Dessertbar

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

• Af te huren
Spanjeganger .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Wederom bij de dessertbar geweest en weer tot de ontdekking gekomen dat wij dit toch echt de lekkerste broodjes van Haarlem vinden.Natuurlijk is dit persoonlijk, maar aangezien wij vrij regelmatig in heel Haarlem lunchen blijf ik bij mijn stelling.Wij zullen hier zeker nog vaak komen.Zowel Nienke als Remco doen er alles aan om het de gast naar de zin te maken super en zeker een aanrader.
Landsteeg .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Restaurant heeft ons positief verrast. Je loopt er makkelijk voorbij, en binnen is het misschien niet zo gezellig ingericht als je zou hopen, maar het eten maakt dat meer dan goed. De broodjes waren rijkelijk belegd, en smaakten heerlijk. Natuurlijk ook een dessert genomen, geweldig!
Heleen F.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
De Dessertbar is een uniek en geweldig concept in Haarlem. De heerlijkste huisgemaakte desserts met een bijpassende wijn, kopje koffie of een scropino. Alles is even lekker. Eigenaren Remco en Nienke hebben de bijzondere gave, zonder opsmuk en met een fijne 'no-nonsens' houding, je toch te behandelen als een belangrijke gast. Elke keer weer fijn om heen te gaan.
Debora J.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We hadden na ons diner nog zin in een toetje, maar niet in het restaurant waar we zaten en zo kwamen we bij de dessertbar. Veel keuze van klassieke desserts en ook wat minder bekende desserts. Het personeel is vriendelijk, de koffie en muntthee lekker, vond de desserts een beetje tegenvallen, je zou denken als je specifiek desserts serveert dat je daarin dan verdraaid goed in bent. De crepe suzette en tarte tatin waren wel lekker, maar geen hoogstandjes, een beetje van het niveau hobbykok thuis, dat vond ik dan wel weer jammer. Als je slecht ter been bent kun je beter niet te veel drinken, want voor het toilet moet je de trap op.
R_vanDijk .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Gisteravond hebben we gegeten bij de dessertbar en de toetjes hebben onze verwachtingen overtroffen! Wat een heerlijke cheesecake en crème brulee! Als wij nog eens in Haarlem zijn komen wij hier zeker voor terug!
Dientje73 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Een ongecompliceerd tentje waar je 's avonds alleen toetjes kan eten, maar overdag ook terecht schijnt te kunnen voor de lunch (sorry, nog nooit gedaan). Altijd super lekker. "Cooked to perfection" zoals ze dat ik in het Engels zeggen. De crème brulée was ook nu weer heerlijk. De meiden achter de bar zouden wat mij betreft net iets meer hun best mogen doen. Ze zorgen dat het proces goed loopt, maar iets meer oprechte vriendelijkheid zou de charme ten goede komen. Die charme heeft het interieur wel, je zit er echt leuk.
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We zaten bij de deur en dat was het gewoon echt te koud. Tocht door de deur aan de zijkant en de ingangdeur gaat steeds open omdat je boven naar de toilet gaat. Erg jammer want het was een heerlijk toetje en het is een gezellige setting.
Steven E.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Het enige wat ik hier wil plaatsen: die tartufo.....Heerlijk. Vooruit de tiramisu en de dame blanche ook. De rest moet ik nog uitproberen.
Anne-Klaver .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Heerlijke beleving voor tussendoor of later op de avond. Met een partner die werkzaam is in een restaurant is dit een uitkomst.

Interieur is top, bediening super en de desserts zijn geweldig!

Een absolute aanrader, ook als je niet van zoet houd!
Yteke N.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Echt een topper in onze beleving! We hebben hier heerlijk geluncht!
Wij kozen voor een warm broodje Geitenkaas en een broodje met gesneden biefstuk, vooral die laatste is een gouden vondst! Wat een heerlijk broodje!
De ambiance was ook mooi, smal en goed ingericht. Leuke vintage style!
Femke B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Heel erg leuk concept en hele vriendelijke en behulpzame eigenaresse in de bediening. Wat een gezellig tentje en hun kaart is om óp te eten! Heel erg leuk om hier een avond af te sluiten! Heerlijk!
Chino7 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Laat de naam je niet op het verkeerde been brengen. Uiteraard kan je hier tot laat borrelen en van desserts genieten, maar je kan er al vanaf 12 uur 's middags terecht voor een hartige lunch. Echt een aanrader is de bocadillo met biefstukreepjes en paddestoelen!
De inrichting is warm en knus met ongeveer 8 tafeltjes. Verder een vriendelijke bediening (ik vermoed ook de eigenaren) en een ruim assortiment aan wijnen, bieren en whiskey's. Het prachtige pand staat op de monumentenlijst en het enige nadeel is dat dat wel een beetje te merken is. Er hangt namelijk een vaag kelder-luchtje.
Esther1983 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
De bediening was echt niet fijn vanmiddag, normaal wel. Out het hoofd opnemen en dan echt de helft vergeten.... Schrijf het de volgend keer op, dat scheelt een hoop gedoe :( drankjes dus vergeten, verkeerde brood bij bestelling... en het duurde zeer lang voordat bestelling werd opgenomen en opgediend werd
Normaal erg fijne tent, hopelijk volgende keer beter!
Window .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Misschien had ik wel te hoge verwachtingen van Dessertbar. Ik ben een toetjesmens in hart en nieren, en keek al tijden uit naar een bezoek aan wat in mijn hoofd de toetjeshemel had moeten zijn. Dat bleek niet helemaal terecht.
Binnen is het donker en gezellig, een prima plek om 's avonds bij te komen van het diner. De kaart belooft enerzijds veel moois: een hele waslijst aan toepasselijk geprijsde en zelfgemaakte desserts, zoete en minder zoete, in allerlei soorten en maten. Anderzijds valt meteen al op dat op zichzelf al goede klassiekers zijn 'opgeleukt': tiramisu van liquor 43 met koffieijs? Het is ongetwijfeld lekker, en ergens begrijp ik wel dat je bijzondere en eigen creaties wilt presenteren, maar goeie tiramisu behoeft geen ijsje toe.
Maar goed, mijn tafelgenote en ik maken een keuze. We moeten eventjes wachten op de bediening, want aan de bar is een druk gesprek gaande. De karamelcheesecake die even later verschijnt is bovenal fors, qua smaak op zich lekker maar zelfs voor cheesecakebegrippen machtig en de bastognebodem wat vet. De Franse citroentaart is op een goede manier zoet en zuur tegelijk, maar (sorry) die maak ik thuis toch beter. Niet dat het slecht was (als je een stukje voor m'n neus zet, eet ik 'em zeker op) maar minder dan ik had verwacht van een dergelijk gespecialiseerde zaak met dergelijke recensies. Misschien troffen we het niet die avond - dat kan. Ik kom waarschijnlijk nog wel een keer terug om te checken, maar daar heb ik nu toch niet zoveel haast bij als ik had gehoopt.
Anne-Lotte H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Wat leuk dat je hier speciaal de avond kunt afsluiten met het nuttigen van een dessert! Op aanraden van een vriendin hier op zaterdagavond heen gegaan en een heerlijke glaasje port besteld met diverse kazen. Het bordje was zeer rijkelijk belegd en leuk opgemaakt. Mijn tafelgenoot had de Zoeteballen. Ook heerlijk als je van zoetigheid houdt! Genoeg keus voor ieder :-) De serveerster was erg vriendelijk en had goede kennis over de gerechten. Ik kom hier nog eens terug!
Msbobo .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
altijd lekker
chocolade desser en scroppino heerlijk niet te veel en te snel drinken je gaat achteruit de deur uit hahah
gezellig en knus.
met een mooie dag ook erg gezellig om buiten te zitten.
blijf hier zeker vaker komen
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Na een hoofdgerecht in ander restaurant daar het dessert over geslagen en bezoek gebracht aan de Dessert bar, speciaal voor de karamel cheese cake. Die is echt heerlijk! De gastheer is enorm vriendelijk en maakt lekkere koffie. Als je in de buurt bent adviseer ik hier je toetje te eten!
Janpieterv .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Nienke en Remco zijn toch samen de perfecte gastheer- en gastvrouw. Meteen als je binnenkomt voel je welkom en wil je niks anders dan al die mooie desserts bestellen en proeven. en dan dat drankarsenaal...
Brendaklomp .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Wat een gezellig tentje! Alleraardigste bediening, gezellige ambiance...en natuurlijk heerlijke desserts met goeie koffie!
Zeker voor herhaling vatbaar!
Paul_s .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Afgelopen vrijdag had ik het geluk dat er nog een tafeltje vrij was, want deze kleine zaak zit snel vol. En terecht, want de toetjes die ze serveren zijn heerlijk. Ook de irish koffie ziet er fraai uit. De bediening is vriendelijk en vlot, als ze zich tenminste door de drukte heen weten te werken.
Leuke, gezellige zaak, waar ik graag nog eens de andere gerechten van de kaart wil proberen. Chocolade taart (warm) en worteltaart met fruit waren in elk geval super lekker.