Over het restaurant Dende

Culinair genieten aan de Nieuwe Rijn

Sfeervol genieten in het bruisende hart van Leiden. Bij Dende zit je heerlijk aan het water en word je verwend met seizoensgebonden producten van lokale leveranciers. Daarnaast zorgt de vrolijke en enthousiaste bediening dat je op je wenken wordt bediend en dat het je aan niets ontbreekt. Of je nou zakelijk op pad bent of met familie, aanschuift voor lunch of voor diner; Dende zorgt voor een heerlijke culinaire ervaring!

Meer informatie over restaurant Dende

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 09:00 - 22:00
Zondag

Julia D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Lekkere en goed gevulde club sandwiches, fijne bediening en fijne sfeer. Het enige wat wij jammer vonden, was dat de tosti jonge kaas van onze peuterdochter een beetje dun belegd was (1 dunne plak kaas).
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gezien de goede recensies op deze site aangeschoven bij Dende. Mijn partner en ik zijn niet bekend in Leiden dus dit leek een prettige plek in hartje centrum met een behoorlijke keuze aan vegetarische en vis gerechten. Ik moet zeggen dat ik niet snel kritisch ben op eten, maar Dende was echt niet te eten. Werkelijk gewoon vies. Een heel aantal ingredienten was niet in huis, tot twee keer toe moest men ons teleurstellen. Hetgeen wat op tafel kwam was of gefrituurd (ongeveer de helft van de gerechten) of rauw (de bestelde vis) of koud. Noem me goedkoop maar ik verwacht voor 21,50 pp voor een voor en nagerecht iets meer dan veredelde frituur snacks. Overigens mag wel gezegd worden dat de bediening correct is, maar dit compenseert het eten helaas niet. Tegenvaller dus!
Wendela B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Het eten was erg lekker en de bediening behulpzaam en gastvrij. En toen we de rekening kregen waren we erg verbaasd en verrast.
Tobias B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een perfecte maaltijd, in een fijne sfeer en voor een goede prijs. Enorm genoten van een leuk concept en goede service. Alle lof!
Lysanne D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
De eerste keer dat wij bij jullie hebben gegeten. Het eten was lekker en het personeel was vriendelijk. We hebben niet lang hoeven wachten op ons eten en drinken. De uitstraling van het restaurant vonden wij gezellig met de schilderijen.
Marjan K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Lekker eten en fantastische bediening, zeker weer eens terug! Bedankt!
Franny V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op een mooie dag na een leuke mooie stadswandeling met gids geluncht bij dende op het terras aan de gracht. De wrap zalm en clubsandwich "visbrug" smaakte goed. Ook was de plek aan de gracht heerlijk in de schaduw. Al met al een mooi plekje om nog eens naar terug te gaan!
Isaia P.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Beste,

Allereerst wil ik zeggen dat de keren dát ik bij Dende heb geluncht alles vrijwel uitstekend was. Helaas was dat vandaag niet het geval. Ik kom zelf uit de horeca en ken de drukke momenten goed. Ik ben dan ook niet iemand die snel zal klagen of zeuren. Dit is een uitzondering.
Vandaag wilde ik samen met mijn vriendin komen lunchen, het terras zat goed vol en de bediening leek druk. Geen probleem, wij hebben geduld en vonden een plekje direct voor de ingang. Na 25 minuten gewacht te hebben op iemand van de bediening besloten wij ons geluk elders te zoeken. Voorgaande bezoeken waren goed verlopen en ik neem aan dat dit een uitzondering was. Toch wil ik het management en bediening erop wijzen dat het beter kan. De mensen naast ons werden wel geholpen waarna wij er vanuit gingen dat wij daarna aan de beurt waren. Dit was niet het geval. Ik kom het graag nog een keer proberen in de goede hoop dat het dan goed zal verlopen.

Vriendelijke groeten,

Isaia
moniquepeter1984 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk op het terras in de zon. Broodje was net wat te weinig (ciabatta). Bediening was goed. Zeker een plek om nog eens terug te komen
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Leuk concept, die plankjes met gerechtjes om te delen,die al met al een ruime keuzemogelijkheid bieden.
De originele gerechtjes zijn mooi opgemaakt, erg lekker en ook goed geportioneerd. Men biedt ook een ruime keuze aan open wijnen die ook gewoon goed zijn. Het terras op een platte schuit in de gracht op een van de gezelligste plekjes van de stad s natuurlijk ook wel heel bijzonder sfeervol! Verder vriendelijke en attente service met aandacht voor jou specifieke wensen!
ed.brand .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De ambiance was prima zo aan het water.
De formule van het plankje is heel leuk.
Het hoofdgerecht is zeer snel koud jammer.
Het nagerecht, de pan met stikstof, is heel apart en bijzonder.
Jilmot .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Dende is een ontzettend leuk concept! Met elkaar kies je de gerechten die je samen wilt eten. Er zijn standaard mogelijkheden, maar tegen een kleine vergoeding kun je een wisseling maken. Wij hebben genoten van de risotto, diamant haas, seizoensgroenten, falafel en sparibs gedurende het hoofdmenu. Het toetje was eveneens heerlijk! Met een petite grand dessert sloten wij de avond af. Een aanrader!! De bediening was goed en maakt tijd voor de klant! De sfeer is eveneens gezellig! Er heerst een goede vibe! We hebben een heerlijke avond gehad!
NickyB89 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Dende is een erg leuk en lekker restaurant! Het concept met plankjes en hapjes, erg leuk! Het eten was lekker en de bediening was erg vriendelijk! Ik heb hier een super gezellig verjaardagsdiner gehad!
CasperD .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gister heerlijk gegeten bij Dende. Vriendelijk personeel met kennis van de kaart. We moesten even wachten op het hoofdgerecht, maar het was het wachten waard. Genoeg keuzemogelijkheden. Het 3-gangen diner was meer dan voldoende. De ijs-fondue was het hoogtepunt!
Abolster .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten met prima bediening. Leuk shared dining concept: ruime keuze uit verschillende plankjes met heerlijke gerechtjes om te delen. Vlees, vis, vegetarisch of een combi. Vlees heerlijk mals en alle gerechten waren even smakelijk. De ijsfondue is een absolute aanrader. Lekker en hartstikke leuk om te doen. Daarbij goede wijn, kraanwater in karaf verkrijgbaar en ook nog eens lekkere thee en koffie om af te sluiten. Zeker voor herhaling vatbaar.
apollobartels .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Met vier personen een avondje gaan eten bij Dende. Per twee personen een plankje. Vooraf Vis & vegetarisch en Vlees & vis. Hoofd Vlees en Chef's plankje. Makkelijk te doen om met vier personen twee verschillende plankjes uit te proberen. Super smakelijk. Lekkere pulled pork, heerlijke mosseltjes, een super sardienbruscetta, en lekker fijn vlees met roerbak groent. . Ook het dessert is lekker en onderhoudend als je het Ijs dessert neemt, vers fruit en chocolade mousse van stikstof.
iens6 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vlees en vegetarische plankjes bevielen prima. Verstandig om bij hamburger en haas even aan te geven hoe je ze wilt hebben. Bediening gaf prima persoonlijke aandacht.
Jo_H .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk op het terras gegeten, alles was naar wens! Het eten werd zelfs naar aanvraag klaargemaakt en de sfeer was fantastisch
Hendrik1234 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Na een einde middag wijntje op de terrasboot van Dende in Leiden, vroeg ik het bedienend personeel naar de mogelijkheden om wat te eten van de dinerkaart. Dat kon, maar er werd mij verteld dat ik dan wel rekening moest houden met een toeslag. Dende hanteert nl. een 'shared diner' concept, wat inhoud dat je met minimaal 2 personen moet komen eten. Solo eters zijn ook welkom, mits ze een meerprijs per gerecht betalen (wat niet expliciet op de kaart vermeld wordt). De gerechten worden op plankjes geserveerd, waarbij de prijzen per plankje per persoon variëren van 9 tot 14,50 euro. Voor solo eters komt daar 4 euro toeslag per plankje bovenop omdat men voor de solo eter 'de portionering iets aanpast', aldus het management.
En alleen als je kiest voor een 3-gangen diner (3 plankjes p.p.), krijg je er aardappeltjes of friet bij. Bij minder plankjes moet ook voor die bijgerechten bijbetaald worden.
Dit is iets wat ik nog nooit heb meegemaakt (en ik ga als alleenstaande regelmatig solo buiten de deur eten).
Ik vind dit zo'n bizar en klantonvriendelijk verhaal dat ik er niet gegeten heb (en dat in de toekomst ook niet van plan ben).