Dickens & Jones

Grote Markt 40-42 4811 XS Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Dickens & Jones

Heerlijke gastvrije zaak

Love at first bite in hartje Breda. In een gezellige huiskamersfeer geniet je van de lekkerste gerechten. Het personeel is enorm gastvrij en zorgt dat het je aan niks ontbreekt. Genieten!

Meer informatie over restaurant Dickens & Jones

Jouw recensie over het restaurant Dickens & Jones

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Hier een reservering gemaakt met het verzoek voor een rustige tafel, met reactie dat ze dat gingen proberen. Bij binnenkomst werd echter niet naar enige reservering gevraagd. Helaas is de hele ambiance nogal rumoerig, sommige mensen zullen dat waarderen. Het eten is echt ok, geen hoogstandjes, maar wat op je bord komt is met zorg bereid en een medium tournedos is ook medium. Bediening is doorgaans vlot, soms duurde het wel wat te lang voor er bestelde drankjes op tafel verschenen. Zeker geen verkeerd restaurant, maar de drukte om je heen leidt je af van het eten. Jammer.
Varsha V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Heerlijk buiten op het terras gegeten.
Het eten was goed en de bediening was erg vriendelijk.
Sigourney K.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Vrijdag 9 maart bij Dickens and jones gaan eten. Wij hadden het drie gangen menu en alles was echt heerlijk! Goed op smaak en goede hoeveelheid. Ze letten er ook goed op of borden en glazen leeg zijn! Echt een plus! Wij komen hier vaker vanwege het top terras, maar gaan nu ook voor het diner vaker langskomen!
Lara E.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Wij hadden vandaag een high tea bij Dickens en Jones. Eerst kregen we een quiche, Daarna sandwiches (kip en zalm) en ziet hapjes (cheesecake, muffins, scones). Dit was erg lekker. Tot slot kregen we kibbeling. Wij vonden dit niet erg passend bij een high tea en ook niet handig om zo'n vette hap als afsluiter te serveren. Beter was geweest dit weg te laten en bijvoorbeeld meer verschillende soorten sandwiches te serveren. Er waren 3-4 thee rondes (tropische vruchten, rooibos en volgens mij mango). Bij andere high tea's kreeg je meer keuze (er stond een doos met theesoorten waar je zelf uit kon kiezen en vaak ook verse muntthee). Dit vind ik persoonlijk fijner omdat je nu allemaal een bepaalde smaak "moest" drinken. Mijn advies zou ook zijn om potten heet water op tafel te zetten zodat je niet hoeft te wachten op de bediening. Muziek en ruimte waar we zaten was top.
Ka T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Zalm was te lang doorgegaard (weinig smaak) en bijbehorende groenten waren taai. Boeuf was saai, ook hier geen restaurantwaardig recept. Totale menu voor 31.50 is te hoog vergeleken met andere restaurants.
Menno W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Mensen met een gluten allergie: Ga niet naar dit restaurant!

Op zaterdag 13 januari heb ik, samen met 6 collega’s, bij Dickens and Jones gegeten. Ik heb een glutenallergie en eet om die reden glutenvrij. Van te voren was dit met het restaurant besproken en dit was geen probleem. Ik merkte helaas dat het rekening houden met deze allergie niet op rolletjes liep. Vandaar deze feedback. Eigenlijk doe ik dat nooit bij een restaurant maar kreeg nu wel de behoefte. Dit om andere mensen met een glutenallergie te waarschuwen.

Over de avond gezien zijn er vier verschillende mensen vanuit de bediening aan het serververen geweest bij onze tafel. 1 van de 4 personen leek iets van een glutenallergie te weten, de andere 3 wisten hier helemaal niets van af. Bij het uitserveren krijg je niet even de terugkoppeling dat je een glutenvrij gerecht kreeg. Dit in combinatie met de totale onwetendheid van de bediening zorgt er voor dat je niet plezierig aan tafel zit. Het komt namelijk wel vaker voor dat in zaken zoals jus, garnering en sauzen gluten zitten. De bediening is na het uitserveren steeds snel weg en bleef vervolgens ook weg waardoor je niet echt vragen over het eten kan stellen. Om die reden twee keer met het bord richting de keuken gelopen. Erg jammer als je duidelijk bij elk gerecht aan geeft dat je glutenvrij eet. Het stukje brood bij een gerecht was makkelijk te herkennen maar bij het toetje zag je het niet in eerste instantie waardoor ik toch eerst een hap had genomen voordat ik begon te twijfelen. “Ik hoop dat u niet te veel happen heeft genomen” was het enigste dat de bediening kon aangeven.

Sommige mensen eten glutenvrij maar doen dit niet vanuit gezondheidsredenen. Een keertje zondigen is dan nog niet eens zo erg. Voor mensen zoals ik zelf met Coeliakie (glutenallergie) is een strikt dieet noodzakelijk. Het hapje toetje heb ik dan ook moeten bekopen met een flinke buikpijn. Gelukkig was ik met mijn collega’s en niet met mijn dochter die ook Coeliakie heeft alleen dan in ergere mate. Voor mij dus nooit meer Dickens and Jones en voor andere mensen met coeliakie; wees gewaarschuwd!
Birgitta J.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Leuk en gezellig restaurant. Toen we iets te vroeg aankwamen konden we in de wijnbar aan de overkant wachten en kwam de eigenaar ons zelf ophalen. Zeer attent. Gerechten goed en zeer goed bereid. Even wat anders dan gemiddeld eetcafe. Zeer professionele bediening. Mooie inrichten. Zou hier zeker nogmaals gaan eten als we in Breda zijn.
A En P R.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Heerlijk gegeten, wij hadden het 3-gangen menu genomen. Verschillende mogelijkheden en de juiste keuzes gemaakt. Voor het nagerecht werd niet moeilijk gedaan om deze te wijzigen in Koffie met baleys. Zeker een aanrader, wij komen graag nog eens terug.
Anne-Marie S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Uitstekende en leukebediening door enthousiaste medewerkers
Alfons D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Prima avondje uit
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
goed gegeten , mooie porties,netjes afgewerkt en opgediend, goede smaak, kortom een 8
hendricus G.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Voor Gisteravond tafel voor 4 personen besteld onder de luifel, prima uitgevoerd, heerlijk gegeten, goede vriendelijke bediening, daarom komen we regelmatig, maar tijdens ons dessert vond de leiding het nodig om pal achter ons aan een 2 persoons tafel 6 personen te plaatsen met de mededeling van die gaan zo weg, we konden niet meer bewegen en zaten met ons kin bijna op tafel, en hoorden achter ons zeggen die sodemieteren zo op, terwijl we nog irischkoffie wilden bestellen, we hebben direct afgerekend, het personeel begreep het direct, en gaf ons gelijk, we zijn naar een ander terras gelopen en hebben daar nog even ons diner af kunnen maken, erg jammer, wij met onze gasten komen niet meer, H.N.A.GOOSSENS goossens.harrie@gmail.com
Annemieke D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Al meerdere malen tijdens Breda Jazz een zeer positieve ervaring gehad. Bedenkende dat dit soort dagen erg druk en hectisch zijn levert Dickens & Jones snelle en vriendelijke service. Daarnaast ook heerlijk gegeten! Erg tevreden over keuze en prijs-kwaliteitverhouding.
Remy D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Onlangs hier op een hele warme dag tijdens jazz festival geluncht. Het was op de een of andere manier bijzonder warm door de zonwering. Maar dat terzijde. Het personeel was attent en de clubsandwiches die we hadden besteld waren zeer smaakvol. Een mooi plek om van je lunch te genieten naast de grote kerk.
Dhilani V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Zelden zo'n slechte bediening gehad. We hadden een high tea gereserveerd per mail, kom je aan is er onder een totaal andere naam gereserveerd, moeilijk he lezen/schrijven! Ga je aan tafel zitten, de eerste lege kop die ik zie is een smerige kop waar de thee resten van een ander nog in zaten. Tijdens het eten hebben we 2 kopjes thee gehad, smaak mocht je niet eens kiezen. Alles stond al kant en klaar op tafel, ipv vers bereid om het moment van binnenkomst. En dan moet je ook nog eens afrekenen voor een persoon die door persoonlijke omstandigheden niet kon komen!! Nou wij komen hier dus noooooit meer terug! En mensen ik zou deze bagger tent dus ook echt vermijden!! Er zijn veel leukere plaatsen in Breda waar ze wel een verse high tea hebben, waar ze veel thee keuzes hebben en met aardige bediening!
Fijnproevertt .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Eerste bezoek bij dit super toffe restaurant. Een combinatie tussen klassiek en modern waar je lekker kan tafelen in een bruisende sfeer. Leuke personeel die snel persoonlijk contact legde. Kennis van de wijnkaart kon beter. Amuse van het huis was erg lekker, dit was een toast met een huisgemaakte spread van tonijn. Hoofdgerecht Tournedos die erg goed gebakken was met een iets te dunne pepersaus, verder het hoofdgerecht van Zalm met zeekraal. Bijgerecht zelfgemaakte friet wat erg smaakvol was. Prijs was prima voor een piece met een glas wijn. Leuk was het ontvangst van eigenaar die bij vertrek wel ontbrak.
Robert D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Sfeervol ingericht, vriendelijke en zeer attente bediening.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Helaas was de carpaccio nat en niet smaakvol, werd er niet gevraagd hoe we onze steak gebakken wilde hebben, vergaten ze de frietjes en werd de wijnfles aan tafel neergezet zonder een glaasje in te schenken of ons te laten proeven.
jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
heel goed eten. hadden wel een glas waar een erg scherp randje aan zat door slijtage en een servet dat behoorlijk versleten was. dit is geen probleem maar wel een aandachtspuntje. Bediening goed maar niet allemaal even vriendelijk. had het idee dat onze ober er niet echt veel zin meer in had. dit zal ons echter niet weerhouden om nog eens terug te gaan.
Carin B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. We hebben heerlijk gegeten met een goed glas wijn. Een aanrader en we gaan zeker terug.