Over het restaurant Dende

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

Meer informatie over restaurant Dende

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 09:00 - 22:00
Zondag

Jouw recensie over het restaurant Dende

Monique H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Super leuk concept en zeer vriendelijke bediening. Ik kom zeker een keer terug!
Mirjam M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Jammer, veel beter geweest. Nu sla niet gewassen, zat zand in. Vlees niet voldoende gemarineerd. Ratatouile evenals de gefermenteerde chinese koop kwamen uit blik, groente niet gaar, tonijncarpaccio smaakloos en gambas tegen het rauw aan. Vooraf een plankje met brood gehad. Zes kleine sneetjes voor 4 personen, waar we meer dan een kwartier op moesten wachten. Toetje maar ingewisseld voor koffie en thee. Enfin, ben er veel vaker geweest maar het glijdt af en gisteren was voor mij beslist de laatste keer.
Tessa V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Toen ik op de site van Dende keek werd ik enthousiast! het concept is super leuk en nodigt enorm uit.
Helaas was het niet zo goed als ik had gehoopt. De gerechtjes waren saai, goedkoop en het wat me nog het meest tegen de borst stootte was het feit dat ze er zo veel mee hadden kúnnen doen... Naast de abominabele gerechtjes was de bediening traag en ongeïnteresseerd. Glazen werden op tafel gekwakt en er kon geen vriendelijk woord vanaf.
Toen ik aan het einde wat tips gaf aan de bediening waren ze hier wel ontvankelijk voor, gelukkig!
Ria Z.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gegeten, aparte formule, zeer zeker de moeite waard.
Is aan iedereen aan te bevelen. Eten is van goede kwaliteit en het personeel is zeer aardig.
Kortom, voor herhaling vatbaar.
Berna V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Het eten bestond uit plankjes met kleine gerechtjes om te delen. Niet alle gerechten waren even geslaagd. De groenten waren deels niet gaar, deels juist te gaar. Het personeel was vriendelijk en vlot, maar niet allemaal thuis in de horeca (witlof werd aangeprezen als asperges;-)). Pluspunt: karaf kraanwater was gratis!
Gonny R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Verse producten en waar mogelijk biologisch en scharrelvlees geserveerd met plankjes is het concept. Verwacht geen grote hoeveelheden zoals je gewend bent bij een tapasrestaurant voor het geld. Het eten is goed, smaakvol en erg gevarieerd. Precies de juiste hoeveelheid. Bediening is vriendelijk maar wel wat chaotisch. Bij binnenkomst werden wij niet opgemerkt, bij het afruimen van dessertplankje werd gevraagd of we nog een dessert wensten, iets te snelle opvolging voor, hoofd- en nagerecht en bediening liep binnen in casual kleding. Bediening buiten overigens wel goed herkenbaar. Conclusie, bediening wat kleine puntjes maar qua eten erg goed en origineel.
sprinksoet .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Stom concept. Je moet verplicht hetzelfde "plankje" bestellen, hoewel je bv. vegetarisch en vis kan combineren, ben je dus wel gebonden aan wat zij op het plankje geven. We zaten buiten en het waaide wel, maar het eten was zo goed als koud, maar vooral smaakloos. Omdat je de plankjes van het voor- en nagerecht ook verplicht met z'n tweeën moet kiezen, ben je daar dus per definitie €18 voor kwijt. Ik eet bijna nooit een toetje, dus dat is nogal een keus voor mijn tafelgenoot. Daarom maar een ijsje verderop gehaald. Bediening nogal jong en onervaren maar vriendelijk. Wij hebben de notitie gemaakt; niet meer naar Dende. Je wordt in een keurslijf gedwongen en de smaken worden niet geleverd.
Annemarie L.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heerlijk gegeten, leuk concept waarin je alles samen deelt met je tafelgenoot. Meeste gerechtjes waren superlekker, 2 dingetjes iets minder. Bediening heel vriendelijk! Qua eten, service en sfeer zeker een aanrader!
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het concept met de plankjes is erg leuk, je krijgt van alles wat en heerlijke smaakcombinaties. De service was erg prettig!
Danja Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Tussen voorgerecht en hoofdgerecht zat ruim een uur. Eten was niet echt bijzonder. Aantal gerechten was zelfs koud bij serveren.
Bediening was vriendelijk, maar te weinig bediening voor een bomvol terras waardoor het bestellen van drankjes nogal lastig was.
Judith P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijke en originele gerechten, gevarieerd en veel keus, hele goede sfeer! Regelmatig geweest met vrienden, familie en collega's, altijd goed.
Annemiek A.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Helemaal top en leuke bediening
Elien V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heel vriendelijk personeel.
Leuke sfeer. Fijn concept met de plankjes.
Lekker eten. Zeker voldoende met 3-gangenmenu.
Goede prijs/kwaliteit-verhouding.
André L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Verrassend concept. Veel variatie in de gerechtjes en smaken. IJs maken met vloeibaar stikstof vond iedereen leuk om te doen. Kortom, dit restaurant met dit concept is zeker een aanrader!
Karin Z.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Het eten was prima, al duurde het wat lang voordat het voorgerecht werd uitgeserveerd; en dit terwijl slechts enkele tafels bezet waren. Het hoofdgerecht kwam weer mooi op tijd. Wij komen hier vaker en hebben dit niet eerder zo ervaren. De aardige bediening, de mooie gerechtjes en de goede sfeer maken het echter ruimschoots goed en maken dat wij zéker terugkomen. Overigens is Dende ook een prima lunchadres!
Annick D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Ont-zet-tend lekker eten, service is goed, er wordt rekening gehouden met speciale omstandigheden. Wel een wat kleine tent helaas waardoor het geluidsniveau hoog was en ik af en toe wat hard moest praten. Dit mocht echter de pret niet drukken. Tip: IJsfondue toetje! Wat een ervaring was dat!
Cecilia K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Altijd fijn hier. Je krijgt gerechten die te bewerkelijk zijn om thuis te maken ( voor mij) en dan een heel aantal verschillende! Het ijsfonduen is natuurlijk super leuk!
Melanie B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Leuke sfeer in het restaurant. Het eten was erg goed en mooi gepresenteerd. Je deelt een plaat met een vriend en probeer veel verschillende gerechten. Het concept is zeer gezellig.
arjan D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Prima ervaring! Goede bediening, kwaliteit eten goed in verhouding met de prijs. Locatie in het centrum is ook goed, restaurant is een aanrader
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Wat een leuk concept! Je deelt met je tafelgenoten plankjes met eten. Je kan kiezen tussen vis, vlees, vega dus voor ieder wat wils! Duidelijke uitleg bij iedere gang. Fijne muziek op de achtergrond. Zeker voor herhaling vatbaar!