Dertien

Schiedamse Vest 30 3011 BA Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Dertien

De boer beslist

Op het enorme menubord boven de bar staan slechts een paar gerechten. De boer, teler en fokker bepalen hier wat je eet. De jongens van Dertien koken het in hun eigenzinnige stijl om aan jou te presenteren. Fermenteren is hier tot kunst verheven: zuurkool van bloemkool. Naast heerlijk eten, kun je hier ook genieten van proeverijen, Japanse jazz of een benefietavond.

Meer informatie over restaurant Dertien

- Lunch vanaf 13:00

Voordelig
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Verfijnd, bijzondere smaken, erg lekker!
Mleine .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
De perfecte locatie voor een avondje tafelen met vrienden. Erg leuke gerechten, zeer smaakvol en verrassende combinaties. Heerlijke houten tafel met banken, super appelcider. We komen terug!
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Vriendelijke bediening, bijzondere gerechten, prima sfeer!
PatrickBennink .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Mooi restaurant, gezellige sfeer. Locatie menukaart ( boven de bar) grappig maar niet zichtbaar vanaf onze tafel en als je met z'n drieën op een bank zit niet handig. We werden heel vriendelijk ontvangen. Het eten kwam erg snel door. We hadden op aanraden alle voorgerechten (6) besteld om te delen. We kregen geen uitleg over de gerechten, jammer. Het eten was goed, maar miste samenhang. De mosselen waren erg lekker. Bediening was erg slecht / chaotisch. We hadden net de laatste hap van het voorgerecht op en ze kwamen al met het hoofdgerecht. Dit gebeurde nogmaals na het hoofdgerecht. Na de laatste hap werd gevraagd of we koffie/dessert wilden. Koffie kwam al terwijl de tafel nog vol stond. Op de rekening stond ook een fles wijn te veel om het compleet te maken.
Er valt veel te verbeteren, was wat teleurstellend.
Jan Willem V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
een tafeltje minder en dan heeft het bedienend personeel net iets meer ruimte om te manoeuvreren en wellicht
net iets meer aandacht voor de gasten... verder was het subliem!
Rudolf W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wat voor mij dit restaurant zo speciaal maakt is dat alles uit eigen omgeving komt zo komen de vleeswaren en groeten gewoon uit hartje Rotterdam. Ik besloot mijn vrienden mee te nemen naar dit geweldige restaurant. Als je aankomt kun je zien dat over alles is nagedacht, het menu is daarom ook erg groot en altijd net even anders. Zo kun je altijd kiezen uit een vlees-vis of groenten gerecht. Bij het gerecht zit salade aardappeltjes en groeten van het seizoen. Allemaal erg lekker Als dessert kun je een lekkere kaas nemen of een van de andere twee desserts. Het personeel is erg vriendelijk en vlot. Het was een gezellige avond en we komen hier graag nog eens terug.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk eten (lokaal en seizoensgebonden). Dertien heeft een eenvoudige kaart, met gerechten die origineel zijn en met veel zorg zijn bereid. De cocktails zijn erg aan te bevelen. Ook veel van de non-alcoholische dranken zijn huisgemaakt en heel erg lekker. Wij hebben heerlijke wijn gedronken. De sfeer is niet stijf, ontspannen en los, terwijl de inrichting wel stijlvol is. Fantastisch restaurant!
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Bijzondere gerechten. Bediening met veel aandacht, deskundigheid en lol in hun werk. Top
Gijsje70 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Gezellige zaak. Bij binnenkomst kregen we (na reservering) een tafel toegewezen welke wij moesten delen met anderen. We hebben aangegeven dat we dit niet wilden. Er werd meteen naar een oplossing gezocht zodat we toch een tafel van 3 konden krijgen. We konden daar maar een bepaalde tijd zitten maar dat was voor ons geen probleem. Het eten was verrassend en heerlijk. Ook de koffie was erg lekker ( ook niet onbelangrijk ;-). Interieur is heel sfeervol. Personeel vriendelijk. Het enige minpuntje vond ik dus ook het menubord aan de muur maar dat is het enige. Als je heerlijk en verrassend wilt eten moet je zeker naar Dertien gaan. Wij gaan zeker nog een keer.
Clazine .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het eten was heerlijk, de bediening heel goed. De menukaart aan de muur vind ik ronduit onhandig, natuurlijk kun je er een foto van maken, maar dan nog is het heel slecht te zien en telefoons zijn voor mij uit den boze in een restaurant.
Ik vond ook de tafeltjes voor twee personen wel heel erg dicht op elkaar staan, wij zaten werkelijk bijna tegen onze zij buren aan.
Een laatste puntje: duurzaamheid is een mooi streven, maar dat zit toch niet in het houden van je vuile bestek na het voorgerecht.
Gerrie65 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Dit weekend gegeten bij Dertien na de positieve recensies die wij online gezien hadden. Ondanks recensies die aangaven dat er buiten niet gegeten kon worden, is dit reeds aangepast en hebben we lekker in de zon gezeten. Beide hebben we hetzelfde biertje besteld, maar kregen we tot onze verbazing twee verschillende maten glazen.
Ik heb hier wat van gezegd en toen gaf de serveerster aan dat ze dat niet wist en liep ze weg.
Het eten was prima, alleen in mijn optiek te weinig.
We hadden tijdens het voorgerecht onze drankjes al meer dan 10 minuten op,
de serveerster kwam om te vragen of het eten gesmaakt had en nam de borden mee zonder een nieuw drankje aan te bieden. In twee uur tijd maar twee drankjes genuttigd, terwijl wij wel van een drankje houden.
We vonden de serveerster die er rond liep heel erg ongeïnteresseerd, we moesten 10 minuten wachten op de rekening bijvoorbeeld.
De mensen naast ons hoorde we ook minder positieve punten benoemen.

Wij komen hier niet meer!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Net weer eens bij Dertien gegeten, man oh man wat is dat lekker. Beste bitterballen ooit, fantastische wijn en geweldige combinaties van ingredienten. Wat dacht je van asperges met pinda en matcha met mandarijn? Bij Dertien kun je het met een gerust hart bestellen: verrukkelijk! Bediening is echt leuk en de entourage vind ik ook mooi Rotterdams. Ik zeg: ga!
J V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Eten is echt superlief, verrassende combinaties en dessert ook heerlijk. Locatie is prima in zijstraat van Witte de Withstraat, dus gezellige terrassen voor borrel.
We begonnen buiten met drankje en eten wordt alleen binnen geserveerd.
Bediening was niet attent en beetje arrogant ( had ik ook verwacht obv eerdere reviews...)
' kaart hebben we niet, kijkt u maar op het bord.' ' als u het niet kunt lezen maakt u er maar n foto van met uw mobiel en kunt u deze aan uw tafel vergroten', werd er gezegd en jongen liep weg.
Ook binnen was er niet veel aandacht in begin van avond toe t druk was. Er zijn twee shifts, dat wordt niet gezegd bij reserveren maar pas als je er bent. Jammer, zeg dat door telefoon al. Ik wist t van de iens-site, maar komt niet gastvrij over.
Maar goed, eten wijn en prijs en locatie zo goed dat ik zeker terugkom!! Echt aanrader. Nu nog even cursus hospitality volgen en dan zit ook dat goed!
Marleen W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Wat hebben we lekker gegeten. Het voorgerecht met de oesterzwammen was wel favoriet maar er viel geen enkel gerecht tegen. Ook erg lekkere rosé erbij wat met het weer erbij een perfecte combinatie was. Plus een oud klasgenoot, ook altijd leuk om iemand zo weer tegen het lijf te lopen! Bijzonder geslaagde zondagavond!
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Verrassend en heerlijk eten, professionele en hartelijke bediening: helemaal top! De biertjes met geitenkaas en de asperges waren onze favoriet. Verder verrassende wijnen en genoeg keus aan non alcoholische dranken. Onze nieuwe favoriet in Rotterdam.
Elise D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Echt super lekker gegeten en vriendelijke bediening. Ze hebben een kleine, gevarieerde menukaart.
We konden niet kiezen wat wel als voorgerecht wilden. We hebben daarom een aantal gerechten gekregen en deze met elkaar gedeeld.
Als hoofdgerecht is de lam echt een aanrader. Deze was echt ontzettend mals.
We komen hier graag nog een keer terug.
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Met zijn drieën gegeten voor Moederdag. Geweldig lekker eten hier. Aperitiefje smaakvolle zomerse rabarbercider. Vooraf het varkensworstje, dat ook erg lekker was. Hoofdgerecht was echter het hoogtepunt, die lam was zo mals, nooit lekkerder gehad. Dessert de peer en wijnglas vol met lekkers, de dames vonden dit heerlijk, ikzelf iets minder. Bijbehorende wijnen waren heerlijk.
2 minpuntjes: brood waren ze direct vergeten te serveren. En ik kon niet telefonisch reserveren toen ik opbelde. Maar dat is als je het vraagt en oplost niet zo'n ramp :-)
Marc_B .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant Dertien. Vriendelijke, oprechte bediening, kleine maar gevarieerde menukaart en goede keuze aan bijpassende wijnen. In het restaurant is een fijne ongedwongen sfeer en de prijs-kwaliteit verhouding is zeer goed.
Areli .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Wat een aardige mensen bij Dertien! Wij kozen voor 2 personen 4 voorgerechtjes en een hoofdgerecht om te delen. We kregen er bordjes bij, zodat we beiden van alles konden proeven. Vooral de bietjes met geitenkaasijs viel in positieve zin op. Het lam was heerlijk mals en ook van de oesterzwammen hebben we genoten. Fijne tent, fijne avond. We komen graag nog eens terug.
John R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Gezellige plek in Rotterdam, leuk aangekleed. Alleen zijn de tafels wat klein en stoelen zouden wat comfortabeler mogen. Menukaart hangt boven de keuken, zou handiger mogen maar met fotootje kan het ook. Bediening verder prima. Makreel was heerlijk, een 9, eend was wat minder, wat vettig en aparte smaakcombinatie, chocoladedessert was ok maar ook wat te gewaagde combinaties. De potentie zit er zeker, dus kom nog een keer terug.