Verstopt in een zijstraat van de Utrechtsestraat vind je dit te schattige restaurant. DenC, Dik & Cunningham, vernoemd naar de eigenaren, is een knus huiskamerrestaurant waar je terecht kunt voor Franse klassiekers. Om de gerechten wat lichter te maken wordt er met name gekookt met olijfolie in plaats van boter en wordt het bloem uit de sauzen gehouden. Er wordt veel gekookt met lokale, biologische en seizoensproducten. De Frans geschoolde chef patron Johan Dik maakt zoveel mogelijk zelf. Zo is het brood huisgemaakt. ‘Heb je daar ruimte voor?’ vraag ik de chef. ‘Nee eigenlijk niet,’ lacht hij. Kijk hier hou ik nou van. Chef Dik is dan ook aangesloten bij de Euro-Toques, een exclusieve vereniging van ambachtelijk werkende koks. DenC, Dik & Cunningham is een walhalla voor liefhebbers van wild. Johan komt namelijk uit een echt jagers gezin en gerechten met wild is dan ook zijn specialiteit. Het hele jaar door staan er de mooiste wildgerechten op de kaart.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Vraag vooral naar de herkomst wijnen. Ze importeren een deel namelijk zelf, dus ze kunnen je daar zeker meer over vertellen.

Over het restaurant DenC, Dik & Cunningham

Een droom van een restaurant

In de Amsterdamse Kerkstraat komen je culinaire dromen uit. In een ontspannen huiskamersetting krijg je hier gerechten voorgeschoteld met een Frans-mediterrane signatuur. Begeleid door bijzondere wijnen is dit echt een feestje voor de liefhebber. Genieten!

Meer informatie over restaurant DenC, Dik & Cunningham

Maandag t/m Vrijdag
- Diner vanaf 17:00
Zaterdag vanaf 17:00
- Diner vanaf 17:00
Zondag Gesloten

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend

• Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Pareltje!
Herbert B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2018
Naast het heerlijke diner waren de diverse amuses een onverwachte en bijzonder smakelijke verrassing. Wij gaan daar zeker vaker dineren. Een aanrader!
Guido K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
Een hele fijne avond beleefd in dit mooie en sfeervol kleine restaurant. De gerechten waren stuk voor stuk prachtig opgediend en erg smaakvol! de porties waren goed, niet teveel maar zeker ook niet te weinig (we hadden het 4 gangen diner). Lekkere bijpassende wijn en goede cocktail. bovenal was de bediening erg professioneel en heel gastvrij! een echte aanrader voor een wat chiquer etentje!
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Het eten was weer geweldig, prima verzorgd, alleen hebben we veel te lang moeten wachten tussen de gangen.
Leen M.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2018
HEERLIJK gegeten, echt een HEERLIJK verrassingsmenu! En ook erg vriendelijke, attente bediening. We voelden ons prettig verwend. Dank en tot ziens!
Jolanda T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Lekker gegeten. Interessante gerechten en vriendelijke bediening.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Bijzonder gastvrij. Heerlijk gegeten en gedronken. De verschillende amuses zijn een zeer aangename toevoeging.
Ook de wijnen zijn heerlijk.
Alice V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Heerlijk eten, zag er ook mooi uit. Gezellige inrichting, rustige sfeer.
Julia G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2018
Erg goed gegeten in dit kamerrestaurant. Een wildmenu driegangen hadden we gevraagd en dat was boven onze verwachting! Voor de tweede keer heeft dit restaurant ons niet teleurgesteld.Goede deskundige bediening. Helaas een klein minpuntje, de wijnkaart is hoog in de prijs. Voor kwaliteit moet je veel betalen. Ondanks het minpuntje blijft het een restaurant om iedereen aan te bevelen!
Marjon V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2018
Zeer vriendelijk en persoonlijk gericht personeel
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Eten was echt goed, naast het keuzemenu
veel lekkere amuses. Ook de wijn die erbij werd geserveerd was uitermate smaakvol. Alleen was er weinig interactie met de bediening, mag best eens vragen hoe het heeft gesmaskt. Misschien was het te druk. Maar aanrader!
Aleksandra D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Áltijd een feestje om daar te zijn. Kunst op je bord. Bediening is top. Wij voelen ons vereerd dat wij deze kunstwerken mogen opeten.
Patrick W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Altijd uitstekend eten en perfecte service! Deze keer gekozen voor het 6-gangen specialiteiten menu wat ons wederom heeft verrast.
Piet W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Fantastische gerechten van top kwaliteit, vlotte bediening en comfortabele fauteuils.Een aanrader om echt een avond uit eten te gaan
Philip S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
In alle opzichten een feest. Heerlijk eten, mooie wijn en prettige bediening. De wachttijd kan beter; de beperkende factor is de keuken duidelijk.
JC Z.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Subliem gegeten, prima gastvrouw en een zeer innemende leerlinge :)
En om de verplichte......120 tekens te typen, voor zeer grote herhaling vatbaar.
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Kwalitatief goed eten. kundige bediening, gezellige atmosfeer , kortom alle ingrediënten voor een top culinaire avond!
Jan-Willem M.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Inmiddels voor de derde keer gegeten, het was weer heerlijk en verrassend.
Boyd H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Uitzonderlijk goed gegeten! Heel erg de moeite waard. Wat een goed bewaard geheim!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Heerlijk gegeten, naast de bestelde gerechten in het driegangenmenu kregen we verrassende amuses aangeboden. De huiswijn smaakte ook uitstekend. Vriendelijke bediening. Enig minpuntje was dat we wel erg lang moesten wachten voordat het voor- en hoofdgerecht werden geserveerd.