Verstopt in een zijstraat van de Utrechtsestraat vind je dit te schattige restaurant. DenC, Dik & Cunningham, vernoemd naar de eigenaren, is een knus huiskamerrestaurant waar je terecht kunt voor Franse klassiekers. Om de gerechten wat lichter te maken wordt er met name gekookt met olijfolie in plaats van boter en wordt het bloem uit de sauzen gehouden. Er wordt veel gekookt met lokale, biologische en seizoensproducten. De Frans geschoolde chef patron Johan Dik maakt zoveel mogelijk zelf. Zo is het brood huisgemaakt. ‘Heb je daar ruimte voor?’ vraag ik de chef. ‘Nee eigenlijk niet,’ lacht hij. Kijk hier hou ik nou van. Chef Dik is dan ook aangesloten bij de Euro-Toques, een exclusieve vereniging van ambachtelijk werkende koks. DenC, Dik & Cunningham is een walhalla voor liefhebbers van wild. Johan komt namelijk uit een echt jagers gezin en gerechten met wild is dan ook zijn specialiteit. Het hele jaar door staan er de mooiste wildgerechten op de kaart.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Vraag vooral naar de herkomst wijnen. Ze importeren een deel namelijk zelf, dus ze kunnen je daar zeker meer over vertellen.

Over het restaurant DenC, Dik & Cunningham

Een droom van een restaurant

In de Amsterdamse Kerkstraat komen je culinaire dromen uit. In een ontspannen huiskamersetting krijg je hier gerechten voorgeschoteld met een Frans-mediterrane signatuur. Begeleid door bijzondere wijnen is dit echt een feestje voor de liefhebber. Genieten!

Meer informatie over restaurant DenC, Dik & Cunningham

Maandag t/m Vrijdag
- Diner vanaf 17:00
Zaterdag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,6
9,5

Jouw recensie over het restaurant DenC, Dik & Cunningham

Aleksandra D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Áltijd een feestje om daar te zijn. Kunst op je bord. Bediening is top. Wij voelen ons vereerd dat wij deze kunstwerken mogen opeten.
Patrick W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Altijd uitstekend eten en perfecte service! Deze keer gekozen voor het 6-gangen specialiteiten menu wat ons wederom heeft verrast.
Philip S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
In alle opzichten een feest. Heerlijk eten, mooie wijn en prettige bediening. De wachttijd kan beter; de beperkende factor is de keuken duidelijk.
JC Z.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Subliem gegeten, prima gastvrouw en een zeer innemende leerlinge :)
En om de verplichte......120 tekens te typen, voor zeer grote herhaling vatbaar.
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Kwalitatief goed eten. kundige bediening, gezellige atmosfeer , kortom alle ingrediënten voor een top culinaire avond!
Jan-Willem M.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Inmiddels voor de derde keer gegeten, het was weer heerlijk en verrassend.
Boyd H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Uitzonderlijk goed gegeten! Heel erg de moeite waard. Wat een goed bewaard geheim!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Heerlijk gegeten, naast de bestelde gerechten in het driegangenmenu kregen we verrassende amuses aangeboden. De huiswijn smaakte ook uitstekend. Vriendelijke bediening. Enig minpuntje was dat we wel erg lang moesten wachten voordat het voor- en hoofdgerecht werden geserveerd.
René V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
Uitstekend restaurant, één van de betere in Amsterdam. Prachtig opgemaakt en zeer smakelijk eten. Prijs kwaliteitsverhouding uitsteken en een vriendelijk en goede bediening. Op iedere dag van de week aan te raden ook op minder drukke dagen zoals de maandag.is het eten verrukkelijk.
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
Zoals altijd weer genoten van het speciale seizoensmenu, inclusief aperitief, waters, wijn en koffie servies. De beste deal voor een avond genieten.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Geweldig eten voor een zeer schappelijke prijs. Leuke ontvangst en bediening en warme inrichting. Absolute aanrader!
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
We hebben hier genoten van een groupondeal voor 4-gangen van de chef. We mochten zelf kiezen waar we wilden gaan zitten. De stoelen waren zeer comfortabel. We kozen een tafeltje voor de open pui i.v.m. het warme zomerweer. Buiten de 4 gangen om kregen we nog een amuse en lekkere linzen papadums. De verschillende gerechten zagen er niet alleen prachtig uit maar smaakten ook verrassend. Kortom het was een zeer aangename ervaring.
Janet V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Echt heerlijk gegeten. De mooi opgemaakte borden zijn echt plaatjes!
De inrichting is warm met stoelen die goed zitten. Een echte aanrader!
A G K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Superheerlijke amuses, mijn Britse gaat was 'wonderfully amused' zo schreef hij.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Fantastisch 5-gangenmenu gegeten met plezierige attente bediening. geweldige gerookte forel, eend, kalfswangetjes, allemaal even mooi. Komen beslist terug op deze mooie plek vlakbij Carré en de Hermitage.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Het theater menu was meer dan uitstekend. Mooi opgemaakte gerechten zonder de soms overdreven poespas.
De timing kon niet beter. Precies op tijd konden we afrekenen. We hebben nooit een gehaast gevoel gehad wat vaak wel het geval is als je uit eten gaat vooraf aan een theatervoorstelling.
Prijs zeer goed. Zoals bij de beste restaurants in Nederland is de prijs van de wijn niet in verhouding met de prijs van het menu. Het moet toch mogelijk zijn om goede wijnen te schenken met een prijs tussen de €20 en de €30.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Heerlijk gegeten, mooi sfeervol restaurant en vriendelijke bediening. Een aanrader.
Arjen H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Heerlijk, met zorg gemaakt eten; bijzondere smaken en smaakcombinaties. Goede bediening, fijne stoelen, sfeervol ingericht.
Isabelle A.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Heerlijk gegeten met 2 vriendinnen. Verse vis en groenten composities en bijzonder lekker met goede bijpassende wijnen. In een leuke rustige en mooie buurt. Aanrader!
Sofie V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Super lekker gegeten aan een eerlijke prijs. Zeer vriendelijke bediening!