Over restaurant Desafinado

Geniet van fijne muziek en heerlijk eten

Voor heerlijk eten onder genot van fijne jazzmuziek ben je hier aan het juiste adres! Desafinado is hét jazz eetcafé van Middelburg. De chef maakt de lekkerste gerechten bereidt met verse ingrediënten. Ook de bierliefhebber heeft hier een fantastische avond, ze hebben een groot assortiment speciaalbieren!

Meer informatie over restaurant Desafinado

Dinsdag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Marianne P.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Leuk ingerichte zaak. Vriendelijk personeel, maar niet zo vlot. Lactoseintolerantie werd goed opgepakt. De kok paste de gerechten aan. Wel moest ik vragen om wat olijfolie bij het brood i.p.v. de roomboter. De confit van eend was erg lekker, maar de portie was wel heel klein op een heel groot bord. 10,50 was aan de dure kant hiervoor. De pasta met garnalen was te gaar gekookt en vrij smakeloos. Ook deze was stevig aan de prijs. De apart bestelde groenten waren erg lekker. De koffie was uitstekend. De sauvignon blanc was acceptabel.
Max W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Even op het terras neergeploft voor een kopje koffie met gebak. De huisgemaakte chocoladetaart is geweldig! Wel flink groot. Erg hè?
Een glaasje water bij de espresso. Zie je ook niet vaak!
Ineke V .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Leuk terras onder de bomen. Tafeltjes, althans ons tafeltje, was vies en pas nadat wij er om gevraagd hadden werd er een lapje overheen gehaald. Bij de door ons bestelde Chardonnay werd een leuk hapje geserveerd; een royaal gevuld kaasplankje met honing en mosterd en een schaaltje olijven. Nadat we hiervan ongeveer 1/3 deel genuttigd hadden werd dit weer weggehaald met de opmerking dat dit niet voor ons bestemd was maar voor een andere tafel...
Nadat we van verbazing bekomen waren, de zeetong besteld. Hiervoor rekende men een zeer schappelijke prijs. De zeetong smaakte goed. Hierbij een minuscuul likje aardappelpuree en wat gifgroene, keiharde groenten. Sommige dames van de bediening waren die dag kennelijk met het verkeerde been uit bed gestapt. Soms op het onbeschofte af. Daarbij zou het handig zijn dat er afspraken zouden worden gemaakt over wie welke tafels bedient. Om telkens weer gevraagd te worden of we wilden bestellen terwijl dit al lang was gebeurd wekte irritatie. Ook verdient het toilet een opknap beurt en zou er tussendoor wat vaker schoon gemaakt kunnen worden.
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Aan het einde van een dagje Middelburg het buitenterras opgezocht van Restaurant Desafinado. Hoofdgerecht genomen: vis van de dag- roodbaarsfilet en mijn vrouw at vegetarisch : pasta pesto. Prima opgediend waarbij kwaliteit boven kwantiteit gaat. Goed adres om te dineren.
Maxxi .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Bediening was plezierig, flexibel en behulpzaam. Eten was heerlijk puur van smaak. Boeiende kaart. Heerlijk bruin ingerichte herberg.
Rickels .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Heerlijk en ongecompliceerd gegeten hier. Leuke, losse bediening, die heel servicegericht is. De inrichting is ook bijzonder: veel jazzposters, een piano, regelmatig optredens van jazzbandjes en anders prettige jazzmuziek uit de speakers. Heeft ook een leuk terras met uitzicht op de Lange Jan en met een prachtige grote boom. Hier is het goed toeven!
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Zeer ruim assortiment aan speciale biertjes, en de ober weet je vlot te dirigeren naar een keuze die bij de gewenste smaak aansluit. Ook alcoholvrij bier is in verschillende smaken beschikbaar.

De menukaart biedt veel keuze maar helaas niet voor vegetariers... die moeten het voornamelijk met een loempia doen. Het eten wordt vlot geserveerd (in ieder geval toen het niet erg druk was), en smaakt prima. Zelfgemaakte frietjes! Hmm.

De inrichting is die van een gezellig jazzcafe, maar wel een uit het jaar 2000. Een update zou de rest van het eetcafe eer aandoen. Desalniettemin is alles netjes en schoon, waaronder de toiletten.

Tot slot is de bediening heel goed. Vriendelijk, snel en deskundig. Al met al een plezierig bezoek!
Nils G.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Toevallig hier terecht gekomen, maar het beste stukje lamsvlees in tijden gegeten. Botermals en bijzonder smaakvol. Kleine opvallendheid: mijn lamsgerecht kwam van de aspergekaart en er zaten twee asperges bij. Mijn vriendin bestelde lam van de gewone kaart en daar zaten meer asperges bij! (en daar hield ze dus niet zo van) Maar geen gezeur, het eten was fenomenaal, het café is mooi en gezellig ingericht en de mensen waren aardig en netjes.
Maayke S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Gisteren om half zeven aangeschoven voor het dagmenu. Een mooie avond tegemoet, want om half negen nog naar het concert van Blaudzun. Vitello als voorafje, tussendoor mosterdsoep en een zeebaars als hoofdgerecht. Het eten is verrassend lekker. Ik heb echter wel flinke klachten over de bediening. Het was al na achten toen we om de zeebaars begonnen te vragen. Die kwam om tien voor half negen. Vriendelijk geschetst dat we het we het eten heel lekker vonden maar dat het wel wat lang duurde allemaal. Of we het dessert konden laten zitten ivm de tijd en of we daarin wat tegemoet konden worden gekomen in de prijs. Vervolgens kregen we een rekening die hoger uitviel dan het oorspronkelijk bestelde dagmenu omdat de gerechten nu a la carte waren aangeslagen. De reactie die we vervolgens kregen was ronduit offensief. Geen enkel begrip en een "ober" die het gesprek niet aangaat en zijn klanten uitlacht. Een staaltje van hollandse bediening op zijn allerslechtst.
Epicurus2 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Gelegen aan de voet van de Lange Jan, met een prachtig, ruim opgezet terras. Elk gerecht op de kaart heeft de naam van een jazzlied of -muziekstuk. En bij elk gerecht niet alleen een wijnsuggestie, maar ook een suggestie voor een bijpassend bier. Niet verwonderlijk als men bedenkt dat dit etablissement een bierkaart heeft met ruim 80 bieren, waarvan 7 op tap.
Wij kiezen het 3-gangen seizoensmenu à € 32,50. Vooraf krijgen we, geserveerd op een leisteen, een stukje gerookte rib-eye, verrukkelijke geitenkaas, gamba's en atjar-mayonaise. Daarbij brood en boter. Alles even lekker. Als tussengerecht volgt, weer met wat brood en boter, een zomerse uiensoep met Zeeuwse garnaaltjes en croûtons. Als hoofdgerecht: een rosé gebraden kalfsoester met een saus van eigen jus, salie en knoflook. Uitstekende wijnsuggestie van de bediening: een glas Rosso Nero d'Avola, IGT, Sicilië à € 3,95. Elke gang is een feestje op zich. U eet en drinkt hier uitstekend.
Vriendelijk, goed gehumeurd, spontaan personeel. Goede adviezen. Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Bij een weekendje weg hier per ongeluk als eerste gestrand. We dronken hier een glas wijn alvorens van de bediening te horen dat je hiernaast ook een Bed en Breakfast hebt (van dezelfde eigenaren). Op aanraden van de eigenaresse hier ook gelijk gegeten. In een woord voortreffelijk, dit verwacht je niet bij een eetcafe. De kok is verrassend en de presentatie hoogwaardig. De sfeer is laagdrempelig dus al met al een aanrader!!
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Op deze zonnige zaterdagmiddag verdringen potentiele gasten zich om een tafeltje te krijgen met uitzicht op de Lange Jan. Er heerst een gezellige stemming waarbij onbekenden met elkaar de strijd aangaan om zo snel mogelijk een tafeltje te krijgen. Overigens geen (jazz) muziek op dit terras maar dus wel SFEER! De lunch? Huisgerookte zalm, Club Sandwich en de Ceasar salade echt meer dan prima bereid en gezien de drukte toch best snel op tafel. De bediening professioneel senior waarmee ondanks de hectiek de sfeer prima bleef. Een ruime voldoende en wij gaan nog eens voor een diner!
Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Dit restaurant/jazzcafé is wel een verrassing. Het zit op een sfeervolle plek op een rustig pleintje, pal naast de Sint-Janskerk. Mijn coquilles als voorgerecht waren botermals, maar de sashimi van mijn vriend was zo mogelijk nog lekker, met een lichte wasabisaus. Hij wilde graag een speciaalbiertje bij zijn vishoofdgerecht en vroeg advies welk bier geschikt zou zijn. De vriendelijke dame van de bediening ging vragen wat erbij zou passen en kwam terug met een Oude Geuze die eigenlijk niet op de kaart stond, maar wel in huis was en die inderdaad prima smaakte bij de vis. De roodbaars had een krokant korstje en was gaar maar niet té. De variatie van groenten die erbij zat, was ook lekker en anders dan anders. Er zat een plak bij van een bepaald aardappelgerecht waarvan ik de naam niet weet. Dat smaakte goed, maar de frietjes van de buren zagen er ook wel verleidelijk uit. Op het eerste gezicht is dit etablissement niet goedkoop, maar de kwaliteit van het eten is wel hoog.
G_W .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Voorgerecht: lekker huisgemaakte soep van doperwten met zeeuws spek.
Hoofdgerecht: heerlijke zeeuwsche mosselen gegeten, deze waren gekookt in blond bier. Met daarbij dikke frietjes en salade. Heerlijk glaasje witte huiswijn, en dat op het terras onder de "Lange Jan" in hartje Middelburg !
Abrand .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2013
Ik heb in dit eetcafé alleen ervaring met de lunch, het lekkerste en gezelligste in Middelburg. Heerlijke lunchgerechten met dikke plakken Zeeuws brood. Ik krijg weer trek als ik er aan denk, ik kom zeker regelmatig terug.