Over het restaurant Dende

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

Meer informatie over restaurant Dende

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 09:00 - 22:00
Zondag

• MasterCard , Pin , Visa card
Judith P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijke en originele gerechten, gevarieerd en veel keus, hele goede sfeer! Regelmatig geweest met vrienden, familie en collega's, altijd goed.
Annemiek A.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Helemaal top en leuke bediening
Elien V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heel vriendelijk personeel.
Leuke sfeer. Fijn concept met de plankjes.
Lekker eten. Zeker voldoende met 3-gangenmenu.
Goede prijs/kwaliteit-verhouding.
André L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Verrassend concept. Veel variatie in de gerechtjes en smaken. IJs maken met vloeibaar stikstof vond iedereen leuk om te doen. Kortom, dit restaurant met dit concept is zeker een aanrader!
Karin Z.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Het eten was prima, al duurde het wat lang voordat het voorgerecht werd uitgeserveerd; en dit terwijl slechts enkele tafels bezet waren. Het hoofdgerecht kwam weer mooi op tijd. Wij komen hier vaker en hebben dit niet eerder zo ervaren. De aardige bediening, de mooie gerechtjes en de goede sfeer maken het echter ruimschoots goed en maken dat wij zéker terugkomen. Overigens is Dende ook een prima lunchadres!
Annick D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Ont-zet-tend lekker eten, service is goed, er wordt rekening gehouden met speciale omstandigheden. Wel een wat kleine tent helaas waardoor het geluidsniveau hoog was en ik af en toe wat hard moest praten. Dit mocht echter de pret niet drukken. Tip: IJsfondue toetje! Wat een ervaring was dat!
Cecilia K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Altijd fijn hier. Je krijgt gerechten die te bewerkelijk zijn om thuis te maken ( voor mij) en dan een heel aantal verschillende! Het ijsfonduen is natuurlijk super leuk!
Melanie B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Leuke sfeer in het restaurant. Het eten was erg goed en mooi gepresenteerd. Je deelt een plaat met een vriend en probeer veel verschillende gerechten. Het concept is zeer gezellig.
arjan D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Prima ervaring! Goede bediening, kwaliteit eten goed in verhouding met de prijs. Locatie in het centrum is ook goed, restaurant is een aanrader
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Wat een leuk concept! Je deelt met je tafelgenoten plankjes met eten. Je kan kiezen tussen vis, vlees, vega dus voor ieder wat wils! Duidelijke uitleg bij iedere gang. Fijne muziek op de achtergrond. Zeker voor herhaling vatbaar!
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Dende is een gezellig restaurant, waar je heerlijk op het buiten terras kunt zitten. Er is een uitgebreide keuze aan gerechten en de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Ook voor een drankje kun je bij Dende een lekker middagje op het water zitten.
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Leuk concept met verschillende tapascombinaties op plankjes geserveerd. Lekker gegeten! Maar geen verrassende combinaties van smaken.
Scheveningen .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was zeer vriendelijk. Tip: pas de verlichting aan zodat er meer sfeer ontstaat in het restaurant.
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Vriendelijke bediening, lekker eten, leuk concept! Beetje lawaaierig waardoor je elkaar niet altijd goed kom verstaan maar het toetje met de stikstof maakte alles goed.
louis.1952 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Uitstekend restaurant. op een heel mooi plekje in het hart van Leiden. Bij mooi weer kan het niet anders of je kunt er romantisch en gezellig op het terras aan de gracht eten.
De drie gangen op een plankje is een echt aanrader. Wat ook erg in het voordeel van de kok werkt, is dat er verse en smaakvolle producten op tafel komen. Ik had aangegeven dat ik een koolhydraatarm dieet heb zonder toegevoegd suikers. Hier werd echt rekening mee gehouden. Chappoo!!!
Minpuntje vond ik de kleine harde stoelen. Iets meer zitcomfort zou prettig zijn.
Voor het overige kan ik iedereen die houdt van eerlijke en vers eten dit restaurant aanbevelen!
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Lekkere en goed gevulde club sandwiches, fijne bediening en fijne sfeer. Het enige wat wij jammer vonden, was dat de tosti jonge kaas van onze peuterdochter een beetje dun belegd was (1 dunne plak kaas).
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gezien de goede recensies op deze site aangeschoven bij Dende. Mijn partner en ik zijn niet bekend in Leiden dus dit leek een prettige plek in hartje centrum met een behoorlijke keuze aan vegetarische en vis gerechten. Ik moet zeggen dat ik niet snel kritisch ben op eten, maar Dende was echt niet te eten. Werkelijk gewoon vies. Een heel aantal ingredienten was niet in huis, tot twee keer toe moest men ons teleurstellen. Hetgeen wat op tafel kwam was of gefrituurd (ongeveer de helft van de gerechten) of rauw (de bestelde vis) of koud. Noem me goedkoop maar ik verwacht voor 21,50 pp voor een voor en nagerecht iets meer dan veredelde frituur snacks. Overigens mag wel gezegd worden dat de bediening correct is, maar dit compenseert het eten helaas niet. Tegenvaller dus!
Wendela B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het eten was erg lekker en de bediening behulpzaam en gastvrij. En toen we de rekening kregen waren we erg verbaasd en verrast.
Tobias B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een perfecte maaltijd, in een fijne sfeer en voor een goede prijs. Enorm genoten van een leuk concept en goede service. Alle lof!
Lysanne D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
De eerste keer dat wij bij jullie hebben gegeten. Het eten was lekker en het personeel was vriendelijk. We hebben niet lang hoeven wachten op ons eten en drinken. De uitstraling van het restaurant vonden wij gezellig met de schilderijen.