Delphi

Gravinnesteeg 2 2011 DG Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Delphi

Een Griek naar ons hart

Als een Grieks restaurant Hippocrates quote op zijn site dan weet je dat je goed zit. Al 35 jaar verwent restaurant Delphi in de Haarlemse Gravinnesteeg haar gasten met een mooie mediterraanse kaart. Blauw geruite kleedjes, goed gevulde glazen, een attente bediening en zo nu en dan live muziek op vrijdag: Delphi is een Griek naar ons hart.

Meer informatie over restaurant Delphi

Dagelijks 16.30 - 23.00 uur

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Engels gesproken , Terras
Duur
Probeereenswatanders .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een Grieks restaurant wat al jaren bestaat
Het lijkt of de tijd heeft stil gestaan
De inrichting is al jaren het zelfde ook de kaart heeft geen vernieuwing onder gaan
De passie lijkt ook in de jaren steeds meer verdwenen het wordt haast routinematig
Jammer want de Griekse keuken heeft veel meer te bieden
19Maria .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heel rustig in dit restaurant. Viel tegen na lezen van de recensies. Aardige bediening. Kwam alleen langs als we er om vroegen. Stoorde niet. Souvlaki was wat droog, weinig smaak. Miste de koolsalade voor het friszure aspect . Wel een bolletje citoenrijst, aan de vette kant.Tzatziki had pittiger gemogen.
Martha D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, lamskoteletten zoals ze bedoeld zijn super mals.
Daarbij heerlijke wijn en een vriendelijke bediening.
We komen zeker nog een keer terug misschien met beter weer zodat we in de tuin kunnen eten
Marion H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Super leuk restaurant in het prachtige Haarlem.
Aardige bediening, eten heerlijk!
Klein minpuntje, het nagerecht liet nogal op zich wachten, de ober was nergens
meer te bekennen die stond en bleef glazen spoelen. Uiteindelijk iemands aandacht kunnen
trekken. Yoghurt met honing en walnoten, alleen geen walnoot kunnen bekennen.
Maar ach er zijn ergere dingen op de wereld. Al met al een dikke voldoende en komen zeker nog eens terug!
Rik80 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Hoewel het interieur hier volgens mij al 15 jaar hetzelfde is kun je er gewoon lekker en betaalbaar eten en de gastvrije bediening ervaar ik als een pré bij een dergelijk etablissement. Mijn kameraad en ik hadden de laatste keer een riante mixed grill schotel maar kregen later toch de vraag of we misschien nog wat extra gyros van het huis wilden, altijd fijn!
Mkoopmanss .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Een geweldig restaurant, ligt wel in een klein steegje verstopt. De inrichting is geweldig ( je voelt je in Griekenland ). Wij hebben fantastisch gegeten, heerlijk gekruid vlees en lekker mals. Moussaka was ook geweldig.
Bediening aardig en snel.
Robijn023 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Matig restaurant, wat wel onderhoud kan gebruiken, eten was helaas koud en bediening onvriendelijk. Gevraagd om vegetarische tapas zonder vis en vlees. Vervolgens tapas gekregen met vis, toen we vriendelijk toelichte waarom we de vis tapas hadden laten staan was de ober verbolgen en zei dat de keuken het niet leuk vindt als er eten terugkomt??? Meer vegetarische tapas kon er met moeite af. Wij komen hier niet meer.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Griekse tapas menu genomen met twee personen. Heel lekker verassend en goede prijs /kwaliteit! Vooral het vlees van de grill was heel goed .
Douwe K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Zit wat verstopt in een zijstraatje, deze Griek. Maar in de zaak wordt origineel Grieks gekookt. Hier deze week heerlijk gegeten. Mixed grill was lekker mals vlees. De moussaka krijg je thuis niet zo lekker gemaakt als je 'm hier op je bord krijgt. Misschien dat de prijs een klein beetje hoger is dan bij een andere griek maar dat is het waard.
Inrichting is nogal 'standaard-Griek'. Nogal donker binnen dus. Als je wat lichter wilt zitten, reserveer een tafeltje bij het raam. Of - als het mooi weer is - vraag een tafeltje buiten. De bediening was vriendelijk en correct.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
We waren met twee personen en namen onbeperkt tapas (mezzedes) voor slechts 17,50 per persoon. Ongelooflijk hoe veel gerechtjes er langs kwamen, zo'n beetje alles wat op de kaart stond qua tapas en ook nog heel veel zeer zeer mals en sappig vlees (souvlaki, lambracks) en een bijzonder goed gekruide gyrosschotel met exact de juiste bite. Geen enkel gerecht liet te wensen over. De sinaasappelsap die we bestelden was echt vers en werd ter plekke geperst aan de bar, dus geen rommel uit een pak maar fresh! Bijzonder aardige kelner die ook nog gratis schnaps kwam brengen na afloop. Verborgen juweeltje dit restaurant.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2014
Na een tijd met twee personen weer eens bij Delphi gegeten en dat viel niet tegen, integendeel! De gegrilde octopus, die niet op het menu vermeld stond maar ons wel werd aangeraden, en terecht, was super. Een aanrader. De dolmadakia en manitaria sto fourno waren prima. We dronken er een retsina bij. De bediening was vriendelijk, attent en snel. Goede muziek, geen toeristensirtakigedoe. Gezellige inrichting.
Anya T.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Op weg naar Haarlem Jazz bij toeval op de geur af gegaan en bij Grieks restaurant Delphi terecht gekomen. Het zit in een kleine steeg waar je zo voorbij zou lopen, dus het was voor ons de eerste keer dat wij hier aten.
De bediening was vriendelijk en snel, we hebben ons hier tegoed gedaan aan een van de heerlijke menu's en dat smaakte ons heel goed. We kregen ook nog een heerlijke ouzo aangeboden van het huis en hebben hier van genoten. Hier komen we zeker nog eens terug, goed eten voor een redelijke prijs. En ze hebben zelfs een binnenplaatsje waar je bij mooi weer kunt eten! Leuke ontdekking en aanrader.
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Ik lees de recensies en het blijkt dat de een het niets vindt en de ander juist top ...
Ik heb samen met 2 vriendinnen heeerlijk gegeten om een leuk terras in de zon en dat midden in het centrum. We namen als voorgerecht de schotel met allerlei hapjes (pakili of zoiets) was ontzettend lekker, ik had daarna de lamsbout met honing, echt heel erg mals, de anderen namen een voorgerecht als hoofdgerecht (kan allemaal) met champignons, ze vonden het ook erg lekker, dus dan toch maar ruimte maken voor een dessert: baklava voor de een, kaneelijs met appel voor de ander, allemaal top! Koffie na en o ja, kunt u nog ff een foto maken van ons 3 (door de eigenaar) ja hoor, geen probleem.... we komen zeker terug!
Balderick .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Zaterdag avond gegeten bij Grieksrestaurant Delphi in Haarlem
Het eten was prima voor een restaurant waar sinds de opening 1980 niets meer is gebeurt. Wij hadden samen een proeverij van voor gerechten, en mixgrill voor twee personen als hoofdgerecht de gerechten waren prima en de koffie was top.
Prijs van de gerechten waren aan de hoge kant.
De bediening was vriendelijk en niet opdringerig, de bouwkundige staat als mede de afwerking was sinds 1980 niet meer veranderd, staat van de toiletten ronduit bah, tegelvloer in het restaurant gebroken. Onderhoud van het (binnen tuin) terras was al een paar maanden niet uitgevoerd.
Voor ons niet een restaurant om naar terug te gaan.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Soms tref je een Grieks restaurant aan in NL waar het eten authentiek en smaakvol is. Dat was helaas niet het geval bij Delphi. Goedkope Griekse sfeer, ongeïnteresseerde oudere heren in de bediening die verveeld kijkend door het restaurant sloften. De gyros zou geserveerd worden met salade en rijst, maar de salade was een hoopje droge ijsbergsla, een klein hoopje vette rijst en dikke vette tzatziki. Allemaal wat simpel en kaal. Zonde, zeker gezien de fikse prijzen op de menukaart.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Geen zin om vnvd te koken, dus we wilden even ergens rond 17:30-18:00 (happy hour !!!) eten, dichtbij huis & ma ook mee.
We kwamen deze keer uit bij Delphi, schuin tegenover onze favoriet (Sub...).

Zeer gastvrije en (kind)vriendelijke ontvangst, mooi gedecoreerd en prettige zitplaatsen.

Voorgerechten: tzatiki, auberginesalade en tarama. Eerste twee waren gewoon goed, tarama had echter totaal geen vissmaak. Naar onze smaak leek het praktisch geheel aardappel met kleurstof erin, bij wijze van spreken.
Gezien onze eigen achtergrond kunnen we erover meepraten.

Hoofdgerechten: 2x rundvleesstoofschotel met uienbollen. Het oogde mooi bereid, maar naar onze smaak (en ja, smaken kunnen verschillen) was het rundvlees niet smakelijk (oud ? ).
Dit moet volgens ons beter kunnen; ook de rijst kan niet van kritiek verschoond blijven: te vettig. Bijbehorende tzatziki was wel weer goed.
De lamsbout was echter wel weer goed, als boter; was ook echt lamsvlees ipv (taai) schapenvlees, zoals sommige restaurants 't wel eens kunnen flikken.
Overall nog een 6-je (lamsbout redde 't), maar rundvlees van stoofschotel en tarama moeten echt beter qua smaak en versheid.

Desondanks leuke plek om terug te komen, vanwege eerdergenoemde (kind)vriendelijke bediening, maar dan andere gerechten proberen (en tzt weer eens de tarama, 2nd chance).
Jkoster .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
we hadden weer eens zin in een avondje Grieks en konden Delphi in Haarlem nog herinneren van jaren geleden. En het is ons weer prima bevallen. De kaart is klein, vooral voor hoofdgerechten, maar de ingredienten en porties zijn heel goed. Meest smaakvol was de gegrilde octopus als starter. Hier komen we zeker nog eens voor terug. De sfeer is heel vriendelijk met veel terugkerende gasten.
Pieterned .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Mijn vrienden en ik wouden al een keer Grieks gaan eten en mijn ouders hebben Dephi aangeraden omdat het hun vaste restaurant was.
We hebben de hele avond op hun terras gezeten, en heerlijk gegeten, ze hadden zelfs heerlijke vegetarische gerechten voor mij!!
Dames en heren echt een aanrader!!
Mijn vrienden hebben overheerlijke schotels besteld en de rekening was helemaal niet duur.
Plus we hadden een kortingskaartje bij ons die het ook nog goedkoper maakte.
Dank je wel voor een leuke sfeer!!
Tot snel!!
Service was goed en eigenaar was goed om mee te lagen:)
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Al jaren zijn we -wel niet frequente- maar toch trouwe klant bij Delphi in Haarlem. In de goede dagen gekenmerkt door vrolijkheid, flexibiliteit en kwaliteit. Nu: vergane glorie, ongeïnteresseerde bediening en slecht bereid eten.

Op Vaderdag 2103 gingen wij (3 personen) eten bij Delphi. Het feit dat het nogal stil was had wellicht voor ons een waarschuwing moeten zijn. Na het nuttigen van een bescheiden schotel metzes (voor 2 personen € 25,-) kregen wij een griekse salade waarvan de hoeveelheden olie en azijn verwisseld waren. Zelfs bijbestellen van extra olie, leidde niet tot het ontzuren van de salade. Wij hebben deze grotendeels laten staan. Het commentaar van de bediening was: 'de keuken zal wel een foutje hebben gemaakt'. Geen excuses, geen reparatie, niets.

Wij hadden drie hoofdgerechten besteld. Souvlaki, lamskoteletten en bifteki. Alle gerechten met giros. Bij het serveren werd gewaarschuwd voor de hete borden. Dit was terecht want deze waren goed warm. Het vlees dat op de borden lag was echter koud. Na een klacht heeft de restauranthouder de schotels teruggenomen en opnieuw laten bereiden. Ditmaal werden de vleessoorten separaat opgediend. De restauranthouder vond deze gang van zaken geen enkel probleem met als motto: 'Als de klant gelukkig is ben ik dat ook".

Na het nuttigen van de vleesschotels hebben we maar geen nagerecht genomen. Het vertrouwen was weg. Evenals de plezierige beleving van Grieks eten.

Dan komt de rekening. Voor een fantasieloos voorafje, zure salade en koud vlees zonder nagerecht komt de prijs op meer dan € 125,- voor drie personen inclusief drankjes.
Geen compensatie voor de salade of vlees en geen excuses.

Na jaren bij Delphi klant te zijn geweest hebben wij besloten van de gastvrijheid van dit restaurant geen gebruik meer te moeten maken. De kwaliteit is slecht, de prijs is hoog en de houding laat te wensen over. Jammer, Delphi was toch een begrip in Haarlem.
Nu alleen nog vergane glorie.
Gerco S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
De verhouding prijs/kwaliteit van dit restaurant is nogal ongelijkwaardig. Je betaalt in verhouding veel voor een schotel waar geen frites bij wordt geserveerd. Moet je zelf om vragen, kost extra. Ook groente moet je zelf om vragen, zit er niet standaard bij. Spa rood & blauw komt niet uit een flesje en lijkt verdacht veel op (spuit)water. Bediening is goed, muziek soms te hard, entourage uitstekend.