Over het restaurant DenC, Dik & Cunningham

Een droom van een restaurant

In de Amsterdamse Kerkstraat komen je culinaire dromen uit. In een ontspannen huiskamersetting krijg je hier gerechten voorgeschoteld met een Frans-mediterrane signatuur. Begeleid door bijzondere wijnen is dit echt een feestje voor de liefhebber. Genieten!

Meer informatie over restaurant DenC, Dik & Cunningham

Maandag t/m Vrijdag
- Diner vanaf 17:00
Zaterdag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Joke O.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Echt een aanrader! Heerlijk gegeten! Komen zeker terug!
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Het rumoerige was in ieder geval aan onze tafel: mijn partner kon mij nauwelijks verstaan door alle tegen de wand achter mij terug ketsende geluiden. Het was druk, daardoor was de wachttijd lang. Na het inschenken van een Haags glas wijn en onze opmerking daarover, vertelde de jongeman van de bediening dat dit pas de tweede keer was dat hij een glas rode wijn inschonk. Wellicht was dat de reden van de langere wachttijden?
Overigens was de uitvoering van een eenvoudige espresso en een laatste glas water boven gemiddeld: met allerlei lekkere hapjes.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heel bijzondere en lekkere gerechten. Leuke ambiance, bediening soms wat afstandelijk. Wij hadden menu: prijs kwaliteitsverhouding was daarmee zeer goed.
Peter N.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Het duo Dik en Cunningham zijn kunstenaars. De gerechten, de wijn en de bediening. Alles klopt. Ga vooral zo door.
Rudoph R.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Kom er graag uit Antwerpen, Belgie, voor naartoe rijden. Lang perfecte gerechten, fijnen wijnen, en steeds rustige gefocuste aandacht van de bediening heb je een perfecte avond. Steeds een plezier er te zijn.

Voor romantische avond, rustige bijpraat met familie, of als bekroning van een goede deal, is dit een goed plek.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Prima avond gehad. Fijne, attente bediening. Prima gerechten, op goed niveau. Smaakvol, klasse. Voor een diner met partner een garantie op een mooie avond! Aanrader.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Fantastisch gegeten in een zeer sfeervolle omgeving . De gerechten zien er allemaal prachtig uit en smaken fantastisch . Deze smaakexplosies worden nog eens begeleid met super amuses. Dit alles in combinatie met een heerlijke Spaanse rode wijn zorgt voor een superavond. Niet goedkoop, maar het geld meer dan waard.
Moed D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heel erg lekker en gezellig gegeten! Heel professioneel ontvangen, attente bediening. Gerechtjes waren heerlijk! Goeie wijnen, gezellige huiskamersfeer.
tintin .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We kwamen voor de derde keer in dit restaurant. De vorige bezoeken waren ons zeer goed bevallen,dus de verwachtingen waren weer hoog gespannen. Onze keus viel op het vier-gangen-verassingsmenu all in. Het bleek een echt herfstdiner met o.a. fazant en hertenbiefstuk. Alle gerechten waren van hoge kwaliteit en werden mooi gepresenteerd. De wijnen die werden geschonken waren ook stuk voor stuk uitstekend. Tel daarbij de vriendelijke en ervaren serveersters en je begrijpt dat wij weer een fantastische avond hadden.
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Dik & Cunningham is een pareltje nabij het Amsterdamse centrum. Wij aten het viergangen keuzemenu en kregen vooraf brood en amuses, zodat bij mij enige twijfel ontstond of mijn maag nog wel genoeg ruimte zou bieden voor 4 gangen. Mijn partner had vooraf de tonijn en ik de rosbief. Beide uitstekend. Daarna gingen we voor het wild, beiden als tussengerecht de fazant en als hoofdgerecht de wilde eend. Je proeft gelijk dat het echt wild is en dat de kok weet hoe daar mee om te gaan. De proportionering was ook helemaal OK, zodat wij beiden hebben zitten smikkelen. Wederom eensgezind namen we kaas als dessert, waarbij de Blue Stilton er uitsprong, met een stevige en heerlijk pittige smaak. D&C zorgde voor een bij elk gerecht passende wijn en sloeg daarbij wat ons betreft steeds de spijker op de kop. In een –terecht- vol restaurant, viel op hoe efficiënt en vriendelijk de bediening van de twee dames was en bleef gedurende de hele avond. D&C is wat ons betreft een absolute aanrader in Amsterdam.
M.W.F. H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Goed klaargemaakte gerechten. Uitgebreide amuses en koffie met voortreffelijke friandises gevoegd bij een hartelijke bediening: top!
Sandy D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Uitstekend. Kwamen om 19.30 uur en hadden om 20.00 uur het Restaurant door omstandigheden voor ons alleen. Wij kozen de wildgerechten in het 4-gangen menu. Deze waren alle uitstekend van smaak en presentatie. Het chocolade dessert was wat vlak. De rode huis- en dessert wijn waren ook uitstekend de bediening zeer vriendelijk en gastvrij. Het enige minpuntje was een kookboek dat aan de man gebracht werd.
GJ G.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Goede bediening, interessante gerechten, dessert en koffie iets te zoet, maar dat is smaak.
We komen hier graag. Sfeervol en klassiek modern (niet nieuw ruig ;-) )
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Fijn pesoonlijk ontvangst, goed wijnadvies (vraag om de blanc de blancs uit Luxemburg) en een feestelijke variatie op het menu. We gingen voor het verrassingsmenu omdat we alles aan kunnen en het gevoel van verlangen naar kindersurprise toch nog wel vers in het geheugen ligt. Dat werd beloond met rijkelijk wat amuses, een mooi albacore-tartaarrolletje en als hoofdgerecht een mooi gebakken filet en gestoofd boutje van patrijs in eigen saus, geserveerd met een herfstige entourage van zuurkool, aardappelpuree en paddestoelen. Toetje van chocola en kweepeer en piepjonge laurier was een mooie afsluiter. Ik heb het idee dat de kok hier alles aan kan. Ondanks de misschien wat diepe zit in de stoelen en het ietwat vreemde interieur (jachttrofeeën aan de muur) een ervaring om te herhalen.
Jelte K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
DenC is 1 van onze favoriete restaurants. Als je iets te vieren hebt (en een beetje geld over hebt) is dit de plek. Vriendelijke en fijne mensen in de bediening, heerlijke gerechten met passende wijnen en een sfeer die feestelijkheid uitstraalt.
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Echt een aanrader
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Leuk restaurant, sfeervol ingericht. Goede gerechten waarbij het lijkt alsof je in iemands woonkamer eet. Ruimte is niet erg groot waardoor het soms wat krap en te dicht op andere tafels is.
tijms .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Voortreffelijk. Wat een heerlijke avond gehad in de dit restaurant. Vanaf het moment van binnenkomen direct behandeld als zoals het hoort en dit ging door tot het einde van de avond. ( 3.5 uur lang). Fantastische gastvrouw die vrolijk, professioneel en met zeer veel gevoel ons een geweldige avond bezorgde. Dan het eten. 4 gangen gekozen en zeker geen spijt. Elk gerecht is opgediend als een lust voor het oog en op het moment van eten een WoW gevoel, zo lekker en perfect zoals de gekozen ingrediënten je een smaakexplosie geven. Ook nog eens heerlijke amuses tussendoor, en ja de eerder genoemde olijfsoep is echt super. Al dit genot gecombineerd met een heerlijke fles Spaanse wijn. Als laatste het kaasplankje gedeeld en ook hierover niets dan lof. Prachtig interieur goede combi van het "wild" met de originele Heyboer's. Wij hebben hier een geweldige avond gehad en kunnen dit restaurant dan ook meer dan aanraden. Voortreffelijk.
AlbertVMK .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Lekker en gezellig gegeten. Drie gangen inclusief toetje. Mooi formaat, zonder opsmuk en erg lekker bereid. In een prettige omgeving, en dat op de avond voor de Canal Parade vlakbij een luidruchtig Amstelveld. Wijnen per glas ons laten adviseren per gerecht, die pasten prima. Ik ga zeker terug.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Je zit er lekker rustig. Goeie stoelen. Aangename en vlotte bediening. Rijk wijnarrangement. Bijzonder menu, heel creatief, mix van Frans/Mediteraan. De carpaccio van inktvis is erg lekker. Lekkere keuken.