Dertien

Schiedamse Vest 30 3011 BA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Dertien

De boer beslist

Op het enorme menubord boven de bar staan slechts een paar gerechten. De boer, teler en fokker bepalen hier wat je eet. De jongens van Dertien koken het in hun eigenzinnige stijl om aan jou te presenteren. Fermenteren is hier tot kunst verheven: zuurkool van bloemkool. Naast heerlijk eten, kun je hier ook genieten van proeverijen, Japanse jazz of een benefietavond.

Meer informatie over restaurant Dertien

- Lunch vanaf 13:00
- Lunch vanaf 13:00

Tinie H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Heerlijk gegeten en nog lekkerder gedronken dankzij het deskundige advies van Jeroen. Beperkte keus, goede ingredienten. Top avond!
Erwin B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Een bijzonder goed en leuk restaurant. Hele vlotte en vriendelijke bediening. Heerlijke verrassende gerechten. Goed eigen bier, goede wijnsuggesties. Vooral de lam met mais was erg lekker. Kleurplaten en stoepkrijt voor onze kinderen en een ter plekke geregeld gerecht met vis, friet en tomaat.
Daan D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Super eten, geweldige prijs-kwaliteit, topper in Rotterdam
Daan Prins .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Afwisselende gerechten met smakelijke ingrediënten. Culinaire hoogstandjes met een gepaste uitleg van de kok zelf. Ondanks de drukte zeer goed bediend. Fijne ambiance en bovendien erg gezellig. Het aanbod van drank was ook goed afgestemd op de gerechten en wensen van de klant. Rotterdam is in onze ogen een toprestaurant rijker. Het herhalingsgevaar is zeer hoog!
Anke W.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Heerlijk gegeten, echt een proeverij met bijzondere niet alledaagse smaken/combinaties. Super vriendelijk personeel met verstand van zaken en passie voor hun vak. Wij komen zeker terug!
Yuri G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Fantastisch!!
Terry W.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
enthousiasme spat er af, bij zowel de bediening als de keuken. In veel restaurants hangt een te bekende onbestendige lucht; hier ruikt het heerlijk. Erg lekker gegeten!
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
€20,- voor twee kippenvleugeltjes en ca. 50 gr kipfilet en wat gemalen mais vind ik absurd, dat noemen ze een Hollands haantje!!! Nooit meer.
El1986 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Voorgerechten slecht verdeelbaar, smakeloos. Betrof ook ganzenlever.. beschrijving gerechten werd achterwege gelaten.
Hoofdgerecht Haantje was saai. Deel van de kip was nog rood, ik durfde het niet aan. Klein hoopje koolsla. Kortom teleurstelling.
Nagerecht was oke. Het ijs vond bijna niemand lekker aan de tafel, vreemde smaak. Bodem Chocoladetaart was heel droog en te hartig in combinatie met de rest.
Wijnen waren heerlijk.
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Super leuke sfeer en toffe open keuken. Tevens heerlijk gegeten, goede kwaliteit prijs verhouding. Bediening was erg vriendelijk!
Lars C.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
De Eendracht was een van onze favorieten, maar toch was dit voor ons de eerste keer in Dertien. Een prima keuze. Leuk publiek, vriendelijke bediening. Even opstaan van de tafel om het menu in de letterbak boven de bar te bekijken. Interessante combinaties op de kaart. We kozen voor gepofte ui met krab en boerenkool met kruidenzwam vooraf. Beide erg smakelijk. En Hollands Haantje als hoofdgerecht. Vlotte bediening, ondanks de drukke vrijdagavond. Tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar, dus je moet geen geheime gesprekken willen voeren.Leuke wijnen. Met zijn tweeën net iets meer dan 100 euro kwijt. Prima prijs/kwaliteit.
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
Erg lekker gegeten en net weer even wat anders. De meunukaart hangt boven de bar beneden en is daarom wel lastig te zien als je boven zit. Erg aardige bediening en we hoefden niet lang te wachten op onze gerechten.
Monica O.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
De hele avond was één grote teleurstelling. Het serveren van het aperitief duurde lang. De wijn bij het voorgerecht werd vergeten, er werd zelfs een tweede keer gevraagd of wij iets wilden drinken bij het voorgerecht. Die wijn werd zonder overleg ingeschonken. Bij het hoofdgerecht bestelden wij een fles witte wijn, daar moesten wij tweemaal herinneren aan de toezegging voor een wijnkoeler. Het hoofdgerecht was na 1,5 uur nog niet uitgeserveerd en bij navraag kwam het lauw op tafel waarbij één van de twee visgerechten niet gaar was. Reactie hierop was, wij crediteren het aperitief en beide hoofdgerechten. Zonder aanbod om een nieuw hoofdgerecht te serveren. Daarom maar een kaasplankje besteld. Een bescheiden portie. Als wij geen brood hadden gegeten bij het voorgerecht hadden wij zeker niet voldoende gegeten omdat wij dus samen één hoofdgerecht hebben gedeeld. Een dessert werd niet meer aangeboden, ná het kaasplankje kwam direct de vraag of wij koffie wilden bestellen. Éénmaal en nooit meer.
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Zalig, lekkere en gevarieëerde gerechten laten je de drukte het rumoer in de overvolle zaak snel vergeten.
Ivonne V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in een leuke ambiance. Complimenten voor onze tafelheer Jeroen.
John S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Relatief kleine kaart die echter erg lekker en bijzonder is. Aanbevelingswaardig!
Anne marie V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met een geweldig goede wijn! We zaten op een mooie plaats, mooi uitzicht in het restaurant en op de keuken. oorgerecht kwam iets te snel maar daarna was het wachten precies aansluitend bij ons tempo.
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Erg lekker gegeten, goede adviezen gekregen. bijzondere maar zeer smaakvolle gerechten
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten, goeie wijn en leuke, spontane, informele service! Alleen jammer dat ze met shifts werken en je, als het druk is, niet lekker kunt natafelen.
Pieter C.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Voorgerecht een beetje petit.