Delphi

Gravinnesteeg 2 2011 DG Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Delphi

Een Griek naar ons hart

Als een Grieks restaurant Hippocrates quote op zijn site dan weet je dat je goed zit. Al 35 jaar verwent restaurant Delphi in de Haarlemse Gravinnesteeg haar gasten met een mooie mediterraanse kaart. Blauw geruite kleedjes, goed gevulde glazen, een attente bediening en zo nu en dan live muziek op vrijdag: Delphi is een Griek naar ons hart.

Meer informatie over restaurant Delphi

Dagelijks 16.30 - 23.00 uur

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Engels gesproken , Terras
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Wij hebben met z'n vijven gegeten; helaas zijn drie van ons ziek geworden, waarvan 1 behoorlijk ziek; de dag erna hebben we dit persoonlijk bij de eigenaar gemeld maar die kon helaas niks anders antwoorden dan " altijd alles vers".. niet dus!!
delia H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
we zijn bij Deplhi geweest met de AH actie. We hebben lekker gegeten voor een goede prijs, mèt de bonnen. Maar het menu is duurder dan wat voor combinatie ook ook neemt!! Een beetje voor de gek gehouden!
Verder is het wel een rustig gezellig plekje. Het eten was heerlijk en de bediening zeer vriendelijk! Eigenaar kwam een gezellig praatje maken.
We komen een keer terug zonder AH actie dan zal het waarschijnlijk ook goedkoper zijn
C. O.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Goed gegeten, maar wel jammer dat het keuze menu was samengesteld uit het gewone menu. De AH-menuprijs was 45 euro, maar als je dezelfde gerechten uit het gewone menu had gekozen was je veel goedkoper uit geweest, namelijk 33 euro! Al met al dus wel wat voordeliger omdat tweede menu gratis is, maar je voelt je toch een beetje genept! En daardoor geen prettige kennismaking met dit restaurant. Nogmaals: wel lekker gegeten!!!!
Carola S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten zou het aanraden . Zeer vriendelijke ontvangst, aardige bediening. Kaart is niet heel uitgebreid, maar de gerechten zijn heerlijk.
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Prima eetgelegenheid in hartje Haarlem. Vriendelijke ontvangst en heerlijk gegeten. En dan nog eens 25% korting met de dinerkortingskaart! Zeker voor herhaling vatbaar.
Annette L.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
hoofdgerecht was erg weinig voor de prijs die er voor betaald moestworden. Voorgerecht was ok.
Maar de werkelijke prijs € 90 voor 2 driegangendiners bij de griek is wel heel erg duur. Door ah actie was dit een normale prijs, dus had niet echt het idee dat ik een voordeeltje had
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Prima eten & wijn voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. AH restaurant actie; helemaal top.
Komen zeker nog eens terug. Bea & Frank
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Lekker gegeten, goede service????????
Sam M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Goed, traditioneel eten met de vriendelijkste service.
Menno R.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
We zijn hier terecht gekomen vanwege een aanbieding. Vaste prijs voor een 3-gangen menu. Het eten was redelijk, maar meer dan de gereduceerde prijs is het ons niet waard. Het voorgerecht werd snel geserveerd, maar was niet voldoende warm. Het hoofdgerecht liet lang op zich wachten, smaakte goed maar de porties waren niet overweldigend groot. Het nagerecht werd juist opvallend snel geserveerd, maar over de kaneelijs bij de baklava was een zoete saus gedrapeerd die niet aansloot bij de smaak van het ijs, te zoet.

De mensen in de bediening zijn aardig, maar wel een beetje rommelig. De muren in het restaurant waren van baksteen. Dat gaf een wat kille sfeer in de ruimte.

Al met al geen slecht restaurant, maar we hebben betere Grieken bezocht.
probeereenswatanders .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een Grieks restaurant wat al jaren bestaat
Het lijkt of de tijd heeft stil gestaan
De inrichting is al jaren het zelfde ook de kaart heeft geen vernieuwing onder gaan
De passie lijkt ook in de jaren steeds meer verdwenen het wordt haast routinematig
Jammer want de Griekse keuken heeft veel meer te bieden
19Maria V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heel rustig in dit restaurant. Viel tegen na lezen van de recensies. Aardige bediening. Kwam alleen langs als we er om vroegen. Stoorde niet. Souvlaki was wat droog, weinig smaak. Miste de koolsalade voor het friszure aspect . Wel een bolletje citoenrijst, aan de vette kant.Tzatziki had pittiger gemogen.
Martha D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, lamskoteletten zoals ze bedoeld zijn super mals.
Daarbij heerlijke wijn en een vriendelijke bediening.
We komen zeker nog een keer terug misschien met beter weer zodat we in de tuin kunnen eten
Marion H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Super leuk restaurant in het prachtige Haarlem.
Aardige bediening, eten heerlijk!
Klein minpuntje, het nagerecht liet nogal op zich wachten, de ober was nergens
meer te bekennen die stond en bleef glazen spoelen. Uiteindelijk iemands aandacht kunnen
trekken. Yoghurt met honing en walnoten, alleen geen walnoot kunnen bekennen.
Maar ach er zijn ergere dingen op de wereld. Al met al een dikke voldoende en komen zeker nog eens terug!
Rik80 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Hoewel het interieur hier volgens mij al 15 jaar hetzelfde is kun je er gewoon lekker en betaalbaar eten en de gastvrije bediening ervaar ik als een pré bij een dergelijk etablissement. Mijn kameraad en ik hadden de laatste keer een riante mixed grill schotel maar kregen later toch de vraag of we misschien nog wat extra gyros van het huis wilden, altijd fijn!
Mkoopmanss .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Een geweldig restaurant, ligt wel in een klein steegje verstopt. De inrichting is geweldig ( je voelt je in Griekenland ). Wij hebben fantastisch gegeten, heerlijk gekruid vlees en lekker mals. Moussaka was ook geweldig.
Bediening aardig en snel.
robijn023 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Matig restaurant, wat wel onderhoud kan gebruiken, eten was helaas koud en bediening onvriendelijk. Gevraagd om vegetarische tapas zonder vis en vlees. Vervolgens tapas gekregen met vis, toen we vriendelijk toelichte waarom we de vis tapas hadden laten staan was de ober verbolgen en zei dat de keuken het niet leuk vindt als er eten terugkomt??? Meer vegetarische tapas kon er met moeite af. Wij komen hier niet meer.
Maarten M.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Griekse tapas menu genomen met twee personen. Heel lekker verassend en goede prijs /kwaliteit! Vooral het vlees van de grill was heel goed .
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Zit wat verstopt in een zijstraatje, deze Griek. Maar in de zaak wordt origineel Grieks gekookt. Hier deze week heerlijk gegeten. Mixed grill was lekker mals vlees. De moussaka krijg je thuis niet zo lekker gemaakt als je 'm hier op je bord krijgt. Misschien dat de prijs een klein beetje hoger is dan bij een andere griek maar dat is het waard.
Inrichting is nogal 'standaard-Griek'. Nogal donker binnen dus. Als je wat lichter wilt zitten, reserveer een tafeltje bij het raam. Of - als het mooi weer is - vraag een tafeltje buiten. De bediening was vriendelijk en correct.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
We waren met twee personen en namen onbeperkt tapas (mezzedes) voor slechts 17,50 per persoon. Ongelooflijk hoe veel gerechtjes er langs kwamen, zo'n beetje alles wat op de kaart stond qua tapas en ook nog heel veel zeer zeer mals en sappig vlees (souvlaki, lambracks) en een bijzonder goed gekruide gyrosschotel met exact de juiste bite. Geen enkel gerecht liet te wensen over. De sinaasappelsap die we bestelden was echt vers en werd ter plekke geperst aan de bar, dus geen rommel uit een pak maar fresh! Bijzonder aardige kelner die ook nog gratis schnaps kwam brengen na afloop. Verborgen juweeltje dit restaurant.