Over het restaurant Den Burgh

Weg van de drukte

In deze sfeervol gerestaureerde boerderij aan de rand van Hoofddorp kom je helemaal tot rust. Met ingrediënten die voornamelijk afkomstig zijn van lokale boeren, bereiden ze hier gerechten met een klassieke basis. Moderne invloeden worden echter niet geschuwd en dat zorgt voor de mooiste creaties.

Meer informatie over restaurant Den Burgh

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 22:00
Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Den Burgh

Wim S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Ondanks grote drukte bij de bar nette ontvangst en met drankje door naar terras. Bediening is vriendelijk en adequaat. Bij het opnemen van de bestelling laat de ober wel een steekje vallen. We bestellen beide Dorset lam met witte asperges en de ober vergeet te melden dat die er niet zijn. Wel vreemd, midden in het seizoen en Ven, Hanos, etc. vlakbij. Voorgerecht is een mooie tartaar met heerlijk gepocheerd ei. Als de hoofdgerechten komen blijkt het lam vergezeld te worden door groene asperges. Lam is heerlijk van smaak en perfect gebraden. De vergeten melding m.b.t. de wisseling van witte naar groene asperges wordt goedgemaakt met een glas wijn van het huis. Goede zaak voor zakelijk eten.
John A.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Heel goed gegeten, vriendelijke bediening, goed advies voor menu en keuze uit de wijnkaart
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Zoals altijd prima vertoeven, goed eten en gezellige omgeving, ondanks Schiphol maast de deur.
Parkeren gratis en geen probleem. Ontvangst prima. Goed adres om terug te komen. We zijn dus al een aantal keren geweest, nooit teleur gesteld.
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Voordat een collega het vliegtuig naar huis moest nemen, hebben we bij Den Burgh een prima maaltijd gegeten. Vlotte service, goed bereide roodbaars. Locatie om te onthouden.
Lekkersz D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Het meubilair is een allegaartje. Voldoende personeel, met verstand van zaken. De prijzen van de gerechten zijn stevig, maar met een vijfgangen menu voor € 49 krijg je vijf heel mooie gerechten, enorm smaakvol en prima geprijsd. Zeker nog een keer terug!
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Heerlijk gegeten!
Peter En Inge D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
We gingen voor een 5-gangen menu. Van te voren kon er worden aangegeven wat men niet wilde. Voor onze tafel was dat niet heel ingewikkeld (, €49,00), maar toch door onoplettendheid, kregen 2 van ons het verkeerde gerecht, waardoor er onderling met de borden werd geruild. Een huiswijn hebben ze niet, de goedkoopste fles rode wijn is ca €40,00. Ik besef dat het bestellen van een glas (witte) wijn, dat er vandaag de dag een prijskaartje aan hangt, maar een chardonnay of Sauvignon hebben ze niet. Er werd bij het vragen van een kan kraanwater, wat geagiteerd gekeken en uiteindelijk kwam er een verzegelde fles water op tafel. Persoonlijk vind ik als je een dure fles wijn neemt, je daar best een kan met kraanwater geserveerd mag krijgen. Het eten was verder zalig en de entourage is modern en warm. Schoon toilet.
Marco E.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2017
Afgelopen vrijdag hier weer gegeten. Wij komen hier graag. Het eten steekt altijd boven dat van vergelijkbare restaurants uit. Zowel de smaak als presentatie. De bediening is alert en vakkundig. Lekkere wijnen met uitgebreide keuze. Ze laten je ook zonder probleem een wijn proeven wanneer je twijfelt. De entourage is sfeervol. Het enige minpuntjes is dat er vaak grote groepen zijn. Je merkt hier qua bediening weinig van, maar je merkt wel dat bijvoorbeeld de bar vol staat, zodat daar vervolgens weinig plek is om even een aperitief te nuttigen.
Lucy S.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
De gerechten werden smaakvol opgediend. We hebben lekker gegeten en het personeel was vriendelijk en behulpzaam , kortom voor herhaling vatbaar .
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
In juni heb ik hier voor mijn verjaardag heerlijk gegeten. Een goede reden om gisteravond terug te komen.

Wederom overtreft de stijlvol gerenoveerde boerderij onze culinaire verwachtingen. De gastvrijeid, correctheid en vriendelijkheid van de gastheer en bediening zetten het restaurant bij binnenkomst al op 1-0 voorsprong.

Dan het eten: we namen een 3-gangen keuzemenu. Wàt een heerlijke verfijnde gerechten en prachtig gepresenteerd. Laat u eens verrassen door een tasting-menu van Restaurant Den Burgh en zie wat voor pareltjes er voorbij komen (bijvoorbeeld vlees van een 3 weken ingekookt lam, of palingjus, of een heer-lij-ke bouillabaisse). Tot slot hadden we een kaasplankje wat ons met een voldaan gevoel achterover liet zakken.

Bij de gerechten kozen we een wijnarrangement. Onze tafelheer bracht de wijnen op een interessante manier tot leven door bij elke wijn een verhaal klaar te hebben. En het belangrijkste: de wijnen pasten uitstekend bij de diverse vlees en visgerechten.

Overall hebben we wederom een avond heerlijk getafeld, zijn we door de koks in de watten gelegd en verwend met lekkere wijnen. Je ziet hier mensen met passie, en dat zorgt voor een hele mooie beleving bij Restaurant Den Burgh. Tot zeer binnenkortl!
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Hier met 5 collega's op het fijne terras geluncht. Jammer dat de Kaagbaan in gebruik was als startbaan, hetgeen wat herrie opleverde. Verschillende gerechten kwamen op tafel, die goed geportioneerd waren: ceasar salad, kroket met brood en omelet met kaas. Laatstgenoemde zou iets meer aankleding (kleur!) kunnen gebruiken, het ei en de kaas maken het een saaie gele massa. Het beetje sla ernaast en het brood eronder 'doen' wat dat betreft niet voldoende. Alles heerlijk van smaak overigens, en keurig gebracht door de vriendelijke bediening. Enkele minpuntjes: er is geen melk verkrijgbaar (toch een basisproduct bij een Nederlandse lunch) en een van de lunchgerechten werd niet uitgeserveerd: 5 van de 6 kregen hun bord, en nr. 6 ging ervan uit dat de zijne nog zou komen. Maar die kwam pas nadat de bediening er op gewezen was dat de collega nog niets had... Het werd zo alsnog snel opgelost. Prijsniveau ligt iets aan de hoge kant.
Oscar C.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
De bediening is ambitieus, vriendelijk en zeer klant gericht.
Edwin B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gezellig met vrienden gegeten. Restaurant is fijn bereikbaar. Prima ontvangst, lekker even vooraf borrelen. Daarna met zes aan een mooie ronde tafel. Iedereen heeft genoten van het eten. Onder het motto, het kost wat, maar dan heb je ook wat....
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Heerlijke gerechten, goede porties! Ontzettend vriendelijke bediening. Echt een top-avond.
Marga M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Mijn favoriete restaurant! Geweldig eten,zeer vriendelijk personeel en heerlijke wijnen! Absoluut een aanrader!
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
In het kader van mijn afscheid van werk, zijn we hier afgelopen vrijdag met 7 collega's wezen lunchen. Ik ging voor de steak tartaar, mijns inziens erg karig vergeleken met wat de rest kreeg qua hoeveelheid. Desondanks goed op smaak. Er werd ongevraagd een tweede fles water op tafel gelegd en ook in rekening gebracht, terwijl de fles niet was aangebroken. Aangegeven bij het afrekenen en er werd verder niet moeilijk over gedaan.
Desalniettemin heb ik een zeer leuke afscheidslunch gehad en is deze locatie zeker geschikt voor zakelijke lunches.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Echt voortreffelijk gegeten, de terrine van eendenlever en paling is top en ook de haas was perfect van smaak en supermals. Ook de rode linzensoep en de kabeljauw waren prima gerechten. De Argentijnse Chardonnay was lekker. Alleen de wijnen waren wat aan de prijs.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten en super vriendelijk, ook zeer goede communicatie voor het bezoek en daarbij een heerlijk glas champagne prijs kwaliteit is goed.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het is niet eerder voorgekomen dat wij 2 keer in 1 week naar hetzelfde restaurant gaan. Maar als de kwaliteit van de gerechten én de bediening fenomenaal zijn, dan kom je snel terug. Allereerst complimenten voor onze gastvrouw Sylvia: wat een professionele, vakkundige en vrolijke dame! Zo zouden we er meer willen zien in de horeca. De gerechten waren allemaal heerlijk van smaak en mooi van opmaak. De dessertkaart mag wel wat uitgebreider en spannender. Mooie wijnkeuze en heerlijk brood!
dick P.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Ivm mijn werk jubileum heb ik mijn collega's getrakteerd op een business lunch. We hebben genoten, maar niet zozeer van de lunch. Prijs / kwaliteit viel me erg tegen. De broodjes waren karig beleg en erg weinig. Ik zal het restaurant voor een lunch dan ook zeker niet aanraden aan mijn collega's en vrienden.