Over het restaurant Den Ouden Heere

Dineer met uitzicht op het dorpsplein

Loop door knus Lisse en eindig je dag bij de gezellige mannen van het dorp: Den Ouden Heere. Strijk neer op het vaak zonnige terras met uitzicht op het dorpsplein in de zomer of warm jezelf op bij de haard binnen aan de bar in de wintermaanden. Den Oude Heere is niet alleen een plek waar je heerlijk Fusion of Frans kunt dineren, je kunt nadien ook genieten van cocktails op een van hun mooie evenementen.

Glas champagne

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Den Ouden Heere

Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Goed eten, uitgebreide kaart, alles op tijd op tafel. Bediening was wat onbeholpen, bleek er later pas een week te werken. Nogal opdringerige loungemuziek. Slechts 1 damestoilet waarvoor je het hele restaurant door moet van boven naar beneden. Sommige personeelsleden kwamen nogal afstandelijk over. De prijs-kwaliteit verhouding was niet helemaal in evenwicht wat mij betreft
Erwin M.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
We hebben lekker gegeten, goede wijn gedronken (goed advies van de eigenaar), echterde bediening van onze dame was ronduit teleurstellend. Deze vrouw begrijpt er gewoon niets van. Verkeerde grapjes, kan geen twee dingen tegelijk, is traag, kortom typisch een dame die het niet in het bloed heeft in tegenstelling tot haar collega die met natuurlijke flair een opmerking over het lange wachten op een simpele manier weet te weerleggen.
“Onze” Dane ziet er uit alsof er alleen maar beren op de weg zijn. Uiteindelijk vonden we een rekening van 155 euro voor 2 personen ook niet heel erg betaalbaar. Maar goed, eten en wijn waren uitstekend, dus dan kan je met de prijs wel leven, maar de bediening moet echt beter.
Geachte heer Meijer, bedankt voor het compliment over het eten en de wijn. Fijn dat het uitstekend was. We hadden zaterdag inderdaad een dame boven lopen die redelijk nieuw is. Ook daar leren we dus weer van, laat de gast weten dat iemand nieuw is en nog ingewerkt moet worden, dan is er ook meer begrip. Het was ook extreem druk zaterdag dus dat valt dan voor een nieuwe collega niet altijd mee. Graag tot ziens in ons leuke restaurant. Groet team DOH.
Nicolet B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Vrijdagavond ontspannen gegeten in een gezellig en helemaal vol restaurant. Kraakverse oesters gleden over de tong. Simpel, eerlijk en heerlijk. Daarna een eend, perfect gegaard op een bedje van groenten. een mooie combinatie. Het dessert was subliem. Mosterd ijs......., ik wist niet wat ik proefde, zo verrassend en overheerlijk. Het ijs lag op hele dunne geneden rode bietjes, deze combinatie zorgde voor een sensatie aan smaken en ergens proefde je de lichte mosterd door het ijs. Waanzinnig lekker. Kortom we hadden een top avond.
Mary B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Dinsdag in dit restaurant gegeten. Het was geweldig. We namen het drie gangen menu. Broodje half-om vooraf van eend en eendenlever. De perfecte kalfsentrecote als hoofdgerecht en de crumble als dessert. Een feest om inDOH te zijn. We komen er al jaren en de kwaliteit van de gerechten en de medewerkers is altijd constant hoog. Chapeau DOH.
Hallo Mary, wat leuk dat je een recensie hebt geschreven. Bedankt daarvoor.
We hopen je snel weer in DOH te zien. Liefs team DOH.
Nicolet B.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Vrijdagavond ontspannen gegeten in een gezellig en helemaal vol restaurant. Kraakverse oesters gleden oven de tong. Simpel, eerlijk en heerlijk. Daarna een eend, perfect gegaard op een bedje van groenten. een fantastiche combinatie. Het dessert was subliem. Mosterd ijs......., ik wist niet wat ik proefde, zo verrassend en overheerlijk. Het ijs lag op hele dunne geneden rode bietjes, deze combinatie zorgde voor een sensatie aan smaken en ergens proefde je de lichte mosterd door het ijs. Waanzinnig lekker. Kortom we hadden een top avond.
Nicolet, ontzettend bedankt voor de mooie woorden. Dat doet ons goed.
Voor gasten zoals jullie doen wij het, altijd gezellig en dankbaar.
Tot snel in DOH.
Roy V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
Vanavond (12/3/2018) voor het eerst héél slecht gegeten bij Restaurant “Den Ouden Heere” te Lisse. De kip met knoflook was totaal niet gaar, bij eerste klacht werd dit door de Chef en Serveerster ook bevestigd en of we een nieuwe stukje wilde. Nee hoor was on antwoord, oh eet er dan maar omheen zei men. Vervolgens het tweede stukje, bijna geheel rauw, bij nogmaals aangeven werd er lachend gezegd, dat dit een nieuwe methode van bereiden is, tuurlijk...

Bij afrekenen, geen excuus of compensatie maar belangrijkste nog steeds niet willen toegeven. Sterker, mij een flapdrol noemen!!

Sorry, maar hier komen we nooit meer - klantbeleving bijzonder slecht en avond verpest. Zo behandel je geen gasten!!!
Het mag natuurlijk duidelijk zijn dat als je dit verhaal leest met je normale verstand je begrijpt dat dit niet klopt. Een prachtig bedrijf dat al 32 jaar bestaat en elke dag vol zit zal nooit zo omgaan met een klacht of een normale gast, en zeker geen rauwe kip serveren. Helaas hebben wij te maken met mensen die een zeer rijke fantasie hebben, liegen en denken dat ze alles beter weten. Zo ook deze meneer die geen idee heeft wat sous vide bereiden kip is. Als je het hem dan vervolgens 2 x uitlegt maakt hij je voor leugenaar uit en blijf vol houden dat de kip rauw was. Zijn eigen gerecht, dat van zijn kinderen en de wijn waren volgens zijn eigen woorden subliem. Dat is hij gemakshalve even vergeten. We maken er niet meer woorden aan vuil en gaan gauw verder met waar wij heel goed in zijn. Top gerechten maken, perfect personeel en in een van de leukste restaurants van de bollenstreek werken. Tot gauw in DOH en probeer zeker onze sous vide bereiden kip met verse knoflook, HEERLIJK!!
Egon J.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Geen opmerking. Prima restaurant
Fijn, dank u wel voor de zeer duidelijke taal. Graag tot snel in DOH
Groet team DOH.
Luit B.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Jullie bedoelen het goed. Maar te lang wachten kan niet tenzij je even uitlegt waarom de logistiek even vastliep. Bedenk dat alles een prijs heeft en dat goede klanten dat ook weten. Maar wees gerust, ik heb genoten en mijn vrouw slaapt al want moe. Met dank aan Natuur Monumenten en jullie tekenaar!
Geachte Hr Buurma, bedankt voor uw recensie. Wat de wachttijd betreft, bij navraag was dat u eigen wens. Doe maar rustig aan, we hebben alle tijd en laat de chef even iets leuks maken vooraf met speciale tekening voor u vrouw. In een hele volle zaak kost zoiets echt tijd in de keuken, als ze het überhaupt al kunnen maken. Fijn dat u verder tevreden was.
Groet team DOH.
Karen V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Gisterenavond weer eens gegeten bij Den Ouden Heere in Lisse

Dit restaurant blijft toch één van de beste van Lisse, uitstekende kaart waarop de klassiekers blijven maar waarop ook voldoende variatie aanwezig is zodat er elke keer weer genoeg uit te proberen valt.
Dit samen met de vlotte bediening en het uitstekende gastheerschap van Hans maakt eten bij Den Ouden Heere elke keer weer een feestje!!
Beste Karen, wat leuk dat je een recensie schrijft, bedankt voor de mooie woorden.
Graag tot snel in DOH. Groet Hans en team DOH
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Heerlijk gegeten!
Romy S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Wij zijn hier op 19 feb geweest met de 'LekkerLisse 2 voor 1 deal'. Het menu bestond uit een drie-gangen menu. Wij hadden vooraf lekker vers brood met kruidenboter. De bediening is echter wel 4 keer komen kijken of wij het brood al op hadden (ze deden allebei hetzelfde!). Het leek daardoor alsof wij moesten opschieten.
Als voorgerecht hadden we de tonijn, vonden het lekker maar wel weinig. Wij moesten erg lang op het hoofdgerecht wachten. De bavette en vis waren matig, de friet moesten we extra voor betalen.
Het dessert, crème brulee, was lekker en ook het kaasplankje was goed. Wij hebben hier wederom erg lang op moeten wachten en daarom ook geen koffie/thee meer genomen.
De vrouw in de bediening vonden wij niet goed, niet hartelijk maar eerder chagrijnig met af en toe een standaard grapje.
Er is ons ook EUR 7 teveel berekend onder 'diversen keuken' (ook eigen schuld, had beter op de rekening moeten kijken alvorens te betalen). Verder vonden wij het zeer rumoerig.
Al met al komen zullen wij hier niet snel nog eens komen.
Beste mevr Sulilatu, wat jammer dat u ondanks de geweldige actie niet tevreden was. Het verbaasd ons want we hebben in drie weken alleen maar lof gehad over ons perfecte menu waarbij je met 2 pers eet voor de prijs van 1 pers. De zaak zat natuurlijk bom vol door deze actie dus logisch dat het wat rumoerig was. Wellicht zou u uit eten moeten gaan als er geen spectaculaire actie is, dan is het vast minder druk, zijn de wachttijden iets beter, maar ja, dan moet u natuurlijk wel gewoon volledig betalen, en niet voor de helft van de prijs. Groet DOH lisse.
OpaWouter .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Wederom (.) heerlijk gegeten ! Opvallend dat ook op een “gewone” dinsdagavond het restaurant meer dan gemiddeld bezet was. Uitstekende en gevarieerde kaart en goede aandacht voor de klant zoals zo vaak . Prettig ook is dat de tafels zo ruim zijn opgesteld dat je niet “verplicht” bent om het gesprek van je tafelburen te moeten volgen . Een grote aanrader nog steeds en dat is knap met een al zo lang bestaand restaurant .
Mes_Sander .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Heerlijk gegeten in Den Ouden Heere! Perfecte service, leuke sfeer en het restaurant is gelegen aan een gezellig plein in Lisse. Aanrader: speciale wijnen worden ook per glas geschonken.
Hr. Mes, wat leuk dat u er weer was. Fijn dat het weer een geslaagde avond was in ons leuke restaurant.
Groet van team DOH.
Teun V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2018
Ons vafo restaurant,,,,, beide altijd drukdruk en dan is is daar HET ontspanningsmoment bij een goed glas wijn, heerlijk eten in een ontspannen omgeving. Het eten is van een uitmuntende kwaliteit en altijd weer verrassend wat betreft de smaakbeleving.
Top mensen! Groetjes, Teun en Anita van der Ree
Hallo Hr. de Ree, wat leuk dat u zo geniet bij ons. Daar doen wij het voor, leuke gasten service en ontspanning geven met super mooie gerechten en goed personeel. Fijn dat u voor ons kiest in het wat horeca betreft overvolle Lisse. Team DOH is daar trots op. Bedankt.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
In Lisse is dit toch echt wel ons lievelingsrestaurant!! Zowel van de kinderen als van ons samen. De kids vinden het eten en de service fantastisch. En wij... tja of we nu samen komen om te eten om ons 12,5-jarig huwelijk te vieren of dat we met vrienden komen borrelen, het is altijd weer een feestje. Erik (de kok) maakt er elke keer weer een feestje van. Of het nu biefstuk is waar je mes als boter doorheen glijdt of een slibtong die zo van de graat af valt. Het is allemaal even lekker. En ja, wij hebben inmiddels de hele kaart al (meerdere malen) uitgeprobeerd. Ook is het erg leuk wanneer de kaart (1 x per zoveel maanden) weer wordt aangepast. Al met al een heerlijk en vooral goed restaurant!!
Hallo Linda, wat fijn om te lezen dat jullie bij ons genieten, wij genieten ook van jullie als gast in ons bedrijf. Hopelijk mogen we nog lang genieten in DOH van jullie regelmatige bezoek. En wat een leuke kinderen.
Groet team DOH
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Ik kom hier al sinds de start in 1986., en voorlopig blíjf ik hier komen! Altijd Tóp!! Fijne gerechten en goede wijnen ! ☝️☺️
Fijn Peter dat je geniet bij ons, tot snel! Groet team DOH
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Gezellige sfeer. Eten echt slecht. Zou hier niet nog eens heen gaan. Alles was veel te zout en niet vers.
Weer een voorbeeld van iemand die in een restaurant zijn mond niet open doet, €.9,85 fooi geeft en meer dan blij en gezellig de zaak verlaat om vervolgens laf thuis achter de computer een bedrijf de grond in trapt met een onzin verhaal. Als we deze dame bellen om uitleg te vragen dan gooit ze de telefoon erop. Hoe erg kan het zijn, dit soort volk zou nooit de vrijheid op internet mogen hebben om zomaar een prachtig bedrijf negatief te beoordelen. Iens, doe hier iets aan anders hebben jullie straks geen restaurant meer als klant over. Mevr Eline van Gulik, je moet je schamen.
Kirstin M.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Onverwachts binnen gelopen in dit sfeervolle restaurant aan het Vierkant.
Super vriendelijk geholpen en uitstekend gegeten. Mijn partner en ik hadden eerst de befaamde uiensoep,al jaren een topper, begrepen wij van de serveerster. Toen de bavette, bereid op de greenegg,nog nooit zo een lekker stuk vlees gegeten. Helaas hadden we geen tijd meer voor het dessert,maar we komen zeker terug naar dit heerlijke restaurant in Lisse.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Prima locatie. Eten van prima kwaliteit goede service en zeer vriendelijke bediening
Bedankt Hr Broekhof, fijn dat we u blij hebben gemaakt. Tot snel in DOH. Bedankt namens team DOH.
Paulette V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Afgelopen zaterdag 13e, spontaan dus zonder reservering, konden we, weliswaar aan het begin van de avond, nog terecht......!
Lekker glas droge witte wijn, broodje met smeersels, even de menukaart verkennen. Als regelmatige gasten weten we eigenlijk al snel wat t wordt: vooraf een zeer smakelijk visgerecht en daarna een over-heerlijke steak met, speciaal voor ons gemaakt, een rode wijn saus. De eigenaar heeft er dan een speciaal glas (volle) Malbec bij, dus wat wil je dan nog meer....? Het was heerlijk! Tot snel, Sally Ann & Paulette.
Hallo Paulette, was ontzettend leuk dat jullie een recensie hebben geschreven. Daar worden we blij van.
Bedankt namens team DOH.