Over het restaurant Dende

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

Meer informatie over restaurant Dende

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 09:00 - 22:00
Zondag

sprinksoet .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Stom concept. Je moet verplicht hetzelfde "plankje" bestellen, hoewel je bv. vegetarisch en vis kan combineren, ben je dus wel gebonden aan wat zij op het plankje geven. We zaten buiten en het waaide wel, maar het eten was zo goed als koud, maar vooral smaakloos. Omdat je de plankjes van het voor- en nagerecht ook verplicht met z'n tweeën moet kiezen, ben je daar dus per definitie €18 voor kwijt. Ik eet bijna nooit een toetje, dus dat is nogal een keus voor mijn tafelgenoot. Daarom maar een ijsje verderop gehaald. Bediening nogal jong en onervaren maar vriendelijk. Wij hebben de notitie gemaakt; niet meer naar Dende. Je wordt in een keurslijf gedwongen en de smaken worden niet geleverd.
Annemarie L.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heerlijk gegeten, leuk concept waarin je alles samen deelt met je tafelgenoot. Meeste gerechtjes waren superlekker, 2 dingetjes iets minder. Bediening heel vriendelijk! Qua eten, service en sfeer zeker een aanrader!
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het concept met de plankjes is erg leuk, je krijgt van alles wat en heerlijke smaakcombinaties. De service was erg prettig!
Danja Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Tussen voorgerecht en hoofdgerecht zat ruim een uur. Eten was niet echt bijzonder. Aantal gerechten was zelfs koud bij serveren.
Bediening was vriendelijk, maar te weinig bediening voor een bomvol terras waardoor het bestellen van drankjes nogal lastig was.
Judith P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijke en originele gerechten, gevarieerd en veel keus, hele goede sfeer! Regelmatig geweest met vrienden, familie en collega's, altijd goed.
Annemiek A.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Helemaal top en leuke bediening
Elien V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heel vriendelijk personeel.
Leuke sfeer. Fijn concept met de plankjes.
Lekker eten. Zeker voldoende met 3-gangenmenu.
Goede prijs/kwaliteit-verhouding.
André L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Verrassend concept. Veel variatie in de gerechtjes en smaken. IJs maken met vloeibaar stikstof vond iedereen leuk om te doen. Kortom, dit restaurant met dit concept is zeker een aanrader!
Karin Z.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Het eten was prima, al duurde het wat lang voordat het voorgerecht werd uitgeserveerd; en dit terwijl slechts enkele tafels bezet waren. Het hoofdgerecht kwam weer mooi op tijd. Wij komen hier vaker en hebben dit niet eerder zo ervaren. De aardige bediening, de mooie gerechtjes en de goede sfeer maken het echter ruimschoots goed en maken dat wij zéker terugkomen. Overigens is Dende ook een prima lunchadres!
Annick D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Ont-zet-tend lekker eten, service is goed, er wordt rekening gehouden met speciale omstandigheden. Wel een wat kleine tent helaas waardoor het geluidsniveau hoog was en ik af en toe wat hard moest praten. Dit mocht echter de pret niet drukken. Tip: IJsfondue toetje! Wat een ervaring was dat!
Cecilia K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Altijd fijn hier. Je krijgt gerechten die te bewerkelijk zijn om thuis te maken ( voor mij) en dan een heel aantal verschillende! Het ijsfonduen is natuurlijk super leuk!
Melanie B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Leuke sfeer in het restaurant. Het eten was erg goed en mooi gepresenteerd. Je deelt een plaat met een vriend en probeer veel verschillende gerechten. Het concept is zeer gezellig.
arjan D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Prima ervaring! Goede bediening, kwaliteit eten goed in verhouding met de prijs. Locatie in het centrum is ook goed, restaurant is een aanrader
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Wat een leuk concept! Je deelt met je tafelgenoten plankjes met eten. Je kan kiezen tussen vis, vlees, vega dus voor ieder wat wils! Duidelijke uitleg bij iedere gang. Fijne muziek op de achtergrond. Zeker voor herhaling vatbaar!
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Dende is een gezellig restaurant, waar je heerlijk op het buiten terras kunt zitten. Er is een uitgebreide keuze aan gerechten en de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed. Ook voor een drankje kun je bij Dende een lekker middagje op het water zitten.
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Leuk concept met verschillende tapascombinaties op plankjes geserveerd. Lekker gegeten! Maar geen verrassende combinaties van smaken.
Scheveningen .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was zeer vriendelijk. Tip: pas de verlichting aan zodat er meer sfeer ontstaat in het restaurant.
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Vriendelijke bediening, lekker eten, leuk concept! Beetje lawaaierig waardoor je elkaar niet altijd goed kom verstaan maar het toetje met de stikstof maakte alles goed.
louis.1952 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Uitstekend restaurant. op een heel mooi plekje in het hart van Leiden. Bij mooi weer kan het niet anders of je kunt er romantisch en gezellig op het terras aan de gracht eten.
De drie gangen op een plankje is een echt aanrader. Wat ook erg in het voordeel van de kok werkt, is dat er verse en smaakvolle producten op tafel komen. Ik had aangegeven dat ik een koolhydraatarm dieet heb zonder toegevoegd suikers. Hier werd echt rekening mee gehouden. Chappoo!!!
Minpuntje vond ik de kleine harde stoelen. Iets meer zitcomfort zou prettig zijn.
Voor het overige kan ik iedereen die houdt van eerlijke en vers eten dit restaurant aanbevelen!
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Lekkere en goed gevulde club sandwiches, fijne bediening en fijne sfeer. Het enige wat wij jammer vonden, was dat de tosti jonge kaas van onze peuterdochter een beetje dun belegd was (1 dunne plak kaas).