menu voor € 37.50 p.p.
De presentatie is prachtig. De smaak prima. De porties zijn heel klein.
Er werd ons gevraagd of wij speciale dieet wensen hadden. Ik heb heb een fobie voor 3 boontjes met een strikje eromheen en vroeg dus om wat meer groente. Dat was geen probleem. Alleen staat er dan toch € 3.50 extra op de nota.
Er wordt ook heel karig omgegaan met de hoeveelheid wijn en kaasplankje als nagerecht. 4 hele dunne plakjes en 1 stukje brood. ( samen delen dus )
Aan het eind toch € 125.00 afgerekend. Het was lekker, maar zeker goed voor de lijn.
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
We hebben ons 5 jarig huwelijk bij deze vestiging van Bilderberg gevierd. Het diner was heerlijk!

Vooraf hadden we Livar ham en zalm. De ham was goed, de gerookte zalm was overheerlijk, waarbij ook de presentatie een feestje was. We kregen een heerlijke bitterbal van paddestoel als amuse. Het voorgerecht was een romige risotto voor mijn vrouw en heerlijke gamba's voor mij, het hoofdgerecht was Livar varkensvlees als plakje en als rookworst met zuurkool. Als toetje had de ober een leuke verrassing geregeld met de chef om ons te feliciteren met onze feestdag. Bij elk gerecht genoten van een bijpassende wijn waarbij de ober ons elke keer wat leuks over de wijn wist te vertellen. De smaak van elke wijn paste uitstekend bij het gerecht.

Al met al is ons bezoek aan dit restaurant zeer positief!
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Voorgerecht bestaand uit een kleintje bouillon, filet Americain en tartaar lekker, niet spectaculair.
Hoofdgerecht van kloostervarken: smakelijk gegaard vlees en een lekker stukje rookworst. Vond de groenten iets te gaar en weinig kleurbalans.
Prima bescheiden kaasplankje.
Aan de opmaak is erg veel aandacht besteed.
Bediening zeer attent.
Kwaliteit van de huiswijnen wit en rood is goed. De verstrekte hoeveelheid per glas is minder gastvrij dan het personeel.
Wel één van de betere hotelrestaurants op een schitterende locatie met prima sfeer.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Een arrangement geboekt incl. 3-gangendiner. De ober adviseerde ons als aperitief een mousserende wijn uit Limburg. Wat hij er niet bij vertelde was dat het € 12,50 per glas was (daar kom je pas aan het eind v.d. avond pas achter). De les is dus dat je altijd moet vragen wat het kost als men je iets adviseert en dat vind ik bij een avondje uit niet altijd fijn. Maar goed, de amuse was verder lekker. Het voorgerecht, 3 kleine gerechtjes, was lekker. De filet american niet bijzonder en dat geldt ook voor de bouillon. Het hoofdgerecht was varkensvlees. Buikspek, grilworst en aardappeltjes met spek. Zou het zelf nooit gekozen hebben. Het nagerecht was heerlijk. Cheesecake en ijs. De bediening vriendelijk en attent. De locatie is ook prima. Het was onze 3e keer hier, maar voorlopig wel even gehad nu.
Rina G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Ik was in het hotel voor werk en had voor de lunch doorgegeven dat ik vegan ben. ik verwachtte een aardappelpureetje en salade, maar tot mijn GROTE VERRASSING had de kok zich helemaal uitgeleefd in creativiteit en een tapas-lunch vegan style gemaakt met 6 verschillende gerechten. allemaal even overheerlijk! Veel uit egien moestuin en zo gevarieerd, ik heb echt nog nooit zo genoten, bijv. de macademia-rozen creme/dip bij de groene asperges...het groentegerecht met casavechips...enzomeer...

Mijn collega (niet vegan) kreeg zo de smaak te pakken dat hij mij vroeg samen te dineren die avond, vegan style, en de kok (BAS) heeft werkelijk geexcelleerd: een varieteit van versheid en originaliteit in vegan gerechten...ongekend...zo heerlijk heb ik (als vegan) nog nooit gegeten in Nederland...zeker niet in een Bilderberg hotel. Bas, enorm bedankt, je hebt je EN ingeleefd EN je hebt ongelooflijk veel talent. Echt waar. Iedere kok kan van jou leren.

Ik kom snel en vaak terug.

Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
We zaten op eigen verzoek in de serre. Er zijn 2 restaurants, de Orangerie en die Alde Heerlickheijt. Wij dachten dat het verschillende locaties waren maar dat was bij nader inzien niet zo. Dat was ons niet duidelijk. Vooraf 's middags hadden we het hoofdgerecht van mijn man al besproken. Dit was heel soepel vervangen van een andere menukaart. Hierbij was het personeel heel vriendelijk en behulpzaam. 's Avonds kregen we niet de menukaart aangeboden door de bediening. Ik had bij nader inzien mijn eerdere idee over het hoofdgerecht willen veranderen. We waren zo verbouwereerd dat we geen kaart kregen dat we het ook vergaten te vragen. Een wijnkaart kregen we ook niet te zien. Mijn man had Livar varken en dat was goed. Ik had hertkalf op 2 manieren bereid. De filet was echter te lang gegaard want hij was droog. Voor een gerecht van bijna 30 euro is dat een misser. Ook kregen we geen supplementen (friet/sla). Op mijn bord lagen slechts een paar schijfjes aardappel. Er was geen dessertkaart: je kon kiezen uit kaas of dame blanche. De koffie van mijn man werd vergeten. Al met al een behoorlijke domper op het verblijf in de Holtmuhle aangezien de prijs niet was balans is met de geboden kwaliteit.
Femke M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Twee overnachtingen gedaan in Chateau Holtmühle met een culinair arrangement; een 5-gangen en een 3-gangen diner.
De eerste avond hebben we heerlijk gegeten en genoten. De amuse was een grote sushi met tonijn en rijst, met een mooie en verfijnde smaak, heel vers ook. De overige gerechten waren allemaal met vis omdat wij geen vlees eten. Elk gerecht op zich was verfijnd van smaak en in de juiste porties. De bediening was zeer vriendelijk en attent. De eerste avond in de serre gezeten, lekker licht en je kijkt uit op het water.
De tweede avond hebben we eveneens goed gegeten, dit was in een soort werfkelder met uitzicht op het terras en de tuin. Toen we onze wens uitspraken voor een ander nagerecht dan op het menu stond, boden ze zonder problemen een andere optie aan. We kregen cheesecake New-York style. Deze was echt heerlijk, nog nooit zulke lekkere cheesecake gegeten. Zelfs na de 2 voorgaande flinke porties eten, konden we deze door de luchtigheid nog makkelijk op.
Door onze eerdere goede ervaringen met dineren bij andere Bilderbergen hadden we ook hier weer hoge verwachtingen. Chateau Holtmühle heeft deze hoge verwachting weer helemaal waargemaakt en we komen er graag nog een keer terug. Behalve het heerlijke eten en de uiterst vriendelijke service was ook de kasteelkamer mooi, ruim en met een heerlijk bed. Echt een aanrader dus.
Bouwe K.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Lang weekend in het Hotel gelogeerd. Entourage erg mooi en smaakvol. Personeel attent, behulpzaam en vriendelijk. je voelt je echt verwend in dit Hotel.
Op Vrijdagavond in het hotel gegeten. Er zijn 2 mogelijkheden, een redelijk aan de prijs a la carte restaurant en een brasserie. Toen wij er verbleven was de brasserie ruimte niet geopend (te weinig bezoekers) maar mochten we in de restaurant ruimte ook de brasseriekaart gebruiken. Kaart is leuk en biedt veel waar voor zijn geld. De sate was meer dan lekker de bediening super.
Hotel en restaurant zijn aanraders!
Guido M.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Nachtje Chateau Holtmühle en het was restaurantweek. Een mooi menuutje samengesteld door de koks. Wel het bekende werk zoals een op de huid gebakken visje, meen baars maar alles wel erg goed uitgevoerd en ook inwisselen van dessert voor kaas gaf geen enkel probleem. Uitmuntende service, jammer van de relatief jonge porten op de kaart.