Dertien

Schiedamse Vest 30 3011 BA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Dertien

De boer beslist

Op het enorme menubord boven de bar staan slechts een paar gerechten. De boer, teler en fokker bepalen hier wat je eet. De jongens van Dertien koken het in hun eigenzinnige stijl om aan jou te presenteren. Fermenteren is hier tot kunst verheven: zuurkool van bloemkool. Naast heerlijk eten, kun je hier ook genieten van proeverijen, Japanse jazz of een benefietavond.

Meer informatie over restaurant Dertien

Maandag 16:00 - 23:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 16:00 - 23:00
Vrijdag 16:00 - 00:00
Zaterdag 13:00 - 00:00
- Lunch vanaf 13:00
- Lunch vanaf 13:00

Jouw recensie over het restaurant Dertien

Henk D.
Perfecte bediening
Super
D. P.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heel lekker gegeten voorafgaand aan een film om de hoek. Ik koos voor het vegan hoofdgerecht (bloemkool met bloemkool en bloemkool) omdat ik zo min mogelijk vlees e.d. probeer te eten, dus fijn dat dit op de kaart stond. Mijn vriendin koos voor de kip. Allebei erg lekker bereid en gecombineerd met één portie frietjes (en brood met smeersels vooraf en één gedeeld taartje na) ook genoeg voor ons. Puntje van kritiek: mijn bloemkool bleek, net als de kip, €18,-. Lekker, maar wel te duur...
Gerardalofs .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Bijzonder lekker vorkje mee geprikt s aanbevelingswaardig bij familie vrienden en kennissen. Ga door op de ingeslagen weg.
Groet Gerard
S V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Leuke plek en sfeer, prima bediening. Ze gebruiken echt interessante ingredienten en combinaties, maar ik vond over het algemeen - zowel voor-, hoofd- en nagerecht - de smaken niet heel sprankelend. Niet dat het geen goed eten is, maar ik weet dat er op smaak niveau veel meer mogelijk is. Kortom, zeker leuke avond gehad, de sfeer is uitmuntend, maar toch denk ik niet dat ik snel nog een keer zou gaan.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Prima bediening, verrassende maaltijden heerlijke smaken en erg gezellig. Menu bord is leuk maar wel wat onhandig. Goed wijnadvies. Aanrader!
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Erg goed eten voor een schappelijke priks. Mooie wijnen. Leuke en gezellige ambiance.

Tip. Doe wat aan de afzuiging, je zat boven geregeld in de rook!
Melvin V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Bij Dertien kom je voor het eten en de sublieme drank-spijscombinaties. De ruimte is gehorig, de banken zitten Spartaans, de bediening is heel "authentiek" en je zit op schoot bij je buurman. Toch kom je iedere keer terug, want het is steengoed.
SylviavanB .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Gisterenavond hier gegeten. Het is geen standaard restaurant, maar wat er geserveerd werd was goed. Minpunt is dat ze de weg kwijt zijn qua prijs kwaliteirsverhouding, 1 kippenpoot was € 18,00.... voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Op vrijdagavond 25 augustus vanaf onze B&B in Heeten naar de brasserie gelopen. Door ons was vooraf gereserveerd en was een prima plek op het terras voor ons vrij gehouden. Het was gezellig druk. Bediening is attent en houdt goed bij of de lege glazen weer gevuld moeten worden. Tijdens het eten wordt correct geïnformeerd naar de beleving. Tussen het voor- en hoofdgerecht was ruim voldoende tijd. Als voorgerecht hebben wij de keuze gemaakt voor huisgerookte vis en bleek paling te zijn. Goed geserverd met vers bruin brood en knapperige salade. Het vlees van de spareribs valt van het bod en was de smaak goed. Een beetje pittig. De friet met schil dat bij de hoofdgerechten wordt geserveerd was ook erg lekker. Dertien is een leuke stek in het centrum van Heeten.
Carola H.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Verrassende smaakcombinaties. Ik kom zeker terug Een aanrader!
Wilma R.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Prima eten en een zeer vriendelijke
bediening. Een aanrader!
Tinie H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Heerlijk gegeten en nog lekkerder gedronken dankzij het deskundige advies van Jeroen. Beperkte keus, goede ingredienten. Top avond!
Erwin B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Een bijzonder goed en leuk restaurant. Hele vlotte en vriendelijke bediening. Heerlijke verrassende gerechten. Goed eigen bier, goede wijnsuggesties. Vooral de lam met mais was erg lekker. Kleurplaten en stoepkrijt voor onze kinderen en een ter plekke geregeld gerecht met vis, friet en tomaat.
Daan D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Super eten, geweldige prijs-kwaliteit, topper in Rotterdam
Daan Prins .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Afwisselende gerechten met smakelijke ingrediënten. Culinaire hoogstandjes met een gepaste uitleg van de kok zelf. Ondanks de drukte zeer goed bediend. Fijne ambiance en bovendien erg gezellig. Het aanbod van drank was ook goed afgestemd op de gerechten en wensen van de klant. Rotterdam is in onze ogen een toprestaurant rijker. Het herhalingsgevaar is zeer hoog!
Anke W.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Heerlijk gegeten, echt een proeverij met bijzondere niet alledaagse smaken/combinaties. Super vriendelijk personeel met verstand van zaken en passie voor hun vak. Wij komen zeker terug!
Yuri V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Fantastisch!!
Terry W.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
enthousiasme spat er af, bij zowel de bediening als de keuken. In veel restaurants hangt een te bekende onbestendige lucht; hier ruikt het heerlijk. Erg lekker gegeten!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
€20,- voor twee kippenvleugeltjes en ca. 50 gr kipfilet en wat gemalen mais vind ik absurd, dat noemen ze een Hollands haantje!!! Nooit meer.