Den Draeck

Duur
Lang
Manon T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Den Draeck was de locatie voor ons afstudeer-etentje met 5 personen op 19-10. Hoewel de verwachtingen niet hooggespannen waren en we zeker geen fijnproevers zijn, wist dit restaurant ons alsnog teleur te stellen. Zo was de bediening onprettig: bij het opnemen en uitserveren van het eten werd geen oogcontact gemaakt en geen woord teveel gebruikt. Gasten die later aanschoven, kregen hun eten eerder en zelfs toen een van hoofdgerechten was vergeten, bleven excuses achterwege. Dit is allemaal snel vergeven als er uiteindelijk lekker eten op tafel komt. Maar zowel de gamba's, mixed grill, hamburger als steak waren, teleurstellend. Neem de hamburger, ieder los ingrediënt: vlees, broodje, kaas en guacamole was zo smakeloos, dat het eindproduct nooit boven matigheid kan uitstijgen. Als je zelfs dit soort simpele gerechten thuis beter klaar had kunnen maken, is het lastig genieten. Ook de schoonouders die tijdens etentjes snel tevreden zijn, waren niet over de ervaring te spreken. Met een overvloed aan plekken in Utrecht waar je voor hetzelfde geld of minder, kwalitatief superieur eten krijgt geserveerd, hoef je geen genoegen te nemen met een plek als dit.
Tester-capelle .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met zn vieren aan de steengrill
Biefstuk, kipfilet, gehaktballen en varkenshaasspiezen. 4 sauzen waaronder pindasaus,frietjes, salade en groenten voor 20 euro pp. Goede kwaliteit voor goede prijs in hartje Utrecht aan de oude gracht.
Trudy030 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Hier gegeten na een vervelende ervaring in een ander restaurant, voorgerecht en nagerecht (de chocolade-brownietaart vult als een complete maaltijd!) De gerookte zalm was heerlijk, de salade vers en knapperig. Het nagerecht was weer geweldig! Taart niet te droog en goed gevuld met chocolade en noten. Service heel adequaat en vriendelijk, een echte opsteker na een vervelende eet-ervaring eerder op de avond bij een ander restaurant!
Courses .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Afgelopen maandag gegeten bij Den Draeck, we hadden een dinerbon en zodoende besloten we deze te besteden bij Den Draeck. Aankleding van binnen zag er opzich leuk uit, echter hebben wij buiten gedineerd. Dit zag er prima uit, stoelen zaten fijn en we hebben heerlijk bij de gracht kunnen eten.

Wat betreft het eten: Mijn tafelpartner had de carpaccio vooraf, zelf had ik de gamba's. Carpaccio vond ik wat lauwig van smaak, wel met de nodige garnituur dus dat brengt sowieso al meer smaak bij maar niet helemaal de carpaccio wat ik ervan zou verwachten. De gamba's waren prima, alleen vond ik de olie wel vrij vettig. Voor de hoofdgerechten was mijn tafelpartner voor de Mixed Grill gegaan (leuke presentatie) en zelf had ik gekozen voor de Steak (bovenste op de kaart, met pepersaus). Ik vond de steak zelf prima, niet geweldig goed maar goed weg te eten. De groenten die erbij op het bord lagen vond ik zelf erg smakelijk. De saus was mij iets te dik maar dat kan persoonlijke voorkeur zijn. De Mixed Grill was ook prima, een goed stuk kip, spareribs en een stukje steak met daarbij een maiskolf. So far so good. Echter was het dessert voor mij nogal teleurstellend. Mijn tafel partner had koffie waar ik de cheesecake had besteld. Dit bleek uiteindelijk nogal een slechte keuze. Het frambozen ijs was erbij zat vond ik lekker maar de cheesecake zelf leek wel een homp boter. Daarbij was het ook een grote portie, dus was het al helemaal overweldigend. Het was amper weg te krijgen en deze heb ik ook voor het grootste deel laten staan. Helaas, geen geslaagd idee wat betreft de cheesecake.

Al met al een leuke avond gehad, echter denk ik dat het slim is als ze nog een keer kritisch naar de cheesecake kijken want dat zou ik zelf niet uitserveren.
Marjolein U.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Afgelopen vrijdag aan de oude gracht wezen eten bij Den Draeck. Wij komen hier regelmatig en het eten en de service vallen nooit tegen. Ook ditmaal niet; ondanks de enorme drukte snelle service, aardige bediening en lekker eten. Een van de bedieningsmedewerkers is zelfs de halve gracht afgerend om ons vergeten jasje terug te brengen.
Enige minpunt is dat het door het lekkere weer extreem druk was op het terras bij de oude gracht.
Er waren al behoorlijk veel tafels dicht op elkaar gezet om toch zoveel mogelijk mensen kwijt te kunnen, maar na enige tijd werden er nóg meer tafels en stoelen bijgezet zodat je praktisch op elkaars schoot moest zitten. Ik begrijp dat het goede inkomsten zijn voor het restaurant, maar houdt ook rekening met het comfort van de mensen.
Verder weer prima als altijd!
Nettie G.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Een leuk tentje aan de Gracht van Utrecht. Donker, niet al te groot, maar knus en sfeervol restaurantje. De bediening was vlot, de hele avond. Ik vond het niet vervelend, maar ik zou me kunnen voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat het wat rustiger aan kan. Ik had een mixed grill. Lekker mals stukje kipfilet, medium rare biefstuk en goed stuk sparerib. Daarbij nog een stuk mais en tomaat van de grill. Ik vond het verrassend lekker allemaal. Samen met mijn tafelgenoot deelde ik een zak patat. Tip: zet de bakjes saus op je bord er direct naast, anders vallen ze steeds om :) Als toetje had ik Dame Blanche, waar weinig fout aan kan gaan. Warme chocolade zelf toe te voegen. Jammer is dan weer dat ze dat glas op een bord gaan zetten waar het niet net helemaal goed oppast, zodat het wankelt. Maar al met al prima gegeten!
KeesvdM .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bon "giftforyou", met die bon lastig adres vinden in prov. Utrecht, maar Den Draeck blijkt een prima beslissing. Het is allemaal niet heel bijzonder, maar he, de prijs-kwaliteit verhouding is hier zonder meer ok. Vrije keus uit de kaart, vriendelijke, ietwat afstandelijke bediening. De Burger was op, maar pulled pork was prima. Garnalenkroket lekker. Zalm met kruidenkorst. Die korst anders voorgesteld. Was een beetje deeg met spuitzakje op de moot gelegd. Proefde deeg met weinig kruiden, beetje erg simpele oplossing voor mooie omschrijving. Maar : al met al toch zeker de moeite waard voor een onbezorgd niet al te kostbaar etentje ! We komen zeker nog een keer.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Vorige week bij Den Draeck gegeten aan de gracht in het centrum van Utrecht. Heerlijk gegeten, de gerechten waren qua portie ruim voldoende en waren mooi opgemaakt op goed uitziend servies.

De bediening was zeer attent, af en toe een grapje en daarnaast ruim voldoende kennis over de menukaart. De enige verbeterpuntjes waren wat ons betreft de geur in het restaurant, het rook wat vochtig. Wellicht komt dit door de ligging naast de gracht, maar hier is vast iets aan te doen. Daarnaast maken de stoelen erg veel lawaai bij het verschuiven, wat storend is voor de rest van de gasten.

Al met al een goed restaurant en zeker voor herhaling vatbaar.
Channiej .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Wij zijn hier met 4 personen met een social deal actie wezen eten. We mochten onbeperkt steengrillen. Omdat een van ons aan de late kant was waren we alvast begonnen met een drankje. De bediening had gezegd dat ze als de persoon er zou zijn nog langs zou komen om te zorgen dat we zouden kunnen eten. Toen hij er eenmaal was hebben we nog vrij lang moeten wachten op bediening maar toen we gezwaaid hadden verliep alles toch vrij vlot. Alles werd netjes uitgelegd en we kregen een etagère met spiesen, 2 soorten biefstuk, kip en groente(paprika, champignon ui en courgette). Daarnaast kregen we een aantal sauzen, puntzakken friet en salade. Toen het vlees op was kregen we gewoon een nieuw bord en ook de steen voor het grillen is een aantal keer vervangen. We hebben genoten van een lekker plaatselijk biertje hebben een toffe avond gehad. De bediening was vriendelijk maar kwam niet vaak vragen of we nog wat wilde drinken. maar dat was ook wel goed want het voelde absoluut niet opdringerig.
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Een sfeervol restaurant onderaan de gracht. De werfkelder is warm aangekleed en gezellig. Via groupon hier gegeten. Van te voren krijg je duidelijk een kaartje met welke gerechten extra kosten en hoeveel dit dan is. Prijs was goedkoop via groupon.
Als voorgerecht had mijn partner garnalen koreketjes, deze hadden een vreemde nasmaak. Ikzelf had de wildzwijnsham, deze was erg lekker in combinatie met de peer en pastinaakchips. Als hoofgerecht de ladysteak die zoals verzocht medium rare was. Mijn partner had zalm die goed smaakte. Beide als nagerecht de cheesecake, een echte aanrader.
Restaurant_proever .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Via Social Deal in dit restaurant gegeten, de bediening was vriendelijk en wij hadden het Steengrill gerecht. Er was voldoende vlees maar geen overdaad. Wat extra friet met heerlijke sate-saus besteld en die werd niet in rekening gebracht.
Frn89 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Bestel bij dit restaurant geen runderstoofpotje!! Het lijkt net soep met heel weinig vlees en is heel goedkoop gevuld met veel krieltjes, het was niet te vreten, het leek wel gewoon soep uit blik bahbah!!
JasperJ .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Hier twee keer de beenham gegeten. Was prima op smaak en super mals, verder echter niet veel bijzonders. De bediening was niet echt super. De locatie aan de Oude Gracht in het zonnetje is prachtig, binnen is het echter wat minder gezellig zitten.
Coen H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Steengrill was ok, locatie schitterend en personeel, met nadrukkelijke uitzondering van de bedrijfsleider vriendelijk.

Bedrijfsleider hanteert ander principe dan klant is koning. Was niet bereid om even een verloren geraakt ns kaartje uit te printen terwijl de apparatuur gewoon aanwezig was. Dit tot verbazing van mij, en ook van de wel vriendelijke bediening. Lage rating qua personeel is dus een gemiddelde score, omlaag gehaald door hem
Tjhoksbergen .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Gezellig restaurant, alle bestelde gerechten waren zeer smakelijk en de bediening was vriendelijk en goed. Wij zullen hier zeker nog eens terug komen.
Mick N.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Op een maandag avond hier mer ze 8e gegeten. Mooi decor. Vriendelijke en vlotte bediening. Als voorgerecht een proeverij genomen. Lekker niet speciaal. En als hoofdgerecht de mixed grill. Heerlijk niks op aan te merken. De porties zijn groot, dus geen dessert meer genomen. Prima avond, prima eten.
Denise E.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Leuk restaurant, mooi aan de gracht. Voorgerechten waren lekker ( meloen met ham en tomatensoep ). Vriend had de spareribs die goed gemarineerd waren en zo van het bot afvielen. Ikzelf de mixed grill. Prima gemarineerd, ondanks mijn voorkeur voor een medium biefstuk was deze doorgebakken en dus erg droog. Als toetje de chocolade taart wat wel weer een aanrader is!
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Prima eten, maar helaas worden de orders niet goed opgenomen of doorgegeven aan de keuken, waarbij extra wachten het resultaat was bij de overigens niet al te attente bediening. Een prachtige locatie aan de grachten van Utrecht.
KarelSU .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Op een zondagavond heerlijk wezen steengrillen. Na een broodje vooraf kregen we een rijk gevulde etagaire en een hete steen waarna wij op ons eigen tempo lekker hebben kunnen eten. Een leuke aanrader voor een ongedwongen avond!
Shirley V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Hier zaterdagavond met vrienden buiten aan de gracht gegeten. De dame aan onze tafel was zeer behulpzaam. Proeverij voor 2 (voorgerecht) was heerlijk. Spareribs waren goed gaar maar helaas hadden ze weinig smaak. Wel een gezellige plek om te eten zowel binnen als buiten aan het water.