Dertien

Schiedamse Vest 30 3011 BA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Dertien

De boer beslist

Op het enorme menubord boven de bar staan slechts een paar gerechten. De boer, teler en fokker bepalen hier wat je eet. De jongens van Dertien koken het in hun eigenzinnige stijl om aan jou te presenteren. Fermenteren is hier tot kunst verheven: zuurkool van bloemkool. Naast heerlijk eten, kun je hier ook genieten van proeverijen, Japanse jazz of een benefietavond.

Meer informatie over restaurant Dertien

Ad V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
El1986 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Voorgerechten slecht verdeelbaar, smakeloos. Betrof ook ganzenlever.. beschrijving gerechten werd achterwege gelaten.
Hoofdgerecht Haantje was saai. Deel van de kip was nog rood, ik durfde het niet aan. Klein hoopje koolsla. Kortom teleurstelling.
Nagerecht was oke. Het ijs vond bijna niemand lekker aan de tafel, vreemde smaak. Bodem Chocoladetaart was heel droog en te hartig in combinatie met de rest.
Wijnen waren heerlijk.
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Super leuke sfeer en toffe open keuken. Tevens heerlijk gegeten, goede kwaliteit prijs verhouding. Bediening was erg vriendelijk!
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
De Eendracht was een van onze favorieten, maar toch was dit voor ons de eerste keer in Dertien. Een prima keuze. Leuk publiek, vriendelijke bediening. Even opstaan van de tafel om het menu in de letterbak boven de bar te bekijken. Interessante combinaties op de kaart. We kozen voor gepofte ui met krab en boerenkool met kruidenzwam vooraf. Beide erg smakelijk. En Hollands Haantje als hoofdgerecht. Vlotte bediening, ondanks de drukke vrijdagavond. Tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar, dus je moet geen geheime gesprekken willen voeren.Leuke wijnen. Met zijn tweeën net iets meer dan 100 euro kwijt. Prima prijs/kwaliteit.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Erg lekker gegeten en net weer even wat anders. De meunukaart hangt boven de bar beneden en is daarom wel lastig te zien als je boven zit. Erg aardige bediening en we hoefden niet lang te wachten op onze gerechten.
Monica O.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
De hele avond was één grote teleurstelling. Het serveren van het aperitief duurde lang. De wijn bij het voorgerecht werd vergeten, er werd zelfs een tweede keer gevraagd of wij iets wilden drinken bij het voorgerecht. Die wijn werd zonder overleg ingeschonken. Bij het hoofdgerecht bestelden wij een fles witte wijn, daar moesten wij tweemaal herinneren aan de toezegging voor een wijnkoeler. Het hoofdgerecht was na 1,5 uur nog niet uitgeserveerd en bij navraag kwam het lauw op tafel waarbij één van de twee visgerechten niet gaar was. Reactie hierop was, wij crediteren het aperitief en beide hoofdgerechten. Zonder aanbod om een nieuw hoofdgerecht te serveren. Daarom maar een kaasplankje besteld. Een bescheiden portie. Als wij geen brood hadden gegeten bij het voorgerecht hadden wij zeker niet voldoende gegeten omdat wij dus samen één hoofdgerecht hebben gedeeld. Een dessert werd niet meer aangeboden, ná het kaasplankje kwam direct de vraag of wij koffie wilden bestellen. Éénmaal en nooit meer.
Inge L.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Zalig, lekkere en gevarieëerde gerechten laten je de drukte het rumoer in de overvolle zaak snel vergeten.
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in een leuke ambiance. Complimenten voor onze tafelheer Jeroen.
John S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Relatief kleine kaart die echter erg lekker en bijzonder is. Aanbevelingswaardig!
Anne marie V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met een geweldig goede wijn! We zaten op een mooie plaats, mooi uitzicht in het restaurant en op de keuken. oorgerecht kwam iets te snel maar daarna was het wachten precies aansluitend bij ons tempo.
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Erg lekker gegeten, goede adviezen gekregen. bijzondere maar zeer smaakvolle gerechten
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, goeie wijn en leuke, spontane, informele service! Alleen jammer dat ze met shifts werken en je, als het druk is, niet lekker kunt natafelen.
Pieter C.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Voorgerecht een beetje petit.
Carol V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Op de 13e naar 13 geweest, een dag voor mijn echte verjaardag door mijn lieve vrouw verrast; zij was hier al eerder geweest en wilde me trakteren op een bijzondere maaltijd. Aangezien we niet echt hongerig waren besloten we te kiezen voor diverse "starters". Een hele goede keuze met als uitschieters de kokkels en de meerval. En niet te vergeten de bitterballen van pulled pork. Kundige en leuke bediening, nieuwe drankjes leren kennen en we komen zekere eens terug voor een hoofdgerecht. Een aanwinst voor Rotjeknor!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Wij zijn inmiddels meerdere keren met een kleine groep bij Dertien wezen eten en het bevalt altijd uitstekend. In mijn ervaring is de bediening altijd bijzonder vriendelijk, de sfeer ontspannen en het eten erg origineel. Door de variatie in gerechten en de manier van serveren is er vaak voor iedereen iets naar smaak te vinden. Ik kan Dertien van harte aanbevelen.
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Aanrader voor goede gerechten voor een meer dan schappelijke prijs. Vooral origineel doordat zoveel huisgemaakt is. De lekkere wijnen die we aangeraden kregen, waren zeker een pluspunt. Bediening kon niet beter, heel aangenaam en prima timing. Niet aarzelen, gewoon tafeltje reserveren!
Onno D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Merkwaardige gang van zaken vanavond: tafel gereserveerd voor 17.00 uur, na ruim twee uur en 180 euro verder wordt gevraagd binnen tien minuten weg te wezen vanwege nieuwe gasten. Overigens was het geen vraag, maar een decreet. Prima om een tafel twee keer te verkopen, maar niet op deze zeldzaam onhandige, schofferende manier. Horeca blijft moeilijk, zeker als je de verwachtingen van de gasten niet kunt managen. Jammer, want de keuken was bijzonder.
Onno de Wit
Michelle Z.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Eten was lekker, maar niet echt bijzonder. Gewoon goed.
Een fijne avond gehad
Vera P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Echt genoten van de originele kaart en de betrokken bediening! En het was nog lekker ook, het prachtige kunstwerk! :)
Een aanrader! Wij gaan zeker nog eens!
Gerrit J.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Avondje uit - meteen gecharmeerd door de fijne, pretentieloze ontvangst. We voelden ons meteen welkom. We lieten de chef kiezen, deelden gerechten en daar werd uitstekende wijn bij geschonken. Misschien kon de presentatie op het bord hier en daar wat verzorgder, maar, dat kon de pret niet bederven: verrast door heerlijke, natuurlijke smaken en bijzondere combinaties. Top waren de mosselen met amandel. Heerlijke plek, heerlijke avond.