Dewi Sri (Hillegersberg)

Grindweg 650 3055 VD Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Dewi Sri (Hillegersberg)

Goddelijk lekker eten

Rijst is het belangrijkste voedsel voor lichaam én ziel. Het oudste Indonesische restaurant van Rotterdam draagt daarom met trots de naam van de godin die over de rijstoogst waakt. Samen met de heerlijke smaken van Indonesische kruiden en specerijen smaakt het alledaagse al snel hemels.

Meer informatie over restaurant Dewi Sri (Hillegersberg)

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

6,6
N B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Eten was prima. Wat ons opviel: de bediening niet altijd even attent.
Porties klein: 2 schoteltjes kroepoek voor 6 personen, 6 rijsttafels en bijv. 1 kommetje bami, 1 nasi, echt kleine hoeveelheden. Bijbestellen kon, tegen meerprijs. Derhalve prijs/kwaliteit niet o.k.
Loeke C.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
bij binnenkomst kregen we een tafel toegewezen maar wij wilden graag een andere. De serveerster zei eerst dat die tafel gereserveerd was. Maar even later mochten we er toch zitten. Ging allemaal wat stroef. Maar we hebben lekker gegeten van het AH restaurantactie menu. Het duurde wel allemaal erg lang eer onze bestelling werd opgenomen en daarna duurde het nog een half uur eer we ons voorgerecht op tafel kregen. Maar het smaakte allemaal goed en het zag er heerlijk uit. Al met al een gezellige avond gehad en voortreffelijk gegeten. We gaan nog eens terug en dan a la carte eten.
Marieke D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Na het lezen van enkele reacties hier gingen wij met weinig verwachtingen van de service naar het restaurant. Het tegendeel werd ons bewezen: Bij binnenkomst zijn we vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht. Binnen no time hadden we onze eerste drankjes op tafel. De bediening was vriendelijk en de gangen volgden elkaar in een goed tempo op. De kwaliteit van het eten was erg goed. Eén keer kregen wij een wijnglas dat vies was, maar hier werd direct excuses voor aangeboden en we kregen gelijk een nieuwe. Wij hebben het diner nog aangevuld met desserts van de kaart. Al met al zou ik willen zeggen, het is blijkbaar niet altijd slecht gesteld met de bediening. Zeker voor een vrijdagavond en een vol restaurant. Onze verwachtingen zijn zeker overtroffen!
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Goede indonesische smaak. Echt een aanrader. Een klein maar sfeervol restaurant. Goed bereikbaar en met parkeergelegenheid voor de deur
Timon V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Eten en locatie was goed. Personeel helaas niet klantvriendelijk. (er werd bijvoorbeeld niet gevraagd of wij nog iets te drinken wilde, of als je iets vroeg kreeg je een kort en onduidelijk antwoord.
Daniel D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Eten was zeer goed! Helaas was de bediening dit niet. Geen ontvangst bij binnenkomst en zeer lang moeten wachten totdat we een drankje konden bestellen. Personeel leek niet geïnteresseerd.
John W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
De reservering was niet verwerkt pas na het zien van de bevestiging kwam er een oplossing.Hierdoor stond i met mijn partner zeker 10 minuten in de gang te wachten zondet dat er met ons werd overlegd.
Het eten was heerlijk dit is de reden dat ik nu in korte tijd 2x dit restaurant bezocht.
Wat betreft e bediening hebben de eigenaar en medewerkers geen idee wat horeca en service is. best jammer
CNkt .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijke gerechten! Gezellig klein restaurant. Goede bediening. Ook via de AH-actie voldoende keuze.
We gaan zeker nog eens terug naar Dewi Sri.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Doe wat aan de bediening. De kwaliteit van het eten is prima maar de bediening is niet goed . Gasten zitten veel te lang te wachten. Bediening is er genoeg. Misschien te weinig koks. Ik weet het niet maar je hoort overal mensen in het restaurant morren. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De laatste tijd is er iets niet goed met de tijden tussen de gerechten. Er loopt 4 man personeel rond, maar ik heb het gevoel dat ze het niet goed doen in de bediening. Ze rennen allemaal naar dezelfde tafel. en dat is een grote fout in de horeca. Hopelijk gaat het binnenkort weer beter. De kwaliteit van het eten was prima dus daar ligt het niet aan.
John D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Gister met de AH spaarkaartactie samen met mijn vrouw gaan dineren bij Dewi Sri. Het eten was prima en de sfeer gezellig.
RiaJos .
Rauwe garnalen.
2 Persoonstafel was, met 1 warmhouder, te klein voor een rijsttafel waardoor de rijst en een deel van de gerechten koud werden.

De bediening had geen oplossing
Ron K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wat een teleurstelling. We hadden een tafeltje voor vijf personen gereserveerd, want we hadden iets te vieren. Maar na aankomst ging alles verkeerd.

- na een kwartier kregen we de bestelling met drankjes van een andere tafel uitgeserveerd. Met de mededeling dit is echt vers water, bij een fles spa blauw. Vreemd.
- het duurde ruim een half uur voordat er iemand kwam om te vragen of we iets wilden drinken.
- we kregen de wijnkaart. We wilden een fles zoete witte wijn bestellen. De serveerster wist niet te zeggen welke van de flessen op de kaart zoet was. Toen ik zei dat de muscat wijn waarschijnlijk zoet was kon ze dat niet beamen. We vroegen haar of ze dit bij een collega wilde checken. Helaas er was niemand aanwezig die dit kon of er verstand van had.
- we mochten de muscat wijn wel even proberen en evt dan bestellen.
- ze kwam terug en vertelde dat we het niet mochten proeven. We moesten de fles op eigen risico bestellen
- we bestelden de muscat wijn. Even later kwam een andere serveerster later terug met de mededeling dat ze deze fles nu niet hadden. Er was wel een riesling fles die ruim 14 euro duurder was.
- ok, prima. Mogen we deze fles dan wel even proeven? Dat mocht. Een dame kreeg een slokje te proeven. Ik niet, terwijl ik ook deze wijn wilde. Ik vroeg erom en kreeg met tegenzin een slokje. Ik nam een klein slokje en we bestelden geen fles maar twee glazen wijn. De nog ietwat gevulde glazen werden direct weggehaald dus met een slokje wijn er nog in.
- twee mannen van onze tafel bestelde een Coca-Cola zero en een gewone cola. De bestelling werd uitgeserveerd en de Coca-Cola zero was een Light pepsi en de Coca-Cola werd een pepsi. Eea werd weer geruild.
- ik pakte een wijnglas van mijn partner zodat daar de wijn ingeschonken kon worden. Er zat lippenstift op. Bahhh. De serveerster zei er niets van.
- al met al waren we aardig wat tijd verder en we zagen dat de andere tafels niet werden afgeruimd. Deze stonden al vol met vieze borden en bestek sinds onze binnenkomst, dus ruim een half uur!
- we kregen maar geen menukaart uitgereikt dus die haalden we na enige tijd gewoon zelf. De kaarten waren vettig en vies. Op een was zelfs te zien dat er een smeulende sigaret op was uitgegaan.
- we constateerden dat het menu helaas minder uitgebreid was dan dat we op de website hadden gezien en ons op hadden verheugd.
- de stemming daalde. Toen na ongeveer een uur weer een andere gastheer vroeg of we wilden bestellen waren we het er unaniem over eens, nee dank u wel. We betalen de rekening en gaan weg. De gastheer toonde geen verbazing en vroeg ons niet naar het hoe en waarom en liet ons zomaar vertrekken. Al met al reden genoeg om dat dan ook direct te doen.

Al met al was het een zware teleurstelling. We waren het er unaniem over eens Dewi Sri Hillegersberg is geen aanrader en een schande voor de horeca Rotterdam.
Amanda D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016

- we mochten de muscat wijn wel even proberen en evt dan bestellen.

L. V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vanuit zeer goede ervaringen vanuit verleden gisteravond met m'n gezin opnieuw Dewi Sri in Hillegersberg bezocht. Dit was meteen ook de laatste keer, want het heeft er schijn van dat zowel het personeel als de keuken z'n beste tijd heeft gehad. De piek van de avond was duidelijk om 19.00 uur en hier werd door het personeel zeer slecht op geacteerd waardoor o.a. gasten na lange tijd wachten zelf maar op zoek gingen naar een menukaart (deze bestond uit een aantal verfrommelde A4-tjes vol met vlekken) en drankjes erg lang op zich lieten wachten. Het vrouwelijk personeel was kortaf, chagrijnig en besloten zelfs bij een verkeerd doorgekomen hoofdgerecht ook nog een discussie aan te gaan.
Wij hadden ons een beter geslaagde afsluiting van de herfstvakantie gewenst. Tip aan Dewi Sri: de kwaliteit van het eten staat buiten kijf, ieder restaurant heeft wel eens een mindere avond, wat echter wel het verschil kan maken is het bedienend personeel. Qua uitstraling (plezier hebben in je werk) en klantgerichtheid (lees: professionaliteit en gastheerschap) ligt hier een grote uitdaging.
Klaas T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Gezellige sfeer! Prima indonesische gerechten! Erg leuke, correcte en lieve bediening van deze juffrouw! Kortom: wij komen hier zeker terug!
Els D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Dit is een restaurant waar wij geregeld gaan eten, vaak met vrienden. De kwaliteit van het eten is altijd goed, de , in ons geval rode, huiswijn heeft een goede prijs-kwaliteits verhouding. De bediening is correct. De eigentijdse inrichting en sfeer leent zich om hier even informeel een lekker hapje te eten.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Ik vind het jammer, dat de bediening en service snel achteruit gaat. De vriendelijkheid is verdwenen. Drankbestellen en geserveerd krijgen duurt lang. Men kijkt niet om zich heen of iedereen het nog wel naar zijn/haar zin heeft. Het lijkt wel of men absoluut geen zin heeft in het bedienen van gasten.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
De kwaliteit van het eten is nog steeds goed. Het is jammer dat de vriendelijkheid geleidelijk aan verdwenen is. In het verleden werd je vriendelijk ontvangen en naar je tafel gebracht. De snelheid van bedienen is er vrijwel uit. Je moet echt wat doen om de aandacht te trekken zodat je wat te drinken kunt bestellen. Deze weg bergafwaarts is niet van de laatste maanden.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Vreemd genoeg nog altijd lekkerder dan het restaurant in Rotterdam Centrum. Vriendelijke en attente bediening met een overheerlijke rijsttafel. Decor is mooi en ruim opgezet.