Dertien

Schiedamse Vest 30 3011 BA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Dertien

De boer beslist

Op het enorme menubord boven de bar staan slechts een paar gerechten. De boer, teler en fokker bepalen hier wat je eet. De jongens van Dertien koken het in hun eigenzinnige stijl om aan jou te presenteren. Fermenteren is hier tot kunst verheven: zuurkool van bloemkool. Naast heerlijk eten, kun je hier ook genieten van proeverijen, Japanse jazz of een benefietavond.

Meer informatie over restaurant Dertien

Maandag 16:00 - 23:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 16:00 - 23:00
Vrijdag 16:00 - 00:00
Zaterdag 13:00 - 00:00
- Lunch vanaf 13:00
- Lunch vanaf 13:00

Jouw recensie over het restaurant Dertien

Ellen A.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Met collega's bij Dertien gegeten. Menukaart op de muur is ronduit onpraktisch want niet leesbaar vanuit onze plek en je zit in lange banken dus je kunt ook niet opstaan. De ober had hele verhalen en vond zichzelf duidelijk erg bekwaam, echter hij vergat basisdingen zoals wijn serveren na het bestellen, de garnituur, meermaals het bestek en kwam nooit meer vragen of we nog iets te drinken wilden. Hij vond ons duidelijk geen leuke gasten. Het eten was hip maar het kalf bevatte erg veel vetranden en de mayo bij de zelfemaakte slappe frites was heel smakeloos en zag er heel bijzonder uit. Bbq is hip en leuk dat ze lokale producten gebruiken maar de basis is helaas niet in orde.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Prima gegeten. Uitstekende bediening. Aparte gerechten en lekker klaar gemaakt. Aanrader voor iedereen die geen standaardvoer wil.
Pieter M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Heerlijk gegeten (tartaar van ree vooraf, wild zwijn als hoofdgerecht) en een bierkaart om van te smullen. Nergens in Rotterdam vind je in een restaurant zo'n uitgebreid en hoogstaand bieraanbod. Ik kom snel weer terug!
Roos H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Ontzettend lekker eten en goede wijn! Bediening zou iets sneller kunnen, maar t was druk.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Gastvrije en ontspannen sfeer. Enthousiaste mensen met veel kennis over de producten van de streek die ze verwerken.
Verrassende gerechten en drankjes met originele en spannende combinaties van smaken.
Echt een plek om eens terug te komen.
Mariette S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Eten was prima, bediening uitstekend en de sfeer gezellig. Top!
Pita D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Grote tegenvaller! Na gegeten te hebben in restaurant de Jong (ook in Rotterdam), was ik erg positief over het gebruik van lokale verse producten. Vandaar bij Dertien terecht gekomen. Echter viel het eten in Dertien heel erg tegen. We hadden twee hoofdgerechten met frietjes en broccoli als bijgerechten. Het lamsvlees en de broccoli waren lauw warm en er zat een donker gele laag over de mayonaise bij de frietjes, alsof het eten al geruime tijd onder warmte lampen had gestaan. Ook bestelden wij twee glazen Gruner Veltliner en deze wijn was tegen het zoete aan (wat naar mijn mening van te voren gemeld zou moeten worden). Ook staan de tafeltjes erg dicht op elkaar en kun je zo met elkaars gesprekken meeluisteren. Al met al voor ons niet voor herhalingsvatbaar en zou het mensen in mijn omgeving ook niet aanraden!
Ria P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het eten was heerlijk en de bediening was zeer terzake kundig en service gevoelig. Jammer dat het meubilair een opknapbeurt nodig heeft. Dit betreft met name de stoelen, die duidelijk aan vervanging toe zijn.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Op een zondagavond naar Dertien geweest met een vriend. Wat als eerste opviel was de menu kaart, deze hangt op de muur en is heel groot. De meeste mensen besloten er maar een foto van te maken zodat ze aan de tafel rustig kunnen kijken. Ik vond het erg onhandig. Ik begrijp dat je met lokale producten graag regelmatig de kaart verandert, maar wellicht is een klein krijtbordje dan leuk op tafel, waar men handmatig iets kan aanpassen?

We hadden een enorm vrolijke ober, heel leuk natuurlijk, maar hij was niet heel scherp: we kregen het verkeerde voorgerecht (ondanks dat de gerechten op een tablet waren ingevoerd), hij kwam met flessen wijn en glazen aan terwijl we geen wijn hadden besteld, en daarnaast onderbrak hij een aantal keer ons gesprek en begon zelf te praten als hij langs kwam. Het was enorm rustig, dus het verbaasde me dat er zo veel fouten werden gemaakt.

Het was een koude, regenachtige dag, en ik keek ernaar uit in een warm, knus restaurant te zitten. Dat is hier helaas niet het geval. Sowieso is het niet heel knus ingericht, en daarnaast was het enorm koud en stond er een raam open. Toen ik vroeg of het raam dicht kon, antwoordde men dat het open moest blijven wegens het brandalarm..(??) en dat ze het zelf ook koud hadden. Ik keek er naar uit weer naar huis te gaan, als ik eerlijk ben.

Het eten was prima, maar het uiteindelijke gevoel bij Dertien was helaas niet voor herhaling vatbaar.
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Leuk gezellig restaurant, lekker gegeten leuke vlotte bediening, door de drukte op vrijdagavond duurde het wel lang voordat het hoofdgerecht werd geserveerd kon worden
Marinka V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Ben gewaarschuwd, het eten is vies. Wij waren na een kwartier alweer weg. Ook kregen we geen reductie op de prijs toen we aan hadden gegeven dat het eten echt niet smakelijk was.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Het eten is er alleen niet super lekker maar de bediening uitstekend !!
Hans G.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Heerlijk eten
Perfecte bediening
Super
D. P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heel lekker gegeten voorafgaand aan een film om de hoek. Ik koos voor het vegan hoofdgerecht (bloemkool met bloemkool en bloemkool) omdat ik zo min mogelijk vlees e.d. probeer te eten, dus fijn dat dit op de kaart stond. Mijn vriendin koos voor de kip. Allebei erg lekker bereid en gecombineerd met één portie frietjes (en brood met smeersels vooraf en één gedeeld taartje na) ook genoeg voor ons. Puntje van kritiek: mijn bloemkool bleek, net als de kip, €18,-. Lekker, maar wel te duur...
Gerardalofs .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Bijzonder lekker vorkje mee geprikt s aanbevelingswaardig bij familie vrienden en kennissen. Ga door op de ingeslagen weg.
Groet Gerard
S V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Leuke plek en sfeer, prima bediening. Ze gebruiken echt interessante ingredienten en combinaties, maar ik vond over het algemeen - zowel voor-, hoofd- en nagerecht - de smaken niet heel sprankelend. Niet dat het geen goed eten is, maar ik weet dat er op smaak niveau veel meer mogelijk is. Kortom, zeker leuke avond gehad, de sfeer is uitmuntend, maar toch denk ik niet dat ik snel nog een keer zou gaan.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Prima bediening, verrassende maaltijden heerlijke smaken en erg gezellig. Menu bord is leuk maar wel wat onhandig. Goed wijnadvies. Aanrader!
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Erg goed eten voor een schappelijke priks. Mooie wijnen. Leuke en gezellige ambiance.

Tip. Doe wat aan de afzuiging, je zat boven geregeld in de rook!
Melvin V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Bij Dertien kom je voor het eten en de sublieme drank-spijscombinaties. De ruimte is gehorig, de banken zitten Spartaans, de bediening is heel "authentiek" en je zit op schoot bij je buurman. Toch kom je iedere keer terug, want het is steengoed.
SylviavanB .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Gisterenavond hier gegeten. Het is geen standaard restaurant, maar wat er geserveerd werd was goed. Minpunt is dat ze de weg kwijt zijn qua prijs kwaliteirsverhouding, 1 kippenpoot was € 18,00.... voor ons niet voor herhaling vatbaar.