Delphi

Smalle Havenstraat 2 3131 BS Vlaardingen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Delphi

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

7,2

Jouw recensie over het restaurant Delphi

fred B.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Geen plek terwijl we gereserveerd hebben. dessert niet lekker, mousse niet te eten. bediening zeer onder de maat. hooft gerecht lekker.
Vincent1979 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Iedereen is vol lof over deze tent, dus maar een keer geprobeerd. Wat als eerste opvalt is dat het bloedheet is in de zaak, echt niet normaal. We hadden een tafel voor 4, maar dit is wel heel erg krap, toen de bediening de warmhoudplaat kwam brengen had hij geen idee waar hij hem kwijt moest, tja jullie maken het zo krap.

We werden snel geholpen want het was nog erg rustig. Het eten werd snel gebracht. Vanaf dit moment is de bediening niet één keer langs geweest, slecht.
De salade bij de gerechten moet je zelf halen vanuit een saladebar, deze was erg mager gevuld, bietjes (Grieks?), komkommer, tomaat en selderij, géén sla dus en ik vind dat bij salade bij een griek minimaal feta moet, maar helaas.

De Griekse schotel voor 2 personen was qua hoeveelheid wat je bij een gemiddelde griek voor 1 persoon krijgt, maar wel lekker.

Mijn vriendin had ossenhaas uit een pannetje, maar ik twijfel of dit echt ossenhaas was, denk eerder gewoon biefstuk gezien de afmeting.

Wie drinken wilde bijbestellen moest zelf de bediening gaan zoeken, daarom en door de hitte in de zaak zijn we maar zonder dessert vertrokken, gelukkig zit er tegenover een geweldige ijssalon en dat dachten meer mensen want het stel naast ons zat daar ook ijs te eten.

Samengevat; eten lekker, maar weinig, alles eromheen zwaar teleurstellend.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Het eten was goed en lekker. Alleen het tempo waarmee de drie gangen geserveerd werden vond ik veel te snel. We hadden het voorgerecht op en zeiden tegen de juffrouw die ons bediende dat we even een sigaretje gingen roken. Dit heeft maximaal vijf minuten geduurd. Toen we weer binnen kwamen stond het hoofdgerecht al op tafel en de eerste warmte was eraf. Daarna vlug het nagerecht. Kortom nog geen 2 uur binnen geweest. Wel vriendelijk personeel overigens maar ik had het idee dat wij vanwege de drukte echt een beetje weggegeven werden. Gelukkig hadden wij gereserveerd maar toch gaf dit mij een onprettig gevoel. Zal niet heel gauw weer gaan.
Matt N.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Op 1 maart een fijne avond gehad in een prima Grieks restaurant , voor hoofd en nagerecht van prima kwaliteit en verzorgd opgediend , wel vrij lange wachttijd tussen de gerechten door . Een van de betere Griekse restaurants in de omgeving naar mijn smaak .
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Enkele weken geleden hier samen gegeten. Dit was voor ons de 2e keer en ook nu namen wij weer het Griekse tafelmenu voor 2 personen.
wederom kregen we weer ouzo van het huis..(gaat er altijd in;-) )
Bediening is vriendelijk en behulpzaam.
Kwaliteit-prijs-hoeveelheid van dit menu is meer dan voldoende.
Het decor is typisch/standaard zoals de meeste griekse restaurants zijn.
Beide keren dat we hier zijn geweest zijn we niet teleurgesteld.

Effi S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
3 maanden geleden hier ook al geweest, het eten was weer heerlijk. Begon met een heerlijke griekse salade vooraf, garnalen als hoofdgerecht en griekse taart als nagerecht. Gezellige sfeer en leuk personeel waar je een praatje mee kan maken. top, voor herhaling vatbaar! helaas kan ik geen foto's toevoegen want het zag er heerlijk uit!!! Groeten vanuit Zevenbergen
Tamara M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Vanavond hier gegeten, maar wat een tegenvaller. Aantal jaar geleden hier gegeten, wat echt super was, en daarom kwamen we nu ook terug. Het hoofdgerecht smaakte opzich wel, maar wel nadat de tonijn was teruggestuurd omdat die veelste ver gegrilled was. De bediening was een erge teleurstelling. Erg onvriendelijk, niet behulpzaam en gewoon niet geinteresseerd. Gewoon een teleurstelling.
eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Restaurant is gezellig ingericht. Ik heb gekozen voor de vegetarische schotel. Ik heb bij eerdere bezoeken hier ook voor gekozen. Jammer dat er weinig variatie wordt aangebracht in het gerecht. Het is wel goed en lekker bereid.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Zaterdag jl. hier met mijn partner gegeten. Het restaurant is groot (ook nog een bovenverdieping) en heeft een terras. Het etablissement doet heel gezellig Grieks aan met al zijn beelden, ornamenten en foto’s. Onder die foto’s bevindt zich ook een heel groot exemplaar waarop Rob Geus met zijn duim omhoog staat, dus met de hygiëne in dit restaurant zal het wel goed zitten, is de boodschap die wordt uitgedragen.
Op de vraag wat we wilden drinken, antwoordde mijn lief met zoete witte wijn en ik met een Leffe Dubbel. Gelukkig heeft dit restaurant meer dan alleen pils te bieden. We kozen onze voor-, hoofd- en nagerechten van een behoorlijk uitgebreide kaart.
Tot onze verrassing kregen we vóór ons voorgerecht niet alleen broodjes met een lekkere tapenade, maar ook twee glaasjes ouzo. Dat waren twee glaasjes voor mijzelf, want mijn geliefde houdt niet van sterke drank. Jamas!
Het voorgerecht van mijn disgenote was mosselen in tomatensaus en kaas. Zij vond die heel smakelijk. Ik had mijn keuze gemaakt voor de (galia) meloen met ham. Drie grote schijven meloen bedekt met grote plakken heerlijke ham. De schijven waren al keurig vooraf ingesneden en proefden lekker zoet. Daarbij werd ook nog een keur aan slasoorten gepresenteerd. Kortom, een uitstekend bevallen vooraf.
Voor het hoofdgerecht had mijn gezellin de lamskoteletjes gekozen. Hiervan kreeg ze maar liefst 6 stuks, hetgeen ze een beetje veel vond, want wij zijn geen grote eters. Ze waren volgens haar echter wel heel erg lekker. Ik verkoos de gyros. Bij onze schotels werd rijst, tzatziki en frites geserveerd. Kennelijk kon je ook nog salade nemen uit de saladebar, maar dat waren we ons niet bewust en hebben we dan ook niet gedaan. Dat bleek echter toen ik later nog eens naar de menukaart keek. De gyros was ronduit goed klaargemaakt, de tzatziki heerlijk fris en de rijst was ook dik in orde. De gyros was voorzien van rode en witte ui. De witte ui vond ik ietwat overdadig. Hoewel de frites er mooi van kleur uitzagen, waren ze wat mij betreft wat te slap.
Van de (ijs)dessertkaart koos mijn tafelgenote de vruchtensalade (waaronder druiven, zag ik) met twee soorten ijs en siroop. Het ijs en de vruchten vond ze heerlijk. Ik hield het bij een glas voortreffelijke Metaxa, de Griekse tegenhanger van cognac.
Als klap op de vuurpijl kregen we ook nog eens een glaasje likeur van het huis. Opnieuw, ik twee, want zoals gezegd, mijn lief houdt niet van sterke drank of likeuren.
Het personeel was vrolijk en zeer opgeruimd. Duidelijk bleek dat vele gasten hier regelmatig kwamen eten, want velen werden zeer joviaal begroet.

Het enige minpuntje deze zaterdag was de oorverdovende herrie die uit de luidsprekers schalde van bands die voor het restaurant stonden de spelen.

Wat mij betreft, is dit restaurant een toppertje met een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding. Een aanrader dus!

AD O.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Tja. Waarom lijken alle Griekse restaurants zo op elkaar? Nooit iets verrassends. Ouzo, en verschillende combinaties van vlees. De Griekse keuken zou toch vergelijkbaar moeten zijn met de Turkse? Maar eens de Traditionele Gerechten proberen.
Helaas: weinig smaak aan de moussaka en de exochiko (lamsbout uit oven). Wel erg heet, je zou haast denken dat er een magnetron aan te pas was gekomen. De patat was erg droog, leek wel ovenpatat. De rode huiswijn is zonder meer goed.
Jammer. Wel goed betaalbaar overigens, dat is ook belangrijk . En vriendelijke bediening.
molukserecepten .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
In een typisch griekse omgeving heb ik fantastisch gegeten. Het eten was smakelijk, mooi gepresenteerd en geserveerd door uiterst klantvriendelijke personeel. Tijdens het eten wordt regelmatig gecheckt of alles naar wens is. Delphi is zeker de moeite waard om een bezoek aan te brengen.
Mmartina .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Familie-etentje met 16 personen, helaas niet gehouden aan van tevoren gemaakte afspraken, zonder vragen dure wijn geserveerd, als begindrankje had iemand ouzo besteld niet wetende dat er twee minuten later ouzo van het huis werd geserveerd, twee 'kindermenu's' opgedrongen terwijl er makkelijk met de groep meegegeten kon worden ( hoort bij kindermenu geen ijsje?)
Het eten was overheerlijk! Jammer van de slechte service
W S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Bij het binnenkomen valt gelijk de foto met Rob Geus op. Dus met de hygiene moet het goed zitten in Delphi. Gezellige drukte op zondagavond. We worden vriendelijk ontvangen en onze gezelschap van 4 wordt naar een tafel gebracht. Welkomst ouzo met vers stokbrood en een lekkere olijftapenade als starter. De bestelde drankjes volgen vlot daarna. Alles geserveerd met een vriendelijke lach. Voorgerechten 6 in totaal, tarama (viskuitsalade) heerlijk van smaak en room zacht. Gebakken kalamari heerlijk mals, scampies in kruidenboter, precies goed gebakken en lekker van smaak, feta zacht gesmolten uit de oven, een grote garnalen cocktail met een perfecte bijpassende saus en een bord ruim opgemaakte met gerooktezalm en een zachte mosterd dressing. Prima. Het hoofdgerecht gekozen voor een ruime visschotel met 5 soorten vis, scampies, mosselen, sliptong, gebakken kalamaria en zalm filet. Precies goed bereid en zeker prima van smaak. Ook een ruime vleesschotyel met 5 soorten vlees, lamshaasje, Suzuki, suflaki, ossenhaas en varkenshaas en natuurlijk giros. Dit alles van grill. Schotels geserveerd met frites, rijst, sausjes en een frisse Griekse salade. Een prima keuze met een perfecte bijpassende wijn. Eindelijk een Grieks restaurant dat betere wijnen serveert die ook per glas zijn te bestellen. Toppie. Desserts ook prima en ruim voldoende. Een heerlijke avond gehad met kwalitatief goede gerechten. Prima bereid en mooi opgemaakte borden en schotels. Een echte aanrader. Vriendelijke bediening!! Wij komen graag terug. Wim en Diana uit Zevenbergen
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Wij komen hier als lang en ons streven is hier toch minimaal iedere maand een keer te eten.
De Griekse Tafel is onze favoriet.
Het is en blijft onze favoriete restaurant waar je ongedwongen heerlijk rustig op ons eigen tempo kunnen genieten van al het lekere eten en Drinken

Groet Henk & Marja
eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Op een doordeweekse dag is het niet zo heel druk. Dus je zou verwachten het personeel heeft tijd om vriendelijk te doen. Dat is zeker niet het geval geweest. Drie verschillende mensen aan mijn tafel gehad. Allemaal kort af en onduidelijk. Eten viel tegen. Gekozen voor de vegetarische schotel. Kruiden overheersen. De extreme hitte en de snelheid waarmee het afkoelt vermoed het gebruik van een magnetron. Dit was de laatste keer.
Bourgondier1982 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Vroeger heel vaak in dit typisch Griekse restaurant gegeten. Nadat de oude eigenaar eruit was gegaan en de zaak (vermoedelijk) in Nederlandse handen kwam ging de kwaliteit erg achteruit en kwamen we hier niet meer. Nu met vrienden toch weer een bezoek gebracht aan deze leuke zaak met inmiddels weer een andere eigenaar die een duidelijke verbetering heeft doorgevoerd.

We hebben op een niet zo drukke woensdagavond bij Delphi gegeten en kozen alle vier voor het combinatiemenu. De gerechten zijn erg lekker waarbij het vlees niet zo ver doorgegrild is dat het helemaal droog wordt maar juist heel lekker sappig en vol van smaak bleef. Goede porties en mooi opgemaakte borden.

De bediening is erg vriendelijk en klantgericht. Een aanpassing op het menu werd a la minuut geregeld waarbij er geen extra kosten werden geregeld. Top service. Men komt regelmatig vragen of alles naar wens is en houdt goed in de gaten of iedereen nog te drinken heeft zonder opdringerig te worden. Wij hebben hier een leuke avond gehad!
S. H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Hier al vaak komen eten. Nu ook met koningsdag. Het was ongelooflijk druk en er waren veel reserveringen, maar er was nog 1 plekje vrij voor onze groep van 5. Het menu was mij al bekend. Ze hebben hier ongelooflijk lekkere schotels voor een prima prijs, waar erg veel vlees bij zit, een beetje sla, tzaziki en patatjes. Meestal krijg je vooraf een ouzo met brood en achteraf nog een soort sangria-achtig drankje, wat ik altijd een van de leuke dingen vind bij Delphi, al is het maar iets kleins. Waarschijnlijk door de drukte en rijen voor een tafel was dit niet het geval, maar ach, het is ze vergeven. Het eten was er snel, maar we werden niet de deur uitgekeken en werden gewoon netjes geholpen. Hadden zeker niet het idee dat we op moesten schieten, wat regelmatig voor komt als het ergens zo druk is als nu. Ik had de Hermes-schotel, met suvlaki, suzuki, kipfilet en gyros, iemand anders van ons gezelschap had de gyros speciaal, die er zo lekker uitzag dat ik de volgende keer maar van mijn Hermes-schotel af ga wijken. De rest hadden ook schotels, die hen ook weer heerlijk smaakten.

Weer voortreffelijk gegeten bij Delphi en we komen hier zeker vaker!
Marcmellow .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Het personeel kon de valentijnsdrukte niet aan, rende chaotisch heen en weer. Zelfs moeten vragen of we eten konden bestellen, terwijl we de menukaart al langer hadden. Glazen bleven héél lang leeg en het voorgerecht liet een uur op zich wachten. Als voorgerecht had ik gebakken aubergines en courgettes, deze waren volgezogen met vet, ze waren waarschijnlijk te lang gebakken en op deze manier zeker geen aanrader!. Als hoofdgerecht gyros gegeten, hier was niets op aan te merken. Na al het wachten besloten om geen nagerecht meer te gebruiken. Jammer, bij drukte dus geen aanrader
elroca .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Op oudejaarsavond als een van de weinigen gelukkig geopend .Een heerlijk 3-gangemenu voor 19,50 , meloen met ardennerham,combinatieschotel van lams,gyros en kipfilet. heerlijke parfait met vers fruit na. Vriendelijke bediening en gezellige muziek. Voor ons een goede afsluiting van 2013 !
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Delphi is een gezellig Grieks restaurant met heerlijke Griekse specialiteiten. Sinds een poosje zijn de gerechten weer aangepast en de smaak is heerlijk! Wij hadden gereserveed en werden boven neergezet. In eerste instantie vonden we dit jammer omdat het beneden altijd erg gezellig is, maar uiteindelijk zit je boven ook leuk! Vooraf krijg je brood met tapenade en een ouzo! Wij waren met 3 vrouwen en vooraf hadden we: tonijnsalade, gegrilde paprika gevuld met Feta en Spinakopita (bladerdeeg gevuld met Feta en spinazie). De smaak was voortreffelijk! Als hoofdgerecht hadden we gekozen voor spcialiteiten als: Stifado, moussaka en gros speciaal (met tomaten saus en kaas). Als nagerecht nog een Grieks yoghurt met honing en walnoten gedeeld. Deze yoghurt is echt heerlijk zacht en smaakt 100 keer beter als dat je het in de supermarkt koopt! Als je om de rekening vraagt krijg je nog een lekker likeurtje als afsluiter. De bediening was niet erg oplettend, want wij hadden al een poosje lege glazen staan en degene die het eten kwam brengen (en verder niet boven aan het bedienen was) moest aan ons vragen wat we wilde drinken. Het was een leuke avond met heerlijk eten!