deSTOETERIJ deOORSPRONG

Huisterheide 7 8521 NC Sint Nicolaasga Nederland Kaart

Speciale deals

Exclusief menu's

Over het restaurant deSTOETERIJ deOORSPRONG

Een bijzondere plek om uit eten te gaan! In een voormalige stoeterij schuif je aan in een ongedwongen en sfeervolle ruimte. In de stalbar, midden tussen de statige paardenboxen, krijg je een drankje geserveerd, een aperitief voordat je je culinair laat verwennen in het restaurant. Hier werken ze alleen met de beste ingrediënten: vers, biologisch en van de streek. Kan niet anders dan dat je dat terugproeft op je bord!

Meer informatie over restaurant deSTOETERIJ deOORSPRONG

• : Eigen terrein

Dagelijks 12.00 - 23.00 uur

• MasterCard , Pin , Visa
  • Bar , Engels gesproken

Jouw recensie over het restaurant deSTOETERIJ deOORSPRONG

Margreet D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
We hebben met zijn zessen heerlijk gegeten bij de Stoeterij. De spareribs waren erg lekker gekruid en er was meer dan genoeg voor de pubers die dit hadden besteld. Ook de snoekbaars was precies goed en daar zat een heerlijk sausje bij. De biefstuk was mischien iets te rood, maar dat heeft de smaak niet veranderd. Bediening heel vriendelijk en we kregen ook nog die leuke korting van 20% , omdat we bij Iens hadden gereserveerd!!
Toppie avond gehad
wietske .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Gisteravond met z'n tweeën daar gedineerd. Met de nieuwe eigenaren valt het tegen... Mijn vriend had de hele dag buiten gewerkt en lustte wel iets, besteld een maiskip. Twee kleine stukjes vlees dus en een paar kleine bakjes met oa gebakken piepers en wat groente. Er werd verder geen aandacht aan ons meer besteedt daar er een grote groep hotelgasten waren. Niet vragen of het smaakt of er voldoende is etc.... Oh ja beiden een toetje, boerenjongens of zoiets, klein bolletje ijs wat slagroom en zoete natte rozijnen voor 7,50 euro per portie... Jammer..... Wij komen hier maar niet meer. Thuis nog even wat gegeten....
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Nog n keer. Prima gegeten. Leuke kaart. Goede prijs kwaliteit verhouding. Heerlijk snorrepotsjen gegeten. Leuk dat Fries
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
leuke kaart. verrassend en lekker. gemoedelijke sfeer. vooral t snorrelpotsje. lekker op zn Fries. goede prijs kwaliteit verhouding. foto maken lukt niet. alleen maar lege borden.
Johanna H.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
Overheerlijk gegeten voor een goeie prijs. 3 gangen dagmenu geprobeerd. Carpaccio vooraf, eendenborst hoofd en kaasplanken als dessert. Porties ruim voldoende, en wat een lekkere rabarber bij het hoofdgerecht! Gaan hier zeker terugkomen. Bediening zeer alert, en goeie ongedwongen sfeer.
Wil S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Nav vd goede recensies hadden we ons erg verheugd om in de Stoeterij te eten.
helaas viel dit erg tegen. We hadden een broodje met tapenade vooraf. Het brood was niet bijzonder en de kruidenboter smaakte als niet zelf gemaakt.
het vegetarisch hoofdgerecht was redelijk. De slibtong krijgt een 5,5.
de snoekbaars was deels bremzout en de gebakken aardappels en snijbonen maak ik thuis beter. De sla was zeer weinig en niet aangemaakt. De rabarber was veel te zoet.
het toetje was prima maar werd geserveerd tussen de lege borden en glazen en bierflessen.
de koffie werd ook tussen de borden gezet, we hebben gevraagd de borden weg te halen. dit werd gedaan maar de glazen bleven staan. Op dat moment was het niet vol in het restaurant.
de entourage was niet al te best , vooral het zicht op de bali richting toilet was foeilelijk.
gelukkig was het uitzicht mooi!
Gerda G.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Opnieuw ontzettend genoten van het heerlijke eten, leuke bediening en mooie accomodatie.
Beste mevrouw Groenewold, hartelijk dank voor de leuke recensie! en graag weer tot ziens. Met gastvrije groet, Team Restaurant de STOETERIJ
Gerda G.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Een fantastische beleving! Heerlijk eten, leuke bediening, mooi interieur en een prachtig uitzicht! Wij komen zeker terug.
timmermanpeter T.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Heerlijk gegeten, gerechten waren echt bijzonder smakelijk. Heel lekkere graved lachs, zeer mals vlees bij hoofdgerecht (lamsgerecht). Als nagerecht een kaasplankje. Was op zich hardstikke lekker, maar ik vond de smaken niet echt heel uitgesproken. Ik hou zelf nog meer van hele sterke kazen. Zuid-afrikaanse wijn was op zich wel lekker en kon goed doorgedronken worden, maar de smaak voldeed toch niet helemaal 100% aan wat we er van verwacht hadden.
rien V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Zaterdag 3 juni 2017 met 7 personen.
Heerlijk en eerlijk eten, fantastische service, en mooie lokatie.
Dank dat we bij jullie mochten eten.
Rien
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
3 gangen menu gegeten. Zeer gastvrije en vriendelijke ontvangst. Eten zeer lekker, betaalbaar en ruim voldoende. Ambiance ongedwongen en gezellig. Absolute aanrader.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Wat een warme en gezellige ambiance in dit met veel hout verbouwde historische pand. Zeer gastvrij en flexibele bediening en dan ook nog een uitstekende keuken. Een aanrader voor culinair genieten, ook met groepen.
Kees60 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
We hebben én met veel plezier én met veel smaak in het restaurant van de Oorsprong gegeten. Hetgeen we voorgeschoteld kregen overtrof onze toch al tamelijk, gezien de recensies van de laatste tijd, hoge verwachtingen. De bediening was alleraardigst, dacht mee en voelde ons goed aan. Kortom: het was zeer smaakvol, plezierig en aanbevelenswaardig.
RiessenseMug .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Wij doen vandaag de elfstedentocht op de fiets met regen. Als verzopen katten kwamen wij aan bij hotel De Oorsprong in St Nicolaasga.
Een allerhartelijkste ontvangst. Natuurlijk waren we welkom. "Wilt u een handdoek?"
Geweldig. Daarna koffie met heerlijke appeltaart en slagroom.
Een absolute aanrader!!!
Mirella T.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Geweldig!!! Goede prijs kwaliteit verhouding van het eten. Warm welkom! de zalm is ook een aanrader en het vegetarische menu is ook heerlijk. Ook lekkere bijgerechten, (h)eerlijk eten!
Bjverschoor .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Prachtig gelegen, sfeervol restaurant en mooi cultureel programma (live jazz!). Het eten was ook zalig, zowel voor vegetariër als vleeseter. Sinds de oospronkelijke eigenaren de oorsprong weer hebben overgenomen weer zeer sfeervol en persoonlijke aandacht!
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Het hotel/restaurant is inmiddels weer overgenomen door de voormalige eigenaars en daardoor meteen gestegen in kwaliteit en sfeer. Er wordt lekker eten geserveerd, de bediening is zeer vriendelijk en de omgeving is prachtig.
Zeker een aanrader!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Prachtig gelegen locatie met gedreven bediening. De kaart is gevarieerd en de producten vers. Genoten van een mals stukje entrecote en een Laaksemmer bot. Worteltjes iets te gaar maar verder prima. Aanrader: eten in de kas is bijzonder mooi. En als je een rondleiding kan krijgen zie je nog oud gedeelte van het huis met bedstee en een eetgedeelte met omgebouwde stallen. Leuk voor een feestje!
martin R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
Hotel de Oorsprong is een beetje vergane glorie. op 21 oktober daar gelogeerd en gegeten...wat een foute boel daar in die keuken. Mijn vrouw en ik hebben elkaar vaak aangekeken tijdens het diner. Voorgerecht gemarineerde zalm. Het is dat het raam gelukkig niet openstond, anders was het van je bord gewaaid. Hier wat van gezegd en we kregen een 2e bordje met 3 flintertjes zalm ter compensatie, echter de zalm was plakkerig en smaakte oud. Vervolgens het streekgerecht genomen, de vis...Bot. Deze vis was uitgedroogd en zag er een beetje bruinig uit, terwijl het visvlees mooi wit dient te zijn. De smaak was navenant. De prijzen waren ronduit vrij pittig te noemen en stonden totaal niet in verhouding met de kwantiteit en kwaliteit van het eten. Nee, dat was echt niet genieten. Ontbijt was de volgende morgen redelijk in de voormalige stoeterij, maar voor de rest echt geen culinaire aanrader,Thea en Martin Ravestijn