Over het restaurant Dende

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

Meer informatie over restaurant Dende

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 09:00 - 22:00
Zondag

Jouw recensie over het restaurant Dende

Joost D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Het zijn heerlijke gerechten en ze zijn leuk om met elkaar te delen. Veel keuze, goede kwaliteit en gezellige bediening.
Roy D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Goed gegeten en alles was meer dan voldoende! Leuke kleine gevarieerde gerechten, met genoeg keuze voor vlees, vis en vega!
Elin H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Fijn diner gehad bij Dende. Helaas was het redelijk rustig, maar dat maakte de ruimte zeker niet minder gezellig. Het eten was lekker en uitgebreid en voor ieder wat wils.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Behalen van Bachelor moet gevierd worden. Hiervoor een lunch met familie hier gedaan. Centrale ligging, eenvoudige inrichting. Bubbels stonden snel op tafel ,wel lang moeten wachten (en extra vragen) of de andere drankjes ook gelijk konden worden gebracht zodat we allemaal konden proosten. Jammer ook dat de wijnkoeler voor de bubbels gevraagd moest worden. Reden was dat het druk (lunchtijd) was en er maar 1 dame in de bediening stond. Wel erg vriendelijk, maar ze kan niet overal tegelijk zijn. Broodjes waren prima.
ineke wijnstra .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het was een gure herfstavond en de deur stond open, en omdat wij een tafeltje bij de deur hadden was het te koud, na 3 x vragen mocht hij eindelijk dicht. Jammer, meisje achter de bar was niet echt vriendelijk, deed hier moeilijk over. Eten was lekker, alleen mogen de porties iets groter zijn, 1 gamba per persoon of 1 plakje zwaardvis, mag wel iets meer zijn van mij. De jongeman die ons bediende was gelukkig erg aardig.
Weet niet of ik hier nog terugkom.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Lekker gegeten, genoeg voor twee personen. Leuk dat ze een toetje geven met vuurwerk als je jarig bent, voelt extra feestelijk. Prima service ook.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Er werd goed rekening gehouden met de allergie van mijn dochter. Wel was de wachttijd erg lang en de porties klein. De kwalitiet was goed en het was erg lekker.
lenneke.debruijn .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Leuk restaurant met leuk concept. Vooral de ijsfondue vonden wij leuk en lekker. Nog nooit eerder gedaan.
Wat wel jammer was dat ik een paar haren vond in het voorgerecht.
Anneloes M.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
was hier voor mijn afstudeerdiner, was erg gezellig. We konden van te voren zeggen, doe gewoon voor 7 man eten en dit zijn de allergieen, en het kwam goed. Jammer dat de enige allergie daadwerkelijk niet goed doorgegeven is aan de keuken, of niet aan ons toen het op tafel werd gezet. Verder was het eten gezellig, het delen van het eten is een fantastisch concept en misschien gaan we nog wel een keertje.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Super leuk concept en zeer vriendelijke bediening. Ik kom zeker een keer terug!
Mirjam M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Jammer, veel beter geweest. Nu sla niet gewassen, zat zand in. Vlees niet voldoende gemarineerd. Ratatouile evenals de gefermenteerde chinese koop kwamen uit blik, groente niet gaar, tonijncarpaccio smaakloos en gambas tegen het rauw aan. Vooraf een plankje met brood gehad. Zes kleine sneetjes voor 4 personen, waar we meer dan een kwartier op moesten wachten. Toetje maar ingewisseld voor koffie en thee. Enfin, ben er veel vaker geweest maar het glijdt af en gisteren was voor mij beslist de laatste keer.
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Toen ik op de site van Dende keek werd ik enthousiast! het concept is super leuk en nodigt enorm uit.
Helaas was het niet zo goed als ik had gehoopt. De gerechtjes waren saai, goedkoop en het wat me nog het meest tegen de borst stootte was het feit dat ze er zo veel mee hadden kúnnen doen... Naast de abominabele gerechtjes was de bediening traag en ongeïnteresseerd. Glazen werden op tafel gekwakt en er kon geen vriendelijk woord vanaf.
Toen ik aan het einde wat tips gaf aan de bediening waren ze hier wel ontvankelijk voor, gelukkig!
Ria Z.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten, aparte formule, zeer zeker de moeite waard.
Is aan iedereen aan te bevelen. Eten is van goede kwaliteit en het personeel is zeer aardig.
Kortom, voor herhaling vatbaar.
Berna V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het eten bestond uit plankjes met kleine gerechtjes om te delen. Niet alle gerechten waren even geslaagd. De groenten waren deels niet gaar, deels juist te gaar. Het personeel was vriendelijk en vlot, maar niet allemaal thuis in de horeca (witlof werd aangeprezen als asperges;-)). Pluspunt: karaf kraanwater was gratis!
Gonny R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Verse producten en waar mogelijk biologisch en scharrelvlees geserveerd met plankjes is het concept. Verwacht geen grote hoeveelheden zoals je gewend bent bij een tapasrestaurant voor het geld. Het eten is goed, smaakvol en erg gevarieerd. Precies de juiste hoeveelheid. Bediening is vriendelijk maar wel wat chaotisch. Bij binnenkomst werden wij niet opgemerkt, bij het afruimen van dessertplankje werd gevraagd of we nog een dessert wensten, iets te snelle opvolging voor, hoofd- en nagerecht en bediening liep binnen in casual kleding. Bediening buiten overigens wel goed herkenbaar. Conclusie, bediening wat kleine puntjes maar qua eten erg goed en origineel.
sprinksoet .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Stom concept. Je moet verplicht hetzelfde "plankje" bestellen, hoewel je bv. vegetarisch en vis kan combineren, ben je dus wel gebonden aan wat zij op het plankje geven. We zaten buiten en het waaide wel, maar het eten was zo goed als koud, maar vooral smaakloos. Omdat je de plankjes van het voor- en nagerecht ook verplicht met z'n tweeën moet kiezen, ben je daar dus per definitie €18 voor kwijt. Ik eet bijna nooit een toetje, dus dat is nogal een keus voor mijn tafelgenoot. Daarom maar een ijsje verderop gehaald. Bediening nogal jong en onervaren maar vriendelijk. Wij hebben de notitie gemaakt; niet meer naar Dende. Je wordt in een keurslijf gedwongen en de smaken worden niet geleverd.
Annemarie L.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heerlijk gegeten, leuk concept waarin je alles samen deelt met je tafelgenoot. Meeste gerechtjes waren superlekker, 2 dingetjes iets minder. Bediening heel vriendelijk! Qua eten, service en sfeer zeker een aanrader!
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het concept met de plankjes is erg leuk, je krijgt van alles wat en heerlijke smaakcombinaties. De service was erg prettig!
Danja Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Tussen voorgerecht en hoofdgerecht zat ruim een uur. Eten was niet echt bijzonder. Aantal gerechten was zelfs koud bij serveren.
Bediening was vriendelijk, maar te weinig bediening voor een bomvol terras waardoor het bestellen van drankjes nogal lastig was.
Judith P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijke en originele gerechten, gevarieerd en veel keus, hele goede sfeer! Regelmatig geweest met vrienden, familie en collega's, altijd goed.