Dèsa

31-206710979

Meer informatie over restaurant Dèsa

Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Een prima en authentieke zaak. Echt goede rijsttafels met uitgesproken smaken, mooie hoeveelheden en als de rekening komt word je helemaal blij. Een aanrader.
Ram1972 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Ik kom al jaren bij dit indonesische restaurant, en al jaren is het prima in orde daar. ik vind het authentiek en geen poeha. kortom een aanrader
Lisa T.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Een aanrader,.......eten zijn echt authentic smaak,......heel moelijk tegenwordig om een Indonesische restaurant te zoeken met een authentic smaak,......Eindelijk vind ik een echte Indonesische eten. Het was alles lekker,.......Prijs verhouding heel goedkoper vergelijkeEn met de horeca tent in buurt van de Pijp. vriendelijk bediening,......
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Wij hadden de Desa (extra) rijsttafel. Genoeg voor 2 personen. Twee verschillende bakjes rijst, vlees, kip, groente, satésaus en kroepoek. En een bijpassend bintang biertje :) Prijs kwaliteit is goed en bediening is vriendelijk.
0001hans .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Vanavond wezen eten met zijn drietjes, wat opviel was een ouderwets donker interieur en scheuren in de stoelbekleding, was dus al een niet zo geweldige binnenkomer.
Het eten RIJSTTAFEL ISTIMEWA hadden we besteld en dat stond binnen no time op tafel en wat spijtig was een aantal gerechten waren koud dus terug laten halen en warm laten maken.
De bediening was een beetje knullig en de smaak was verder redelijk.
al met al voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Charmante maar ietwat langzame bediening. Sfeer is goed, eten iets minder. Op mijn vraag waarom de (duurste en meest uitgebreide) rijsttafel niet bijzonder pittig was, kreeg ik als antwoord dat ik de volgende keer een andere rijsttafel (welke??) moest proberen.....
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Bij binnenkomst zaten er enkel gasten uit Azie te eten en dat was een goed voorteken. We bestelden rijsttafel Desa extra voor 4 personen. Het stond in een mum van tijd op tafel, wat mij betreft iets te snel. Bij elk schaaltje wat ze neerzette, mompelde de verlegen serveerster onverstaanbaar wat het was. Wat ik tussen de gerechten miste was iets met vis. Het smaakte allemaal overigens heerlijk maar was weinig origineel. Dat wordt natuurlijk bedoeld met authentiek bedenk ik me nu... Voor de eter die zich graag op bekend terrein begeeft is dit een goed restaurant met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Weinig creatief en een wat afstandelijke bediening.
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Aan de hand van de goede recensies op iens hebben we een buitenlandse gast naar Desa gebracht voor een "echte" rijsttafel. Het was een prachtig avond qua weer, en helaas heeft Desa geen terrasje. Toch zijn we gebleven. Restaurant was om 18:00 nog leeg, en behalve een bus vol toeristen uit Indonesië (wat vast al een goede teken was), die naar een apart ruimte achter gingen eten, waren we de enige gasten. Inrichting is typisch voor een indo-chinees restaurant, wat donker en ouderwets . Misschien niet het beste keus voor een prachtige voorjaarsavond...... Maar ondanks mijn eerste indruk was de eten, en service, wel top. Rijsttafel was lekker en veel eten voor de prijs. We hebben wat laten liggen. Drie soorten rijst, in grote kommen zoals het hoort (terwijl tegenwoordig vaak bij een rijsttafel te weinig rijst wordt geserveerd, vind ik). De gebakken rijst (met veel chili en knoflook) was heerlijk. Kleine details klopte ook - we vroeg voor wat sambal en kreeg een ruime portie heerlijk, erg pittig sambal. Wilden we het eigenlijk meenemen naar huis..... Service was ook erg vriendelijk en attent. Het is zeker een aanrader als je gewoon een goed rijsttafel zoekt, zonder toeters en bellen.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Hier met een vriend een overheerlijke rijsttafel genoten. Wat een hoogtepunt was dit in vergelijking met andere Indonesische restaurants. Vraag mij niet de gerechten bij naam te benoemen, want dat kan ik echt niet, maar dat ze lekker waren is een feit.
De bediening was een hartelijk jongedame die haar uiterste best deed, om het naar onze zin te maken, hetgeen goed is gelukt.
Het restaurant is wat oubollig, maar daar kom je niet voor, maar wel voor de voortreffelijke gerechten.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Vanavond met een vriend een heerlijke rijsttafel (Desa extra) gegeten die authentiek Indonesisch smaakte en dus prima was. Heerlijke gerechtjes die me meteen aan mijn Indische oma doen denken. Dus zonder meer voor herhaling vatbaar!
De Aziatische dame in de bediening was heel attent en zorgzaam, maar ze moest de namen van de gerechten nog goed leren, zei ze, wat me verbaasde. Wat bleek? Ze is van Thaise afkomst! Dat gaf niets, want ze was een en al gastvrijheid. Het decor scoort wat lager: de schilderijen aan de muur leken me huisvlijt: best aardig, maar niet goed. Maar daar gaat het niet om!
En hoewel ik hier vaker geweest ben, viel me nu pas op dat ze achterin nog een hele zaal hebben, geschikt voor een partijtje. Ook leuk om te weten.
Kortom: ik was hier al een poos niet meer geweest, maar ze staan meteen weer in mijn lijstje van favorieten.
Bakkerej .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2014
Door de goede berichten op iens hier terecht gekomen na een dagje Amsterdam.
Er zaten inderdaad een heleboel indonesiers, maar die waren net uitgegeten toen wij binnenkwamen, dus had de bediening het weer even rustig en konden ze advies geven over de rijsttafels.
Wij kozen voor de vegetarische rijsttafel, die overigens prima smaakte, helaas waren er een paar gerechten koud, die niet koud mochten zijn.
Dit gemeld, maar het werd afgedaan met de mededeling dat alles snel afkoelt zodra het van het vuur komt.
De warmhoudplaten verwarmden de overige lauwe gerechten niet goed, zodat wij eigenlijk een koude tot lauwe rijsttafel hebben zitten eten.
Ondanks dit waren de smaken prima.
Het decor was voor ons oke, wat voor ons telt, is dat het schoon en netjes is en dat de service goed is en dat was het!
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Het eten was uitstekend. De bediening was uiterst vriendelijk met veel geduld. We zaten er nog tot laat in de avond, geen enkel probleem. We hebben er heerlijk gegeven, Bami goreng en rijsttafel voor de anderen. Ambiance was ook prima, prettig rustig. Kortom, een geslaagde avond.
Pepijn S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Echte Indonesische smaken van de hoogste plank. Zeer persoonlijke bediening en gewoon een heerlijke atmosfeer. Een prima tent om lang te blijven zitten en nooit meer te stoppen met eten. Hier kom ik terug ! Vandaag nog !
Dbsajet .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Iens.nl gevolgd en zijn met z'n drieën naar het restaurant Dèsa gegaan. Leuke en schone omgeving en buitengewoon vriendelijk benadering en service. Eten was heerlijk; rijsttafel voor twee en nasi ramis voor mij.
Verhouding prijs/kwaliteit prima!!
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Deze Indonesiers bieden de echte keuken maar dan voor een schappelijke prijs. De rijsttafel was goed, sate kon beter maar daarentegen waren de rendang, de boontjes en sajoer lodeh voortreffelijk. Bediening is snel en attent. Ik kom zeker een keertje terug.
Lilianf .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Mijn man is Javaan en ik heb daar jarenlang gewoond. Dit is (naast een paar afhaalrestaurants) verreweg het lekkerste en meest indonesische eten wat we kunnen vinden in Amsterdam, als je een wat smallere beurs hebt. Wij kiezen altijd de rijsttafel Desa Extra voor 19,80 en ruilen de kip rica rica dan om voor sayur nangka (jonge jackfruit groente). resultaat: grote grijns en een meer dan goed gevulde buik. Het personeel is niet zo spraakzaam omdat velen van hen rechtstreeks uit indonesie zijn gearriveerd, dus het Nederlands nog niet zo machtig en wat verlegen. Maar heel aardig en ze hebben wel wat meer tijd voor je als de groepen indonesiers naar huis zijn. (als je de pech hebt dat je tegelijkertijd met 2 tourbussen aankomt, kan de service even iets verslappen, maar het eten maakt alles goed) Desa is het tegenovergestelde van een tourist trap, en het bewijs dat goed indonesische eten niet duur hoeft te zijn! wij komen al jaren keer op keer terug, als we iets te vieren hebben (bijv onze bruiloft) of gewoon zomaar omdat het leuk is.
Aanrader!!
Wasabi1 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Dit is een restaurant waar wij vaak gaan eten. Een rijsttafel is heel betaalbaar en kost rond de 16 Euro per persoon. Het eten is heerlijk, getuige ook de bussen met Indonesiers die hier vaak stoppen van reisorganisaties. Locals weten heus wel wat ze uitkiezen. De bediening is vriendelijke, maar niet erg spraakzaam en het decor is prima, maar niet spectaculair.

Als je echter voor topeten voor relatief weinig geld wilt gaan, is Desa echt een goede plaats!
Patrick H.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Wat een drama! Het begon al met een cola zonder koolzuur, er wordt hier uit liter flessen geschonken! Uitgebreide rijsttafel besteld a 32 euro pp. Maar wat slecht! Vlees was erg vet, of was als kauwgom. Kip was zuur. Alleen de sate was ok. Ben vaak in indonesie geweest maar dit is niet authentiek zoals ze pretenderen.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Geweldig Indonesisch eten!! Eigenaar (?) en personeel vriendelijk, maar weinig spraakzaam. Tot aan het einde van de bar/buffet netjes ingericht, daarna soort huiskamer met oude leren bank, computerhoek enz. Rommelig. Maar ja, je komt uiteindelijk voor het eten en daar mankeert helemaal niets aan. Hier komen we zeker terug!