Verstopt in een zijstraat van de Utrechtsestraat vind je dit te schattige restaurant. DenC, Dik & Cunningham, vernoemd naar de eigenaren, is een knus huiskamerrestaurant waar je terecht kunt voor Franse klassiekers. Om de gerechten wat lichter te maken wordt er met name gekookt met olijfolie in plaats van boter en wordt het bloem uit de sauzen gehouden. Er wordt veel gekookt met lokale, biologische en seizoensproducten. De Frans geschoolde chef patron Johan Dik maakt zoveel mogelijk zelf. Zo is het brood huisgemaakt. ‘Heb je daar ruimte voor?’ vraag ik de chef. ‘Nee eigenlijk niet,’ lacht hij. Kijk hier hou ik nou van. Chef Dik is dan ook aangesloten bij de Euro-Toques, een exclusieve vereniging van ambachtelijk werkende koks. DenC, Dik & Cunningham is een walhalla voor liefhebbers van wild. Johan komt namelijk uit een echt jagers gezin en gerechten met wild is dan ook zijn specialiteit. Het hele jaar door staan er de mooiste wildgerechten op de kaart.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Vraag vooral naar de herkomst wijnen. Ze importeren een deel namelijk zelf, dus ze kunnen je daar zeker meer over vertellen.

Over het restaurant DenC, Dik & Cunningham

Een droom van een restaurant

In de Amsterdamse Kerkstraat komen je culinaire dromen uit. In een ontspannen huiskamersetting krijg je hier gerechten voorgeschoteld met een Frans-mediterrane signatuur. Begeleid door bijzondere wijnen is dit echt een feestje voor de liefhebber. Genieten!

Meer informatie over restaurant DenC, Dik & Cunningham

Maandag t/m Vrijdag
- Diner vanaf 17:00
Zaterdag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,6
9,4

Jouw recensie over het restaurant DenC, Dik & Cunningham

Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
We hebben hier genoten van een groupondeal voor 4-gangen van de chef. We mochten zelf kiezen waar we wilden gaan zitten. De stoelen waren zeer comfortabel. We kozen een tafeltje voor de open pui i.v.m. het warme zomerweer. Buiten de 4 gangen om kregen we nog een amuse en lekkere linzen papadums. De verschillende gerechten zagen er niet alleen prachtig uit maar smaakten ook verrassend. Kortom het was een zeer aangename ervaring.
Janet V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Echt heerlijk gegeten. De mooi opgemaakte borden zijn echt plaatjes!
De inrichting is warm met stoelen die goed zitten. Een echte aanrader!
A G K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Superheerlijke amuses, mijn Britse gaat was 'wonderfully amused' zo schreef hij.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Fantastisch 5-gangenmenu gegeten met plezierige attente bediening. geweldige gerookte forel, eend, kalfswangetjes, allemaal even mooi. Komen beslist terug op deze mooie plek vlakbij Carré en de Hermitage.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Het theater menu was meer dan uitstekend. Mooi opgemaakte gerechten zonder de soms overdreven poespas.
De timing kon niet beter. Precies op tijd konden we afrekenen. We hebben nooit een gehaast gevoel gehad wat vaak wel het geval is als je uit eten gaat vooraf aan een theatervoorstelling.
Prijs zeer goed. Zoals bij de beste restaurants in Nederland is de prijs van de wijn niet in verhouding met de prijs van het menu. Het moet toch mogelijk zijn om goede wijnen te schenken met een prijs tussen de €20 en de €30.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Heerlijk gegeten, mooi sfeervol restaurant en vriendelijke bediening. Een aanrader.
Arjen H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Heerlijk, met zorg gemaakt eten; bijzondere smaken en smaakcombinaties. Goede bediening, fijne stoelen, sfeervol ingericht.
Isabelle A.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Heerlijk gegeten met 2 vriendinnen. Verse vis en groenten composities en bijzonder lekker met goede bijpassende wijnen. In een leuke rustige en mooie buurt. Aanrader!
Sofie V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Super lekker gegeten aan een eerlijke prijs. Zeer vriendelijke bediening!
Taco T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Als altijd super! Leuke mensen, heerlijk eten, goede prijs / kwaliteit verhouding. Wellicht het beste plekje in Amsterdam!
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
We hadden het verrassingsmenu.
Restaurant ligt in rustig deel van de Kerkstraat.
Klein restaurant, zo'n 30 plaatsen.
Ontvangst en service vriendelijk.
Eten erg goed en verfijnd. Wijn navenant.
Wachttijd tussen de gangen viel soms tegen.
4 uur voor een 4 gangen diner is knap lang.
Tafeltjes dicht op elkaar. Erg rumoerig.
Air conditioning aan de (te) frisse kant waar wij zaten.
Fonteintje op herentoilet geeft een waterballet, beter om het maar af te sluiten.
Het eten compenseerde ruimschoots deze minpunten
Hellen R.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. Alle gerechten waren echt top! Zeer creatieve keuken en perfect uitgevoerd, ook de bijpassende wijnen waren erg lekker. Wij komen hier zeker terug.
Stephie S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Top adres! Heel lekker eten, mooie borden, gezellige sfeer. Voor een maandag avond met collega's mocht het iets sneller gaan, al zou me dat op vrijdag met vrienden niet storen. Ik kom heel graag nog eens terug!
De tafel van Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Ze hebben oog voor detail, het eten is heerlijk. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Goede bediening, gezellig sfeer. De tijd tussen de gangen door is goed getimed. Perfecte avond!
saskia V.
Door bepaalde ingrediënten vond ik de gerechten soms wat zout, verder alles prima !
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Prima avond, op snelheid, goede kwaliteit en aardige bediening
rene V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Heel goed gegeten. Nemen eten en drinken serieuz en dat proef je!
mark H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Mooie verzorgde gerechten met veel lokale producten. Aardige bediening in een gemoedelijke setting. Goede wijnen. Aanrader.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
een bijzonder goed restaurant' hoge kwaliteit met een gepassioneerde keuken. De gastvrouw vinologe complimenten voor de passende wijn-spijs combinaties.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Heerlijke avond gehad. Alles klopte. Goede ontvangst, uitstekende bediening, eten en wijn van hoge kwaliteit en dat allemaal verzorgd door één echtpaar. Hartelijk aanbevolen!
Xander M.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk gegeten voor een drie gangen verrassings theater menu. Goede timing, geen moment gehaast gevoeld. Erg gastvrij.