Den Draeck

Oudegracht 114 3511 AW Utrecht Nederland Kaart
31-302321999

Over het restaurant Den Draeck

Gelegen op een unieke locatie aan de Oudegracht in Utrecht vind je Restaurant Den Draeck. In de oude werfkelders waan je je een beetje in het verleden, maar door de romantische maar moderne setting is het interieur toch volledig van deze tijd.

Kom je met lekker weer? Dan kun je heerlijk lunchen of dineren, vlak aan het water en onder het groen van de bomen. Bij Den Draeck vind je gerechten uit verschillende hoeken van het continent, denk aan Frans, Spaans en Italiaans.

Meer informatie over restaurant Den Draeck

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Den Draeck

Momotaz D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Gezellig plekje heerlijk aan de gracht.
De spareribs waren wel mals maar niet smakelijk gekruid. Oude/muffige smaak.. Helaas.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Dit is voor ons een speciale zaak, waar we menig momenten hebben gevierd. vandaag ons 7-jarig huwelijksjubileum gevierd. Was erg lekker, maar jammer van de service op het laatst. Een 2e cognac besteld, maar deze nooit ontvangen. Uiteindelijk maar afgerekend, waar bleek dat de 2e cognac wel op de rekening stond. Toen we dat aangeven, geen reactie, maar draaide ze zich om. Ze ging met de bon ‘aan de slag’, zonder ook maar iets te zeggen. Erg jammer dat het personeel zo onkundig is! Dat maakt een restaurant gelijk minder fijn om nog een keer heen te gaan.
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Prima eten in een gezellige ambiance, ofwel op het terras aan de Oudegracht, ofwel binnen in de werfkelders. Het eten (kipsate), was prima, met heerlijke dikke frieten. Bediening was vriendelijk, doch wat traag. De hygiene van de toiletten laat te wensen over.
Serbiene A.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Heerlijk Steengrillen. Erg leuke en sympathieke bediening. En een sfeervolle locatie aan de werf van de Oude Gracht. Geweldige avond gehad en erg aan te bevelen
Martijn R.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
De ontvangst en de inrichting zijn goed. De toiletverfrisser was veel te ruim aangebracht en was overal in het restaurant sterk te ruiken. De voorgerechten waren goed qua smaak en presentatie. Alleen zat er veel te veel saus op het hoofdgerecht. Ik had meer saus dan vlees (ik schat minstens 200 ml in). Dit werd ook erkend door de serveerster. Ik kreeg geen groenten of sla bij mijn spies. Alleen patat welke op wisselende temperaturen leek te zijn gebakken.
K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Het was goed hier te zijn!"..............................................................................................
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Met bevriende collega's een gezellig tijd (vloog om) gehad. Sfeervolle ambiance.
Bediening vriendelijk en effectief. Pulled pork op salade (voorgerecht) bleek een heerlijke keus.
Biefstuk precies goed. Bij geserveerde paddestoelen/ groenten vond ik wat minder.
Den Draeck is een aanrader.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Na de vakantiebeurs zijn we bij dit restaurant terecht gekomen. Ik denk dat het ook een leuke plek voor in de zomer is, zo aan het water. Binnen vond ik het heel gezellig. Het allerleukste vond ik de huiskat. Het eten was prima (vega). Mijn partner die spare-ribs bestelde vond deze wat tegenvallen. Verder was alles prima
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
geen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Aspirant V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
De surf & turf is bijzonder klein, letterlijk een kinderportie. Bediening is okay, maar ook niks meer dan dat. Al met al zijn er (veel) betere plaatsen aan de gracht!
Mick S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Was een poos geleden dat we hebben ge-steengrild en hadden geen zin in de baklucht thuis, zodoende bij Den Draeck uitgekomen.
Erg leuke locatie om in de gewelven aan de Oude Gracht te eten, leuke sfeer. Bij het steengrill-arrangement krijg een een etagère met 2 borden, één met uienringen, paprika, champignons en courgette, het andere bord gevuld met kipfilet, biefstuk, varkenssaté en duitse biefstuk (geen gehaktballetjes dus!).
Voorzien van patat, jus schenker met pindasaus en 3 sauzen (mayo, knoflooksaus en chilisaus).
En natuurlijk een gloeiend hete steen van 450 graden die zo'n 45 minuten meegaat waarna je kunt vragen om vervanging.
Patat, sausjes kun je bijvragen, vlees zolang de voorraad strekt in de keuken (ligt eraan hoeveel mensen er steengrillen).
Geen overlast van rook of bakluchten, goede afzuiging.
Vriendelijke en vlotte bediening.
Kortom, mooi betaalbaar adresje om zomers op het terras te gaan genieten.
Wandav .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Wij zijn hier 16 december gaan eten. We hadden een bedrijfsuitje en hadden drie gangen ieder in een ander restaurant. Het hoofdgerecht hadden we hier. Was zeker geen warm welkom wat een onaardige seveerster. Ook bij ons een hoofdgerecht te weinig, zonder excuses. Er kon echt geen lachje vanaf van die serveerster. Ik denk dat ze gewoon een ander vak moet leren. Maar nu over het eten. Ik had een steak pepersaus. Die was erg lekker. Lekker mals niks op aan te merken. Het totaalplaatje had gewoon heel goed kunnen zijn.
Manon T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Den Draeck was de locatie voor ons afstudeer-etentje met 5 personen op 19-10. Hoewel de verwachtingen niet hooggespannen waren en we zeker geen fijnproevers zijn, wist dit restaurant ons alsnog teleur te stellen. Zo was de bediening onprettig: bij het opnemen en uitserveren van het eten werd geen oogcontact gemaakt en geen woord teveel gebruikt. Gasten die later aanschoven, kregen hun eten eerder en zelfs toen een van hoofdgerechten was vergeten, bleven excuses achterwege. Dit is allemaal snel vergeven als er uiteindelijk lekker eten op tafel komt. Maar zowel de gamba's, mixed grill, hamburger als steak waren, teleurstellend. Neem de hamburger, ieder los ingrediënt: vlees, broodje, kaas en guacamole was zo smakeloos, dat het eindproduct nooit boven matigheid kan uitstijgen. Als je zelfs dit soort simpele gerechten thuis beter klaar had kunnen maken, is het lastig genieten. Ook de schoonouders die tijdens etentjes snel tevreden zijn, waren niet over de ervaring te spreken. Met een overvloed aan plekken in Utrecht waar je voor hetzelfde geld of minder, kwalitatief superieur eten krijgt geserveerd, hoef je geen genoegen te nemen met een plek als dit.
Tester-capelle B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met zn vieren aan de steengrill
Biefstuk, kipfilet, gehaktballen en varkenshaasspiezen. 4 sauzen waaronder pindasaus,frietjes, salade en groenten voor 20 euro pp. Goede kwaliteit voor goede prijs in hartje Utrecht aan de oude gracht.
Trudy030 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Hier gegeten na een vervelende ervaring in een ander restaurant, voorgerecht en nagerecht (de chocolade-brownietaart vult als een complete maaltijd!) De gerookte zalm was heerlijk, de salade vers en knapperig. Het nagerecht was weer geweldig! Taart niet te droog en goed gevuld met chocolade en noten. Service heel adequaat en vriendelijk, een echte opsteker na een vervelende eet-ervaring eerder op de avond bij een ander restaurant!
Thirsa N.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Afgelopen maandag gegeten bij Den Draeck, we hadden een dinerbon en zodoende besloten we deze te besteden bij Den Draeck. Aankleding van binnen zag er opzich leuk uit, echter hebben wij buiten gedineerd. Dit zag er prima uit, stoelen zaten fijn en we hebben heerlijk bij de gracht kunnen eten.

Wat betreft het eten: Mijn tafelpartner had de carpaccio vooraf, zelf had ik de gamba's. Carpaccio vond ik wat lauwig van smaak, wel met de nodige garnituur dus dat brengt sowieso al meer smaak bij maar niet helemaal de carpaccio wat ik ervan zou verwachten. De gamba's waren prima, alleen vond ik de olie wel vrij vettig. Voor de hoofdgerechten was mijn tafelpartner voor de Mixed Grill gegaan (leuke presentatie) en zelf had ik gekozen voor de Steak (bovenste op de kaart, met pepersaus). Ik vond de steak zelf prima, niet geweldig goed maar goed weg te eten. De groenten die erbij op het bord lagen vond ik zelf erg smakelijk. De saus was mij iets te dik maar dat kan persoonlijke voorkeur zijn. De Mixed Grill was ook prima, een goed stuk kip, spareribs en een stukje steak met daarbij een maiskolf. So far so good. Echter was het dessert voor mij nogal teleurstellend. Mijn tafel partner had koffie waar ik de cheesecake had besteld. Dit bleek uiteindelijk nogal een slechte keuze. Het frambozen ijs was erbij zat vond ik lekker maar de cheesecake zelf leek wel een homp boter. Daarbij was het ook een grote portie, dus was het al helemaal overweldigend. Het was amper weg te krijgen en deze heb ik ook voor het grootste deel laten staan. Helaas, geen geslaagd idee wat betreft de cheesecake.

Al met al een leuke avond gehad, echter denk ik dat het slim is als ze nog een keer kritisch naar de cheesecake kijken want dat zou ik zelf niet uitserveren.
Marjolein U.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Afgelopen vrijdag aan de oude gracht wezen eten bij Den Draeck. Wij komen hier regelmatig en het eten en de service vallen nooit tegen. Ook ditmaal niet; ondanks de enorme drukte snelle service, aardige bediening en lekker eten. Een van de bedieningsmedewerkers is zelfs de halve gracht afgerend om ons vergeten jasje terug te brengen.
Enige minpunt is dat het door het lekkere weer extreem druk was op het terras bij de oude gracht.
Er waren al behoorlijk veel tafels dicht op elkaar gezet om toch zoveel mogelijk mensen kwijt te kunnen, maar na enige tijd werden er nóg meer tafels en stoelen bijgezet zodat je praktisch op elkaars schoot moest zitten. Ik begrijp dat het goede inkomsten zijn voor het restaurant, maar houdt ook rekening met het comfort van de mensen.
Verder weer prima als altijd!
Nettie G.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Een leuk tentje aan de Gracht van Utrecht. Donker, niet al te groot, maar knus en sfeervol restaurantje. De bediening was vlot, de hele avond. Ik vond het niet vervelend, maar ik zou me kunnen voorstellen dat er mensen zijn die vinden dat het wat rustiger aan kan. Ik had een mixed grill. Lekker mals stukje kipfilet, medium rare biefstuk en goed stuk sparerib. Daarbij nog een stuk mais en tomaat van de grill. Ik vond het verrassend lekker allemaal. Samen met mijn tafelgenoot deelde ik een zak patat. Tip: zet de bakjes saus op je bord er direct naast, anders vallen ze steeds om :) Als toetje had ik Dame Blanche, waar weinig fout aan kan gaan. Warme chocolade zelf toe te voegen. Jammer is dan weer dat ze dat glas op een bord gaan zetten waar het niet net helemaal goed oppast, zodat het wankelt. Maar al met al prima gegeten!
KeesvdM .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Bon "giftforyou", met die bon lastig adres vinden in prov. Utrecht, maar Den Draeck blijkt een prima beslissing. Het is allemaal niet heel bijzonder, maar he, de prijs-kwaliteit verhouding is hier zonder meer ok. Vrije keus uit de kaart, vriendelijke, ietwat afstandelijke bediening. De Burger was op, maar pulled pork was prima. Garnalenkroket lekker. Zalm met kruidenkorst. Die korst anders voorgesteld. Was een beetje deeg met spuitzakje op de moot gelegd. Proefde deeg met weinig kruiden, beetje erg simpele oplossing voor mooie omschrijving. Maar : al met al toch zeker de moeite waard voor een onbezorgd niet al te kostbaar etentje ! We komen zeker nog een keer.
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Vorige week bij Den Draeck gegeten aan de gracht in het centrum van Utrecht. Heerlijk gegeten, de gerechten waren qua portie ruim voldoende en waren mooi opgemaakt op goed uitziend servies.

De bediening was zeer attent, af en toe een grapje en daarnaast ruim voldoende kennis over de menukaart. De enige verbeterpuntjes waren wat ons betreft de geur in het restaurant, het rook wat vochtig. Wellicht komt dit door de ligging naast de gracht, maar hier is vast iets aan te doen. Daarnaast maken de stoelen erg veel lawaai bij het verschuiven, wat storend is voor de rest van de gasten.

Al met al een goed restaurant en zeker voor herhaling vatbaar.