Delphi

Nieuwe Rijn 52 2312 JH Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Delphi

Voor jong en oud

Waan je in Griekse sferen bij Delphi restaurant in Leiden. Hier ben je aan het juiste adres voor een romantisch en culinair avondje uit. Begin de dag met een gezellig rondje shoppen in het historische deel van de stad en schuif daarna aan voor een welverdiende lunch. Een plek waar jong en oud samenkomt om de dag door te nemen onder het genot van een heerlijke maaltijd en een goed glas wijn!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Delphi

Maandag t/m zondag 16:30 - 22:30

• Amex , MasterCard , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Het was druk maar wel gezellig.
Wij hebben lekker gegeten .
Griekse muziek en een glaasje ouzo erbij wat wil een mens nog meer.
cjanse .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
De inrichting is stijlloos. Muziek was te hard, waardoor mensen extra luid gaan praten. Het hoofdgerecht viel zwaar tegen (vet en veel te gaar).
Rob E.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Geweldige bediening, prettige sfeer en fantastisch eten, zeer ruime porties, De avond dat wij er waren was het erg
levendig vanwege een groet dames(meidengroep).
cajzegveld .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Leuk ingericht, echt Grieks restaurant. Prettige en vriendelijke bediening. Was erg druk, doch eten kwam snel. Goede en ruime keus uit veel menu's. Kwaliteit eten was prima.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Heerlijk eten en vriendelijk personeel!
Ed N.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Heerlijk gegeten en erg veel !

Bij binnenkomst doet het welkomstdrankje ook erg veel goed!

Niet iedereen had zijn bordje leeg, volgende keer bestellen we voor 1 persoon minder eten en vragen er een leeg bord bij :)

Jammer dat je er niet kan pinnen ....
BramF .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Wij komen al meer dan 30 jaar bij Delphi en eigenlijk is het altijd goed en leuk en hoe druk ook is de bediening goed. Behalve j.l. zondag 2 juli. We waren met zijn vieren. Wij en twee gasten. Duurde eindeloos voor we aandacht kregen. Wijn en water kwam daarna snel. Pas toen we vroegen of de Ouzo niet meer geschonken werd, kregen we Ouzo... drie glaasjes met Ouzo en één leeg glaasje. Hoewel dat door de bediening gezien werd en sorry gezegd, werd het niet rechtgezet. Het wachten op onze hoofdgerechten duurde eindeloos. Tijdens het wachten werd ineens de muziek knal en knalhard gezet: Zorba de Griek, het hele nummer echt knalhard. Pijnlijk aan de oren, ik heb mijn vingers in mijn oren moeten stoppen. Het eten was ok, maar niet meer wat het vroeger was.... Bij het afrekenen kregen we kumquat drankjes, drie volle glaasjes, ééntje bijna leeg (opnieuw...) .... Zelfs na al die goede jaren twijfel ik of ik het weer aan durf daar mensen mee naartoe te nemen, zoals gister... :( Heel jammer. En we hadden opgeschept hoe goed Delphi altijd is en dat het zo leuk is ..... :( Echt balen.
PH K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Gezellig restaurant in Griekse sfeer. Heerlijk gegeten, ruime keuze op de kaart en saladebar. Grote porties, veel vlees. Vriendelijk personeel.
p V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
AH menu was gewoon 3 gangen menu naar keuze!
Het smaakte allemaal voortreffelijk. De bediening was zeer vriendelijk en professioneel, ondanks dat het heel druk was,
Iet V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Hoofdgerecht teveel. Ik heb ze er opmerkzaam op gemaakt, maar het antwoord was beter teveel dan te weinig!
Het is gewoon zonde dat er zoveel weggegooid wordt.
Angela H.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het eten was heerlijk. Maar het was heel veel.
Ik vroeg na het hoofdgerecht de rekening en toen verrekende zij niet het AH 2e menu gratis tarief.
Ik moest perse een nagerecht nemen. TE BIZAR.... En zonde want nu was het veeeeelste veeeeeeel.
gkb9 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Het is leuk dat je met de restaurantzegels gewoon van de kaart mag eten. Wel moet je 3 gangen nemen.
De gerechten zijn erg groot en omdat je met de restaurantzegels 3 gangen moet nemen is het al met al teveel. Het is jammer dat er dan veel wordt weggegooid!
Aleida M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Na lange tijd weer eens hier gegeten. Jammer dat de kwaliteit van het eten achteruit is gegaan. De stifado was een droge bak met aardappelen en een halve kip. Dit kan veel beter.
Dat je bij het betalen pas hoort dat er geen PIN is kan natuurlijk niet. Uiteindelijk met de credit card betaald. Maar hier komen we NOOIT weer.
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Met de AH actie mag je gewoon van de kaart kiezen , altijd goed dus .Delphi is gewoon een goed Grieks restaurant , altijd gezellig , lekkere gerechten alleen zou ik voor verse bonen kiezen , maar dat is persoonlijk .
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Met de AH restaurantactie hebben we hier gelukkig van heel de kaart kunnen kiezen. We kregen een glaasje ouzo van het huis, altijd goed. Drankbestellingen werden vlot opgenomen. Keftedakia was lekker maar het waren 2 grote gehaktballen en mijn gefrituurde courgettes met tzaziki was ook lekker. Bij de Delphischotel was het vlees helaas wat aan de droge kant. Mijn vegetarische schotel met gevulde paprika bestond wel heel erg veel uit rijst, zowel erin als ernaast en slap gekookte sperziebonen, niet lekker. Aardappels uit de oven moet je van houden denk ik. De tzaziki en grote witte bonen was wel lekker. Saladebar bevindt zich vlakbij de ingang waar de deur wagenwijd openstond, waarom? Nagerecht Galakto Boureko(tje) á € 6,80 was erg prijzig voor heel erg weinig, maar wel geserveerd met een bolletje ijs en een mega grote dot goedkope slagroom dat uit een bus leek te komen. De Kadaifi was wel een redelijke portie met alweer veel slagroom en een bolletje ijs.
Vreemd dat je anno 2017 nog steeds niet kan pinnen, heel vervelend. Kwaliteit van het eten vonden we teleurstellend en liefdeloos klaargemaakt. Gelukkig hoefden we niet de volle mep te betalen dankzij de actie. We kregen nog wel een soort likeurtje toe van het huis, dat was dan wel weer aardig.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Al in geen eeuwen meer Grieks gegeten. Daarom was de ah dineractie een goede aanleiding om eens bij Delphi te eten. We werden vriendelijk ontvangen en mochten kiezen uit alle gerechten van het menu. Pas na afloop zou alles worden opgeteld en qua prijs door twee gedeeld. Dat is prettig kiezen, zo zonder beperkingen.
Vooraf namen we Trella, brood met bijzondere smeersels. Erg lekker in vergelijking met de traditionele nederlandse kruidenboter. Als hoodgerecht kozen een 'Elizabeth' schotel en een 'Suflaki speciaal'. Beide gerechten van de grill. Spiezen, aardappeltjes en wat gyros. Smakelijk, maar ook niet heel bijzonder. In beide gevallen was het vlees niet merkbaar gegrilld! Jammer. Als toetje een Dame Blanche en een Lemon Pie. Niet zo grieks maar wel lekker.
De bediening was vlot. Een minpunt vonden we de zeer zwakke verlichting, vast wel als gezellig bedoeld, maar de menukaart met héle kleine letters was echt niet te lezen. (Waarop de ober een zaklantaarn bracht.)
Verder was pinnen niet mogelijk. Dat kan toch niet in 2017 !
Kortom, we hebben best lekker gegeten en voor een schappelijke prijs. Maar we zullen niet snel teruggaan als we 'de volle mep' moeten betalen.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Gezellig restaurant, voor mij als vegatarier was er niet erg veel keus, de porties zijn erg groot vind ik.
De bedienig is erg vriendelijk en vlot.
Marianne H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Prima alternatief voor vegetariërs ( in Leiden is het vegetarisch aanbod pover). Wij konden als voor- en ook als hoofdgerecht kiezen uit de koude en warme voorgerechten, (met 2 personen 2 voorgerechten voor/ 3 voorgerechten als hoofdgerecht), was meer dan voldoende en ontzettend lekker, ook nog een prima saladebuffet erbij , al met al goed lekker en heel gezellig gezellig gezeten met een vriendelijk eindbedrag.
petervanhout .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Wij hebben een heerlijk Zalm en Giro's genomen ,was werkelijk voortreffelijk,ook een aparte saladebar aanwezig voor degene die daar trek in heeft,zeer vriendelijk personeel, zeker voor herhaling vatbaar !
annevdberg .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Royale porties van hoge kwaliteit, vlees was lekker mals, goede hete patat erbij en tevens kon van de saladebar gebruik gemaakt worden. Als dessert ijs met kersen en slagroom, heerlijk. Ook de huiswijn was van goede kwaliteit