Delphi

Putstraat 32 6131 HL Sittard Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Delphi

Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Reeds diverse malen geweest, nog altijd heerlijk gegeten. Vlees is heerlijk mals. Beste Griek waar ik geweest ben. Iets duurder, echter de kwaliteit compenseert dit ruimschoots
Mart W.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Om kwart over 7 gereserveerd vervolgens vriendelijk onze tafel toegewezen gekregen. Na even kort zitten kregen we een welkomst drankje. Zeer goede service hiermee. Daarna naar een zeer uitgebreide menukaart gekeken, genoeg keuze dus. Er hing een gezellige sfeer en het restaurant zag er mooi aangekleed uit. Vervolgens na een kleine tijd wachten zelfs ondanks het druk was het eten ontvangen. Zag er netjes uit en het smaakte heerlijk! Nummer 110 zeker aan te raden. Genoeg te eten en gauw de buik vol. Een heerlijk restaurant om te eten en zeer gastvrij!
Hannah J.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Op basis van de goede recensies hier toch maar eens naar Delphi gegaan. Dit nooit meer, met 4 man wezen eten, niemand vond het lekker. 3 vegetarische gerechten (de Moussaka was bijzonder slecht en ronduit smerig) en 1 visgerecht gekozen: vet, smaakloos, slecht bereidt. Insteek van het restaurant lijkt te zijn "kwantiteit ipv kwaliteit". Absoluut geen lekker eten, wel veel.
Laisha .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Voor de echte griekse snaak ben je hier aan het goede adres. Ik ga vaak voor de delphi spies speciaal. Variatie en altijd lekker.
TweedeHans .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Paar keer uit eten geweest bij Delphi. En hoewel ik zelf geen "Grieks" fan ben, ga ik hier met alle plezier terug. Uitgebreide kaart, veel keuze maar vooral: super lekker eten. Een van de beste restaurants die ik ken.

Het lekkere eten is natuurlijk belangrijk, maar de ambiance en de bediening maken het plaatje compleet. Super vriendelijk, maar niet opdringerig. Persoonlijke (eet)wensen wordt goed rekening mee gehouden. De keren dat ik er was, was het altijd druk (logisch, met zo'n kwaliteit ;-). Maar je hebt helemaal niet het gevoel dat het er druk is. Bediening is snel en heeft zichtbaar plezier in hun werk.

Echte aanrader. En ben je net als ik geen fan van Grieks, dan zou ik juist Delphi willen aanraden!
Helmi V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Toen we nog geen kinderen hadden, kwamen we hier al. Gewoon omdat het eten altijd lekker is, de bediening super vriendelijk en je je als klant altijd speciaal voelt. Inmiddels gaan onze kinderen van 5 en 7 ook mee en ofschoon we soms ook weleens bij een andere Griek eten, gaan ze het liefste naar Delphi. Wat de gerechten betreft: ik probeer altijd zoveel mogelijk uit. De ene keer een visschotel, dan een ovenschotel of vleesgericht. Nog nooit is een gerecht mij tegengevallen.
Moniek L.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Met 6 personen gweest eten. We hadden een vis schotel en 2 vleesschotels. Het was heerlijk!! En het was meer dan genoeg! Veel te veel zelfs! Ook de nagerechten werd door iedereen lekker gevonden. Bediening was top! Sfeer is top! Aankleding is echt grieks gezellig! Kortom een aanrader!
An1972 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Met zoontje van 7 naar dit restaurant. Hij had een kindermenu met kipspiesjes en ik had inktvisringetjes en een spies van lamsvlees en gyros eronder. man had de groenten-vleessoep (die een tijdlang helaas van het menu verdwenen was net als de heerlijke bonensoep, die ook weer terug is) en een gerecht met zalm. zoon en ik hebben samen van een coupe met vers fruit gegeten. De hoeveelheid was ruim voldoende, het smaakte heerlijk en hoewel het aan de dure kant is, is het het geld wel waard. Overigens is het restaurant heel mooi opgeknapt. Heel sfeervol. Vriendelijke bediening, een jonge ober die heel veel aandacht had voor het kind. Hij had altijd wel een grapje voor hem klaar. Erg leuk. Kortom: wij komen hier al sinds het openingsjaar en wij komen ook nu zeker weer terug!!
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Het is vanuit Maastricht 30 kilometer enkel, maar zou het 60 km zijn, reed ik er nog graag naar toe. Vanavond weer (ik ga gewoon naar geen enkele andere Griek binnen een straal van 100 km) onovertroffen lekker gegeten. Lamshaasjes, 'botermals' met een fijne textuur, prachtig gegrild met mooie kruiden, gegrilde groenten, bak verse salade, lekkere frietjes, omgekeerd timbaaltje prima (niet kleffe!) rijst, mooie roomsaus.
Tafelgenoot had ook een lamsschotel met verschillende 'onderdelen' van lam, kwaliteit idemdito. De gereserveerde huis-Retzina is prima.
Gezellig restaurant, altijd vol, reserveren is een must - en dat zegt dus wel wat. Onlangs verbouwd, nog meer in Griekse sfeer. Het enige nadeel is dat je op enkele plekken dicht op je buur-gasten zit (gescheiden door een open 'roestig' hekwerkje), waardoor je soms conversaties kunt volgen en ook kunt meekijken op de borden. Van de andere kant schept dit soms leuke, onverwachte contacten. Misschien heeft dat ook te maken met het 'familiaire' karakter van de zaak. Ontvangst is hartelijk, alsof je een deel van de familie bent. De bediening (jonge mensen maar met passie, zeer attent, zeer beleefd, in voor een grapje) is heel aangenaam. Eten wordt snel en mooi geserveerd vanuit een open keuken (voor wie een blik wil werpen achter de schermen) en daar is niets mis mee. Toiletten schoon, muziek natuurlijk erg Grieks, maar gedempt, wat erg prettig is.
Leuke, alternatieve menukaart, meer in de vorm van een (verhalende) krant.
Wat ik persoonlijk zeer op prijs stel, is dat - mits de drukte het toelaat - je bepaalde wensen kenbaar kunt maken. Zo wil ik graag de saus apart en geen rauwe uien. Dat is dan ook geen enkel probleem! Ook gasten met (kleine) kinderen zijn van harte welkom.
Kortom: het is en blijft 'een Griek', maar wel een van de betere in het Zuiden (ook over de grens richting België..). Geen 3-sterren-restaurant, maar wel een plek voor een eerlijk stuk vlees van hoge kwaliteit tegen een prima prijs.
Jony H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Wij waren met 4 personen en hadden een gemengde vis en vlees schotel. Het vlees was zeer droog en zeer flauw van smaak. Prijs kwaliteit verhouding voor ons slecht. Vis was redelijk behalve de droge kalamaris. 140 euro lichter om met 2 drankjes en honger naar huis te gaan. 1 keer en nooit meer. Personeel aan gegeven dat het zeer droog is en geen smaak heeft waar helaas niet op word gereageerd. Voor ons nooit meer. 2
An1972 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
We hebben maar 1 klein minpuntje: we zaten vlak bij de deur en die ging vanwege binnenkomende en vertrekkende gasten of rokers de hele tijd open en dicht. We hadden het koud!! Verder heerlijk gegeten, we komen hier al sinds het openingsjaar, dus we wisten wat we konden verwachten. Ik had inktvisringetjes en de delphi spies, mijn man had champignons in roomsaus en een duo van vis. Alles was mooi opgemaakt, goed verzorgd en vooral lekker. Eten bij de Griek is geen goedkoop avondje uit, maar het is wel de moeite waard. Wij hebben een leuke avond gehad.
Lucbert .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2012
Heerlijk gegeten met zn zessen. Hoewel 2 van ons een uur te laat aankwamen, werd hier helemaal niet moeilijk over gedaan. De overige 4 hebben gedurende dat uur genoten van wat biertjes/wijntjes met wat nootjes en een mix van pepperoni's, olijven, feta enzoverder, van het huis (die hapjes).

Na de zeer hartelijke en gastvrije ontvangst van de laatkomers, de standaard welkomst-ouzo genuttigd en besloten om een gemengde vlees- en een gemengde visschotel te bestellen. Beide schotels geserveerd gekregen met rijst, frites en verschillende soorten salade's, en natuurlijk tzatziki. Werkelijk alles was om van te watertanden, ondanks dat ik geen echte visliefhebber ben. Als er iets van de frites of rijst, of tzatziki of salade opraakte verscheen er meteen een nieuwe portie op tafel.

Alles weggespoeld met voldoende hoeveelheden bier, uit schone glazen, goed getapt, lekker koud. Ook het fris voor de bob was uitstekend verzorgd.

Alle zes een ander nagerecht, en iedereen vond t lekker.

Toiletten keurig. Keuken kun je vanuit het restaurant zien, en ook daar is alles keurig schoon. Koks dragen haarnetjes en mutsen, zoals t hoort.
Typisch Grieks ingericht, comfortabele stoelen en bankjes.
Obers zijn studenten, althans in die leeftijd. Erg bijdehand, altijd tijd voor een grapje, erg mee gelachen. Maar de bediening is zeer correct.

Op de rekening ontbraken een aantal drankjes die we wel genuttigd hadden. Toen ik dat bij het afrekenen meldde, kreeg ik te horen dat dat dan hun fout was. De enige goeie reactie, ik heb maar wat extra fooi achtergelaten.

Een absolute aanrader, wij gaan hier zeker vaker heen. Super.