Over restaurant Dende

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

Meer informatie over restaurant Dende

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 09:00 - 22:00
Zondag

Erg rumoerig
Lang
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Lekker eten en fantastische bediening, zeker weer eens terug! Bedankt!
Franny V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op een mooie dag na een leuke mooie stadswandeling met gids geluncht bij dende op het terras aan de gracht. De wrap zalm en clubsandwich "visbrug" smaakte goed. Ook was de plek aan de gracht heerlijk in de schaduw. Al met al een mooi plekje om nog eens naar terug te gaan!
Isaia P.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Beste,

Allereerst wil ik zeggen dat de keren dát ik bij Dende heb geluncht alles vrijwel uitstekend was. Helaas was dat vandaag niet het geval. Ik kom zelf uit de horeca en ken de drukke momenten goed. Ik ben dan ook niet iemand die snel zal klagen of zeuren. Dit is een uitzondering.
Vandaag wilde ik samen met mijn vriendin komen lunchen, het terras zat goed vol en de bediening leek druk. Geen probleem, wij hebben geduld en vonden een plekje direct voor de ingang. Na 25 minuten gewacht te hebben op iemand van de bediening besloten wij ons geluk elders te zoeken. Voorgaande bezoeken waren goed verlopen en ik neem aan dat dit een uitzondering was. Toch wil ik het management en bediening erop wijzen dat het beter kan. De mensen naast ons werden wel geholpen waarna wij er vanuit gingen dat wij daarna aan de beurt waren. Dit was niet het geval. Ik kom het graag nog een keer proberen in de goede hoop dat het dan goed zal verlopen.

Vriendelijke groeten,

Isaia
Moniquepeter1984 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk op het terras in de zon. Broodje was net wat te weinig (ciabatta). Bediening was goed. Zeker een plek om nog eens terug te komen
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Leuk concept, die plankjes met gerechtjes om te delen,die al met al een ruime keuzemogelijkheid bieden.
De originele gerechtjes zijn mooi opgemaakt, erg lekker en ook goed geportioneerd. Men biedt ook een ruime keuze aan open wijnen die ook gewoon goed zijn. Het terras op een platte schuit in de gracht op een van de gezelligste plekjes van de stad s natuurlijk ook wel heel bijzonder sfeervol! Verder vriendelijke en attente service met aandacht voor jou specifieke wensen!
Ed.brand .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De ambiance was prima zo aan het water.
De formule van het plankje is heel leuk.
Het hoofdgerecht is zeer snel koud jammer.
Het nagerecht, de pan met stikstof, is heel apart en bijzonder.
Jilmot .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Dende is een ontzettend leuk concept! Met elkaar kies je de gerechten die je samen wilt eten. Er zijn standaard mogelijkheden, maar tegen een kleine vergoeding kun je een wisseling maken. Wij hebben genoten van de risotto, diamant haas, seizoensgroenten, falafel en sparibs gedurende het hoofdmenu. Het toetje was eveneens heerlijk! Met een petite grand dessert sloten wij de avond af. Een aanrader!! De bediening was goed en maakt tijd voor de klant! De sfeer is eveneens gezellig! Er heerst een goede vibe! We hebben een heerlijke avond gehad!
CasperD .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gister heerlijk gegeten bij Dende. Vriendelijk personeel met kennis van de kaart. We moesten even wachten op het hoofdgerecht, maar het was het wachten waard. Genoeg keuzemogelijkheden. Het 3-gangen diner was meer dan voldoende. De ijs-fondue was het hoogtepunt!
NickyB89 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Dende is een erg leuk en lekker restaurant! Het concept met plankjes en hapjes, erg leuk! Het eten was lekker en de bediening was erg vriendelijk! Ik heb hier een super gezellig verjaardagsdiner gehad!
Apollobartels .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met vier personen een avondje gaan eten bij Dende. Per twee personen een plankje. Vooraf Vis & vegetarisch en Vlees & vis. Hoofd Vlees en Chef's plankje. Makkelijk te doen om met vier personen twee verschillende plankjes uit te proberen. Super smakelijk. Lekkere pulled pork, heerlijke mosseltjes, een super sardienbruscetta, en lekker fijn vlees met roerbak groent. . Ook het dessert is lekker en onderhoudend als je het Ijs dessert neemt, vers fruit en chocolade mousse van stikstof.
Abolster .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten met prima bediening. Leuk shared dining concept: ruime keuze uit verschillende plankjes met heerlijke gerechtjes om te delen. Vlees, vis, vegetarisch of een combi. Vlees heerlijk mals en alle gerechten waren even smakelijk. De ijsfondue is een absolute aanrader. Lekker en hartstikke leuk om te doen. Daarbij goede wijn, kraanwater in karaf verkrijgbaar en ook nog eens lekkere thee en koffie om af te sluiten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Iens6 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vlees en vegetarische plankjes bevielen prima. Verstandig om bij hamburger en haas even aan te geven hoe je ze wilt hebben. Bediening gaf prima persoonlijke aandacht.
Jo_H .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk op het terras gegeten, alles was naar wens! Het eten werd zelfs naar aanvraag klaargemaakt en de sfeer was fantastisch
Hendrik1234 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Na een einde middag wijntje op de terrasboot van Dende in Leiden, vroeg ik het bedienend personeel naar de mogelijkheden om wat te eten van de dinerkaart. Dat kon, maar er werd mij verteld dat ik dan wel rekening moest houden met een toeslag. Dende hanteert nl. een 'shared diner' concept, wat inhoud dat je met minimaal 2 personen moet komen eten. Solo eters zijn ook welkom, mits ze een meerprijs per gerecht betalen (wat niet expliciet op de kaart vermeld wordt). De gerechten worden op plankjes geserveerd, waarbij de prijzen per plankje per persoon variëren van 9 tot 14,50 euro. Voor solo eters komt daar 4 euro toeslag per plankje bovenop omdat men voor de solo eter 'de portionering iets aanpast', aldus het management.
En alleen als je kiest voor een 3-gangen diner (3 plankjes p.p.), krijg je er aardappeltjes of friet bij. Bij minder plankjes moet ook voor die bijgerechten bijbetaald worden.
Dit is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt (en ik ga als alleenstaande regelmatig solo buiten de deur eten).
Ik vind dit zo'n bizar en klantonvriendelijk verhaal dat ik er niet gegeten heb (en dat in de toekomst ook niet van plan ben).
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Superleuk concept, vooral de ijsfondue was origineel en lekker verfrissend. Alles was perfect bereid en even lekker. Amuse zag er superleuk uit, heel creatief! We vonden ze allebei niet lekker omdat we allebei geen doperwtjes lusten maar smaken verschillen nou eenmaal en origineel was het wel. Ik kom zeker terug!
Carlovannobelen .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Het eten was prima.
Dessert ijsfondue was erg leuk.
Echter de gegrilde groenten en en gebakken aardappels waren slap alsof ze al heel lang in een bak lagen.

Voor de rest was het prima.
Dirk01 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Het eten was gewoon goed. Leuk die afwisseling van gerechten. Het duurde lang voordat het eten werd geserveerd. De bediening deed zijn best en nam bestellingen snel op, maar de keuken werkte traag. Waarschijnlijk een te kleine bezetting.
Het interieur vond ik niet bijzonder. Lelijke tafels.

Dick V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Wederom in het zonnetje op het terras genoten van een heerlijke club sandwich REmbrandt en mijn tafelgenoot een clubsandwich van RIjn. Beide zeer smakelijk, snel en goed verzorgd.
Locatie blijft natuurlijk geweldig bij mooi weer op het terras. Bediening vriendelijk en snel.
Coriette .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Ice Fondue was top! Veel fruit en lekkere marshmallows.
Ik had het vermeld bij mijn reservering dus het was er snel. Echt een aanrader:)
Vieto007 .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Prima gedineerd in Dende. Moesten even wennen aan de menu plankjes, maar we vonden het een geslaagd concept. De bediening kon al onze vragen goed beantwoorden. We kozen voor de vegetarische plank hoofdgerecht. Een goede keuze. Gevarieerd, gezond en erg lekker. En ook precies de goede hoeveelheid. Ook de witte wijn uit de Dolomieten was erg lekker.
Ook mijn vrienden uit het culinair verwende Maastricht hebben genoten van dit restaurant.
Een aanrader voor wie gezond en lekker uit eten wil en wel 'ns wat anders wil proberen.
Dank aan Dende!