Den Haller

Woensdag t/m Zondag

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Alalier .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
We hebben ontzettend lekker gegeten. We zaten, op één van de tot nu toe weinige zomeravonden dit jaar, op het prachtige sfeervolle terras. Toen het in de loop van de avond iets koeler werd, kregen we een lekker warme fleece deken uitgereikt.
Op de amuse zat een klein laagje komkommer gelei wat ik er afgehaald had omdat ik niet van komkommer hou. De gastheer had dat terloops gehoord en prompt kreeg ik bij het hoofgerecht een speciale salade zonder komkommer, zonder dat ik daar om gevraagd had. Klasse!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Op onze eerste vakantiedag belandden we in Den Haller, op weg naar het Zuiden. De aanblik vanaf de weg was genoeg: hier voelen we ons thuis. Een schitterende entourage voor een klassiek Hollands interieur, en -zo bleek al snel- een uitstekend driegangendiner. De ontvangst door een jonge medewerkster was ontwapenend: ze waren druk bezig met de voorbereidingen voor een huwelijksfeest de volgende dag, en ze vertelde er met trots over. In de sfeervolle belendende ruimte genoten we achtereenvolgens van een zalm/garnalentaartje (met een iets dissonerende maar heerlijke mediterrane mayonaise), een uitstekend gegaarde mais-scharrelkip op een bedje van tomatenrisotto en een bavarois van Griekse yoghurt met zomervruchtencoulis en ijs. De koffie genoten wij op deze mooie zomeravond op het terras, met uitzicht op de oudste watermolen van Nederland. Hoeveel meer culinair geluk kan je hebben, op je eerste vakantiedag?
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben ons 25 jarig huwelijksfeest gevierd bij Den Haller. De locatie kenden we al van ons feest 25 jaar geleden. Het buffet dat we geserveerd kregen was van een uitmuntende kwaliteit. Ook de ontvangst en de bediening waren voortreffelijk. Dus niet alleen voor lekker eten naar Den Haller, maar zeker ook Den Haller overwegen als je iets te vieren hebt.

Roelien, Clemens en personeel bedankt! Het was onvergetelijk!
San T.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Elke keer is t weer een feestje om bij den Halley te eten.
Vriendelijke eigenaren, eten dat met liefde maar vooral met smaak bereid is, gastvrij personeel en een mooie atmosfeer.
Vandaag op het terras genoten van een heerlijke chefs-burger. En dat terwijl ik dacht n ‘broodje’ te bestellen, wat een verrassing. Dit met een goed gebakken burger, heerlijke gekarameliseerde uitjes met kaas en een minstens zo lekkere dressing: geweldige aanrader voor de lunch.
Tot snel.
Marijke P.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Verschillende keren bij Den Haller gegeten. Maandmenu is zeker een aanrader. Bijzonder vriendelijk, gastvrij, heerlijk eten en en prachtige omgeving. Wat wil een mens nog meer!
Janbrandenbarg .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Heb het afgelopen jaar meerdere malen bij Den Haller gegeten , met zakelijke klanten uit de USA, Frankrijk , Engeland en natuurlijk uit heel Nederland. De ligging en sfeer maakt het al heel bijzonder om bij de watermolen te eten. Maar mijn klanten waren vooral verrukt over het menu ( ook de vegetarische waren zeer verrast wat voor hen gemaakt werd) maar ook over de plezierige en correcte bediening. Geen vraag was te veel en elke persoonlijk wens over de bereidingswijze werd perfect uitgevoerd.
LiesbethAsch .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Afgelopen zondag, met moederdag, hebben wij met z’n vieren genoten van een heerlijke moederdag lunch. Hoewel het erg druk was op het terras, was de service snel, professioneel en erg vriendelijk.
Zalig geluncht met vooraf een lekkere royale garnalencocktail met huisgemaakte warme briochebroodjes en aspergesoep van Twentse asperges uit Hengevelde. Daarna een super hamburger van de chef, fantastisch olijvenbrood, een zalige wrap en mooie springrolls uit eigen keuken. Kortom genieten van een fantastische tuin met leuke bediening en een goede en snelle service. Volgens ons het mooiste plekje in Twente, we komen zeker snel weer langs.
RienekeZ .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Vanmiddag op het terras gegeten bij Den Haller in Diepenheim. Twee gerechten besteld, garnalencocktail en een omelet. Alhoewel de lokatie prachtig is, waren we zeer ontevreden over de kwaliteit van de gerechten. Weinig smaak en niet vers. De bediening was niet onaardig, maar verreweg van behulpzaam. Kortom, niet de eerste keer dat we met een ontevreden gevoel verrekken van Den Haller. Jammer want de lokatie is werkelijk idyllisch.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We hebben laatst met z'n 2en heerlijk gezeten bij Den Haller.
We hebben gekozen voor de aspergesoep.
Een huisgemaakte ambachtelijke soep en dat proef je.
De bediening vertelde zo'n leuk verhaal over de jacht in de bossen rond Diepenheim dus daarna voor het ree van de jager gegaan. Super vers en het idee dat het ree misschien nog geen kilometer van het restaurant is geschoten is erg leuk.
Ik had zelf geen ruimte meer voor een dessert maar volgens mijn vriendin was de crème brullee van kokos met gebakken ananas ook super.
Kortom een aanrader.
Stout .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Met 4 personen het maandmenu bij dit mooi gelegen restaurant in het buitengebied van Diepenheim!! Zalmmouse amuse vooraf + voorgerecht gerookte zalm en heilbot met garnaaltjes op een slamengsel + hoofdgerecht eend met stoofpeertje, aardappelgarnituur, snijboontjes en witte kool salade + nagerecht pannacotta en vanille ijsbolletje. Geheel kost pp € 32,50 inclusief 2 glazen wijn en koffie met iets lekkers toe! Het geheel was heerlijk van smaak en tongstrelend! Kijk op hun website en laat je verrassen. Wij waren opnieuw zeer tevreden.
Claud_van_Raaij .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Prachtige ligging in een oude hoeve. Uitstekend 3-gangen maandmenu incl. 2 drankjes en koffie toe voor aantrekkelijke prijs. Bediening was correct, maar kwam kwam wat stijfjes over. Ruime porties. Mijn eetpartner nam 2x voorgerecht maar beide waren toch behoorlijk. Prima kwaliteit eten en met smakelijke combinaties.
Familie V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Op een of andere manier kom ik hier altijd 'onverwacht' terecht, na een dagje wandelen of fietsen. Dat maakt het overigens zeker niet minder aangenaam. Het eten is altijd erg lekker, verzorgd en verrassend. Tweemaal heb ik hier het maandmenu gegeten en éénmaal á la carte. Alle gerechten zijn goed op smaak, hebben vaak net een verrassende twist en de portiegrootte is perfect. De bediening is attent zonder stijf te zijn, de locatie en aankleding prachtig en de sfeer goed. Ik ben absoluut van plan om een keer gepland te komen eten!
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vooral bij mooi weer zit het fantastisch op het terras. Maar ook bij slecht weer is dit een mooie en gezellige locatie, in boerderijsfeer met stijlvol gedekte tafels. De lunchkaart is niet al te uitgebreid qua broodjes, maar biedt een gevarieerde keus. We kozen voor champignons Dordogne: perfect gebakken, knapperige champignons op veldsla, vergezeld van een kommetje remouladesaus. Het geheel was verrukkelijk van smaak, de wijn heerlijk, de bediening vriendelijk en correct. Kortom een GOED adres.
Bea K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
vanavond met 4 personen heerlijk gegeten en genoten: uitstekende voorgerechten en hoofdgerechten. Uiterst vriendelijk en bekwame bediening. Gewoon een hele leuke gezellige avond gehad.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Als stel zijn we op een zaterdag avond gaan eten bij Den Haller te Diepenheim. Aangekomen bij de pittoreske locatie, wordt je zeer gastvrij ontvangen en de Hollandse kneuterigheid straalt van het decor af. Wij konden dit wel waarderen en zaten in de ruimte van het oude fornuis. We kozen voor het maandmenu voor 2 personen waarbij 1 van ons een vegetarische variant zou krijgen. Vooraf werd er een amuse geserveerd met o.a. een rilette van zalm welke erg smaakvol was. De eerste gang betrof de "Terrine van garnalen met basilicum, olijf en tomaat, bekleed met courgette geserveerd met een Mediterrane mayonaise". Hier hebben we allebei van zitten smullen en het schepte tevens enorme verwachtingen voor de volgende gangen. Het hoofdgerecht werd een licht gegrilde mootjes speenvarken rug filet op een puree van aubergine en een jus van tijm en rozemarijn. Met name de puree en de jus maakten het een heerlijk gerecht. Tevens kregen we haricots verts , Charlotte aardappeltjes, rode bietjes (met een vinaigrette framboos) welke heerlijk waren. Het vegetarische gerecht was een Quiche van groene asperges, Gruyèrekaas, spinazie en geroosterde pompoenpitten met een jus van Madeira en zwarte knoflook. De groene asperges vielen weg in het geheel en de korst was aan de droge kant, maar dat werd gecompenseerd met de smaak van de jus en de aubergine puree die toegevoegd was. De laatste gang was een bavarois van hangop met een coulis van bosvruchten en bosvruchten yoghurt ijs. Niks mis mee, maar ook niet een smaak verrassing en misschien wel ietwat teleurstellend na de eerste twee gangen. Opvallend was dat bij het maandmenu twee glazen wijn of bier inbegrepen zitten en tevens is heel duidelijk aangegeven welke type dranken daar wel of niet onder vallen. Mocht je echter vooraf voor een alternatieve wijnsuggestie gaan, in ons geval een vlierbloesemsiroop in een mousserende wijn, dan komt het bedrag hiervoor volledig bovenop het maandmenu. Het wordt dus niet verrekend met een van de twee wijntjes waar je volgens de "drankvoorwaarde" bij het maandmenu recht op hebt. Al dan niettemin was er sprake van vriendelijke bediening, een zeer mooie knusse historische locatie en hebben we diverse mooie smaken mogen proeven. Zeker een aanrader als je in Diepenheim bent.
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wij zijn samen een paar dagen naar Diepenheim geweest en waren afgelopen vrijdag van plan te gaan eten bij In de Kokkerieje. Al wandelend liepen wij langs de watermolen en op basis van de ligging en het decor besloten wij naar Den Haller te gaan. Wij kozen voor het menu van de maand mei en een menu bestaand uit Maisscharrelkip, Vis van de dag en een Sabayontaartje. De voorgerechten smaakten goed. Met name de gekaramelliseerde asperges smaakten erg goed. De eend was ook prima, helaas kan dat niet worden gezegd van de vis van de dag, de hoeveelheid was te beperkt. De Dorade smaakte prima, de Heilbot was echter smakeloos. Daarbij werden goed smakende rode bieten geserveerd, aardappelen die te zout waren en snijbonen met spekjes, eveneens te zout, zeker niet passend bij de vis van de dag. Bij melding van de klachten werden de schouders wat opgehaald, maar het zou worden doorgegeven aan de kok (verder geen reactie). Het nagerecht smaakte weer goed. Al met al een wat teleurstellende ervaring door het gebrek aan afstemming bij het hoofdgerecht en de matige reactie hierop.
Ria T.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Op zondag 26 oktober 2014 vierden Jan en Thera Pigge hun 40-jarig huwelijksfeest en de verjaardag van Jan. De locatie is prachtig! Wij genoten volop, hadden deelgenomen aan het heerlijke voorgerecht en daarna het smakelijke hoofdgerecht. Het zag er fantastisch uit en smaakte ook geweldig! Tot mijn man zich naar voelde en plotsklaps achterover viel. Er werd meteen actie ondernomen door personeel van dit restaurant en dankzij de ontzettend snelle goede service kwam er snel een ambulance en werd mijn man onderzocht. Gelukkig bleek het hier om een buikgriepvirus te gaan, dat maakte dat mijn man de controle verloor. Snel en grondig adequaat optreden van de gastvrouw maakte dat het feest daarna gelukkig weer door kon gaan. Wij hebben het feest helaas vroegtijdig moeten verlaten , maar zullen jullie bedrijf graag aanbevelen en zelf ook nog eens in betere omstandigheden terugkomen. Dank, dank, dank voor alles! Het gaat nu prima met mijn man. Afz. Ria ter Beek- Holtschlag Haaksbergen.
Arie N.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Op een zonnige dag hadden we lunch op het prachtige terras. Alles uitstekend verzorgd, vriendelijke bediening en goed eten. Salade van wortel en pastinaak was erg goed, deze kwam als bijgerecht mee. Bediening kundig en vlot. We komen nog eens terug!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Eén van ons tweeën heeft een lactose-intolerantie. Dat hadden we van te voren gemeld en de avond kon al niet meer stuk toen we merkten dat men daar heel goed op had ingespeeld. Ik koos voor het speciale drie-gangen menu ter ere van het zilveren jubileum van dit restaurant. Zeldzaam indrukwekkend qua prijs-kwaliteit en prijs-kwantiteit verhouding. Terwijl het voorafje en het toetje van dit menu een 10 scoorden viel het hoofdgerecht (' een oerhammetje') een beetje tegen: het vlees had maar weinig smaak. Mijn tafelgenoot was zeer tevreden over haar twee voorgerechten en het speciaal voor haar gemaakte toetje. Alleen was de korst van de gefrituurde champignons en asperges haar smaak aan de te dikke kant. De bediening was uitermate vriendelijk en attent en het effect daarvan was bij alle tafels merkbaar. Kortom, we hadden een heel geslaagde avond en kunnen dit restaurant van harte aanbevelen. Als het ons eigen restaurant zou zijn zouden we de huisstijl qua roze bloemen iets minder uitbundig doorvoeren.
Edith D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Het restaurant ligt naast de watermolen, een prachtige plek. Het restaurant is erg sfeervol ingericht. De garnalen en rivierkreeeftjes cocktail was bijzonder en erg smakelijk. De quiche met verse asperges was heerlijk. Het desser met witte chocolademousse is zeer aan te bevelen. de huiswijn een sauvignonblanc was goed gekozen.